9. 2. 2024

Nielsen 2023: Na co se nejvíc loni koukalo

Nielsen 2023: Na co se nejvíc loni koukalo

Nejdříve malá vsuvka pro ty kdo netuší, co znamená to jméno Nielsen v titulku článku, doufám, že vás moc takových není, ale pokud jo, tak neva, vysvětlíme. Společnost Nielsen je celosvětovým lídrem v oblasti měření sledovanosti, dat a analýz, který utváří budoucnost médií. V podstatě by se dalo zjednodušeně říct, že spravuje americké peoplemetry. Mimo jiné. Měří totiž chování napříč všemi kanály a platformami, takže z nich padají důvěryhodná data ohledně jednotlivých streamovacích službách, takže se dají nějak mezi sebou porovnávat. Důležité je říct, že následující data se vztahují k americkému publiku. Ale teď už hurá na čísla.

Diváci v USA strávili za minulý rok u televize přibližně 33 hodin týdně. Stávka scénáristů sice omezila přísun nového obsahu, ale i tak Američané nadále věnují televizi přibližně polovinu svého denního času stráveného s médii.

Rostoucí množství obsahu na streamovacích službách však mění chování diváků při sledování televize, přičemž „rozptylování“ streamováním je nyní trvale největším faktorem, který ovlivňuje využívání televize. A zatímco čas strávený u televize se v podstatě nemění, čas strávený streamováním videa stále roste. V roce 2023 diváci v USA streamovali video v celkomé součtu 21 milionů let, což představuje neuvěřitelný 21% nárůst oproti 17 milionům letům z roku 2022.

Američané mají možnost sledovat jednu z 90 streamovaích služeb, což je docela značný nárůst od roku 2020, kdy jich bylo jen 51. Celkem jejich streamovací služby obsahují více jak milion různých pořadů.

A na co se to všichni koukali?

Nejstreamovanější pořady (nakoupené, prioritně neurčené pro stream)

Pořadí Pořad Služba mld. min mil. hodin
1. Suits (Kravaťáci) Netflix/Peacock 57,7 962
2. Bluey (Blue) Disney+ 43,9 732
3. NCIS (Námořní vyšetřovací služba) Netflix/Paramount+ 39,4 657
4. Grey's Anatomy (Chirurgové) Netflix 38,6 643
5. Cocomelon (CoComelon) Netflix 36,3 605
6. The Big Bang Theory (Teorie velkého třesku) Max 27,8 463
7. Gilmore Girls (Gilmorova děvčata) Netflix 25,2 420
8. Friends (Přátelé) Max 25,0 417
9. Heartland (Ranč Heartland) Hulu/Netflix/Pe­acock 22,8 380
10. Supernatural (Lovci duchů) Netflix 22,8 380

Nielsen uvádí údaje v miliardách prosledovaných minut (v tabulce první údaj), my jsme z našich žebříčků vycvičení na miliony hodin, tak jsme vám to přepočítali (druhý údaj). Přeci jen to dělení 60 není na první pohled zřejmé.

Suits (Kravaťáci). Seriál, který běžel na USA Network mezi roky 2011–2019 našel na streamovacích platformách nový život. Díky tomu, že byl dostupný na dvou různých platformách, tak dokázal nasbírat 57,7 miliard prosledovancý minut, čímž sebral korunu The Office (US) (Kancl), která v pandemickém roce 2020 nasbírala 57,1 miliard minut. Dařilo se i dětským pořadům. Cocomelon (CoComelon) je jednoznačný Netflixácký hit pro děti. Bluey (Blue) si taky meziročně značně polepšil a v podstatě zdvojnásobil svoje čísla.

Nejstreamovanější originály

Pořadí Pořad Služba mld. min mil. hodin
1. Ted Lasso Apple TV+ 16,9 282
2. The Night Agent (Noční agent) Netflix 14,4 240
3. Ginny & Georgia (Ginny a Georgia) Netflix 13,8 230
4. Virgin River Netflix 13,7 228
5. Love Is Blind (Láska je slepá) Netflix 13,1 218
6. Jack Ryan Prime Video 12,8 213
7. Gabby's Dollhouse (Gábinin kouzelný domek) Netflix 12,8 213
8. The Mandalorian (Mandalorian) Disney+ 12,3 205
9. Outer Banks Hulu/Netflix/Pe­acock 12,0 200
10. The Lincoln Lawyer (Advokát) Netflix 11,8 197

Deset nejlepších titulů v USA zaznamenalo více než 133 miliard zhlédnutých minut. Největším překvapením v žebříčku však byl Ted Lasso, charakteristický seriál Apple TV+, který získává první místo jako nejsledovanější originální pořad navzdory tomu, že tato platforma má relativně menší zásah než ostatní platformy.

Líbilo se? Tak dej palec. Nebo plusko! 
Fruiko

Lukáš Nedvěd

Autor je zakladatelem SerialZone.cz a velkým fanouškem seriálů stanic AMC a FX. Mimo seriálů miluje komiksy, (audio)knihy, vaření, Lego, hádanky a zvrácený humor. Díky tomu všemu potřebuje, aby den měl 30 hodin.
Poslední komentáře4zobraz všechny 4 příspěvky
lenkaknel

lenkaknel

Samý provařený pecky, tedy kromě těch dětských seriálů a Heartland, to tu v Ćesku moc nefrčí.
před 40 týdny
Fruiko

Fruiko

Tam je spíš problém, že Apple nepouští vůbec žádný čísla předplatitelů, tak nikdo vůbec netuší. A hlavně...
před 40 týdny
Anyk

Anyk

Tak to potom jo. Ale rozjeli se dost - nedávno jsem zaznamenala reklamu na AppleTV+, kde Timothee Chalamée...
před 40 týdny
Další články k tématu