Podle Hulu jsou přesně 4 typy diváků. Ke kterému patříte vy?
Více jak 90 % Američanů ve věku 13–54 použilo nejméně jednu ze streamovacích služeb. Alespoň to tvrdí průzkum, který si nechala udělat služba Hulu. Jak se zdá, tak se diváci dají rozdělit do čtyř skupin. Kromě toho se ve studiu objevují i další trendy. Ukazuje se například, že skoro dvě třetiny diváků sledují televizi tzv. „zády“. To znamená, že televizi pouštějí spíše jako zvukovou kulisu k relaxaci místo toho, aby sledovali děj s plným nasazením a pozorností.
Prvním typem je skupina, která se ve studii nazývá terapeutické streamování. Jedná se o lidi, kteří si pouští seriály jako formu relaxace a způsob odreagování a nechtějí nad obsahem příliš přemýšlet. Obsah, který si tito uživatelé vybírají, má často nostalgický nádech. Demograficky tato skupina odpovídá téměř celé populaci.
Druhým typem jsou uživatelé, kteří se dají zahrnout do skupiny klasického streamování. Je jich cca jedna čtvrtina. Obvykle sledují obrazovku spolu s rodinou, přáteli či partnerem. Sledování je pak součástí každodenní rutiny. Hlavní rozdíl oproti klasickému sledování televize je, že si sami vybírají, na co koukat, a nejsou nuceni vybírat z toho, co jim naservírovali programoví ředitelé. Uživatelé v této skupině jsou častěji v manželském svazku než většina populace a jsou i o něco málo bohatší.
Třetím typem je tzv. shovívavé proudění, což je jen vznešenější název pro klasický binge neboli maratonové sledování. Těchto uživatelů je přibližně 21 procent. Jsou ochotní strávit víkend sledováním celé série nebo dokonce více sérií. Skupina je převážně starší a je mnohem pravděpodobnější, že žijí v domácnosti sami.
Posledním typem jsou kurátorské streamy, my bychom asi napsali trochu urážlivě hipteři. Jedná se o lidi, kteří si vyhledávají pořady podle toho, jak se o nich mluví. Rádi jsou účastníky kulturních konverzací, dokonce takové konverzace často i iniciují. Proto si hledají populární pořady, aby se mohli účastnit konverzací a nebyli takzvaně out. U téhle skupiny je velice pravděpodobné, že uživatelé jsou součástí Generace Z (lidé narození od poloviny 90. let do současnosti).
Studie je první ze série odborných textů, které si Hulu objednalo, a tak se nejspíš v brzké budoucnosti můžeme těšit na další výstupy.
A co vy? Do jaké skupiny patříte?