28. 7. 2013

Návrat do minulosti: Teenky, realitky a nejisté kabelovky

Série článků o letech minulých spěje pomalu do své poloviny. Dnes si představíme rok, ze kterého vyšli překvapiví vítězové, velké plány stanic často vzaly za své a osvědčené formáty nefungovaly.

Návrat do minulosti: Teenky, realitky a nejisté kabelovky

Říká se, že kabelovky mají úspěšný rok tehdy, pokud nedojde ke zrušení žádné novinky. Z tohoto hlediska by se sezóna 2009/10 dala označit jako silně neúspěšná. Stanice většinou dopředu nevědí jistě, jestli daný seriál bude hit, nebo ne. Zkouší to různými cestami, a jak je vidno ze skladby programů, sledují i trendy. Ty ale ne vždy vycházejí tak, jak by si možná stanice přály.

Dnes tedy netradičně začneme kabelovkami. Mezi nimi se v drtivé většině nenašla jediná, která by tuto sezónu nezrušila aspoň jednu novinku. Stejně tak téměř všechny stanice zkoušely formát reality show, ovšem ne vždy s velkým úspěchem.

Máme tu nějaké vítěze…

Co se týče novinek, tak jednoznačného kabelovkového vítěze této sezóny není lehké určit. O prvenství se přetahuje víc stanic – HBO, TNT, FX. Největším úspěchem giganta HBO byla jednoznačně komedie Bored to Death (Znuděný k smrti), která dokázala nasbírat tři sezóny a v lednu roku 2013 se začalo pracovat na závěrečném filmu. Oproti tomu animovaný The Ricky Gervais Show se v programu usadil podstatně déle. Pozornost si ovšem HBO tuto sezónu získávala i u dalších seriálů.

Sezóna 2009/2010 u Velké pětky:

• objednáno 43 novinek
• z nich 25 zrušeno po první sérii
• celkem zrušeno 34 seriálů

Prvním na řadě byl Mark Wahlberg. Nenechte se splést, není to seriál. To se jen slavný herec ponořil do produkčních vod, z kterých vytáhl seriál How to Make It in America (Jak dobýt Ameriku). Seriál sice dostal druhou sezónu, stanice jej ale poté zrušila s odůvodněním, že jí negeneroval potřebná čísla. Oproti tomu asi bezvýhradně věřila Tomu Hanksovi, když za ní už podruhé přišel a žádal horentní sumu na minisérii z druhé světové války. Jenže HBO ráda velké produkce, a tak na The Pacific (Pacifik) kývla. Na stole tak slavnému herci přistálo sto milionů dolarů (podle některých zdrojů stál projekt celkem až čtvrt miliardy dolarů), ze kterých zaplatil nejen Stevena Spielberga, ale třeba také skladatele Hanse Zimmera. Na druhou stranu ale do většiny rolí obsadil téměř neznámé herce. A vyplatila se nákladná produkce z větší části natáčená v Austrálii? Kritiky byl seriál přijat velice dobře – na metacritics.com získal 87 ze 100, což se nestává moc často. Seriál také obdržel mnoho ocenění – z nich vyčnívá rovných osm cen Emmy z roku 2010 (na 16 dalších byl seriál nominován), čímž jen o jednu sošku nevyrovnal absolutní rekord počtu ocenění jedné sezóny seriálu, který drží od roku 1999 seriál The West Wing (Západní křídlo).

Aby ale společenského bzukotu kolem stanice nebylo málo, rozhodla se využít nedávného hurikánu Katrina a začala natáčet seriál Treme o městě New Orleans, tři měsíce po hurikánu. Touto zprávou zapůsobila na tak už dost přecitlivělá srdce Američanů, kteří pak s napětím čekali, jaký seriál stanice natočí. Po pilotu si všichni ale vydechli – zvlášť obyvatelé New Orleans, kteří show označili za uctivý a přiměřený pohled na město.

Seriál začne svou poslední, zkrácenou, řadu na konci září. A je ještě jedna zajímavost, která se k němu váže – pilot totiž režírovala naše stará známá Agnieszka Holland a dokonce za něj obdržela nominaci na Emmy.

