Nejlepší z nejlepších: Prémiové kabelovky
V našem článkovém seriálu o nejznámějších seriálech historie, se poprvé dostáváme od klasických komerčních stanic k těm kabelovým. Dnes si projdeme nejznámější seriály prémiových kabelovek HBO, Showtime, Starz a Cinemax.
Největší a nejznámější z nich je HBO, založená v roce 1972. Stanice, která jako první přinesla myšlenku placené kabelovky, se nejprve zaměřovala hlavně na sportovní přenosy – NHL, NBA, box. Byla ale inovátorem ve více směrech – v době, kdy se většina kabelovek bála přenášet signál přes satelit, kvůli jejich pádu nebo výpadkům, HBO využívala právě tento způsob z jednoho jednoduchého důvodu – byl to nejlevnější způsob jak dostat signál do všech koutů USA.
První původní obsah stanice odvysílala v roce 1983, film The Terry Fox Story. Dalším původním, tentokrát programem stanice, byl dětský Fraggle Rock. HBO dál vysílala dětské programy až do roku 2001. Stanice mezitím čelila několika soudním přím kvůli necenzurování závadného obsahu, který ostatní kabelovky z pořadů odstraňovaly. V roce 1986 se pak HBO stala první satelitní stanicí, která začala přenášený signál kódovat – to vedlo ke spoustě stížností od neregistrovaných diváků.
K nárustu popularity stanice paradoxně přispěla stávka scenáristů v roce 1988. Komerční televize vysílaly pouze opakování a HBO nabízela nový, originální program. V 90. letech se pak stanice pomalu dostávala nahoru díky seriálům Tales from the Crypt, Dream On, Tracey Takes On…, Mr. Show with Bob and David and Arliss. Největším tahákem na diváky byl The Larry Sanders Show, sitcom, který sice nebyl tak komerčně úspěšný jako sitcomy na Velké čtyřce, ale dlouhodobě se řadí k nejvlivnějším a nejlepším seriálům historie.
Během devadesátých let stoupající kvalita seriálů zajistila stanici mnoho nominací na Emmy a Zlatý globus. V roce 1997 pak zaznamenala stanice další milník, kdy začala vysílat svůj první dramatický seriál – Oz. Teprve s nástupem The Sopranos ale HBO zaznamenala jak divácký, tak kritický úspěch.
HBO dál pokračovala jako inovátor televize. Jako první spustila svou vlastní Video On Demand službu, jako první kabelovka spustila HD vysílání. Dále pak pokračovala ve kriticky ceněných seriálech – Sex and the City, The Wire, True Blood, Game of Thrones, Girls, True Detective.
V roce 1980 se stanice rozhodla spustit sesterskou stanici Cinemax, původně určenou pro vysílání filmů, jako konkurenční odpověď na The Movie Channel. Cinemax, narozdíl od HBO, vysílala 24 hodin denně. Její úspěch se zakládal hlavně na vysílání filmových klasik z 50. až 70. let. Brzy se ale stala známou díky vysílání softcorových pořadů pro dospělé. Ze seriálů stanice zatím vytvořila jen několik – Banshee, The Knick, Outcast. Od Sky1 potom přebrala seriál Strike Back a společně s BBC One produkovala seriál Hunted.
Stanice Showtime začala v roce 1976. Původně vlastněná Viacomem se stala soupeřem pro HBO. Brzy poté ale Viacom odprodal 50 % stanice (který o dva roky později dostal zpět) a rozjel 24hodinový program. V roce 1982 pak stanice odvysílala svůj první originální film a originální seriál – dětský program Faerie Tale Theatre. Dalším krokem v historii stanice bylo odkoupení The Movie Channel, které se ale protáhlo na několik let kvůli americkému antimonopolnímu úřadu. Skupina byla pojmenována Showtime Networks. Od začátku se Showtime věnoval hlavně filmům, pokud šlo o seriály, byly to noční pořady pro dospělé nebo seriály orientované na teenagery – Degrassi High, Chris Cross. V posledních letech je ale seriálová tvorba na stanici na vzestupu, hlavně díky všeobecně kriticky přijímaným dramatům jako jsou Dexter, Weeds, Homeland, z dřívějších hitovek každý zná Stargate SG-1, Dead Like Me, Nurse Jackie, The Tudors, The L Word a další. V roce 2001 se pak udála velká obchodní akvizice – mateřský Viacom se rozhodl rozdělit do dvou společností. Jedna z nich, původní část Viacomu, která teprve před pěti lety odkoupila CBS, se transformovala do CBS Corp. a vlastnila jak CBS, tak Showtime Networks, tak UPN (z které se později stala polovina stanice The CW).
