Netflix má trademark na Space Force, je to problém pro americkou armádu?
Když Donald Trump v roce 2018 vyhlásil, že by byl rád viděl, aby USA vládly vesmíru, tak na podporu toho vyhlásil, že založí novou sekci armády Space Force (vesmírné síly). Toho se hned chytli na Netflixu a rozhodli se na toto téma rozjet seriál. A tak vznikl netflixácký Space Force (Jednotky vesmírného nasazení) se Stevem Carellem a Johnem Malkovichem, který si svou premiéru odbyl 29. května.
A tady začal vznikat problém. Armáda totiž zapomněla chránit sama sebe. Ne že by tenhle satirický projekt mohla nějak zastavit, tvůrci na základě prvního dodatku mohou točit v podstatě co chtějí, ale chyba nastala jinde. Armáda si na svůj název nezaregistrovala ochranou známku, takzvaný trademark. Což ale udělal Netflix, a to po celém světě od Evropy, přes Austrálii až po Mexiko. To na první pohled není takový problém. Seriál si s armádní jednotkou jen tak nesplete, ale nastávají tu problémy, pokud jde o různé propagační předměty. Netflix díky tomu může tisknout trička s nápisem Space Force a armáda s tím nemůže nic dělat.
Podobná situace už tu jednou v minulosti nastala, a to když si CBS nechala mezi lety 1995–2005 chránit jinou armádní značku – a to JAG. Potom si na to už armáda začala dávat pozor a například v roce 2011 zastavila Disneymu registrování „Seal Team 6“. Jenže teď se Netflixu podařilo chytit úředníky na švestkách a registraci má v kapse.
Jak na to bude reagovat prezidentská kancelář, zatím není známo, ale ví se, že současný prezident podobné věci nese velmi nelibě a rád do podobných sporů osobně vstupuje. Ale zatím to vypadá, že si z toho armáda nic nedělá. Na Twitteru dokonce přála seriálu šťastný start a mluvčí letectva řekl, že aktuálně nevidí v ochranné známce žádný problém.