Kdo si mohl po této sezóně mnout ruce, to byla stanice TNT. Žádný nový seriál rušit nemusela a dokonce překonala jeden rekord ve sledovanosti.

Nové hity na kabelovkách:

• Archer
• Bored to Death
• Covert Affairs
• Haven
• Hot in Cleveland
• Jersey Shore
• Melissa and Joey
• Pretty Little Liars
• Rizzoli and Isles
• Spartacus
• The Big C
• The Glades
• The Pacific
• Treme
• White Collar

Za ten mohla novinka Rizzoli & Isles (Vraždy na pitevně). Její pilot se totiž stal vůbec nejsledovanějším seriálem s podporou reklamy a druhým nejsledovanějším startem seriálu vůbec. Spolu s Live+7 (opakování v průběhu 1 týdne) a DVR (počet nahrání na VHS a DVD rekordéry) se sledovanost pilotu vyšplhala na 9 milionů diváků, čímž se seriál v historických tabulkách dostal dokonce na první místo.

TNT tehdy ještě netušila, že druhé dvě novinky – Memphis Beat, mimo jiné od George Clooneyho, a Men of a Certain Age – bude muset další sezónu zrušit, přestože si prvně jmenovaný udrží diváky z první řady.

No a do třetice přesný zásah se konal u stanice FX. Ta vybalila dvě novinky – Archera a The League. Minimálně u Archera, který každou další řadou přitahuje víc a víc diváků, se jí tah vyplatil (což neznamená, že The League, který byl na konci března prodloužen na šestou sezónu, je na tom kdovíjak špatně).

Málem bychom zapomněli na stanici USA Network. Ta totiž obohatila svůj program o kriminálky White Collar (Ve službách FBI) a Covert Affairs (V utajení). Oba seriály byly tak dobré, že si vysloužily obnovení pro druhou řadu už po několika odvysílaných epizodách. Dnes jde už o staré známé – White Collar byl obnoven pro pátou sezónu, Covert Affairs zatím ještě ne, ale i přesto má za sebou čtyři úctyhodné.

Mezi úspěšné stanice se v této sezóně dá řadit i ABC Family. Sice to nebyla úplně čistá jízda – stanice si odnesla škraloup v podobě zrušeného seriálu Huge (tábor s odtučňovací kúrou nezabral a 2,5 milionu diváků z pilotu se rychle o milion propadlo), bohatě si to ale vynahradila svými dvěma druhými novinkami – teen dramatem Pretty Little Liars (Prolhané krásky) a komedií Melissa & Joey. První jmenovaná si vysloužila nerovnoměrné hodnocení. Na metacritics byla hodnocena neutrálně (52 ze 100), na Entertainment Weekly ale silně negativně (16 ze 100). Oproti tomu takový Daily News hodnotil premiéru seriálu 80 procenty ze 100. Jak je ale po letech vidno, své fanoušky si seriál našel a není jich málo – což ostatně dokazujete jak počtem stažení titulků, tak tím, že PLL je aktuálně na 5. místě v žebříčku nejoblíbenějších seriálů.

Druhý jmenovaný seriál, komedie Melissa & Joey, sice nedosahuje takových výsledků jako Lhářky, úspěchy ale měl. První a druhá sezóna seriálu byly v té době nejsledovanějším středečním kabelovkovým programem, který šel ve 20 hodin. Stanice toho samozřejmě využila a objednala další díly. Přestože pak sledovanost poklesla, pořád šlo a jde o nejúspěšnější komediální seriál stanice. I díky tomu si seriál, jako vůbec první od ABC Family, vysloužil jubilejní 100. epizodu.

… ale i poražené

Co ale neúspěšné kabelovky? Které to tento rok byly? Kupodivu, nejvýraznější neúspěch potkal stanice AMC a A&E. Ze dvou novinek AMC se neujala ani jedna – minisérie The Prisoner sice měla svůj osud jistý, recenze k ní ale nebyly moc přívětivé; drama Rubicon naopak v první chvíli vypadalo jako úspěch – pilot prolomil rekord sledovanosti, byl nejsledovanějším pilotem vlastního seriálu v historii stanice. Jenže po několika epizodách sledovanost rychle klesla a v listopadu pak byl seriál po třinácti epizodách ukončen.

