20. 11. 2015

Revoluce v SARSu: Fox mění historii

Revoluce v SARSu: Fox mění historii

Stanice Fox se stává historicky první americkou komerční televizí, která se chystá oficiálně opustit sledování dat sledovanosti Live+SD, tedy čísla z premiéry a večerního opakování. Zprávu dnes ve speciálním newsletteru oznámili ředitelé Dana Walden a Gary Newman.

Televizní pořady nabývají stále větší popularity až později po premiéře, lidé je sledují na DVR nebo online ve službách On Demand. U kabelovek je již běžný report Live+3 (sledovanost v prvních třech dnech od premiéry) či Live+7.

Komerční stanice (Velká pětka) aktuálně zveřejňují data SD, +3, +7 a multi-platformovou sledovanost. Ředitelé Foxu doufají, že tímto krokem „změní náhled na problematiku“. Stanice se letos na podzim ze všech sil snažila zaujmout mladé publikum, ovšem seriály jako Scream Queens nebo úterní komedie se nedočkaly očekávaných výsledků.

Celá zpráva:

Drazí kolegové, rozhodli jsme se pro výraznou změnu způsobu, jak budeme nahlížet na výsledky našich seriálů. Od následujícího pondělí již nadále nebudete dostávat ratingy Live+SD od Nielsenu. Žádná první čísla ani finální čísla. Ráno vás v e-mailových schránkách nebude čekat náš mail, protože tento mail již nadále není relevantní.

Spojení diváka s našimi pořady je v současnosti více komplexní a mnoha způsoby hlubší než kdy dřív. Již nadále se však toto spojení neuskutečňuje přes noc. Proč tedy my jakožto průmysl každé ráno vstáváme a bavíme se o číslech Live+SD?

Tohle musí přestat. Je načase, abychom o tom přestali mluvit a začali jednat. Ratingy Live+SD neříkají nic o tom, jakým způsobem lidé naše seriály sledují. Vynechávají většinovou skupinu fanoušků, kteří se rozhodnou sledovat na DVR, ignorují ty, kteří naše pořady sledují na streamu nebo skrze službu On Demand. Tito diváci jsou pro nás důležití. V období sedmi dnů více než třetina publika ve věkové kategorii 18–49 let sleduje seriály až po době Live+SD. Během třiceti dnů sedm našich seriálů na Foxu zdvojnásobilo či dokonce více než zdvojnásobilo čísla SD při připočtu všech způsobů sledování. Když porovnáme komplexní čísla našeho publika, jsme v porovnání s loňským rokem v plusu o 14 procent.

SD čísla dále nereflektují to, jak seriály zpeněžujeme. Polovina našich reklamních prostor je prodána na základě C7 (sledovanost za 7 dní od premiéry), dále zpeněžujeme náš obsah na digitálních platformách jako Fox Now a Hulu. Nic z toho není v číslech od Nielsenu zahrnuto.

Každý den naši tvůrci, herci a štáb vkládají svá srdce a své duše do tvorby seriálů, které jsou originální a nezapomenutelné. Tito si zaslouži pracovat u společnosti, která má moderní smýšlení o svém publiku a o tom, jak jsou tyto seriály sledovány.

Do budoucna proto přestaneme rozesílat Live+SD čísla, a to jak do tisku, tak i interně. Nebudeme je zohledňovat pro nic jiného než živé přenosy. Chápeme, že tímto krokem nezměníme obecné smýšlení ze dne na den, ale chceme změnu odstartovat tím, že začneme měnit úhel pohledu.

Fox je společnost, která se vždy pyšnila svým progresivním smýšlením… a nic není více zastaralé než několik dekád staré měření, které zohledňuje pouze část našeho publika.

Pojďme tedy společně přesunout konverzaci o sledovanosti do budoucnosti. Jdeme na to!

Gary a Dana

Kdo nesdílí, tak taky rozšlápavá dětem bábovičky! 
ragelly

Eva Zálešáková

Autorka se dá charakterizovat jako stoprocentní seriálový maniak a skoro stejně závislá je i na SerialZone. Když nedejbože nekouká na seriály, vezme do ruky digitální zrcadlovku nebo se začte do amerického Elle.
Poslední komentáře16zobraz všech 16 příspěvků
Illyria

Illyria

Na Hulu+ preskocit nejdou a musis si to vytrpet. Je to ale k dispozici jiz na druhy den po...
před 9 roky
Fruiko

Fruiko

Jasně na webu skipnout nejdou, ale taky jich je o dost míň a o dost míň placený. Ale jestli...
před 9 roky
Illyria

Illyria

Jasne, ale je to krok ke zmene. Protoze casy, kdy si uctuji za reklamu silene penize jsou ty tam. Je na...
před 9 roky
Další články k tématu