Velká pětka a problémy v midseason
Letošní rok prozatím není ke stanicím Velké pětky moc přívětivý. Od 1. ledna mělo premiéru 17 novinek a ani jedna se nedokázala příliš prosadit. Jejich nízké ratingy jsou dokonce pod už tak nízkým průměrem, který jde v posledních letech stále dolů. Do značné míry to ale není vina seriálů samotných, spíš celého konceptu sezóny.
V minulosti totiž midseason úspěch ve velké míře navazoval na pevné základy, které byly ustanoveny již na podzim. Letos se však dokázala prosadit pouze novinka This Is Us, jinak tu nejsou žádní silní hráči, od kterých by se mohly další novinky odpíchnout.
Dokonce i post-superbowlový start 24: Legacy seriálu nepomohl a drama se tak tak dostává k ratingu 1.0. Spin-offy netáhnou, maximálně s čestnou výjimkou Chicago Justice, který si v rámci bídné konkurence vede ještě jakž takž dobře. Propadly dokonce i trendovní žánry, v letošní sezóně cestování časem.
Tohle všechno tak nějak víme. Co je na tom ale zajímavé, to je reakce stanice CBS. Ta jako jediná odsunula jedno málo sledované drama na sobotní večery a další oficiálně zrušila již po dvou epizodách. Tyto kroky by mohly znamenat postupný odklon od přístupu „počkáme a uvidíme“, který se rozmohl v posledních dvou či třech sezónách. Dříve se neúspěšné novinky začaly rušit již v září a říjnu, nyní ale musíme na většinu oznámení čekat až do květnových Upfronts. Každopádně když někdo jako ředitel stanice pozná, že něco nefunguje a není tu šance na zlepšení, tak si na jednu stranu zaslouží úctu, že utrpení zbytečně dál nenatahuje a raději svou pozornost přesune jinam.