Nový fenomén: Hra na oliheň
Pokud máte Netflix, tak vás to asi neminulo. No a vlastně pokud máte internet, tak asi taky ne. Squid Game (Hra na oliheň) se doslova přes noc stala nový fenoménem na internetu.
Aktuálně útočí na všechny možné a nemožné rekordy v žebříčcích Netflixu a aktuálně je na prvním místě v top 10 v 90 různých státech. Seriál je tak populární, že možná brzy sesadí z trůnu Bridgertovnovi jako nejsledovanější seriál platformy vůbec. To, že koruna pratří La Casa de Papel mezi cizojazyčnými seriály se pomalu ale jistě stává minulostí.
Netflix se většinou moc ke sledovanosti svých seriálů nevyjadřuje, jediné co se ví, že mu stačí dvě minuty z epizody, aby ji bral za zhlédnutou. A pak tu máme tiskové zprávy ohledně rekordů a samozřejmě žebříčky TOP 10.
Poslední známé žebříčky zveřejněné Ntflixem před útokem Hry na Oliheň vypadaly takto:
Nejpopulárnější seriály podle domácností (28 dní od premiéry)
1. Bridgerton
(Bridgertonovi) (1. série, 82 milionů)
2. Lupin (1. část
seriálu, 76 milionů)
3. The Witcher
(Zaklínač) (1. série, 76 milionů)
4. Sex/Life
(Sex/Život) (1. série, 67 milionů)
5. Stranger
Things (3. série, 67 milionů)
6. La Casa de Papel
(Papírový dům) (4. série, 65 milionů)
7. Tiger King: Murder,
Mayhem and Madness (Pán tygrů) (64 milionů)
8. The
Queen's Gambit (Dámský gambit) (62 milionů)
9. Sweet Tooth (Sweet
Tooth: Chlapec s parožím) (1. série, 60 milionů)
10. Emily in
Paris (1. série, 58 milionů)
Nejpopulárnější seriály podle prosledovaných hodin (28 dní od premiéry)
1. Bridgerton
(Bridgertonovi) (1. série, 625 milionů)
2. La Casa de Papel
(Papírový dům) (4. série, 619 milionů)
3. Stranger
Things (3. série, 582 milionů)
4. The Witcher
(Zaklínač) (1. série, 541 milionů)
5. 13 Reasons Why
(Proč? 13× proto) (2. série, 496 milionů)
6. 13 Reasons Why
(Proč? 13× proto) (1. série, 476 milionů)
7. You (TY) (2. série,
457 milionů)
8. Stranger
Things (2. série, 427 milionů)
9. La Casa de Papel
(Papírový dům) (3. série, 426 milionů)
10. Ginny &
Georgia (Ginny a Georgia) (1. série, 381 milionů)
Vzhledem k tomu, že Hra na oliheň je teprve v půlce sledovaného období a rozruch okolo seriálu je enormní, dá se očekávat, že brzy se dočkáme aktualizovaných žebříčků. A navíc seriál má neuvěřitelnou sílu vás donutit sjet ho celý na jeden zátah.
Posuďte sami, co všechno se ve světě okolo seriálu děje.
Jihokorejský ISP žaluje Netflix za příliš velký traffic
SK Broadband žaluje Netflix za to, že příliš mnoho lidí sleduje seriál Hra o oliheň, což mu způsobuje problém v konektivitě. Podle poskytovatele internetu mu Netflix dluží téměř 23 milionů dolarů, za dodatečné náklady od roku 2020.
Netflix a i soud v předchozím případě argumentuje tím, že jeho prací je tvořit , což dělá a prací ISP je dodat ho lidem, za což mu lidé platí, takže vůbec nechápe, proč by se měl nějak finančně podílet na něčem, co není jeho prací.
Navíc přihodil i pár čísel, jakože pomáhá Jihokorejské ekonomice a díky jeho působení na lokálním trhu vzniklo více jak 16 000 pracovních míst a přinesl do ekonomiky téměř 5 miliard.
Korejci volá denně 4000 lidí
V seriálu se totiž objevilo telefonní číslo, které funguje i ve skutečném světě. Čtyřicetiletý muž, kterému patří řekl novinám, že mu telefon úplně hoří, jelikož se mu snaží denně dovolat přibližně 4000 lidí.
Netflix prý již problém řeší a pravděpodobně se chce dohodnout na nějakém vyrovnání. A i kdyby to nedopadlo, tak se objevila další strana, která chce využít situace. Čestný šéf jihokorejské Národní revoluční strany Huh Kyung-young údajně nabídl, že telefonní číslo koupí za 100 milionů wonů (cca. 85 000 $).
Majitel čísla se ho ale nechce prý vzdát, protože ho používá již více jak 10 let a má ho spojené i se svým podnikáním. Jenže pokud budou žertovné hovory pokračovat, tak mu asi nic jiného nezbude.
Druhá série se nechystá
Alespoň se na ni necítí dle rozhovorů současný režisér. Řekl, že tvorba seriálu byla velice náročný proces, protože si sám píše i scénáře a obecně na svých projektech rád pracuje sám a tak to bylo i u seriálu. Převést příběh, který vytvořil, na obrazovky našich monitorů se pro něj ukázalo jako vyčerpávající úkol, který již nechce opakovat. Dokončení prvních dvou dílů mu trvalo téměř 6 měsíců a proto by si rád dal od seriálu pauzu.
Doslova řekl: „Pro ‚Squid Game 2‘ nemám nic vymyšleného. Je docela únavné, jen o tom přemýšlet. Ale kdybych se do toho pustil, určitě bych to už nedělal sám. Uvažoval bych o využití dalších scenáristů a chtěl bych více zkušených režisérů.“
A ačkoliv to nezní jako definitivní NE, je to definitivní NE pro teď. Seriál je totiž vyvrcholením 13 let vývoje a plánování. Koncept totiž Hwang vytvořil již v roce 2008 a původně ho zamýšlel jako celovečerní film.
Jste zasaženi fenoménem, nebo vás zcela minul?