Diskuze k článku S lupou do historie: Friends
avatar uživatele
Goldeenka
Dlouholetý uživatel | Cool level: 19 | Černá zmije
15. 1. 2017 / 10:39:39 (před 7 roky)
off

Uf, vy teda s kritikou nešetříte. :) Přátelé jsou moje srdcovka. Navíc jeden z mála seriálů, u kterých mi vůbec nevadí český dabing.

avatar uživatele
PipiDP
Uživatel od první verze | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
15. 1. 2017 / 10:42:53 (před 7 roky)
off

No pěkně jste se do Přátel pustili. Pravdou je, že od začátku jsem to dlouho neviděla, takže bych si musela pilot pustit znovu, ale stejně. Přátelé jsou seriálem, který můžu vidět kdykoliv a jakoukoliv epizodu. Baví mě.

avatar uživatele
007.dany
Dlouholetý uživatel | Cool level: 21 | Phil Dunphy
15. 1. 2017 / 10:45:42 (před 7 roky)
off
Uf, vy teda s kritikou nešetříte. :) Přátelé jsou moje srdcovka. Navíc jeden z mála seriálů, u kterých mi vůbec nevadí český dabing.

Přesně tak,Přátelé musí být srdcovka snad pro každého. :D Ale beru to tak,že každému se líbí něco jiného a každý má rád jiný humor.Já třeba úplně nesnáším Teorii velkého třesku,to je zase pro mně trapný humor,ale Přátelé rozhodně ne.Jinak osobně mám radši až ty pozdější série než ty začátky,ale jako celek je to pecka.

Dan
avatar uživatele
Jenny17
Dlouholetý uživatel | Cool level: 25 | Lee 'Apollo' Adama
15. 1. 2017 / 10:47:56 (před 7 roky)
off

Friends mi nevadí a ráda se na něj podívám,když ho opakují. Já to beru jako oddechovku. Seriál celý jsem viděla snad už 6x .o)

Jenny
avatar uživatele
PapuKa
Dlouholetý uživatel | Cool level: 9 | Rajesh Koothrappali
15. 1. 2017 / 10:48:00 (před 7 roky)
off

Jako jasně, ve své podstatě s vámi z dnešního pohledu souhlasím, Přátelé jsem sice občas v televizi zahlídla, ale velký fanoušek se ze mě nikdy nestal. Jenže i když je řečené v podstatě pravda, ono je docela důležité brát v potaz právě ty zmíněné devadesátky což už je fíí 20 let! Zkritizovat za provedené a prokreslení postav je poměrně jednoduché, ale důležité je si říci, že i tehdejší mentalita byla úplně jinde stejně jako humor. No schválně se vydržte chvilku dívat na staré reprízy silvestrů, Novot, HogoFogo a jiných (souhlasím úpadkových) českých pořadů, ale jak jim to tehdy přišlo vtipné....

Pavlína
Editováno: 2x | Naposledy: 15. 1. 2017 / 10:50:33
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
15. 1. 2017 / 11:03:49 (před 7 roky)
off

Já taky seriál jako celek hodnotím lépe, však to tam i vidíte - 70 % :) Není to srdcovka, ale pozdější série mi přišly lepší. Ale ten pilot, jak jsem se na něj znovu dívala o Vánocích, opravdu nebyl moc povedený, a v SLDH hodnotíme jen ten první díl, ne seriál jako celek :) Takže proto nízké hodnocení.

avatar uživatele
šotek10
Uživatel od první verze | Cool level: 17 | Jaime Lannister
15. 1. 2017 / 12:24:56 (před 7 roky)
off

Přátelé jsou prostě Přátelé...Srdcovka už od mala. :)
Je pravdou, že ty první díly jsou takové nemastné/neslané, ale i tak je mám ráda.

Never trust a hug. It's just a way to hide your face.
avatar uživatele
abbs
Dlouholetý uživatel | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
15. 1. 2017 / 12:49:08 (před 7 roky)
off