Stanice A&E zažívala neúspěch jen napůl. Ze dvou novinek – realitky Paranormal Cops a kriminálky The Glades (Slunečno, místy vraždy) – se první jmenovaná neujala a byla po první šestiepizodní sezóně zrušena. Dobrým výsledkům tehdy nepomohla ani dlouho diskutovaná reality show The Jacksons: A Family Dynasty, která měla stejný osud.

Propadáky na kabelovkách:

• Big Lake
• Caprica
• How to Make It in America
• Huge
• Rubicon
• Secret Girlfriend
• The Prisoner

Jako správný tah se ale ukázala kriminálka The Glades. 3,6 milionu diváků u pilotu znamenalo nejsledovanější vysílání seriálu v historii stanice vůbec. U kritiků seriál také prošel a nebylo tedy divu, že ještě před koncem první sezóny stanice objednala sezónu druhou.

Za zmínku pak stojí i stanice MTV, která spustila reality show, jenž na dlouhá léta určila její tvář – Jersey Shore (Pařba v Jersey Shore). Pořad o mladých a krásných lidech se trvale zapsal do povědomí fanoušků a stal se jedním ze symbolů stanice – vysloužil si také dva spin-offy, remake a nespočet parodií. Rozruch ale také způsobil díky používání slova „guido“, kterým se mezi sebou označovali účastníci show. Toto slovo se totiž běžně používá pro hanlivé označení Italů nebo Italoameričanů (podobně jako se slovo negr používá pro Afroameričany).

Na malých kabelovkách…

Do té doby výhradně syndikační stanice TV Land uvedla svůj první originální sitcom – a byl z toho hit. Hot in Cleveland (Nouzové přistání) zaznamenal nejvyšší ratingová čísla ve čtrnáctileté historii stanice. Od kritiků si seriál vysloužil převážně chválu, když jej označovali za moderně pojaté The Golden Girls. I když seriálu postupem času čísla padají, stanice se nebojí ho prodlužovat – letos si vysloužil už pátou sezónu a loni dokonce spin-off – The Soul Man.

Kde ovšem musely padat hlavy, to bylo na stanici Comedy Central. Ze tří novinek, které měly jakž takž potenciál, neprošla ani jedna. Drama Secret Girlfriend nebylo přijato dobře a po šestiepizodní sezóně stanice mlčela tak dlouho, až všem došlo, že druhá sezóna nebude. Krátce před přelomem roku stanice také oznámila, že ruší i novinku The Jeff Dunham Show – přestože její výsledky byly více než uspokojující (nejsledovanější premiéra v historii stanice). Ke zrušení show s dnes už kultovními scénkami s Ahmedem, mrtvým teroristou, stanici mohly vést výsledky kritiky, které se pohybovaly hodně nízko – většinou kolem 20 ze 100. Aby toho nebylo málo, neujal se ani seriál Big Lake, kterému stanice po deseti epizodách nedoobjednala plánovaných devadesát.

Na Syfy se slavilo, i když s hořkosladkou příchutí. Stanici vyšly tahy se Stargate: Universe (Hvězdná brána: Hluboký vesmír), Alice a Haven (Městečko Haven) – vyhraněnější sci-fi ze StarGate universa bylo velice dobře přijato kritiky, Syfy se snažila život fandů okořenit webizodami – ale nakonec z toho víc než jen jedno prodloužení nebylo. Haven, nadpřirozené drama, založené na knize Stephena Kinga Colorado Kid, sklidilo ale mnohem větší úspěch. Takovým samostatným zářezem je pro Syfy vysílání Alice, která byla nejsledovanější minisérií od dob Tin Mana (pro sběratele zajímavostí – stejná společnost, co točila Alici, točí aktuálně seriál Continuum pro stanici Showcase).

