Ratingy seriálů se budou měnit... mírně.
Agentura Nielsen Media Research, která se stará o naše tolik milované ratingy a sledovanosti seriálů, se rozhodla, že pro příští sezónu změní systém měření sledovaností.
Změna sice není veliká, do budoucna ale může být zásadní. Doposud se totiž měřilo na vybraném vzorku a pouze sledovanost televizí (v Americe je pro letošek 114,2 mil. televizí). Pro příští sezónu ale společnost do 23 000 domácností, ve kterých měření provádí, nasadí nový systém měření. Měřit se totiž budou nejen televize, ale i další zařízení, která mohou přijímat televizní signál – tablety. Měřit se bude i na přistrojích umožňující přehrávání pořadů přes streamovací služby jako jsou Netflix a Amazon – X-Boxy a PlayStationy.
Je jasné, že korekce ratingů prozatím nebude nijak velká. Do budoucna se ale dá očekávat, že důležitost této korekce bude stoupat, vzhledem i ke stoupající oblibě tabletů.
Nielsen ratings jsou pro televize důležité s ohledem na prodej reklamy, protože si pomocí nich určují její cenu. Přitom nejlukrativnější pořady jsou ty, na které se dívá co nejvíce mladých lidí. Proto svého času (v sezóně 2009–2010) byla reklama u Glee a The Office dražší než u NCIS, přestože měl NCIS vyšší sledovanost.
A jak to máte vy? Koukáte se na klasickou televizi nebo na tablet?