Tak teda Přátelé si můžu pustit, jak už tady bylo řečeno, kdykoli.. Já tak nějak nevím, co bych tomu vytkla. Když se s kamarádkou běhěm rozhovoru nějak dostaneme k Přátelům, tak to nemá konce, a to je to většinou jen složené z hlášek..:D Pozdější série jsou možná lepší, ale když si dám maraton, tak nikdy nelituju, že koukám na tu první(jenom si pamatuju, že se mi nikdy moc nechtělo(a nechce) do epizod s Marcelem, nevím proč, ale tu opici nenávidím).
No nevím, co bych ještě napsala, asi bych nedokázala pilot hodnotit, aniž bych brala v potaz celý seriál.. Ale nejvíc mě tady asi zarazilo hodnocení celého seriálu - 60%

avatar uživatele
Olivia Caroline Jones
Redaktor | Cool level: 22 | Chandler Bing
15. 1. 2017 / 13:59:06 (před 7 roky)
off

asi jako jedna z mála mám právě radši cca ty první 4 série (než je Monica s Chandlerem), včetně prvních dílů, a poslední sérii mám ráda asi úplně nejmíň.. ale stejně je to srdcovka, miluju ten humor a můžu se na to dívat pořád, podobně jako to mám třeba s HIMYM (kde miluju všechny série i díly, kromě finále) :-)

Is it bad that I'd rather watch Friends than actually have them?
avatar uživatele
Lill
Dlouholetý uživatel | Cool level: 34 | John Watson
15. 1. 2017 / 15:00:09 (před 7 roky)
off

Súdiac podľa vášho hodnotenia môžem byť asi rada, že som Priateľov začala pozerať od tretej série :'D
Btw. najviac ma pobavil ten priepastný rozdiel medzi prvým a druhým hodnotením, ako keby dievčatá pozerali každá na inú epku :D

avatar uživatele
shakespeare
Dlouholetý uživatel | Cool level: 19 | Černá zmije
15. 1. 2017 / 15:02:55 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Já taky seriál jako celek hodnotím lépe, však to tam i vidíte - 70 % :) Není to srdcovka, ale pozdější série mi přišly lepší. Ale ten pilot, jak jsem se na něj znovu dívala o Vánocích, opravdu nebyl moc povedený, a v SLDH hodnotíme jen ten první díl, ne seriál jako celek :) Takže proto nízké hodnocení.

Pratele mam hodne rada, ale s hodnocenim prvniho dilu souhlasim.

avatar uživatele
ShedStories
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
15. 1. 2017 / 15:25:35 (před 7 roky)
off

Pilot ako taký fakt nie je nič extra ale mne na ňom nič tak výrazne nevadilo. 90. roky mám celkovo rád (filmy, seriály), a to kvôli ich atmosfére. V tej dobe bolo tých technických vymožeností oveľa menej, čo je vidieť už na pilote a preto sa mi priateľstvo tejto šestice zdalo veľmi presvedčivé. Humor je milý a mne osobne taký prirodzený aj v okruhu mojich priateľov takže za mňa veľké plus. Charaktery mi nevadia, i keď ako najslabší z nich hodnotím Rossa. Pre mňa jednoznačne najlepší sitcom, aký som kedy videl a možno, že niekto sa čuduje, ako sa na to dá pozerať, ale napríklad ja sa dodnes čudujem, ako niekto dokázal pozerať TaHM hoc i len jednu sériu s otravným Sheenom :D

,,The freedom and simple beauty is too good to pass up..." Ch. McCandless
Editováno: 1x | Naposledy: 15. 1. 2017 / 15:26:42
avatar uživatele
sarhod79
Dlouholetý uživatel | Cool level: 34 | John Watson
15. 1. 2017 / 15:46:31 (před 7 roky)
off

No, já sice přátele ráda mám, ale že bych je vyloženě milovala, to zas ne, sledovat jsem je začala od 3 série, navíc je to jeden ze seriálů, kde mi nevadí český dabing (tím druhým je M.A.S.H.:))

"Vím, že nic nevím."
avatar uživatele
Jerremy
Dlouholetý uživatel | Cool level: 35 | Bartholomew JoJo 'Bart' Simpson
15. 1. 2017 / 15:54:42 (před 7 roky)
off

Jak chapu tuhle rubriku, tak se jedna o to, ze se hodnoti pouze Pilot (je to vlastne "Novinka pod Lupou").
Popravde, asi bych si nezaradil tenhle serial do sveho watchlistu podle vasich hodnoceni. Na druhou stranu, kdyz si vzpomenu, jak jsem se dostal k Pratelum (byla to 3 serii v TY, az vtedy jsem jim prisel na chut)...
Jinak ocenuji tuhle rubriku a chapu jak je vlastne tezke napsat "nezaujaty" nazor na pilot, pokud ma clovek serial shlednut cely.
Jsem zvedavy, jake dalsi serialy se objevi v tehle rubrice (mozna me nejaky, ktery jsem nevidel nakonec zaradim do sveho WatchListu) :)