Jenže úspěchy nutně provází i neúspěchy a nejinak tomu bylo i v případě Syfy. Seriál Caprica, spin-off znovuzrozené Battlestar Galacticy, kritici přijali velice dobře (Entertainment Weekly ho dokonce zařadil mezi 10 aktuálně běžících nejlepších seriálů). Jenže ve sledovanosti seriál propadal, dostal se až pod 1 milion diváků. Stanice bohužel neváhala a ještě před ukončením série ho zrušila s tím, že zbývajících pět neodvysílaných epizod vydá na DVD.

Aby byl výčet stanic úplný, nesmíme zapomenout ani na Showtime. Ta na tom byla podobně jako Syfy. Ze tří novinek musela jednu zrušit – hádejte žánr. Správně, reality show, tentokrát o zbraních – Lock N' Load. Na to, že spolkla jen šest epizod se zdá, že pro stanici šlo jen o zkoušku nového žánru. Druhá realitka, The Real L Word zase na druhou stranu zabodovala jak první, tak i druhou řadou. Posledním přírůstkem stanice, tentokrát do rodiny běžných seriálů, byla komedie The Big C (Ve znamení raka) o ženě postižené rakovinou.

Suma sumárum v této sezóně neprošlo u kabelovek 7 novinek. Na to, že jsme zvyklí v tomto segmentu spíše vídat hromadu obnovení, vypadá číslo hrozivě.

Smrt v přímém přenosu

To, že jsem doposud nezmiňoval stanici Starz, má své odůvodnění – seriál Spartacus jako takový prolomil ledy a směsí brutality, sexu a oplzlostí si vynesl mnoho předních stránek v novinách a časopisech. Jenže se stala událost, která celý dosavadní seriálový svět této sezóny převrátila naruby. Andy Whitfield, charismatický představitel hlavní role, zemřel.

Podrobnosti nejsou příliš příjemné – Whitfield trpěl non-Hodgkinovým lymfomem (forma rakoviny), který mu diagnostikován v březnu 2010. Stanice přerušila přípravy na druhou řadu Blood and Sand a aby dala Andymu čas, vrhla se na „meziseriál“ Spartacus: Gods of Arena (Bohové arény). Andy v červnu oznámil, že je rakovina na ústupu, fyzické testy před natáčením ale ukázaly, že se nemoc vrátila. Andy zemřel 11. září 2011.

Kde se co rušilo

Poslední sbohem:

• 24
• American Chopper
• Cold Case
• Dollhouse
• Ghost Whisperer
• Heroes
• King of the Hill
• Law and Order
• Lost
• Monk
• Nip/Tuck
• Numb3rs
• Scrubs
• Ugly Betty

Ani tento rok se neobešel bez rušení světoznámých a populárních seriálů. A upřímně, byla jich pěkná řádka. Jako první se ze staré gardy poroučel Monk (Můj přítel Monk) – seriál z dílny USA Network se na televizních obrazovkách držel osm let.

Po přelomu roku ale přišlo hromadné rušení. Na začátku února stanice NBC zrušila svůj hit Heroes (Hrdinové) (4 řady), o měsíc později pak FX ukončila Nip/Tuck (Plastická chirurgie, s. r. o.) (6 řad) a CBS Numb3rs (Vražedná čísla) (také 6 řad). Jen o pár dní později ABC zrušila po devíti letech Scrubs (Doktůrci) (který se na stanici přesunul z NBC po sedmé sezóně).

V květnu potom rušení dosáhlo vrcholu – s fanoušky se rozloučily takové hity jako Cold Case (Odložené případy) (7 řad), King of the Hill (Tatík Hill a spol.) (13 řad), Ghost Whisperer (Posel ztracených duší) (5 řad), Lost (Ztraceni) (6 řad), 24 (24 hodin) (8 řad) a Law & Order (Zákon a pořádek) (20 řad).

A to ještě nezmiňuji další známá jména, která v této sezóně skončila – realitka American Chopper (Americký Chopper) od Discovery (6 řad), Ugly Betty od ABC (4 řady), jednosezónové, ale o to víc známé goyerovské FlashForward (Vzpomínka na budoucnost), dvousezónový Dollhouse (Dům loutek)

Na závěr televize velké

Závěr to tedy ještě zdaleka není, ale už se blížíme. Zkusíme rok na pěti největších komerčních stanicích shrnout do jedné kapitoly.

