6. 3. 2022

Jak se vyvíjí stremovací války

Jak se vyvíjí stremovací války

Pokud jde o streamovací služby, je často stejně důležité, co společnosti neříkají, jako to, co říkají. Platí takové obecné pravidlo: Čím jasněji společnost informuje o svých platících předplatitelích, tím si je jistější svojí pozicí. Netflix je trvale lídrem, pokud jde o statistickou jasnost, a poskytuje údaje o svém průměrném výnosu na uživatele a o počtu předplatitelů v mnoha regionech země. Dalším výjimečným příkladem je společnost Disney. Ale i tak obě společnosti neuvádí, kolik předplatitelů mají na přímo a kolik jich mají z různých promo nabídek, které bývají i zadarmo.

Netflix

  • 222 milionů předplatitelů po celém světě (+ 8,3 milionů za poslední kvartál)
  • 75,22 milionů platících uživatelů v USA a Kanadě (+ 1,19 milionu za poslední kvartál)
  • průměrný výnos z uživatele v USA a Kanadě je 14,78 dolaru (+ 0,10 $ za poslední kvartál)

Toto čtvrtlení nebylo pro Netflix příliš úspěšné. Akcie firmy se na burze značně propadli, poté, co odhadla pouze 2,5 milionu nových předplatitelů v prvním čtvrtletí 2022. V poslední kvartálu sice společnost nabrala 8,3 milionu nových předplatitelů, ale původní odahd byl od 200 000 vyšší.

Navíc v lednu se zvýšila cena v USA a Kanadě. Netflix navíc trpí i v Indii. V roce 2016 sem přišel s velkými plány na 100 milionů předplatitelů. Dnes jich tam má jen 5,5 milionu, což vzhledem k tomu, že Disney zde má téměř polovinu členské základny není příliš dobré.

A kromě toho konkurence je neustále akčnější a i větší. Takže jednička to má těžké a trh se pomalu zdá být nasycen.

Disney

  • Disney+ včetně Hotstaru (verze pro Disney+ pro Asii) má 118,1 milionu předplatitelů (+ 11,7 za poslední kvartál)
  • průměrný výnos je 4,41 $ na předplatitele (+ 0,29 $ za poslední kvartál)
  • do Disney stáje patří i Hulu s 40,9 miliony předplatiteli (+ 1,2 milionu za poslední kvartál) s průměrným výnosem 12,96 $ na předplatitele (+ 0,21 $)
  • další službou co má Disney pod palcem je ESPN+ s 21,3 miliony předplatiteli (+ 4,2 milionu) a průměrným výnosem 5,16 $ (+0,42 $)

Největším vítězem tohoto kvartálu je evidentně Disney. 11,7 milionu nových předplatitelů je jen těžko uvěřitelné číslo. Největšími taháky byly samozřejmě Marvelovky (jak filmy taky seriály) a pro nás možná trochu překvapivě dokument o Beatles Get Back. Disney cílí na 230 až 260 milionů předplatitelů v roce 2024.

Jestli se mu to povede je otázka. Jak jsme psali u Netflixu, trh je značně nasycen. Kromě toho většina ze současných 118 milionů předplatitelů je v Indii. Hotstar přináší do statistik 45,9 milionů platících uživatelů. Je jasné, že v Indii neplatí tolik jako v USA, ale na druhou stranu služba má přes 300 milionů měsíčních uživatelů celkem. Stačí tedy jen ty neplatící uživatele nějak proměnit v ty platící.

V létě se služby dočkáme i u nás.

Amazon Prime Video

  • Amazon ve svých číslech není tak sdílný jako předchozí dva velikáni. Naposledy v dubnu zakladatel společnosti Jeff Bezos uvedl, že v uplynulém roce streamovalo pořady a filmy více než 175 milionů uživatelů služby Amazon Prime. Za poslední tři čtvrtletí nebyly poskytnuty žádné aktualizace.
  • Amazon také zvýšil cenu předplatného své služby poprvé za poslední čtyři roky. Ze 119 $ se cena zvýšila na 139 $ za roční předplatné.

Amazon je pověstný tím, že ze všech společností jsou jeho náklady na získanou televizní cenu jedny z nejvyšších. A njepíš v tom hodlá pokračovat, protože očekávaný nový seriál The Lord of the Rings: The Rings of Power (Pán prstenů: Prsteny moci) patří mezi nejdražší seriály všech dob. První série spolkla přes 500 milionů dolarů (ale je v tom licence, takže pokud bude sérií víc, tak se náklady budou více průměrovat) a očekává se, že na podzim přivede Amazonu spoustu nových předplatitelů.