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
15. 1. 2017 / 15:57:46 (před 7 roky)
off
Jerremy napsal(a):

Jsem zvedavy, jake dalsi serialy se objevi v tehle rubrice (mozna me nejaky, ktery jsem nevidel nakonec zaradim do sveho WatchListu) :)

Od února losujeme náhodně ze seznamu, já osobně tam mám třeba 5 z 8 seriálů, které jsem ještě neviděla a víceméně je znám jen podle názvu, tak jsem na to sama moc zvědavá, jak se mi/nám budou líbit :)

avatar uživatele
Fabec
Dlouholetý uživatel | Cool level: 5 | John A. Zoidberg
15. 1. 2017 / 15:59:03 (před 7 roky)
off

Přátele jsou někde nahoře. To je serial který mám raději, než Kutil Tim, nebo Chůva k pohledání. Od 5 serie se mně to už jen líbilo. A musíme brát přátele že oni patří k 90´letum, kdy sitcom se teprve pořádně rozjížděl. A když jsem někde četl, že pokračování už nikdy nebude a právě důvod byl, že začátek 90 jsou už pryč. Ano, Chandler sleduje žraločí porno!

avatar uživatele
Dahllia
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
15. 1. 2017 / 17:04:51 (před 7 roky)
off

Uf, je pravda, že dřív jsem řadila Přátelé do TOP 10, ale poslední dobou, když si je pustím, tak si už hodně vybírám, na co mrknu. :-)

Quia ego...
avatar uživatele
Caroline115
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
15. 1. 2017 / 17:50:59 (před 7 roky)
off

Já teda doufám, že se do této rubriky dostane Chůva k pohledání nebo Sex ve měste :-)

avatar uživatele
Gabik.029
Redaktor | Cool level: 101 | strýček Skrblík
15. 1. 2017 / 17:54:15 (před 7 roky)
off
Caroline115 napsal(a):

Já teda doufám, že se do této rubriky dostane Chůva k pohledání nebo Sex ve měste :-)

Jedno z toho bude už za týden ;)

- Do I look like a killer to you? - Yes, you kill my patience.
avatar uživatele
Caroline115
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
15. 1. 2017 / 17:56:23 (před 7 roky)
off
Gabik.029 napsal(a):

Jedno z toho bude už za týden ;)

Super, tak to se moc těším :-)

avatar uživatele
Nira
Dlouholetý uživatel | Cool level: 32 | Debra Morgan
15. 1. 2017 / 20:37:57 (před 7 roky)
off

I po těch letech (a možná právě kvůli nim) pořád srdcovka, většinu epizod můžu vidět kdykoliv. Navíc je to můj první seriál, který jsem komplet viděla v originále s originálníma titulkama a zlepšila si svou chatrnou angličtinu :-)

avatar uživatele
alesanko
Dlouholetý uživatel | Cool level: 7 | Manny Bianco
15. 1. 2017 / 20:46:56 (před 7 roky)
off

Tak si idem dať maratón.. díky serialzone, ako keby som už teraz nemal tých seriálov viac, než dost :D

K pilotu - Rachel strašne otravná, našťastie sa to potom zlepšilo. A je pravda, že aj humor nie je taký, ako v neskorších častiach, ale pobavilo. Phoebe mi je nesympatická a vždy aj bola.. nie, že by som ju neznášal, len mi proste nesedí.

Si spomínam ako sa mi ako mladému páčila Rachel a pred pár rokmi (cca 4-5) som "presedlal" na Monicu.. a zisťujem, že ona bola kočka už v od začiatku (aj keď tá móda mi nesedí) :D

When people see good they expect good. And I don't wanna live up to anyone's expectations. (Damon Salvatore, TVD)
avatar uživatele
Desperate houseman
Dlouholetý uživatel | Cool level: 21 | Phil Dunphy
15. 1. 2017 / 20:51:40 (před 7 roky)
off

Tyjo ten úvodní obrázek... zdá se mi to nebo Ross vypadá úplně stejně i na konci? :D Narozdíl od ostatních. Přátelé jsou v top 5. Top 1 pokud beru jen sitcomy/komedie/20minutovky...