Poslední stanici je Starz. Z našeho výběru je také nejmladší, její start se datuje do roku 1994. Zpočátku šlo pouze o filmovou stanici. Jako startupový kanál se také potýkal s obrovskými ztrátami ve stovkách milionů dolarů. S vlastními seriály tak začal až v roce 2007, nejprve několika sitcomy (Hollywood Residential, Head Case, The Bronx Bunny Show), pak i dramatem Crash, minisérií The Pillars of the Earth a v roce 2011 rozjel seriálovou zábavu naplno. V současné době stanice nabízí 8 seriálů a dalších 6 připravuje.
Vybraná desítka dnes bude složená z vybraných seriálů HBO, Showtimu, Starzu a Cinemaxu. Řadit je budeme opět chronologicky, podle premiérového data.
Seriál The Sopranos znamenal téměř revoluci v seriálové tvorbě a nastartoval přerod jak HBO v prvotřídní stanici, tak přerod celého televizního průmyslu.
Předtím, než vytvořil The Sopranos, měl už za sebou David Chase 20 let zkušeností v televizním průmyslu, měl za sebou scenáristické působení v několika seriálech, další vytvořil a byl držitelem dvou cen Emmy. Původní myšlenkou, kterou chtěl v Sopránovcích rozvinout, byl příběh o mafiánovi, který má problémy se svou matkou a chodí na terapii. Nejprve chtěl Chase celý materiál natočit jako televizní film, ale jeho manažer Lloyd Braun ho přesvědčil, aby připravil seriál. V roce 1995 tak Chase podepsal produkční smlouvu s Brillstein-Grey a napsal scénář k pilotu. Do něj a postupně i do celého seriálu Chase promítal zkušenosti ze své vlastní rodiny a z doby, kdy vyrůstal v New Jersey. Tonyho psychiatričku dokonce napsal podle své vlastní.
Seriál ale původně neměl vůbec skončit na HBO. Ta totiž tou dobou byla známá maximálně komedií The Larry Sanders Show, kterou sice každý znal, ale stanici moc peněz nepřinesla. V té době v podstatě nikdo nechtěl produkovat pro placenou kabelovku, protože to znamenalo ztrátu, a to minimálně časovou. Naopak, seriál ER vydělával i v syndikaci hromadu peněz a Chaseova nabídka tedy jako první směřovala na komerční stanice. Jenže zájem projevila jen Fox a to ještě s výhradou, že je seriál příliš temný a málo násilný. A tak zamířil na HBO, která pro něj byla až jako poslední volba.
HBO ale scénář zaujal, a nad výhradami komerčních televizí mávla rukou. The Sopranos je totiž ve skutečnosti seriál o muži, kterému bylo právě 40 let, zdědil po svém otci byznys a snaží se ho udržet i v moderní době. Mafiánství je důvod, proč se na seriál podíváte, ten zbytek je důvod, proč se podíváte i příště. Do seriálu Chase přitáhl celkem 27 herců z filmu Goodfellas (Mafiáni), ale přesto většina obsazení byli téměř neznámí herci.
The Sopranos byli ratingový úspěch, a to i přestože HBO chytalo výrazně méně diváků, než komerční stanice. Nejúspěšnější řada byla čtvrtá, kterou si naladilo průměrně 11 milionů diváků na epizodu. Kolem seriálu se vytvořilo obrovské množství merchandisingu, knih, videoher. Už během vysílání seriálu ho začali kritici řadit mezi nejlepší seriály historie a řadí ho zde dodnes. Často se o seriálu mluví jako o jednom z těch, které pomohly změnit vnímání televizní tvorby z levné zábavy na uměleckou formu řadící se mezi film, hudbu, divadlo a literaturu. Zároveň ukázal, že kabelové stanice mohou vyprávět komplexní příběhy stejně dobře jako komerční stanice. HBO díky The Sopranos získala status stanice, která produkuje kvalitní seriály, které jsou zároveň komerčně úspěšné.
