Quibi má problémy, přidá další funkce
V pondělí (11. 5. 2020) byl v The New York Times publikován rozhovor s Jeffreym Katzenbergem, jedním ze zakladatelů streamovací platformy Quibi, kde prozradil několik zákulisních věcí ohledně této nové platformy na poli seriálových a filmových streamerů.
Quibi nenabírá předplatitele tak rychle, jak se čekalo, dalo by se říct, že to jde výrazně pomaleji. Podle Katzenberga za všechno může koronavirus, kdy lidé úplně změnili svoje chování. Spíše šetří, jsou doma, kde dávají přednost větším obrazovkám a hlavně je více než seriály zajímají zprávy.
Když Quibi v dubnu začínalo, tak se docela obrnilo oproti okolnímu on-line světu. Videa jdou přehrávat jen na telefonech a veškeré možnosti, jak by se dal streamovaný obsah sdílet, jsou maximálně potlačeny. Uživatelé dokonce nemohou ani pořídit screenshoty obrazovky, a tak jedinou možností, jak virálně šířit obsah z Quibi, je natočit si přehrávající telefon jiným telefonem. Některé takové případy dokonce rychle zvirálněly. Tohle značně znemožňuje internetovou šuškandu, díky které se seriály a značka dostávají do podvědomí lidí. HBO by mohla vyprávět, jak pirátění Game of Thrones (Hra o trůny) pomohlo seriálu k současné slávě.
Evidentně to s červenými čísly pochopili i autoři a nově přidanou funkcí má být nějaká forma sdílení. Je to tak v docela krátké době další výrazné rozšíření jejich aplikace. V průběhu týdne by se měla v iOS verzi objevit funkce, která umožní obsah streamovat na televizních obrazovkách, uživatelé Androidu mají podobnou funkci také přislíbenu, ale budou si muset na podporu Chromecastu ještě chvíli počkat. Tuhle funkci také tvůrci oznámili, až když viděli, že to s Quibi nevypadá moc růžově. Tvrdí sice, že něco podobného bylo v plánu hned od začátku, ale všem nezasvěceným to spíš přijde jako urychlené hašení požáru.
Quibi každopádně potřebuje, aby se o něm mluvilo. Aktuálně má aplikace cca 3,5 milionu stažení a 1,3 milionu aktivních uživatelů. Jenže drtivá většina z nich je v bezplatném zkušebním období a evidentně se je Quibi nedaří konvertovat v platící zákazníky. Že je něco špatně naznačilo i uvolnění některých pilotních epizod na Youtube. A že je něco hodně špatně ukázal počet jejich přehrání. Zatímco trailer k Dummy měl 13 milionů přehrání, celá první epizoda to po týdnu od zveřejnění dotáhla na upachtěných 21 tisíc. A to je z těch zveřejněných nejúspěšnější. To je v okamžiku, kdy v podstatě všechny konkurenční služby hlásí významný nárůst zhlédnutí i předplatitelů, docela nepříjemná zpráva.
Zkusili jste Quibi piloty na youtube, nebo vás také zcela minuly?