Diskuze k článku S lupou do historie: Top Gear
avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
19. 10. 2022 / 10:38:35 (před 2 roky)
off

Hodnotit Top Gear s jeho 32 sezonami a 20 lety od prvního odvysílání pouze po zhlédnutí pilotu je velmi slušně řečeno odvážné. (Spíše se přikláním k formulaci, že je to blbej vtip, nebo sabotáž.)





Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."
Editováno: 1x | Naposledy: 19. 10. 2022 / 12:07:29
avatar uživatele
Drunk_Queen
Redaktor | Cool level: 54 | Jack Shephard
19. 10. 2022 / 11:47:50 (před 2 roky)
off

Jé, Top Gear! Začátek byl takový, jaký byl (i když už i to byl nejspíš značný posun od původního formátu), ale každou řadou se to zlepšovalo a byla radost to sledovat. Jsem ráda, že toho pořad tolik přežil (včetně té Hammondovy brutální bouračky), a moc jsem si ty roky s ním užila. Skončila jsem s odchodem Clarksona, Hammonda a Maye, sice jsem pak nárazově pár dílů viděla a nebylo to špatné, ale prostě bez nich to pro mě ztratilo tu jiskru.

avatar uživatele
ragelly
Boss přes články | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
19. 10. 2022 / 12:03:17 (před 2 roky)
on
_-0-_ napsal(a):

Hodnotit Top Gear s jeho 32 sezonami a 20 lety od prvního odvysílání pouze po zhlédnutí pilotu je velmi slušně řečeno odvážné. (Spíše se přikláním k formulaci, že je to blbej vtip, nebo sabotáž.)

Rozumím tomu, že staří lidé občas můžou mít problém s chápáním. Ale prosím, zkus to ještě jednou - pořádně se soustřeď na tento text:
Jak by piloty úspěšných televizních legend obstály v dnešní době? Dali by jim vůbec diváci ještě šanci?

Pokud si dobře pamatuju, už to bude tak dva, tři roky, co jsem ti navrhovala, že si můžeš vytvořit vlastní rubriku, kde budeš představovat a/nebo hodnotit tebou vybrané seriály přesně tak, jak to vyhovuje tobě. Dosud mi nepřišel ani jeden takový text.

Tak tady pod každým článkem prosím nebitchuj jako malá holka, protože, jak už sis jistě všiml, zdejší redaktoři ani uživatelé nebudou skákat, jak pískáš, a to nehledě na to, jak moc intenzivně nebo hlasitě tady brečíš.

Editováno: 1x | Naposledy: 19. 10. 2022 / 12:03:41
avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
19. 10. 2022 / 13:17:16 (před 2 roky)
off
ragelly napsal(a):

Rozumím tomu, že staří lidé občas můžou mít problém s chápáním. Ale prosím, zkus to ještě jednou - pořádně se soustřeď na tento text:
Jak by piloty úspěšných televizních legend obstály v dnešní době? Dali by jim vůbec diváci ještě šanci?

Děkuji za návod. Pořádně jsem se soustředil a přečetl jsem si opakovaně nejen tvůj text, ale z píle i samotný článek. Autor (jesmot) v něm napsal: "Dnešního vydání jste se měli dočkat už před pár týdny, vlastně víc než před čtvrt rokem, ale tehdy se mi nějak nechtělo dívat na nic tak dlouhého, tak jsem hledal důvody, proč se na to nedívat..." Takže i autor si uvědomoval, že by bylo rozumné hodnotit celý seriál a ne pouze pilot.

Za větou: "Jak by piloty úspěšných televizních legend obstály v dnešní době?" následuje věta "A jak se na naše oblíbené či dokonce zamilované seriály po letech s odstupem díváme my?" - takže na seriály a ne jen na piloty. "

"...představit méně známé seriály, které jsou nyní po letech jako stvořené pro sledování maratonem!" na základě osledování/hodnocení pilotu také nedává moc smysl. Je to škoda, protože místo pomoci potenciálním divákům se odehrává "pilotní exhibice", která moc nepomůže.

