Netflix spouští nové statistiky
Netflix opravdu dodržel, co slíbil a spouští novou službu díky níž se sledovanost pořadů na platformě stane transparentnější. Opouští tím i svoje dvouminutové pravidlo, které aplikoval doposud. To znamenalo, že kdokoliv si pustil a sledoval alespoň dvě minuty jakéhokoliv videa, se počítal, jakoby film či epizodu viděl celou.
V nových TOP 10 používá novou metriku a to prosledované hodiny. Tuto metriku používá i analytická firma Nielsen, takže budou mít pořady srovnání napříč různými platformami. Data zatím Netflix reportuje bez jakékoliv kontroly, ale firma přislíbila, že brzy budou auditována firmou Ernst & Young.
Kromě nového globálního žebříčku prosledovaných hodin za minulý týden jsou na službě dostupné i týdenní top 10 pro jednotlivé státy. Ty jsou však již bez prosledovaných hodin a jen přibližují sumarizovaný pohled na denní top 10.
Jelikož prosledovaný čas není ideální metrika, vzhledem k tomu, že trochu nadržuje delším formátům, tak Netflix přislíbil, že do budoucna plánuje i speciální žebříčky, které vedle sebe postaví například reality-show či dokumenty, aby bylo vidět, kdo kraluje svojí kategorii.
Řidíte se TOP 10? Nebo dáte na doporučení Netflix algoritmu, či se řídíte jen svojí intuicí?