Začněme třeba s ABC. Ta si pro tuto sezónu přichystala bezkonkurenčně nejvíce novinek ze všech stanic. Překonala dokonce i v tomto směru vyhlášenou NBC, a to o rovných pět kousků. A čím chtěla stanice ohromit diváky? Na podzim obohatila program o sedm nových seriálů – The Forgotten (Zapomenuti), Hank, The Middle (Průměrňákovi), Eastwick (Městečko Eastwick), Cougar Town (Město žen), FlashForward (Vzpomínka na budoucnost) a Modern Family (Taková moderní rodinka). Z těchto se do druhé sezóny dokázaly probojovat tři – Cougar Town, Modern Family a The Middle (abychom ale nezapomněli, druhé sezóny se dočkal i seriál V, ten ale začínal až v listopadu). Tato skladba seriálů byla pro ABC značně nevyvážená – na jedné straně Modern Family, který se o rok později stal desátým nejvýdělečnějším seriálem roku, na straně druhé Hank, seriál, z kterého bylo odvysíláno jen pět epizod a byl zrušen jako jeden z prvních v sezóně, na straně třetí Eastwick s Rebeccou Romijn v hlavní roli, který trpěl hlavně díky timeslotu, na straně čtvrté FlashForward, který se, ač ho produkovali David S. Goyer a Marc Guggenheim, rychle propadal ve sledovanosti (pilot sledovalo 12,5 milionu diváků, finále jen 5 milionů). Nepochodil ani seriál The Forgotten, přestože za ním stál téměř neomylný a pečlivý Jerry Bruckheimer. Jenže dno sezóny mělo teprve přijít.

Úspěšné novinky Velké pětky:

• Community
• Cougar Town
• Glee
• Masterchef
• Modern Family
• NCIS: LA
• Parenthood
• Rookie Blue
• The Good Wife
• The Middle
• The Vampire Diaries

Po novém roce totiž ABC musela rušit ve velkém. Nejdřív letěla pryč jarní náhrada FlashForwardu, seriál The Deep End. Tomu kritici vyčítali hlavně nedostatek originálních myšlenek; seriál se po šesti epizodách poroučel z obrazovek.

Letní program potom dopadl katastrofálně. Seriály Romantically Challenged (Rande není romantika), Happy Town a Scoundrels se nedostaly ani na konec sezóny. Nejhůř dopadl seriál Romantically Challenged, i když by někteří mohli namítat, že dopadl nejlíp. Seriál totiž v programu následoval velice silnou realitku Dancing with the Stars, kterou tehdy sledovalo průměrně 20 milionů diváků každý týden. Romantically Challenged tak poměrně snadno sbíral diváky (a nebyla na tom vůbec špatně, jsou sice dostupná jen čísla za první tři epizody, ale ta ukazují, že seriál s Alyssou Milano v hlavní roli neměl problém se dostat nad 9 milionů diváků). Co mu to ale bylo platné, když si stanice představovala čísla mnohem větší. Fakt ale je ten, že ze seriálu se odvysílaly jen čtyři epizody a po něm putoval pryč z programu. Ze zrušených v létě nejdéle vydržel seriál The Gates (Za branou) – 13 epizod. Čest stanice pak zachránil už jen Rookie Blue (Policejní bažanti), který si jako jeden z mála letních seriálů své místo udržel i následují tři roky.

Oproti ABC připravila CBS jen minimum novinek, ale sázela na vyšší úspěšnost. Lékařské drama Three Rivers (Transplantační jednotka) sice byl propadák, ale na celou sezónu jediný. O osvěžení komediálního večera se pak stanice pokoušela se seriálem Accidentally on Purpose, který nasadila hned za HIMYM, ale seriál, přestože mu 5 epizod doobjednala, nakonec musela zrušit a nahradit starým známým Rules of Engagement (Pravidla zasnoubení). Ostatní se už ale ujaly – NCIS: Los Angeles vystoupal hned v prvních epizodách mezi seriálovou smetánku – 19 milionů diváků se ani na pilotu jen tak nevidí. Že seriál za celou dobu svého vysílání nikdy neklesl pod 13 milionů diváků, mluví za vše (vysílá se už 4 roky). Možná tak trochu ve stínu, v timeslotu za NCIS: LA (Námořní vyšetřovací služba L.A.) zůstal seriál The Good Wife (Dobrá manželka). Nenechte se ale zmást – seriál si získal poměrně rychle velkou oblibu a byl i ve velkém oceňován, jen za první sezónu získal dvě ceny Emmy a jeden Zlatý glóbus. V kombinaci s kriminálkou předskokanem tak za celou sezónu nedokázal klesnout pod 10 milionů diváků.