Obávám se, že je tady spíše problém s chápáním souvislostí a ne s chápáním textu. Zkus se pls. skutečně zamyslet, ono to již ani ve tvých třicíti není to, co bývalo.

ragelly napsal(a):

Pokud si dobře pamatuju, už to bude tak dva, tři roky, co jsem ti navrhovala, že si můžeš vytvořit vlastní rubriku, kde budeš představovat a/nebo hodnotit tebou vybrané seriály přesně tak, jak to vyhovuje tobě. Dosud mi nepřišel ani jeden takový text.

Tak tady pod každým článkem prosím nebitchuj jako malá holka, protože, jak už sis jistě všiml, zdejší redaktoři ani uživatelé nebudou skákat, jak pískáš, a to nehledě na to, jak moc intenzivně nebo hlasitě tady brečíš.

S tou rubrikou máš pravdu, bohužel (a za to se omlouvám) - poslední léta moc nestíhám a měl bych problém se uvázat k něčemu, co vyžaduje periodickou činnost.

Nebichuji, ani nepláči (to fakt nikdy - protři si zrak), jenom využívám historickou zkušenost. Cato starší zmiňoval nutnost zničení Kartága tak dlouho, až se to stalo. Jdu v jeho šlépějích :-)

Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."
avatar uživatele
ragelly
Boss přes články | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
19. 10. 2022 / 13:44:12 (před 2 roky)
on
_-0-_ napsal(a):

Nebichuji, ani nepláči (to fakt nikdy - protři si zrak), jenom využívám historickou zkušenost. Cato starší zmiňoval nutnost zničení Kartága tak dlouho, až se to stalo. Jdu v jeho šlépějích :-)

Každá rubrika jednou skončí. Ale u SLDH to rozhodně bude záležet na vytíženosti jesmota, případně na jeho chuti pokračovat dál. Docela (vlastně úplně) pochybuju, že by se řídil tím, co mu (blbě) radíš ty. To samé platí za mě u NPL, kde taky budeme dál psát názory na pilot i v případě, že vyjde celá série najednou. Jasně, primárně je to z důvodu, že je to tak u obou rubrik roky zaběhnuté a my i čtenáři jsme na to tak zvyklí. Za druhé je to pak otázka časové vytíženosti, ale to na výslednou podobu rubriky nemá vliv, to je jen naše soukromá věc - myslím, že i kdybychom měli 24 volných hodin denně, tak je nestrávíme maratonováním celých sérií jen kvůli článku, takže jak říkám, to je jen taková vedlejší věc. Ale z toho, jak se pořád ozýváš, tak, pardon že to říkám, ale o to větší radost mám, že pořád pokračujeme. Že ti to leží v žaludku tak moc, to je takový příjemný bonus. Je to takové malé vyvážení toho, jak tady obecně hýbeš žlučí místním uživatelům svými starověkými názory, které tady pravidelně tak rád prezentuješ (teď nemyslím názory ohledně pojetí rubrik - však všichni jistě chápou).

avatar uživatele
jesmot
Autor článku | Cool level: 56 | Richard Castle
19. 10. 2022 / 15:32:13 (před 2 roky)
off
_-0-_ napsal(a):

Děkuji za návod. Pořádně jsem se soustředil a přečetl jsem si opakovaně nejen tvůj text, ale z píle i samotný článek. Autor (jesmot) v něm napsal: "Dnešního vydání jste se měli dočkat už před pár týdny, vlastně víc než před čtvrt rokem, ale tehdy se mi nějak nechtělo dívat na nic tak dlouhého, tak jsem hledal důvody, proč se na to nedívat..." Takže i autor si uvědomoval, že by bylo rozumné hodnotit celý seriál a ne pouze pilot.