Vždyky když jsem se seriály na suchu a nemůžu si vybrat které drama sjet znovu tak skončím u Přátel :D Asi proto se nemůžu pořád dostat k Buffy a dalším, viděl jsem je tak 6x :)

Jsem si přečet hodnocení a docela souhlasím s negativními. Když je znova sleduju tk 1. řadu vždycky přeskočím no. Postavy ještě nebyly, jak to říct, stanovené? (s tímhle mám problém v hodně seriálech, navíc když se piloty točí i rok dopředu...)Joey nebyl ještě tk blbý, Chandler ne moc vtipný, Phoebe zvláštní ale ne v dobrém slova smyslu jak později a Moniku si vůbec nepamatuju :D Poslední 2 řady taky moc nejedu, nevm jestli to pokazilo víc děcko a nebo ty otřesné vzpomínkové díly.

Pořád nejlepší sitcom a pochybuju že ho něco překoná :)

Editováno: 2x | Naposledy: 17. 1. 2017 / 03:04:31
avatar uživatele
spike
Uživatel od první verze | Cool level: 15 | Christopher Turk
16. 1. 2017 / 02:22:36 (před 7 roky)
off

Přátelé je seriál, ze kterého jsem viděl hrozně moc epizod v době, kdy ještě běžel na ČT a dokonce jen s českým dabingem, který mu podle mě hodně pomáhá v zábavnosti, protože v té době byl náš dabing obecně na hodně slušné úrovni. Je zajímavé, že samotný pilot si nedokážu vybavit, ale jedno vím určitě, první díly se mi vždy zdály o dost slabší než ty novější. I přesto mě ale Přátelé dokáží i po letech pobavit. Nejdivnější a zároveň nejotravnější postava pro mě vždy byla Phoebe, působí, jako někdo kdo utekl z blázince a nedokážu pochopit, jak s ní kdokoliv dokázal vyjít. :-)
Naopak Joey mě skoro vždy dokázal pobavit tou svojí jednoduchostí.

spike
avatar uživatele
minion93
Dlouholetý uživatel | Cool level: 18 | Kocour
16. 1. 2017 / 17:08:31 (před 7 roky)
off

fúha vy ste nenechali ani nitku suchú na tom to superskom seráli :D ale však sto ľudí sto chutí :)jediný seriál, ktorý som nevidela v origináli a zbožňujem slovenský dabing k tomu (to sa často nestáva) :)

Bee Doo, Bee Doo
avatar uživatele
singularita
Dlouholetý uživatel | Cool level: 15 | Christopher Turk
17. 1. 2017 / 07:53:14 (před 7 roky)
off

Díky za článek. Přátelé mne vždy míjeli a doteď jsem se na ně pořádně nekoukl. - Všude je na ně spousta odkazů a vtípků. - Už bych se k tomu měl taky někdy dohrabat. :D Hodnocení pilotu mne, ale nenalákalo. Upřímné. :)

avatar uživatele
chisko6
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
17. 1. 2017 / 09:01:40 (před 7 roky)
off

Docela drsné hodnocení. Pro mě jsou Přátelé prostě srdcovka. I když si někdy říkám, jak je to vlastně možné. Většinou mě staré seriály nebaví a neznám moc lidí v mé věkové kategorii, kteří by se na to dívali.
Když nevím co, Přátelé to vždy zachrání.

avatar uživatele
harmonica
Uživatel od první verze | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
17. 1. 2017 / 10:23:01 (před 7 roky)
off

No ono hodnocení které zmiňuje levné kulisy v seriálu z 90.let je vcelku vtipné. Asi všem chybí trochu nadhled na to v jaké době byl seriál točen, kým a jak. Což je smutné od lidí na serialzone bych čekal trochu lepší kvalitu hodnocení. Tohle se moc nepovedlo...

avatar uživatele
themacs
Dlouholetý uživatel | Cool level: 5 | John A. Zoidberg
17. 1. 2017 / 12:25:27 (před 7 roky)
off

Nejlepší komediální seriál všech dob, kterému sračky typu HIMYM a TBBT nesahají ani po kotníky a 30% za pilot ... hmmm ... fakt nevím, co na přátelích ještě chybí, aby od Vás dostali více ... fakt nechápu tohle hodnocení ...

Editováno: 1x | Naposledy: 17. 1. 2017 / 12:26:19
avatar uživatele
rebeccacarf
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
17. 1. 2017 / 12:52:43 (před 7 roky)
off
singul.arita napsal(a):

Díky za článek. Přátelé mne vždy míjeli a doteď jsem se na ně pořádně nekoukl. - Všude je na ně spousta odkazů a vtípků. - Už bych se k tomu měl taky někdy dohrabat. :D Hodnocení pilotu mne, ale nenalákalo. Upřímné. :)

Tak to jsem na tom stejně, ale ani těch pár dílů, co jsem zahlídla v televizi, mě nikdy neuchvátilo. Sitcomy prostě nejsou můj šálek kávy...