Tak trochu přelomový rok byla sezóna 2009/10 na stanici CW. Hádáte správně, že tento rok začal aktuálně druhý (než odstartoval Arrow tak první) nejsledovanější seriál stanice, The Vampire Diaries (Upíří deníky). Ovšem kdyby seriály začaly ve stejný rok, vyhrála by upíří sága. Krom jasného hitu (3,6 milionu diváků na epizodu během první řady) tak stanice spustila i davové šílenství teenek, které trvá dodnes, a pravděpodobně ještě spolu se spin-offem pár let trvat bude.

Jenže u zbylých seriálů se jí tak nedařilo. Plain Jane sice druhou sezónu dostal, ale to už na jiné stanici (konkrétně na MTV). Obnovení Melrose Place se vůbec nepovedlo a seriál kvůli nízkým ratingu skončil hned po první sezóně. Life Unexpected (Změna je život) dostal sice druhou sezónu, ta pro něj ale byla posléze konečná. A vůbec největším propadákem byla pro CW spolupráce s kanadskou televizí CBC. Ze seriálu 18 to Life CW odvysílala 6 epizod než ho stáhla z programu – zbylé slíbila odvysílat v prosinci 2010 (což se nikdy nestalo).

Propadáky Velké pětky:

• 100 Question
• Accidentally on Purpose
• Eastwick
• FlashForward
• Hank
• Happy Town
• Melrose Place
• Mercy
• Past Life
• Persons Unknown
• Romantically Challenged
• Scoundrels
• Sons of Tucson
• The Deep End
• The Forgotten
• The Gates
• Three Rivers
• Trauma

Fox si nemohl moc stěžovat – z celé seriálové skladby do další sezóny prošly čtyři novinky – The Cleveland Show (spin-off seriálu Family Guy), Human Target (Lidský terč) (který se blýskl desetimilionovým pilotem, v druhé sezóně ale už byl zrušen) a MasterChef (který kupodivu dosáhl nejsledovanějšího pilotu léta – co je zvláštní – druhá i třetí epizoda tento výsledek ještě zvýšily). Poslední novinkou, která získala druhou sezónu byla muzikálovo-středoškolské drama Glee. Tomu se v první polovině sezóny poměrně dařilo (bylo nasazeno v timeslotu po realitce So You Think You Can Dance), doopravdy ale seriál prorazil, až po jarním přeřazení za American Idola. Seriál byl teď tak úspěšný, že si Fox účtoval vůbec nejdražší reklamu napříč stanicemi (což bylo do jisté míry zapříčiněno věkovou skladbou diváků Glee – obecně platí, že čím mladší, tím dražší reklama).

Prohrou pro Fox ovšem byly ostatní seriály. Návrat Carla Weatherse do televize se nepovedl. Jeho komedie Brothers byla nejdřív odsunuta na neděli a nakonec po třinácti epizodách zrušena. Nechytily se ani seriály The Good Guys (Polda a polda) a Sons of Tucson (Táta k pronajmutí). Druhý jmenovaný totálně vybouchnul, po 4 epizodách zmizel z obrazovky. Jméno Tylera Labinea musí šéfy Foxu strašit ze spaní ještě dnes. Podobně skončil i seriál Past Life. Tomu dokonce stačilo o epizodu méně. Holt proti CSI (Kriminálka Las Vegas) a Grey's Anatomy (Chirurgové) se špatně bojuje. Neprošla ani The Wanda Sykes Show – a to znamenalo na Foxu poměrně zásadní zlom, protože stanice tak zatrhla poslední noční talk show a od roku 1994 poprvé neměla noční program.