Na IMDb obsadila HBO v první desítce nejlépe hodnocených seriálů hned 4 místa. A Band of Brothers trůní na příčce nejvyšší. Ano, možná byste řekli, že do tohoto žebříčku nepatří, protože to je jednořadová minisérie. Úsilí, množství ocenění a závratná suma peněz, které za seriálem stojí, ale rozhodně nejdou přehlédnout.
Band of Brothers je totiž výjimečný v mnoha ohledech. Ve své době šlo o nejdražší minisérii, která kdy byla natočena (125 milionů dolarů + 30 milionů na reklamu). Při natáčení se dbalo i na ten nejmenší detail – třeba herci absolvovali před natáčením rozhovor s lidmi, které měli v seriálu představovat. Ano, jelo se podle skutečných událostí a skutečných příběhů.
Výjimečný byl seriál i v tom, jaké si vybral datum premiéry, protože hůř sáhnout už nemohl – 9. září 2001. Vysílání se dokonce oficiálně projednávalo s britským premiérem a BBC One ho odložila jen proto, aby deset epizod mezi sebou nemělo žádnou přestávku.
Další společný projekt Toma Hankse a Stevena Spielberga zakládající na úspěchu filmu Saving Private Ryan (Zachraňte vojína Ryana) tak přinesl do zlatého fondu televize materiál, který se téměř okamžitě stal hitem, byl dlouho očekáván a svá očekávání naplnil. Někteří kritici dokonce mluvili o tom, že seriál daleko překonal většinu filmů v kinech za posledních několik let. Za vše mluví fakt, že nebyl nominován do pouhých 6 kategorií z 26 možných a z 20 nominací dokázal proměnit hned 7. DVD a Blu-ray set se stal jedním z nejprodávanějších v historii a seriál samotný milníkem, ke kterému byly přirovnávány pozdější i předešlé seriály a filmy s tematikou 2. světové války.
The Wire je jedním ze seriálů, které nebyly příliš vnímány a oslavovány v době svého vysílání, ale po svém skončení se jim dostalo náležitého zájmu. Kdybychom měli popsat, jak moc zůstal seriál bez povšimnutí, musíme říct, že za celých pět řad nezískal jedinou cenu Emmy ani Zlatý globus. Přitom je dost možné, že seriál předstihl svou dobu. The Wire totiž zobrazuje práci Baltimorské policie – ale realisticky. Ve vší parádě s drogami a problémy jak ve vedení města, tak v přístavu, ve školách, všude.
The Wire byl původně zamýšlen jako realistické zobrazení města samotného, ne jen policejní složky. Ve skutečnosti je o tom, jaký vliv mají městské instituce na jednotlivé lidi, ať už je to policista, drogový dealer, politik, soudce nebo právník. Samotný příběh je pak inspirován reálnými zkušenostmi tvůrce Davida Simona, bývalého policejního reportéra, a jeho kamaráda Eda Burnse, vyšetřovatele vražd, který svého času vystupoval proti přehnaně byrokratické baltimorské policii. Důvod, proč seriál skončil na HBO byl přetrvávající spor mezi Simonem a stanicí NBC, která nechtěla seriál kvůli jeho přehnanému pesimismu (a kvůli tomu, že už měla jednu kriminálku z Baltimoru v programu). HBO ale měla taky výhrady – nebyla si jistá, zda do svého programu vůbec chce přidat kriminálku.
