FX nebude pokračovat v objednávání seriálů jako dosud
Stanice FX se rozhodla, že změní svou strategii v objednávání nových seriálů. Děje se tak v návaznosti na vzestup stanice, která podle slov svého generálního ředitele chce soutěžit s Netflixem a HBO.
Do dneška stanice často využívala tzv. model 10/90 (jinak nazývaný i Debmar-Mercury). V případě objednávky seriálu podle tohoto modelu stanice objednala nejprve deset epizod a podle jejich úspěchu případně dokoupila dalších devadesát. Tímto způsobem FX v poslední době rozhodovala například o Anger Managementu (úspěšně), Saint George (neúspěšně) nebo Partners (na rozhodnutí se zatím čeká).
„Tenhle model je nesmysl. Charlieho show měla poměrně dobré výsledky, druhé dvě už tolik ne. A žádná z nich nebyla vyložený magnet na diváky. Abych byl upřímný, uvažovali jsme o tomhle modelu jako o pokusu, ale ne o ničem, co bychom využívali dlouhodobě,“ řekl John Landgraf, ředitel stanice FX, která patří do mediálního gigantu Ruperta Murdocha.
Stanici navíc v příštích letech nečeká zas tak veliký rozvoj, jak by si někteří její fanoušci mohli myslet. Vedení FX Networks se zaměří hlavně na rozvoj kanálu FXM (tedy FX Movie Channel). Landgraf navíc dodal, že po loňském spuštění kanáu FXX je potřeba pro FXM nastavit novou laťku.
Co prý teď FX trápí nejvíc je malý branding ze strany Netflixu, který syndikuuje jejich seriály. Kupříkladu takový Sons of Anarchy se už stává vyloženě netflixovým seriálem. „Potřebujeme jasnou značku,“ řekl Landgraf s tím, že Ted Sarandos, ředitel Netflixu, na to přistoupí. Netflix má také podle Landgrafa prý větší sílu než konkurenční Hulu a Amazon. „Jsou větší a tvrdohlavější.“