Jak se daří streamovacím službám
Je konec roku, a tak se objevují čím dál častěji zprávy, jak se daří jednotlivým streamovacím službám z hlediska počtu předplatitelů a podobně. Pojďme se tedy podívat na ty pro nás nejzajímavější.
Peacock
Peacock je služba patřící pod NBC. Podle výkonného ředitele Jeffa Shella dosáhla 26 milionu uživatelských registrací a pořád stále prudce roste. V říjnu podle oficiálních finančních výsledků dosáhla 22 milionů registrací, takže rostoucí trend je opravdu znát. Je však nutné poznamenat, že Peacock je nejlevnější ze služeb v mnoha případech je dokonce i zdarma v rámci různých balíčků, případně je dotována reklamou.
CBS All access a Showtime OTT
V Roce 2021 se tyto služby spojí a budou rebrandovány jako Paramount+. Zároveň Showtime spouští další službu Pluto TV, kde bude většina obsahu ze Showtime zdarma, jen dotovaná z reklam. Navíc bylo přislíbeno, že reklamy budou jen na začátku a na konci, takže zážitek ze sledování nebudou mít diváci přerušovaný.
Firma sdělila, že ve třetím čtvrtletí měly obě služby dohromady 17,9 milionu předplatitelů. Od minulého roku se jejich počet zvedl o 72 %.
CBS All Access stojí $5.99 přičemž se ve službě objevují reklamy. Pokud ji uživatelé chtějí bez reklam, tak si další 4 dolary musí připlatit.
Disney+ a Hulu
Obě služby jsme zahrnuli do jedné podsekce článku nejen protože patří stejnému majiteli, ale hlavně se poslední dobou šušká o tom, že Disney+ by mohl Hulu pohltit a tím tak posílit svůj obsah. Zatím to funguje tak, že Disney+ se soustředí na rodinný obsah, zatímco Hulu je známější právě svým dospělejším obsahem včetně některých pořadů, který byly původně plánovány pro Disney+.
Disney+ mělo k 3. říjnu 73,7 milionů předplatitelů, ale od té doby se mnohé změnilo, protože začala druhá série The Mandalorian a tenhle seriál má slušný hype a přitáhl k službě další platící zákazníky. Takže data z 2. prosince už čítají 86,8 milionu předplatitelů. Cena za měsíční předplatné je $6.99, ale od března stoupne o jeden dolar.
Ve stejnou dobu Hulu dosáhlo 36,6 milionu předplatitelů, ale i tady se mohla čísla ještě pohnout, protože na černý pátek mělo Hulu úžasnou nabídku služby na dva měsíce za pouhé dva dolary. Běžné předplatné v tu dobu činilo $5.99 za nejzákladnější plán.
Začíná se také prodávat trojkombinace Disney+, Hulu a Espn za $13.99 s reklamou a za $18.99 bez.
HBO Max
HBO max má aktuálně v USA 12,6 milionu předplatitelů, což je také posun oproti třetímu čtvrtletí, kdy podle finančních zpráv bylo předplatitelů 8,6 milionu. HBO má v plánu následující rok provést expanzi do Evropy a Jižní Ameriky, aby dosáhlo cíle 50 milionů předplatitelů v USA a mezi 75–90 miliony ve zbytku světa do roku 2025. Podle všeho to vypadá, že jsou v plánu zatím popředu a představitelé služby jsou zatím s rozšiřováním spokojeni. Prý jim hodně pomohla situace ohledně pandemie koronaviru, která spoustu lidí donutila být doma a sledovat televizi.
HBO Max je v našem přehledu nejdražší službou, jelikož si účtuje 15 dolarů za měsíc.
Apple Tv+
Čísla Apple TV+ se špatně odhadují. Podle všeho by službu mělo mít k dispozici okolo 40 milionů uživatelů. Schválně píšeme „mělo mít k dispozici“ namísto „předplatitelů“, protože Apple dává roční předplatné zdarma ke všem nově prodaným zařízením. Apple s cenou $4.99 za měsíc sice patří k těm levnějším službám, ale také s obsahem za ostatními výrazně zaostává. Na obsahu sice usilovně pracuje, dokonce se šušká i o nějakých akvizicích a i letos se mu podařilo vzbudit nějaký ten rozruch na sociálních sítích díky komedie Ted Lasso, ale velký hit, který by službu definoval, zatím chybí.
Amazon Prime
Podle společnosti má služba více než 150 milionů předplatitelů po celém světě. Za poslední čtvrtletí navíc služba získala mnohem více předplatitelů než v jakémkoliv jiném čtvrtletí do té doby. Cena předplatného začíná na $5.99. Obsah je bohatý hlavně díky tomu, že ho Amazon nakupuje od všech, ale zároveň investuje i do vlastní tvorby. Tady bohužel platí trochu škarohlídská statistika, že Amazon utratí v přepočtu na nějaké z televizních ocenění nejvíc ze všech streamovacích a nejspíš i televizních služeb.
Netflix
Netflix má před ostatními velký náskok. Už je k dispozici ve více než 190 zemích a má již téměř 200 milionů předplatitelů. I když se cena liší podle cílových zemí, pohybuje se v průměru okolo 10 dolarů za nejlevnější plán. V poslední době, ale začal Netflix zdražovat. Jak už je z našich článků patrné, Netflix aktuálně nejvíce ze všech služeb investuje do obsahu a utratí téměř 17 miliard dolarů za nový obsah (loni to bylo 14,6 miliardy).