Casting herců se snažil vyhnout velkým jménům a spíš hledal herce, kteří do své role co nejvíce zapadnou. To zašlo tak daleko, že do některých vedlejších rolí byli obsazeni neherci, kteří ale měli nějakou zkušenost s kriminálním životem nebo policejní prací. Seriálu samotnému to pomohlo, jeho sledovanosti už ne. Důvod se hledal všude – ve špatném timeslotu (běžel proti Desperate Housewives, jednomu z nejsledovanějších seriálů té doby), příliš časté argotické mluvě postav, obsazení mnoha afroamerických herců nebo i v komplexní zápletce. Někteří kritici poukazovali na to, že seriál se pravděpodobně začal vysílat ve špatné době, jen 3 měsíce po startu podobně laděného seriálu The Shield na FX.
Přestože se celkově může zdát The Wire jako neúspěšný, jde o jeden z nejvýznamnějších a kriticky nejlepších seriálů historie. Často je uváděn jako kritika amerického politického a policejního systému, který už desítky let neúspěšně bojuje s drogami. Sám seriál nemá srovnání s žádným jiným. Jen málo seriálů zobrazuje skutečné problémy rasových menšin ve Spojených státech a jen The Wire to zvládl skvěle.
Jen málo seriálů definuje stanici Showtime. A je jen jeden, na který si pravděpodobně vzpomene každý seriálový fanoušek jako na první. Na Dextera. Antihrdina, sériový vrah s duší, to je premisa seriálu, který během několika let válcoval vše ostatní na stanici. Stal se jedním z nejsnadněji rozpoznatelných seriálů vůbec.
Dexter je totiž klasický antihrdina – milujete ho, i když víte, že nedělá zrovna správné věci. Zároveň ale díky absenci svých citů a přítomnosti vnitřního hlasu „Společníka“ se s ním dokážete často i ztotožnit. Role, do které byl obsazen Michael C. Hall, která sice byla nejdříve nabídnuta Jeremy Rennerovi (ten ale odmítl), se ukázala jako ideální, ostatně jako většina zbývajícího castingu. Sice ze strany rodičovských organizací zněl hlas, který zpochybňoval potřebu dělat seriál o sériovém vrahovi (a po několika nešťastných událostech ještě zesílil, o tom ale jindy), ale Showtime jako placená kabelovka si mohla dělat v podstatě co chtěla.
A Dexter se jí vyplatil. U kritiků dopadl Dexter dobře, u diváků ještě líp. Finále čtvrté řady se dokonce stalo nejsledovanější epizodou v historii stanice. Tento rekord pak dokázal Dexter sám překonat ve finále celého seriálu. Diváky hlavně bavily zvraty v zápletkách, skvělé herectví Michaela C. Halla a neokoukaný příběh. Na jednu stranu sice zněly hlasy, že kvalita seriálu se v průběhu let snižuje, ale ve skutečnosti se seriál vyvíjel společně s tím, jak dokázal Dexter kočírovat svůj soukromý život. V okamžicích, kdy se se svou ženou Ritou neshodl, dokázal nacházet svůj dřívější nádech. Navíc, málokdy se stává, aby komerční televize odvysílala v primetimu syndikaci seriálu – u Dextera se to ale v roce 2008 stalo. I když měly rodičovské organizace výhrady, první řada Dextera běžela na CBS.
Po Aktech X se David Duchovny cítil unavený herectvím. Přesto souhlasil s nabídkou Toma Kapinose na seriál o spisovateli, který nikdy nic nenapíše a užívá si života, jak jen to jde. Ne kvůli životnímu stylu Hanka Moodyho, ale kvůli tomu, jaký má vztah s dcerou. A dobře udělal. Nejen, že se role Hanka Moodyho stala vedle agenta Muldera jeho druhou životní rolí, ale také mu přinesla Zlatý globus a tři další nominace na něj.
Seriál, jehož hlavní postava se volně inspirovala životem spisovatele Charlese Bukowskiho. A to je mnoha divákům trnem v oku. Seriál dokázal diváky zpolarizovat – jedni ho milují, druzí ho nemůžou vydržet. Jedni oceňují hlavně provokativnost, komiku spisovatelova života, druhým vadí přílišná obscénnost a sex, který se objevuje takřka v každé situaci.
Sledovanost seriálu rostla hlavně v prvních pěti řadách. Nikdy sice nešlo o hit stanice, který by ji táhl, nebyl to ale ani propadák. To, co ze seriálu udělalo snadno rozpoznatelný hit, je poměrně jednoduchá rovnice zahrnující sex, známého herce a komické situace. Stanice si tak vytvořila seriál, který jí pravidelně zajišťoval stálou sledovanost a silnou a věrnou skupinu diváků.