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
17. 1. 2017 / 12:54:26 (před 7 roky)
off
harmonica napsal(a):

No ono hodnocení které zmiňuje levné kulisy v seriálu z 90.let je vcelku vtipné. Asi všem chybí trochu nadhled na to v jaké době byl seriál točen, kým a jak. Což je smutné od lidí na serialzone bych čekal trochu lepší kvalitu hodnocení. Tohle se moc nepovedlo...

Tady ale nemá být žádný nadhled. Našim cílem je se dívat jen a pouze na ten jeden díl. Každý z nás má přitom trošku rozdílný styl hodnocení. Třeba Seraphine hodnotí, jako by se přesunul do roku premiéry a sledoval ten pilot v roce 1994. Já zase hodnotím ze současnosti a porovnávám, jak moc mě pilot baví/nebaví ve srovnání s jinými piloty, které jsem viděla. Každý k tomu přistupuje jinak, ale "kvalita hodnocení" neexistuje, protože každý vyjadřuje svůj vlastní názor a každý názor se počítá. Každý si taky svoje hodnocení odůvodní tím textem, kde uvádí, co se mu líbilo a nelíbilo. A že se někdy neshoduje s většinou, to se dá očekávat. Vždycky je to subjektivní, takže nevím, proč by se kdokoliv z nás měl za své hodnocení stydět nebo se ho bát říct, nebo dokonce lhát jen kvůli tomu, aby se zavděčil. To je nesmysl. To je jako bych já vyčítala všem, kteří v diskuzi píšou, že Přátelé jsou srdcovka, že nedokážou hodnotit s nadhledem. Což samozřejmě neudělám, protože každému přeju, aby měl nějakou srdcovku. Jen tohle prostě není naše.

avatar uživatele
lmarencikova
Dlouholetý uživatel | Cool level: 0 | Margaret 'Maggie' Simpson
17. 1. 2017 / 13:38:01 (před 7 roky)
off

uff, moc tú kritiku veru neviem rozdýchať..priatelia sú moja srdcovka, najlepší komediálny seriál aký som videla..pre mňa mu dýcha na krk už len krok za krokem a aj to len preto lebo môj synovec ho miluje :-) takže kritiku beriem ako recesiu, alebo neznalosť..alebo nevyzralosť :-)

avatar uživatele
JustMyName
Dlouholetý uživatel | Cool level: 6 | Chloe O'Brian
17. 1. 2017 / 14:20:06 (před 7 roky)
off

Friends môžem vidieť kedykoľvek! Je to jeden zo seriálov,ktorý neomrzí,dokonca mi pri ňom nevadí ani CZ/SK dabing,a to je u mňa niečo. Kritiku druhých neriešim pri žiadnom seriály,či filme,každému sa predsa môže páčiť niečo iné. Ja sama mám v poslednom čase za seba pocit,že čím som staršia som ako divák náročnejšia a kritickejšia :D

Falling is just like flying, except there´s a more permanent destination.
Editováno: 1x | Naposledy: 17. 1. 2017 / 14:21:26
avatar uživatele
harmonica
Uživatel od první verze | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
17. 1. 2017 / 14:31:39 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Tady ale nemá být žádný nadhled. Našim cílem je se dívat jen a pouze na ten jeden díl. Každý z nás má přitom trošku rozdílný styl hodnocení. Třeba Seraphine hodnotí, jako by se přesunul do roku premiéry a sledoval ten pilot v roce 1994. Já zase hodnotím ze současnosti a porovnávám, jak moc mě pilot baví/nebaví ve srovnání s jinými piloty, které jsem viděla. Každý k tomu přistupuje jinak, ale "kvalita hodnocení" neexistuje, protože každý vyjadřuje svůj vlastní názor a každý názor se počítá. Každý si taky svoje hodnocení odůvodní tím textem, kde uvádí, co se mu líbilo a nelíbilo. A že se někdy neshoduje s většinou, to se dá očekávat. Vždycky je to subjektivní, takže nevím, proč by se kdokoliv z nás měl za své hodnocení stydět nebo se ho bát říct, nebo dokonce lhát jen kvůli tomu, aby se zavděčil. To je nesmysl. To je jako bych já vyčítala všem, kteří v diskuzi píšou, že Přátelé jsou srdcovka, že nedokážou hodnotit s nadhledem. Což samozřejmě neudělám, protože každému přeju, aby měl nějakou srdcovku. Jen tohle prostě není naše.

