Diskuzní fórum
Netrpíme sprostá slova.
V diskuzi netolerujeme nic, co odporuje platným zákonům ČR, tedy žádný warez a podobně!
Jeden vykřičník a jeden otazník je až dost. Nemusíš jich udělat deset za sebou. To samé platí o smajlících.
Čeština má nějaká pravidla, tak by bylo fajn je dodržovat.
CAPS LOCK je zlo.
Moc prosím o změnu následující ohyzdné věty: "Vítejte u naší rubriky, pomocí které se vás snažíme nalákat na další seriály a tím pádem přeplňovat vaše již tak dost přecpané watchlisty až k prasknutí!" a zejména o to, aby se nevyskytovala na hlavní stránce SZ mnohdy až desetinásobně - aby netvořila až polovinu(!) veškerého textu.
V gramatice a syntaxi si nejsem zdaleka tak jistý, jak bych měl být, a proto jsem se zeptal v několika skupinách, která se věnují češtině, např.:
Vox populi, vox Dei, ale nakonec jsem pro jistotu kontaktoval odborníky - zavolal jsem do Jazykové poradny Ústavu pro jazyk český (bohužel bezplatně funguje již jen telefonicky - tel.: +420 257 531 793, prázdninový provoz každou středu v 9–12 a 13–15 hodin). Ochotná paní napřed zdvořile řekla, že je to "hodně nezvyklé z hlediska ustálené větné vazby" (myšleno "vítat u...") a dodala, že by tam rozhodně měla být předložka "v" (Kde? ...v naší rubrice...) Z celkové formulace věty nadšení neprojevila...
Hlavní stránka je výkladní skříň, u nových návštěvníků často rozhoduje o tom, jestli budou otvírat odkazy a jestli se budou vracet (m.j. co si pomyslí o úrovni WEBu a jeho autorech :-) Je škoda je odrazovat nešťastnou formulací, která se navíc odpudivě často opakuje.
Nechci prudit, ale argotem řečeno "to nejde do figury". Prosím o reakci někoho odpovědného (ragelly?)
Děkuji.
Sice nejsem ragelly, ani jiná odpovědná osoba, ale přeci jen si dovolím zareagovat. Za mě tedy lépe, nebo přesněji zajímavěji zní "Vítejte u naší rubriky" než "Vítejte v rubrice", chápu ovšem, že správná je druhá varianta. Možná by řešením byla formulace "Vítejte u/při čtení naší rubriky".