Apple Tv+

  • Apple svoje čísla nezveřejňuje, poslední informace jsou z července, kdy měla služba prý 20 milionů předplatitelů.

Podle Applu jsou služby hned po iPhonech nejvíce růstovým segmentem firmy. Tam patří i předplatné Apple Tv+. Služba na začátku boostovala počet uživatelů různými nabídkami zdarma, ale málokdo z nich se stal platícím uživatelem. Navíc je služba zařazena i do různých balíčků, kdy není prioritní službou. Zatím to nevypadá, že by se z Applu měl stát nějaký významný hráč…

Peacock (NBC+Universal)

  • Služba má v USA 24,5 milionů měsíčních uživatelů, z toho jich je 9 milionů platících (jinak je služba sponzorovaná reklamou)
  • Odhadovaný výnos na uživatele je 10 $, přičemž se počítají i ti monetizovaní reklamou

Peacock je na nejlepší cestě překonat původní prognózy společnosti, která do roku 2024 předpokládala 30 až 35 milionů aktivních uživatelů měsíčně. První čtvrtletí roku 2022 by mohlo být pro společnost Peacock, která na této službě vysílala jak Super Bowl, tak zimní olympijské hry, dobré.

Po světě svůj obsah dodává společně se svými partnery. Díky tom se v průběhu roku služby dočkáme i my v rámci SkyShowtime.

Paramount

  • Více jak 56 milionů globálních předplatitelů svých služeb, přičemž 32,8 milionu připadá přímo na Paramount+.
  • Odhad výnosů na uživatele činí 9 $.
  • Pod Paramount patří i streamer Pluto TV s 64,4 milion měsíčními uživateli. Výnos z této služby je 1,64 $ ve světě a $2,54 v USA.

Nově pojmenovaná společnost Paramount Global (dříve ViacomCBS) získala ve čtvrtém čtvrtletí rekordních 9,4 milionu celosvětových předplatitelů. Také poprvé odtajnila čísla, takže je vidět, že si je jistější v kramflecích.

HBO a HBO Max

  • Služba má 73,8 milionu globálních předplatitelů (+ 4,4 milionu za poslední kvartál)
  • Z toho jich je 46,8 milionu v USA (+ 1,6 milionu)
  • Průměrný výnos na uživatele je 11,15 $ (- 0,67 $)

Společnost AT&T loni uvedla, že HBO Max bude mít do roku 2025 120 až 150 milionů předplatitelů, včetně těch, co mají službu dotovanou reklamou. V současné době probíhá fúze společnosti WarnerMedia, která vlastní HBO Max, se společností Discovery Communications. Očekává se, že tato dohoda bude uzavřena již v dubnu. Discovery má aktuálně 22 milionů uživatelů (+ 2 miliony za poslední kvartál). Dá se očekávat, že po sloučení s HBO vznikne nějaký společný balíček, kde bude za výhodnější cenu předplatné obou společností, případně, že se obsah Discovery začlení přímo do HBO Max.

HBO Max začalo výrazně expandovat po světě, takže se dá očekávat v tomto roce významný posun k vytyčeným cílům. V březnu začíná i u nás i když to pro většinu nebude znamenat příliš změn. Jen přestaneme do adresního řádku psát hbogo.cz ale naučíme se psát hbomax.com.

Ostatní

Na světě je spousta dalších společností. Z těch co si dělají globální choutky jde například o Starz, která má 19,7 milionu předplatitelů (+ 1,7 milionu za poslední kvartál) při průměrném výnosu 5,9 $ na uživatele, či AMC Network. Ta má přes 9 milionů platících uživatelů.

Spousta dalších je bezplatná a dotovaná reklamou, případně funguje jen lokálně jako na Voyo. To se v poslední době rozjelo a výrazně začalo investovat do vlastní tvorby, což je rozhodně správná, seč drahá cesta. Protože konkurence svůj obsah minimálně do on-line prostoru nepustí a jak je vidět z přehledu, tak skoro každá větší zahraniční televizní stanice už má svoji streamovací platformu, takže není kde brát.

Líbilo se? Tak šiř tuto zprávu do světa! 
Fruiko

Lukáš Nedvěd

Autor je zakladatelem SerialZone.cz a velkým fanouškem seriálů stanic AMC a FX. Mimo seriálů miluje komiksy, (audio)knihy, vaření, Lego, hádanky a zvrácený humor. Díky tomu všemu potřebuje, aby den měl 30 hodin.
Poslední komentáře
Zatím se do diskuze nikdo nezapojil. Buď první!
Další články k tématu