Promiň, ale trochu si protiřečíš. Mě jde o konkretní věc, ne o celek. Já poukazuji na to, že pokud se někdo snaží vžít do roku 94, a tvrdí že kulisy jsou "levné", tak je prostě mimo. A od člověka, který se zabývá historii seriálu bych čekal trochu nadhledu. Toť vše. Já vám Váš vlastní úhel pohledu vůbec neberu a už vůbec nechci aby jste to dělali tak aby jste se zavděčili fanouškům. Taktéž slovo nadhled je něco co bych od redaktora očekával...Ber to jako názor ne jako kritiku.

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
17. 1. 2017 / 14:54:05 (před 7 roky)
off
harmonica napsal(a):

Promiň, ale trochu si protiřečíš. Mě jde o konkretní věc, ne o celek. Já poukazuji na to, že pokud se někdo snaží vžít do roku 94, a tvrdí že kulisy jsou "levné", tak je prostě mimo. A od člověka, který se zabývá historii seriálu bych čekal trochu nadhledu. Toť vše. Já vám Váš vlastní úhel pohledu vůbec neberu a už vůbec nechci aby jste to dělali tak aby jste se zavděčili fanouškům. Taktéž slovo nadhled je něco co bych od redaktora očekával...Ber to jako názor ne jako kritiku.

Jenže nadhled je něco, co bys měl používat u recenzí, u kterých se snažíš být objektivní a zkoumat jednu i druhou stranu mince. Jenže tady to nejsou recenze, ale názory, stejné názory jako u Novinky pod lupou.

Pokud na člověka kulisy působí levně, tak to je jeho pocit a prostě to zmíní. Nevím, kolik devadesátkových komedií Seraphine viděl, ale řekla bych že dost na to, aby si byl vědom toho, co píše a že to na něj skutečně tak působí asi z nějakého důvodu. Jasně, kulisy u multi-camera studiových sitcomů vypadají stejně už asi půl století a ani v dnešní době se na tom toho nic moc nemění, ale pořád to není důvod k tomu, aby to na konkrétním příkladu, na který to sedí, nezmínil.

Maximálně to mohl rozvést v tom smyslu, že v tomto ohledu Přátelé nejsou sami, ale má to tak spousta dalších seriálů a blablabla, ale to už je zase něco, co se v názorech u této rubriky S lupou do historie snažíme omezovat. Tady jde o jeden konkrétní pilot, který bereme jako samostatnou jednotku a snažíme se ho srovnávat s něčím jiným co nejmíň.

Každopádně nevím, třeba se k tomu taky sám vyjádří, až sem přijde, a ujasní, jak to myslel :)

Editováno: 1x | Naposledy: 17. 1. 2017 / 14:54:58
avatar uživatele
Poirot
Dlouholetý uživatel | Cool level: 7 | Manny Bianco
17. 1. 2017 / 16:31:10 (před 7 roky)
off

o Priateľoch by sme sa mohli baviť "donemoty" a zo všetkých uhlov pohľadu...stačí však keď napíšem že Priatelia nie sú len seriál, Priatelia sú kult! Subkultúra. Štýl. Preto im ich povesť nepokazí žiadna subjektívna kritika, skóre im už len tak nepokazí nič :)

Budem rád keď napíšeš správu, alebo ma vyzvi v hre Kameň-Papier-Nožnice-Jašter-Spoke ;)
Editováno: 1x | Naposledy: 17. 1. 2017 / 16:31:36
avatar uživatele
Koldik
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
2. 2. 2017 / 10:41:08 (před 7 roky)
off

Tak pilot si uz uplne nepamatam, len nejake utrzky, ale viem ze ma bavil ako aj cely serial, takze za mna super...

avatar uživatele
Exredaktorka
Redaktor | Cool level: 68 | Charlie Harper
13. 4. 2017 / 17:04:39 (před 7 roky)
off

Víte, co se mi na těch vašich názorech na tenhle pilot líbí nejvíc? Úplně odpovídají tomu, co o něm říkali lidi, když měl premiéru. Tenkrát se taky nelíbil. Pamatuju, že se prý nejvíc kritizovalo, že jen 6 lidí posedává, pije kafe a kecá, ale že se tam nic neděje.
Já mám jiný názor. Přátelé mají zpočátku dost podivný humor, to jsou myšlenkové pochody na místa, kam jsem ještě neslyšela nikoho jiného zajít. Ani oni to v pozdějších řadách nedokázali zopakovat. A to je na nich pro mě to perfektní. Nejsou to až slzy smíchu vtip, tak jemně vtipný, ale vtip, který by mě nikdy nenapadl. Ono je dost možné, že tenhle humor opustili schválně, protože masám zrovna nesedne a tenkrát taky nesedl. Proto mi, ač s vašimi názory nesouhlasím, připadají na místě jako málo co.

