Díky za obsáhlý náhled do backgroundu životnosti seriálu(ů) (patrně se popsaný průběh příliš neliší od mnoha průběhu prodloužení jiných useknutých/obnovených seriáálů.
Pro dokreslení by bylo zajímavé publikovat:
► něco o tom, jak fungují smluvní vztahy se všemi, kteří se na tvorbě seriálu podílejí (co všechno, jak a s jakými smluvními pokutami obvykle smlouvy ošetřují - musí to být děsuplná právní džungle).
► jakou roli mohou mít fanoušci (řádově kolik, jak a kde se jich musí projevovat).
► jak se zjišťuje možná sledovanost na potenciálních nových trzích a jaký má vliv na rušení/nerušení
► jestli existují (praskly) známé případy, kdy si produkce financovaly prodlužovací PR kampaň ve formě supportu (trolího) fanoušků (předvídavá produkce může v průběhu natáčení bez problémů "ušetřit" nějaký ten obolus do tajného fondu).
_-0-_ napsal(a):
Díky za obsáhlý náhled do backgroundu životnosti seriálu(ů) (patrně se popsaný průběh příliš neliší od mnoha průběhu prodloužení jiných useknutých/obnovených seriáálů.
Pro dokreslení by bylo zajímavé publikovat:
► něco o tom, jak fungují smluvní vztahy se všemi, kteří se na tvorbě seriálu podílejí (co všechno, jak a s jakými smluvními pokutami obvykle smlouvy ošetřují - musí to být děsuplná právní džungle).
► jakou roli mohou mít fanoušci (řádově kolik, jak a kde se jich musí projevovat).
► jak se zjišťuje možná sledovanost na potenciálních nových trzích a jaký má vliv na rušení/nerušení
► jestli existují (praskly) známé případy, kdy si produkce financovaly prodlužovací PR kampaň ve formě supportu (trolího) fanoušků (předvídavá produkce může v průběhu natáčení bez problémů "ušetřit" nějaký ten obolus do tajného fondu).
Ne že bych byl nějaký expert, jen tak spíš vyjádřím svůj názor:
1. Co tak herci říkají, tak vesměs by díky smlouvám nesměli dělat vlastně vůbec nic, a tvůrci by byli nejradši, kdyby výjma natáčení seriálu seděli doma, a nevystavovali se žádnému riziku. Asi jedinou výjimkou pak jsou propagační akce, které mají naopak herci mnohdy povinné, stejně tak propagaci na sociálních sítích.
2. Podle mě skoro žádnou. To by se opravdu museli projevovat tak, že po zrušení seriálu okamžite odhlásí odběr, začnou bojkovat pořady TV...
3. Myslím si, že pro tu primárně vyrábějící společnostn není důležitá sledovanost na cizích trzích (Ta je důležitá až pro toho, kdo jí kupuje), ale spíš, za kolik to ty cizí trhy kupují.
4. Nevim jak v zahraničí, ale třeba v ČR běžně tvůrci "kupují" nebo si dokonce sami dávají hodnocení na ČSFD :D