39 % Američanů si myslí, že Netflix má nejlepší obsah
Vypadá to, že se Netflixu utrácení miliard za nový původní obsah vyplácí. Podle průzkumu Morgan Stanley si více jak 38 % respondentů myslí, že Netflix je jedničkou, co se týče bohatosti obsahu.
Na druhém místě se umístil Amazon, o němž si to myslí 12 % dotazovaných. Disney+ s Hulu se dělí se sedmi procenty o třetí místo. To se v podstatě od minulého roku příliš nezměnilo. Co se ovšem změnilo je počet předplácených služeb. V roce 2020 si každá domácnost předplácela v průměru 2,3 služby, v roce 2019 to bylo jen 1,8. Letos už to je 2,5 služby na domácnost. Každé předplatné je využíváno na 3–5 zařízeních. Podle hrubého odhadu platí Američané celkem 300 milionů předplatných.
Pokud se podíváme na to, co se uživatelům na Netflixu nejčastěji líbí, tak je to „široký výběr obsahu“ 55 %, „kvalitní původní pořady“ 49 %, „přidávají obsah, který se mi líbí“ 49 % a „žádné reklamy“ 46 %. V roce 2021 plánuje Netflix za nové pořady utratit 19 miliard, což je o 10 % více než loni.
Netflix je zároveň nejpoužívanější službou v USA. 58 % respondentů ho má zaplacený. Druhý je Amazon s 45 % a třetí je Disney+ s 31 % zásahem. HBO/HBO Max si předplácí 20 % respondentů.
Novou službu Peacock zatím vyzkoušelo 13 % dotazovaných. Zajímavostí je, že Disneymu zřejmě vychází strategický tah rozdělit své služby, protože 58 % předplatitelů Hulu si zároveň platí i Disney+. Když už jsme u toho, 84 % si jich platí i Netflix.
Zajímavé je i „zamrznutí“ služeb zdarma nebo služeb dotovaných reklamou. Procentuální počty jejich uživatelů se meziročně téměř nezměnily.
V průzkumu bylo zahrnuto 25 stremovacích služeb, z toho 18 jich bylo placených. Průzkumu se účastnilo 3100 lidí (z přesně určených skupin, aby co nejlépe odpovídalo demografii USA) a odhadovaná chyba je 1,5 %.
A co vy? Platíte si Netflix a ještě něco k tomu?