Seriálová tvorba stanice Starz je, podobně jako u Cinemaxu, poměrně mladá, a tomu odpovídá i počet seriálů, které zatím stihla vyprodukovat. Jeden ale z tohoto seznamu vyčnívá a v podstatě zastupuje veškerou seriálovou tvorbu stanice. Spartacus byl totiž první seriál Starzu, který začal diváky opravdu zajímat. Seriál totiž zapůsobil na diváky ve třech oblastech, které obecně nejvíc prodávají – v sexu, násilí a krvi.
První klapka produkce padla na začátku roku 2009. V prosinci, měsíc před premiérou, stanice seriál obnovila pro druhou řadu, což nejenom ukazovalo obrovskou důvěru ze strany stanice, ale taky obrovská očekávání. Jenže po odvysílání první řady se ukázalo, že seriál nemá zatím jak pokračovat – jeho hlavní hvězda Andy Whitfield oznámila, že trpí rakovinou a stanice celé natáčení odsunula. Namísto toho natočila šestidílný prequel ke Spartacovi s názvem Gods of Arena. V červnu 2010 Whitfield oznámil, že je vyléčený, ale kontrola o čtvrt roku později potvrdila návrat nemoci. Whitfield musel seriál opustit a rozeběhlo se znovuobsazení role. Ta připadla Liamu McIntyrovi, který hrál Spartaca až do konce seriálu.
Čím je Spartacus tak výjimečný? I když není historicky příliš přesný, obazový styl a mluvy diváky zaujal. U kritiků seriál příliš nezářil, spíš ho označovali za guilty pleasure, která zaujme více sexem a násilím než příběhovou linkou. Stejně tak ale přiznávali, že se seriál během svých tří řad zlepšil. To, co kritici ale vnímali jako nevhodné, diváci milovali. Zprvu spíš klon filmu 300 a seriálu Rome se vyvinul ve válečné drama, kde ani hlavní postavy si nebyly jisté svým osudem.
Když dojde na historické seriály na HBO, můžete si být jisti, že dostanete komplexní příběh plný historických reálií, perfektních herců, složitých postav a překvapivých zvratů. Tohle všechno totiž Boardwalk Empire, jako vůbec první historický seriál stanice, v sobě obsáhl. Ne, že by předchozí historické seriály od HBO byly špatné, Boardwalk Empire si akorát chytře vzal z nich to nejlepší.
A že toho v sobě dokázal obsáhnout hodně. Od nejvyšších politiků až po nejposlednější prostitutku, každý měl v seriálu své místo. A každý svými kroky riskoval životy spousty lidí kolem sebe. Boardwalk Empire svou atmosférou a pomalostí může mást, ale spousta diváků v tomto stylu vyprávění našla vnitřní krásu. Tváří seriálu se stal výrazný Steve Buscemi, který byl za své herectví chválen kritikou od začátku do konce.
Producent Terence Winter neměl po skončení Sopránů moc práce. Rozhodoval se, jakým směrem se vydá a období dvacátých let 20. století ho vždycky lákalo. Poté, co mu HBO předložila knihu Nelsona Johnsona o mafiánském bossovi Enochu Johnsnovi. To mu pomohlo se rozhodnout pro období Prohibice, které nebylo zdaleka moc prozkoumané.
Režii převzal Martin Scorsese, který počátky seriálu komentoval tak, že dělá něco, o čem se snilo režisérům v šedesátých letech. Narážel na obrovský rozpočet, který HBO pro seriál uvolnila. Jen pilot totiž stál 18 milionů dolarů, za což se v té době dal natočit celý seriál Lilyhammer a ještě by zbylo. Sám Scorsese ale byl šílený pedant, co se autenticity týkalo – třeba prkna na vycházce, kterou štáb postavil, musela být stejné velikosti jako ta originální v Atlantic City.
