Nielsen 2023: Na co se nejvíc loni koukalo
Nejdříve malá vsuvka pro ty kdo netuší, co znamená to jméno Nielsen v titulku článku, doufám, že vás moc takových není, ale pokud jo, tak neva, vysvětlíme. Společnost Nielsen je celosvětovým lídrem v oblasti měření sledovanosti, dat a analýz, který utváří budoucnost médií. V podstatě by se dalo zjednodušeně říct, že spravuje americké peoplemetry. Mimo jiné. Měří totiž chování napříč všemi kanály a platformami, takže z nich padají důvěryhodná data ohledně jednotlivých streamovacích službách, takže se dají nějak mezi sebou porovnávat. Důležité je říct, že následující data se vztahují k americkému publiku. Ale teď už hurá na čísla.
Diváci v USA strávili za minulý rok u televize přibližně 33 hodin týdně. Stávka scénáristů sice omezila přísun nového obsahu, ale i tak Američané nadále věnují televizi přibližně polovinu svého denního času stráveného s médii.
Rostoucí množství obsahu na streamovacích službách však mění chování diváků při sledování televize, přičemž „rozptylování“ streamováním je nyní trvale největším faktorem, který ovlivňuje využívání televize. A zatímco čas strávený u televize se v podstatě nemění, čas strávený streamováním videa stále roste. V roce 2023 diváci v USA streamovali video v celkomé součtu 21 milionů let, což představuje neuvěřitelný 21% nárůst oproti 17 milionům letům z roku 2022.
Američané mají možnost sledovat jednu z 90 streamovaích služeb, což je docela značný nárůst od roku 2020, kdy jich bylo jen 51. Celkem jejich streamovací služby obsahují více jak milion různých pořadů.
A na co se to všichni koukali?
Nejstreamovanější pořady (nakoupené, prioritně neurčené pro stream)
Pořadí | Pořad | Služba | mld. min | mil. hodin |
---|---|---|---|---|
1. | Suits (Kravaťáci) | Netflix/Peacock | 57,7 | 962 |
2. | Bluey (Blue) | Disney+ | 43,9 | 732 |
3. | NCIS (Námořní vyšetřovací služba) | Netflix/Paramount+ | 39,4 | 657 |
4. | Grey's Anatomy (Chirurgové) | Netflix | 38,6 | 643 |
5. | Cocomelon (CoComelon) | Netflix | 36,3 | 605 |
6. | The Big Bang Theory (Teorie velkého třesku) | Max | 27,8 | 463 |
7. | Gilmore Girls (Gilmorova děvčata) | Netflix | 25,2 | 420 |
8. | Friends (Přátelé) | Max | 25,0 | 417 |
9. | Heartland (Ranč Heartland) | Hulu/Netflix/Peacock | 22,8 | 380 |
10. | Supernatural (Lovci duchů) | Netflix | 22,8 | 380 |
Nielsen uvádí údaje v miliardách prosledovaných minut (v tabulce první údaj), my jsme z našich žebříčků vycvičení na miliony hodin, tak jsme vám to přepočítali (druhý údaj). Přeci jen to dělení 60 není na první pohled zřejmé.
Suits (Kravaťáci). Seriál, který běžel na USA Network mezi roky 2011–2019 našel na streamovacích platformách nový život. Díky tomu, že byl dostupný na dvou různých platformách, tak dokázal nasbírat 57,7 miliard prosledovancý minut, čímž sebral korunu The Office (US) (Kancl), která v pandemickém roce 2020 nasbírala 57,1 miliard minut. Dařilo se i dětským pořadům. Cocomelon (CoComelon) je jednoznačný Netflixácký hit pro děti. Bluey (Blue) si taky meziročně značně polepšil a v podstatě zdvojnásobil svoje čísla.
Nejstreamovanější originály
Pořadí | Pořad | Služba | mld. min | mil. hodin |
---|---|---|---|---|
1. | Ted Lasso | Apple TV+ | 16,9 | 282 |
2. | The Night Agent (Noční agent) | Netflix | 14,4 | 240 |
3. | Ginny & Georgia (Ginny a Georgia) | Netflix | 13,8 | 230 |
4. | Virgin River | Netflix | 13,7 | 228 |
5. | Love Is Blind (Láska je slepá) | Netflix | 13,1 | 218 |
6. | Jack Ryan | Prime Video | 12,8 | 213 |
7. | Gabby's Dollhouse (Gábinin kouzelný domek) | Netflix | 12,8 | 213 |
8. | The Mandalorian (Mandalorian) | Disney+ | 12,3 | 205 |
9. | Outer Banks | Hulu/Netflix/Peacock | 12,0 | 200 |
10. | The Lincoln Lawyer (Advokát) | Netflix | 11,8 | 197 |
Deset nejlepších titulů v USA zaznamenalo více než 133 miliard zhlédnutých minut. Největším překvapením v žebříčku však byl Ted Lasso, charakteristický seriál Apple TV+, který získává první místo jako nejsledovanější originální pořad navzdory tomu, že tato platforma má relativně menší zásah než ostatní platformy.