avatar uživatele
Alias
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
7. 2. 2018 / 17:32:53 (před 6 roky)
off

Toto by si možno zaslúžilo aj samostatný článok, či úvahu:

https://www.cosmopolitan.com.au/lifestyle/friends-is-sexist-homophobic-and-loves-to-fat-shame-25619

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-42690207

Kritizujú nedostatok diverzity - všetky postavy sú biele. Vau, hrôza.

Seriál je sexistickí, rasistickí, tranfóbni a homofóbni a uráža tučných.
Zacitujem "Úprimne, ak toto bol štandard seriálov v deväťdesiatych rokoch, je zázrak že ktokoľvek z tej doby dokázal prijať akékoľvek progresívne zmýšľanie".
Alebo "Napriek tomu, že sa dej odohráva v jednom z rasovo a socioekonomicky najrôznorodejšom meste, tak drvivá väčšina postáv sú bieli ľudia zo strednej triedy. Jediná čierna postava so skutočným charakterom bola Charlie, Rossovia priateľka v deviatej sérii".

V jednom z článkov dokonca kritizujú vzťah, čo mala Monic a Tom Selleck (akože o 20 rokov starší kamarát jej otca), že to silno pripomína Weinsteina a hystériu #MeToo .

samozrejme kritizujú Joeyho sexuálne striedanie partneriek ako znevažovanie žien. Monikino schudnutie ako jej "sexuálny úspech" čo len podporuje stereotyp, že tlsté ženy sú nepríťažlivé.

Ešte jeden skvelý citát "Musíme si dávať extra pozor najmä na humor, ktorý sa maskuje ako nevinný, najmä na humor z menej osvietených časov".

Som si myslel, že keď už zakazujú Snehulienku a Popolušku, tak ďalej zájsť nemôžu.
To že jeden z tvorcov seriálu bol gay je očividne jedno. Všetci sme tupci, lebo sme žili v rasistických časoch a až nové osvietenstvo prináša svet z doby temna a všetky úspechy ľudstva sú zrejme len náhodou a všetci čo vychovali tieto osvietené generácie mali tiež zrejme len šťastie že nepreniesli svoje rastistickohomofóbne zmýšľanie na svojich super dokonalých potomkov.

avatar uživatele
Exredaktorka
Redaktor | Cool level: 68 | Charlie Harper
8. 2. 2018 / 12:39:23 (před 6 roky)
off
Alias napsal(a):

Toto by si možno zaslúžilo aj samostatný článok, či úvahu:

https://www.cosmopolitan.com.au/lifestyle/friends-is-sexist-homophobic-and-loves-to-fat-shame-25619

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-42690207

Kritizujú nedostatok diverzity - všetky postavy sú biele. Vau, hrôza.

Seriál je sexistickí, rasistickí, tranfóbni a homofóbni a uráža tučných.
Zacitujem "Úprimne, ak toto bol štandard seriálov v deväťdesiatych rokoch, je zázrak že ktokoľvek z tej doby dokázal prijať akékoľvek progresívne zmýšľanie".
Alebo "Napriek tomu, že sa dej odohráva v jednom z rasovo a socioekonomicky najrôznorodejšom meste, tak drvivá väčšina postáv sú bieli ľudia zo strednej triedy. Jediná čierna postava so skutočným charakterom bola Charlie, Rossovia priateľka v deviatej sérii".

V jednom z článkov dokonca kritizujú vzťah, čo mala Monic a Tom Selleck (akože o 20 rokov starší kamarát jej otca), že to silno pripomína Weinsteina a hystériu #MeToo .

samozrejme kritizujú Joeyho sexuálne striedanie partneriek ako znevažovanie žien. Monikino schudnutie ako jej "sexuálny úspech" čo len podporuje stereotyp, že tlsté ženy sú nepríťažlivé.

Ešte jeden skvelý citát "Musíme si dávať extra pozor najmä na humor, ktorý sa maskuje ako nevinný, najmä na humor z menej osvietených časov".