Nedošlo mi, že by to mohlo být chápáno takto. Takže abych to uvedl na pravou míru. Pravda je taková, že tehdy v květnu nebo kdy na Top Gear mělo dojít původně jsem si šel pustit díl večer před vydáním. A šlo teda čistě o lenost a celodenní únavu, která mě odradila od sledování 57 minut, nikoli 32 sérií (kdyby to byl druhý případ, řešením úplně není posunout vydání na říjen a stejně hodnotit jen úvodní díl). Samozřejmě, člověk po shlédnutí celého seriálu/formátu bude hodnotit jinak než po úvodním dílu, ale dovolím si zrovna u něčeho jako je Top Gear stát za tím, že by nebylo úplně na místě hodnocení celku. Roky jdou, moderátoři se mění a vlastně nejen oni. Myslím, že na něco tak komplexní jsou teda určeny běžné názory u seriálů, kde si každý může subjektivně zhodnotit, jak daný pořad vidí (ať už po sériích nebo jako celek).

Obě lupy jsou o nalákání na sledování celého seriálu, nebo naopak o varování před jeho sledováním. Často lidi ragelly děkují, že všechny ty blbosti sleduje za ně a oni si tak můžou šetřit čas jen na lepší kousky. Na rozebrání celých seriálů máme zase jiné články.

A teda už jsem se setkal i s názorem, který sám úplně prosazovat nechci, protože ve finále je to blbost. Každopádně je tu i tento pohled: Mít dvě lupy, které vycházejí relativně pravidelně, zásobují uživatele aktuálními informacemi i ohlédnutími za legendami, nebo je zrušit a mít stěží jednou měsíčně článek na něco globálnějšího, na co vlastně ale nikdo pořádně nemá čas a chuť? Toť otázka.

avatar uživatele
naninka358
Redaktor | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
19. 10. 2022 / 17:46:10 (před 2 roky)
off
_-0-_ napsal(a):

(...)

S tou rubrikou máš pravdu, bohužel (a za to se omlouvám) - poslední léta moc nestíhám a měl bych problém se uvázat k něčemu, co vyžaduje periodickou činnost.

(...)

Kdybys nedržkoval v každé diskuzi, u každýho článku a všeho na timeline, měl bys takovýho času na psaní článků...

avatar uživatele
naninka358
Redaktor | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
19. 10. 2022 / 17:49:12 (před 2 roky)
off
jesmot napsal(a):

(...) Roky jdou, moderátoři se mění a vlastně nejen oni. Myslím, že na něco tak komplexní jsou teda určeny běžné názory u seriálů, kde si každý může subjektivně zhodnotit, jak daný pořad vidí (ať už po sériích nebo jako celek).

(...)

Tady mi právě přijde fajn mít pohled na samotné začátky, právě proto, že se to hodně měnilo, a někdo, kdo viděl známou trojku při náhodném sledování v tv, tak třeba zjistí, že sledovat první řady nebude to pravé ořechové. Navíc u tohodle typu pořadu nebude vadit, když něco vynechá a začne sledovat až další řady.

avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
20. 10. 2022 / 00:16:09 (před 2 roky)
off
ragelly napsal(a):

Každá rubrika jednou skončí. Ale u SLDH to rozhodně bude záležet na vytíženosti jesmota, případně na jeho chuti pokračovat dál. Docela (vlastně úplně) pochybuju, že by se řídil tím, co mu (blbě) radíš ty. To samé platí za mě u NPL, kde taky budeme dál psát názory na pilot i v případě, že vyjde celá série najednou.

Drobné nepochopení - šlo o to, že opakováním postoje Cato docílil výsledku (šlo o úspěšnost procesu, vedoucí k cíli - ať již jakémukoliv ). Nic proti SLDH (naopak), jenom mě bolí to zarputilé lpění na výhradním hodnocení seriálu (pouze) podle pilotu, které má malou výpovědní hodnotu o celém díle. U NPL platí to samé. Chápu, že ne vždy to jde, ale jako princip, na kterém rigidně lpíš, je to pitomost. Jinak bych tě rád upozornil na to, že je rozdíl mezi radou a názorem.

ragelly napsal(a):

Ale z toho, jak se pořád ozýváš, tak, pardon že to říkám, ale o to větší radost mám, že pořád pokračujeme. Že ti to leží v žaludku tak moc, to je takový příjemný bonus. Je to takové malé vyvážení toho, jak tady obecně hýbeš žlučí místním uživatelům svými starověkými názory, které tady pravidelně tak rád prezentuješ (teď nemyslím názory ohledně pojetí rubrik - však všichni jistě chápou).

