Generace Z má televizi až na pátém místě
Děti v dnešní době vůbec nežijí televizí tak, jako jejich rodiče, když byli mladí. Organizace Deloitte zkoumala nejoblíbenější zábavu generace Z (aktuálně ve věku 14–24). A ač se sledování televize dostalo do top 5, tak bohužel až na poslední příčku. Jejich nejoblíbenější zábavou jsou videohry. Ty na prvním místě uvedlo 26 % dotazovaných. 87 % dokonce uvedlo, že hry hrají denně. Následoval poslech hudby (14 %), surfování na internetu (12 %) a očumování na sociálních sítích (11 %). Pouhých 10 % z generace má televizi a sledování filmů na prvním místě.
Pro srovnání zde nabízíme podobný výzkum v dalších generacích. Mileniálové dosáhli 18 %, Generace X 29 % a boomeři 39 %.
Zdroj: Deloitte Media Trends survey, 15th Edition
Úpadek televize u mladších ročníků byl již dříve dokumentován. Nejmladší generace prostě miluje videohry a hudbu a dává jim přednost před sledováním filmů a seriálů. Videohrám pomohla kovidová krize, kdy videohry zažily masivní vzestup. A to nejen v generaci Z.
Další věci, co vyplynuly z výzkumu
- američtí zákazníci mají v průměru zaplacené téměř 4 streamovací služby, 82 % si platí nejméně jednu službu
- v období kovidové krize výrazně vzrostl počet zrušených předplatných (že by někteří stihli všechno vykoukat?)
- cena je to, co u zákazníků o zrušení rozhoduje, zdražení jsou tedy velice riskantní
- 55 % zákazníků sleduje služby dotované reklamou, z toho by jich ale 40 % raději platilo 12 dolarů měsíčně, aby se reklamě vyhnuli
- 53 % dotazovaných vyloženě vytáčí, že si musí platit několik různých služeb, aby mohli sledovat to, na co zrovna mají chuť
- 66 % je také velice otráveno, pokud nějaká služba odstraní nějaký obsah, který chtějí sledovat