Nakonec ještě stanice NBC. Té tuto sezónu vyšly jen tři karty – Community (Zpátky do školy), realitka The Sing-Off a Parenthood (Famílie). Žádná pecka se nekonala (i když Parenthood dlouhodobě aspiruje na nejsledovanější dramatickou komedii stanice), přesto se všechny tři programy dokázaly na stanici udržet dodnes.

Jejich souputníci tolik štěstí neměli. NBC si byla Jayem Lenem a jeho show natolik jistá, že si ho pojistila smlouvou na pět let dopředu. Na to, že by mohl být hodnocený negativně od kritiků a že by se s ním mohla po půl roce sama rozloučit, ani nepomyslela.

Neoslnila ani lékařská dramata Trauma (Záchranka San Francisco) a Mercy (Nemocnice Mercy). Traumatu dokonce stanice třikrát přiobjednávala po kusech epizod, než se rozhodla seriál zrušit. Co se týče dalších realitek, Losing It With Jillian byl naprostý propadák, který stanice ukončila po sedmi epizodách. Program totiž pravidelně končil na předposledním místě mezi svými konkurenty, a to je věc, kterou stanice nerada vidí. Drama Persons Unknown (Město ztracených) a sitcom 100 Questions dojeli své epizodní příděly (což u 100 Questions nebyl žádný problém – ještě před začátkem vysílání totiž stanice seškrtala počet epizod z 13 na 6), ale druhou sezónu už nedostali.

Na úplný závěr televize britské

Britské hity:

• Misfits
• Sherlock
• Strike Back

Dalo by se říct, že pro Británii tohle byl malý zlatý rok. Začaly se vysílat hned 4 významné seriály, které k sobě přitáhly miliony fanoušků po celém světě? O čem mluvím? První na řadě je minisérie Sherlock. Benedict Cumberbatch byl zasvěcencům znám už dříve, Martin Freeman víceméně taky (kdo si vzpomene na Love Actually Actually a The Hitchhiker's Guide to the Galaxy), ale až v posledních dvou letech, a role v Sherlockovi v tom určitě měla velkou váhu, byli obsazováni do stále lukrativnějších rolí. Hlavně herec s poměrně výraznou tváří a uhrančivým hlasem si získal fanoušky svým nadšeným herectvím, díky kterému vtiskl Sherlockovi neopakovatelný vzhled.

Druhým na řadě nemůže být seriál opačnějšího hlediska, než je Misfits (Zmetci). Bezprostřední a tajemný seriál s originální myšlenkou mladistvých delikventů aka moderních superhrdinů se ujal a hned první sezónu získal cenu BAFTA pro nejlepší dramatický seriál.

Do třetice všeho dobrého se povedlo stanici Sky1. Ta je podepsaná společně se stanicí Cinemax pod seriálem Strike Back (Protiúder). První série s Richardem Armitagem v hlavní roli zaznamenala velký úspěch – kupříkladu pilot měl třikrát větší sledovanost než celý timeslot běžně míval. Druhá sezóna, která se v USA vysílala jako první, v Británii čísla téměř zdvojnásobila; v USA na Cinemaxu stanice zaznamenala hodnoty, které neviděla od vysílání Titanicu v roce 2005. Seriál si pustilo 567 000 lidí (Cinemax má předplaceno 16,7 mil. uživatelů).


Které seriály sezóny 2009/2010 jste viděli a které z nich patří k vašim zamilovaným?

Další díly seriálu
Kdo dočetl až sem, musí zaručeně likovat! 
Seraphine313

Seraphine313

Autor si zatím nevyplnil svoje mikrobio.
Poslední komentáře30zobraz všech 30 příspěvků
Michalenka

Michalenka

Už ani chladící deska nepomáhá ochlazovat Notebook:D
před 11 roky
Crazy-Nut*

Crazy-Nut*

Wow, super článek :) člověk by neřekl, že se tolik věcí v těch letech stalo a přitom to všechno...
před 11 roky
Exredaktorka

Exredaktorka

Tak to byl rok, kdy zařízli 100 questions a Accidentally on purpose? To jsem tehdy sledovala seriály jen...
před 10 roky
Další články k tématu