Rád bych tě potěšil, ale nemohu - v žaludku mi to neleží. Jenom je mi to jen líto a to (jak možná chápeš) je úplně jiný druh emoce. Rozumím tomu, že preferuješ "trendy" postoje před racionalitou, to je samozřejmě tvoje věc, ale respektuj prosím fakt, že existují lidé s opačnými preferencemi a že nejsou osamoceni. Je mi lhostejné, že "hýbu žlučí některým místním uživatelům", protože tady (zatím) nefunguje cancel culture (nebo cenzura) a tak je možné publikovat i názory a postoje, které se neshodují s tím, co razí "wokeisté", způsobem hodným agilních uvědomělých svazáků (pro neznalé - členů Socialistického svazu mládeže za bolševika). Kromě toho by sis měla uvědomit, že existuje rozdíl mezi konstatováním faktů, popisem skutečnosti a formulováním názorů, což se v dnešní zjednodušující době často považuje za jedno a to samé. Btw., základem starověké filosofie byl rozum a cesta k poznání, vyjadřovat se o starověkých názorech pejorativně je hloupoučké.

naninka358 napsal(a):

Kdybys nedržkoval v každé diskuzi, u každýho článku a všeho na timeline, měl bys takovýho času na psaní článků...

Považuji to za zábavnější, prospěšnější a hlavně to není systematická činnost, ale odreagovávání během práce. Hele, mimochodem, nepsala jsi kdysi, že na mě nebudeš reagovat? :-)

Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."
avatar uživatele
ESESEL
Dlouholetý uživatel | Cool level: 15 | Christopher Turk
20. 10. 2022 / 16:12:58 (před 2 roky)
off
_-0-_ napsal(a):

Drobné nepochopení - šlo o to, že opakováním postoje Cato docílil výsledku (šlo o úspěšnost procesu, vedoucí k cíli - ať již jakémukoliv ).

A docílil ho Cato pouhým opakováním postoje, anebo opakováním postoje v Senátu, kde byl obecně respektován, a až poté, co pozitivně přispěl k jeho fungování (tedy na konci určité řeči)? :-) A vůbec, já myslel, že nemáš rád, když se někomu v určité otázce vyhoví prostě proto, že dostatečně dlouho a hlasitě křičí...

_-0-_ napsal(a):

Je mi lhostejné, že "hýbu žlučí některým místním uživatelům"

Ne, není. Těší tě to. ;-)

Grab a lollipop on your way out.
avatar uživatele
lenochod6
Dlouholetý uživatel | Cool level: 19 | Černá zmije
20. 10. 2022 / 17:55:43 (před 2 roky)
off

Díky za článek, jsem ráda, že nejsem jediná, kdo se díval na pilot a říkal si, ještěže jsem to neviděla jako svou první epizodu této show, to bych se v životě na top geart nedívala.
Máš asi pravdu v tom, že se ještě hledali.

avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
20. 10. 2022 / 21:09:47 (před 2 roky)
off
ESESEL napsal(a):

A docílil ho Cato pouhým opakováním postoje, anebo opakováním postoje v Senátu, kde byl obecně respektován, a až poté, co pozitivně přispěl k jeho fungování (tedy na konci určité řeči)? :-) A vůbec, já myslel, že nemáš rád, když se někomu v určité otázce vyhoví prostě proto, že dostatečně dlouho a hlasitě křičí...