Winterovy zkušenosti z The Sopranos se vyplatily. Steve Buscemi hrál prvotřídního padoucha, který jako by z oka vypadl Tonymu Sopranovi. Svým vizuálem seriál upoutal a začal sbírat ceny. 20 cen Emmy řadí Boardwalk Empire k vůbec nejoceňovanějším seriálům historie.
Seriál, který v tomto žebříčku čekal pravděpodobně každý. Jeho popularitu a kvalitu dokazuje jak divácká oblíbenost, tak i mimořádný počet ocenění.
Základ úspěchu byl kromě propracované mnohatisícistránkové předlohy G. R. R. Martina také zajímavé herecké obsazení – v té době už známý Peter Dinklage, populární Lena Headey nebo „nesmrtelný“ Sean Bean. Druhá věc, která překvapila hlavně neznalce knižní předlohy na konci první řady, byla skutečnost, s jakou rychlostí a brutalitou dokázal seriál odepisovat jednotlivé postavy a nejen vedlejší.
V lednu 2006 zaslal literární agent G. R. R. Martina první čtyři díly ságy Píseň ledu a ohně režisérovi Davidu Benioffovi. Ten zhltl první díl za den a půl. O rok později HBO zakoupila televizní práva na romány, jenže začaly první problémy. První i druhá verze scénáře se HBO sice líbila, ale pilot nebyl objednán kvůli Stávce scenáristů. První natáčení začalo v roce 2009, ale testovací publikum ji vůbec nepřijalo. HBO požadovala přetočení až 90 % celého materiálu, což vedlo i ke změnám v obsazení.
HBO dala seriálu štědrý rozpočet 50–60 milionů dolarů na sezónu. Po úspěchu první i druhé řady pak rozpočet ještě navýšila. A vyplatilo se. Sledovanost rostla s každou další řadou a povědomí a fandom také. Jen u minima seriálů existuje tak nadšené, vášnivé a početné publikum, které netrpělivé očekává každou další epizodu a hltá i tu nejmenší drobnost, která se ohledně seriálu objeví. Z Game of Thrones se stal kulturní fenomén, který se řadí k těm historicky nejpopulárnějším.
Seriál je tak populární, jak je kontroverzní. V roce 2011 byl Homeland, seriál o protiteroristické jednotce kontroverzní i populární zároveň. Vtrhl do světa seriálů a v podstatě ho převrátil. Přinesl hluboký a komplexní příběh, který neztrácel dech, který korunovaly téměř perfektní herecké výkony Claire Danes a Damiena Lewise a sledovanost, která překonala jak hitovky Mad Men, tak i Breaking Bad.
A přitom šlo, jen o remake. Nestává se často, aby remake v americké televizi překonal originál a už méně často se stává, aby diváci zapomněli, že to remake je. U Homelandu se stalo obojí, už po své první řadě byl nazván jedním z nejlepších seriálů roku 2011, když ho těsně předčil pouze Breaking Bad. Druhá řada pak ještě překonala tu první a zdálo se, že seriál je na nejlepší cestě stát se legendou.
Jenže pak přišla třetí řada a oslavné hlasy kritiků utichly. Po jejím skončení taky opadl zájem diváků, kteří dřív vynesli finále první řady na pozici nejsledovanějšího finále v historii stanice. Čtvrtá i pátá řada se sice propadly ve sledovanosti až na 3. místo na stanici, příval cen ale neustával. Svými pěti Zlatými glóby se řadí k vůbec nejúspěšnějším seriálům tohoto ohodnocení.
Své zastoupení v žebříčku má i stanice Cinemax, která sice zatím nevyplodila celkem ani deset seriálů, na co sáhla, na tom ale byl znát její rukopis. Oficiálně je Cinemax sice o něco mladší sestrou HBO, v mnohém ji ale předčí. I když je HBO často kritizována za přemíru násilí a krve, po setkání s Banshee si uvědomíte, že zajít se dá ještě mnohem, mnohem dál.
Přesně takový totiž Banshee je. Krvavý, násilný, bezskrupulózní. Zápletka, ze začátku poměrně jednoduchá, je obalena skutečností, že Banshee je nejnacističtější, nejmafiánštější, nejmilitantnější a nejvražednější město v celé Americe.
