25. 10. 2011
Dolary, šéfe... Kolik stojí reklamní prostor na NBC?
Ratingy, sledovanost, … To je důležité, ale hlavním příjmem stanic zůstává reklama. Chcete vědět, kolik stojí půl minuty vysílacího času během The Office nebo 30 Rock?
Takový docela slušný plat průměrného úředníka v ČR je 25.000 Kč čistého. Vynásobme to třináckrát, ať máme roční plat i prémie, a vyjde nám 325.000 Kč. To je necelých $20,000.
A teď nechme matematiky a podívejme se, kolik stojí třicetisekundový spot na NBC v průběhu populárních pořadů. Připomínám jen, že zatímco my oddělujeme tisíce tečkou (Kč 100.000,–), Amíci dělají v dolarech čárku. Následující čísla jsou tedy opravdu (sta)tisíce dolarů :-)
Cena za 30 sekund reklamního času na začátku sezóny 2011/2012 (před ratingy):
Název seriálu (případný český název) | Cena v USD |
---|---|
Sunday Night Football | $512,367 |
The Voice | $206,500 |
The Office (Kancl US) | $178,840 |
Smash | $154,000 |
The Apprentice | $145,500 |
30 Rock (Studio 30 Rock) | $133,000 |
Whitney | $120,604 |
Awake | $117,550 |
Parks and Recreation | $116,883 |
The Biggest Loser | $106,153 |
L&O: SVU (Zákon a pořádek: Útvar pro zvláštní oběti) | $104,528 |
The Firm | $104,500 |
Parenthood (Famílie) | $95,650 |
Community | $93,533 |
Prime Suspect | $93,092 |
Football Night in America | $92,900 |
Up All Night | $82,617 |
The Sing-Off | $81,541 |
Free Agents (zrušeno – bleskovka zde) | $78,010 |
Playboy Club (zrušeno – bleskovka zde) | $74,273 |
Harry's Law | $64,017 |
Grimm | $55,358 |
Chuck | $50,441 |
Dateline | $39,610 |
Zdeněk Král
Autor si zatím nevyplnil svoje mikrobio.ragelly
A to je NBC až čtvrtá stanice co do ratingů, raději ani nechci vědět, kolik stojí reklama na FOXu třeba...před 13 roky