Nekřičím, jenom když mi přijde do očí bijící, že pilot vypovídá o celém seriálu velmi málo, tak to napíšu. Cato byl velikán, já jsem nikdo (což ostatně demonstruji nickem), jenom si drze osvojuji jeho metodiku :-)

ESESEL napsal(a):

Ne, není. Těší tě to. ;-)

Mýlíš se. Napsal jsem: "Je mi lhostejné, že "hýbu žlučí některým místním uživatelům", protože tady (zatím) nefunguje cancel culture (nebo cenzura) a tak je možné publikovat i názory a postoje, které se neshodují s tím, co razí "wokeisté", způsobem hodným agilních uvědomělých svazáků (pro neznalé - členů Socialistického svazu mládeže za bolševika)." Za tím si stojím.

Menšiny jsou mi ukradené, a proto jsou mi také ukradené jejich žlučníkové problémy. Vůbec mi ale není lhostejný jejich systematický nátlak a jejich úspěšný brainwashing, prováděný na populaci. Těší mě něco jiného, a to, že mohu bez obav (zatím) fungovat jako názorový protipól. Těší mě, že se (opět zatím) není třeba bát projevovat názory/postoje a konstatovat fakta, která nejdou wokeistům do figury. Těší mě, že se proto tu a tam najde někdo, kdo bez obav napíše, co si myslí. Těší mě, že jsou vidět slovy ragelly "starověké názory", na kterých patrně nejvíce vadí, že nejsou trendy a v souladu s "jedinou správnou" soudobou ideologií/výchovou.

Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."
avatar uživatele
jesmot
Autor článku | Cool level: 56 | Richard Castle
20. 10. 2022 / 21:35:27 (před 2 roky)
off
lenochod6 napsal(a):

Díky za článek, jsem ráda, že nejsem jediná, kdo se díval na pilot a říkal si, ještěže jsem to neviděla jako svou první epizodu této show, to bych se v životě na top geart nedívala.
Máš asi pravdu v tom, že se ještě hledali.

Určitě to ještě nebylo sehrané, no, ale tak Top Gear už to byl, to zase jo. Mě teda bavil i ten nechutný Citroën se zelenými detaily na palubovce, kde toto člověk uvidí. Každopádně v roce 2002 to muselo být po restartu formátu docela něco a věřím, že to táhlo od samotného začátku.

avatar uživatele
ESESEL
Dlouholetý uživatel | Cool level: 15 | Christopher Turk
21. 10. 2022 / 13:34:55 (před 2 roky)
off
_-0-_ napsal(a):

Nekřičím, jenom když mi přijde do očí bijící, že pilot vypovídá o celém seriálu velmi málo, tak to napíšu. Cato byl velikán, já jsem nikdo (což ostatně demonstruji nickem), jenom si drze osvojuji jeho metodiku :-)

Jo, já jen říkám, že si ji osvojuješ blbě, jelikož ignoruješ její podstatnou součást, totiž že Cato jinak pracoval na tom, aby byl v dané komunitě respektovaným členem, což jeho názorům dodávalo váhu. S tvým vystupováním tady mě spíš zajímá, jestli tě někdy napadlo, jestli svým postojům neděláš medvědí službu - podobně jako eko-aktivistky pokoušející se zničit umělecká díla, v reakci na což bych se nedivil, přestože považuji ochranu životního prostředí za velmi důležitou věc, komukoliv, kdo by schválně koupil kanystr benzínu a šel ho vylejt do moře...

Grab a lollipop on your way out.
avatar uživatele
lenochod6
Dlouholetý uživatel | Cool level: 19 | Černá zmije
21. 10. 2022 / 15:17:32 (před 2 roky)
off
jesmot napsal(a):

Určitě to ještě nebylo sehrané, no, ale tak Top Gear už to byl, to zase jo. Mě teda bavil i ten nechutný Citroën se zelenými detaily na palubovce, kde toto člověk uvidí. Každopádně v roce 2002 to muselo být po restartu formátu docela něco a věřím, že to táhlo od samotného začátku.

To nepopírám, že to muselo táhnout, já jsem jenom hodnotila, že já (neznalec aut, v té době jsem ani neřídila) kdybych viděla první pilot, tak bych nepokračovala, což by byla samozřejmě velká škoda.