Rozhovor o DVD filmech Futurama
Víceprezidentka studia Rough Draft Claudia Katz v rozhovoru o novém a připravovaných DVD filmech Futurama.
Můžeš nám říct jakou přesně roli mělo studio Rough Draft ve filmu Bender's Big Score?
Claudia Katz: Jsme animačním studiem pro všechny 4 DVD filmy Futuramy a také si všechny filmy produkujeme. To znamená, že jsem na starosti měli téměř kompletní animace zahrnující základní návrhy, storyboardy, klíčové animace, časování, veškerou počítačovou animaci, kolorování, kameru a kompozici. A máme také sesterské studio v Soulu v Korei, kde pracovali také na nějakých věcech.
Jak dlouho se film vyráběl a kdy bylo vaše studio přizváno k pracím?
Claudia Katz: Začali jsme v srpnu 2006 a teď na přelomu července a srpna 2007 jsme dodali hlavním tvůrcům něco, co jsme si pojmenovali jako řežisérský sestřih a finální verzi jsme dokončili v září.
A zároveň jste dělali na dalších třech filmech?
Claudia Katz: Přesně tak. Každé čtyři měsíce jsme odstartovali práci na dalším DVD. Myslím, že to trvalo něco okolo jednoho roku, ale uspořádaně podle našeho produkčního plánu.
Takže jste poslali váš režisérský sestřih Mattu Groeningovi, on se na něj podíval s červenou tužkou v ruce a poslal vám ho zpět?
Claudia Katz: Jasně, konzultovali jsme s ním spoustu věcí, například jsme s ním hodně diskutovali o barvách. Ale spíš to probíhalo tak, že nám řekl a co kdyby jsme to udělali takhle. Ale takových věcí nebylo příliš.
Jednou z nejúžasnějších věcí na letošním Comic-Conu bylo čtení scénáře Futuramy, kterou četli herci, kteří běžně namlouvají dané postavy. Dostali jste tedy také audio stopy přímo se scénářem?
Nádhera. Takhle nějak to fungovalo i při našem vývoji filmu. Herci se sesedli okolo stolu a namlouvali své role dohromady, stejně jako jste měli možnost vidět na Comic-Conu, akorát za přítomnosti režiséra, takže dolaďovali drobnosti. To všechno nahráli a poslali nám spolu se scénářem. Když jsme to poslouchali, tak to bylo skoro, jako když posloucháte nějakou rozhlasovou hru. A právě od toho jsme odstartovali naši činnost.
Bylo pro vás těžké se u toho soustředit na práci? Na Comic-Conu to totiž bylo dost bujaré.
Přesně. Myslím, že některé z těchto čtení nás občas dostali trochu mimo naši cestu. Víte, v obsazení je totiž velmi veselá skupina lidí, takže jsme při poslechu trávili příjemné chvíle.
Jaký je rozdíl mezi animací pro televizi a pro DVD?
Všechny DVD jsou napsány jako čtyři epizody, které se pospojují do jednoho DVD filmu. Rozdíl je ve formátu, který je klasický DVDčkový 16×9, takže mnohem širokoúhlejší než díly v televizi. A samozřejmě také pracujeme ve formátu HD.
Takže kvalita animace je stejná?
Myslím, že je stejné nebo jestě lepší. Podle mě první DVD je jedno z nejlepších a jestli kecám, tak začnou hvězdné války, což snad vypovídá dost. Je to 2D animace doprovázená tou 3D.
Můžeš nám dát nějaký zákulisní pohled na to, proč byla Futurama po letech oživena?
Předpokládám, že seriál se na DVD velmi dobře prodává, takže to je pro studio dobrá obchodní příležitost. V zábavním průmyslu, je vždycky všechno o penězích a všechno závisí na ekonomických hlediscích a já na tom nevidím nic špatného.
Myslíš, že je tu nějaká šance, že by se Futurama znovu vrátila na televizní obrazovky?
Claudia Katz: No myslím, že je vždy o čem přemýšlet, ale momentálně se plně soustředíme na DVD filmy. A já v skrytu duše doufám, že jednoho dne vznikne celovečerní kinofilm, který přinese Futuramu zpět na naše obrazovky a jestli se tak stane, tak my budeme připraveni.
Také jste pracovali na další projektech zahrnujících i film Simpsonových. Takže máte nějakého osobního favorita?
Claudia Katz: Víte, myslím, že ze sentimentálních důvodů to už bude navždy Futurama, přeci jen to byl náš první opravdu velký prime-timový seriál, takže doufám, že mým favoritem zůstane navždy.