Som si myslel, že keď už zakazujú Snehulienku a Popolušku, tak ďalej zájsť nemôžu.
To že jeden z tvorcov seriálu bol gay je očividne jedno. Všetci sme tupci, lebo sme žili v rasistických časoch a až nové osvietenstvo prináša svet z doby temna a všetky úspechy ľudstva sú zrejme len náhodou a všetci čo vychovali tieto osvietené generácie mali tiež zrejme len šťastie že nepreniesli svoje rastistickohomofóbne zmýšľanie na svojich super dokonalých potomkov.

Taky jsem to četla a připadalo mi to stejně trapné. Přeci člověk, který kolem tlusté kamarádky chodí po špičkách, tak to není člověk, který s tím nemá problém. Že je Chandler proti transvestitům? Protože ze svého otce má mindrák? To nejsou předsudky, to je reakce normálního chlapa, který si v pubertě, kor v osmdesátkách, užil svoje, protože dělal otci obočí a otec chodil do školy v kostýmu exotické tanečnice s ovocem na hlavě, pokud se s matkou nepředháněli, kdo bude spát se zahradníkem. Stejně jako Ross nikdy nebyl proti právům gayů, ale nadšený z toho mohl být těžko, když mu to zničilo manželství, ve kterém byl šťastný. Kdyby tohle lidi vedli někdy skutečný rozhovor v té době, tak své společníky asi hlásí na sociálku apod.
Ale dobře, že se nerozčiluju jen já. Vzpomeňte si na to, až budete v historických seriálech zatracovat postavy taky kvůli tomu, že udělali něco na svou dobu normálního.

avatar uživatele
Alias
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
11. 2. 2018 / 11:37:35 (před 6 roky)
off

Som rád, že aspoň niekto to tiež považuje za absurdné. Niektorí ľudia s tým naozaj súhlasia a mnohým je to jedno. Čo len podporuje tých šialencov v tom, že si myslia že s nimi väčšina súhlasí, keď sa nik nevyjadrí.
Tieto bláznovstvá naozaj pripomínajú snahy o cenzúru dekadentných výtvorov západu z čias komunizmu. Je jedno aké je zriadenie, ale totalitná cenzúra je vždy rovnaká.

Krásne si to Ševča vyjadrila, že mnohé z tých postáv majú na svoje chovanie opodstatnený dôvod. To šialení cenzori naozaj nevnímajú.
Tak ako že snehulienka upratovala trpaslíkom čo je stereotypizácia ženskej role v spoločnosti a že ju princ pobozkal bez jej súhlasu. Ja hovorím, že im upratovala lebo u nich bývala zadarmo a jedla ich jedlo. A ten bozk môžeme klasifikovať ako prvú pomoc, keďže zjedla otrávené jablko. Lebo vysvetľovať šialencom, že sa to odohráva v stredoveku, alebo že to bola dobrá duša, ktorá rada pomáha a že bozk bol rozprávková láska, to zjavne nemá zmysel :)

A to že Joey vnímal ženy ako sexuálny objekt? No a čo. Ako vážne, to majú byť všetky postavy korektné? Keby som chcel sledovať politicky korektného Joeyho, tak sledujem nášho prezidenta. Veď o to práve ide v príbehoch, že postavy sú rôznorodé.
V príbehoch seriálov, filmov, kníh, komiksov, počítačových hier aj divadelných predstavení. To že je niekto proti menšinám, niekto proti zvieratkám, či deťom a iný proti sexuálnej výchove, alebo že niekto berie drogy a niekto je kňaz, niekto má samovražedné sklony a iný robí na linke dôvery, to je rôznorodosť a tak je to normálne. Pretože postavy sú rôzne a postavy odrážajú rôzne typy ľudí, nie aktuálne spoločenské zmýšľanie, alebo vládnu propagandu.

A nie, nevyťahujem to politiku. Nehovorím o voľbách, EU, či niečom podobnom. Ale o seriáloch a šialených snahách o ich cenzúru/ zmenu/ nápravu.
Už kritizovali aj Hru o tróny, že všetky hlavné postavy sú biele. Dokonca aj nejakí herci sa vyjadrili, že aj pri tak skvelej produkcii akú majú Hry o tróny na HBO je ťažké bojovať s rasizmom a predsudkami. Čiže podľa nich má niekto dostať rolu preto že je čierny a nejde o to, aké postavy si vymyslí autor/ scenárista/ spisovateľ.

Mám rád aj seriály ako Plný dom, kde sú všetci chápaví, ohľaduplní, milí, stále sa objímajú a prinášajú známe morálne ponaučenia. Ale treba si uvedomiť, že keby to bola norma, tak by sme prišli o hromadu dobrých seriálov, ktoré teraz máme radi.