O Banshee se toho v porovnání s ostatními seriály moc napsat nedá. Nezískal příliš mnoho ocenění ani nominací. Jeho sledovanost v porovnání s jinými stanicemi může někomu přijít komická. Na druhou stranu, Banshee je jedním z prvních originálních skriptových seriálů stanice a jako takový zaznamenal i několik nej. Jeho první řada se stala nejsledovanějším seriálem v historii stanice, i když u kritiků si vedla průměrně. Až další řady zaujaly a vynesly Banshee na pozici jednoho z nejkultovnějších seriálů současnosti. Směs akce, dramatu, sexu, zajímavých postav a skvělé kamery zabodovala u kritiků, 2. řada si na Rotten Tomatoes vysloužila 91 %. 3. a 4. dokonce 100 %. Na Cinemaxu si zjevně vzali z Banshee příklad, protože hned další rok následoval další podobně kvalitní seriál plný krve – The Knick.
Inspirací pro násilí a bojové scény v Banshee byly hlavně filmy Jasona Stathama, film Velké nesnáze v Malé Číně a film Jsou mezi námi. Bojové scény byly navíc tak náročné, že jejich natáčení zabralo několik desítek hodin. Závěrečná scéna druhé řady zabrala celkem tři natáčecí dny.
Další čestné zmínky:
Starz
The Pillars of
the Earth (Pilíře Země): (2010)
Magic City (Město
divů): (2012–2013)
Da
Vinci's Demons (Da Vinciho démoni): (2013–2015)
Black
Sails: (2014-)
Power:
(2014-)
Outlander
(Cizinka): (2014-)
Cinemax
Strike Back
(Protiúder): (2011–2015)
The
Knick (Knick: Doktoři bez hranic): (2014–)
Showtime
The Outer
Limits (Krajní meze): (1995–2002)
Stargate SG-1
(Hvězdná brána): (1997–2002)
Lexx:
(1997–2002)
Soul
Food: (2000–2004)
Queer as
Folk: (2000–2005)
Dead Like Me
(Mrtví jako já): (2003–2004)
The L Word
(Láska je Láska): (2004–2009)
Weeds
(Tráva): (2005–2012)
Brotherhood:
(2006–2008)
The Tudors
(Tudorovci): (2007–2010)
Secret
Diary of a Call Girl (Tajný deník call girl): (2008–2011)
Nurse Jackie
(Sestřička Jackie): (2009–2015)
The Big C (Ve
znamení raka): (2010–2013)
Shameless:
(2011-)
House of
Lies (Profesionální lháři): (2012–2016)
Ray
Donovan: (2013-)
The
Affair: (2014-)
HBO
Tales
from the Crypt: (1989–1996)
The
Larry Sanders Show: (1992–1998)
Arli$$:
(1996–2003)
Oz:
(1997–2003)
Sex And The City
(Sex ve městě): (1998–2004)
Six Feet
Under (Odpočívej v pokoji): (2001–2005)
Angels in
America (Andělé v Americe): (2003)
Carnivále
(Carnivale): (2003–2005)
Deadwood:
(2004–2006)
Entourage
(Vincentův svět): (2004–2011)
Rome
(Řím): (2005–2007)
Big Love (Velká
láska): (2006–2011)
The
Flight of the Conchords (Flight Of The Conchords): (2007–2009)
John
Adams: (2008)
True Blood (Pravá
krev): (2008–2014)
The Pacific
(Pacifik): (2010)
Treme:
(2010–2013)
The Newsroom
(Newsroom): (2012–2014)
Girls:
(2012-)
Veep
(Viceprezident(ka)): (2012-)
True Detective
(Temný případ): (2014-)
- Nejlepší z nejlepších: ABC(26. 6. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: CBS(3. 7. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: The CW / The WB / UPN(10. 7. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: Fox(17. 7. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: NBC(24. 7. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: Prémiové kabelovky(právě čteš)
- Nejlepší z nejlepších: Základní kabelovky(7. 8. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: Streamovací stanice(17. 8. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: Velká Británie(21. 8. 2016)
- Nejlepší z nejlepších: České seriály(16. 10. 2016)