Ve škole nám často dávají "za úkol" shlédnout Dobrodružství kriminalistiky, což svědčí o kvalitě toho seriálu, jelikož se vždy jedná o odborníky z oboru kriminalistiky, kriminologie...
na seriál jsem se dívala již jako malá a s uspokojením konstatuji, že mi pomohl i v nynějším studiu.
Úchvatný seriál světové (nebo chcete li, britské úrovně) a patrně asi to úplně nejlepší, co tady kdy vzniklo. Fantastičtí herci (pravděpodobně úplně všichni nejen ze staré, ale i současné školy), skvělá režie, scénář a ach, ano... ta hudba. Karel Svoboda byl mistr, ta znělka je tak neskutečná a tak geniální... Navíc to má úžasnou atmosféru, perfektní zápletky, celý seriál je tak vtahující a tak strašně, strašně úžasný, že se divím, že je něco podobného nenapadlo v Anglii. Zatím jsem sice viděl jenom první sérii, ale nemám co vytknout. Je to napínavé, perfektně zahrané... ale to už se opakuju. Dobrodružství kriminalistiky jsou geniální záležitostí, která se musí vidět. Fascinují mě na tom dvě věci – že jsem to ještě neviděl a že něco tak perfektního vzniklo u nás a za účasti tak úžasných herců. Možná se vám může zdát můj komentář poněkud zmatený, ale tohle je snad úplně poprvé, kdy nevím, jak popsat seriál, abych ho vychválil do nebe. 100%.
Skvělí herci, zajímavé příběhy, velmi dobře natočeno. Především opravdu zajímavý nápad. Člověk má pocit, že práce policie a detektivů je věc samozřejmá, ale i řada jejich pomůcek k rozluštění případu musela být objevena...Možná by bylo zajímavé natočit něco podobného na lékařskou tématiku, i když to už by byl asi větší problém.
Vynikající a nezapomenutelný seriál, k němuž se kdykoliv rád vrátím. Oceňuji především věrohodnost, která zdobí každý díl. Divák se baví, je napjatý, pátrá a nakonec se dozví i něco z historie. A vše korunuje špičková hudební znělka Karla Svobody.
Série kriminálních případů, které utvářely dějiny oboru, na který se dnes mnoho lidí dívá přezíravě, ale nemůže mu upřít jistou poetiku.
Vždyť to právě Antonín Moskalyk se svým dílem dokázal.
Fenomenální hudba, která se vrývá do zvukovodů a zní tam dlouhé chvíle poté jen podkresluje jedinečnost tohoto projektu.
Historie kriminalistiky, jejich různých věd a odvětví ožívá - a to doslova - je to koncert pod taktovkou mistra Moskalyka, a stává se nesmrtelnou melodií české seriálové tvorby.
Až na drobné vyjímky by se každý jednotlivý díl této série mohl směle vysílat jako samostatný kvalitní film. Knižní předloha, tedy skutečné historické kriminální příběhy jsou zfilmovány velmi přesně a přitom se proměňujíí, díky režisérovu mistrovství a dobrému scénáři, z obyčejných suchých soudniček a faktických policejních zápisů, v zajímavá, napínavá a i nevtíravě poučná filmová díla. Ač bylo, vzhledem k počtu dílů a rolí, nutno obsadit velké množství herců, herecké obsazení nemá slabinu. Seriál je, co se týče historických kulis, záběrů, kostýmů, dobových rekvizit i celkových záběrů velice kvalitní a uvěřitelný. Obrovský podíl na celkové kvalitě seriálu má Karel Svoboda. Jeho hudba je pestrá a přitom kompaktně propojuje všechny díly. Z úvodní znělky mě odjakživa mrazilo, z rychle sestupně tekoucích tónů čiší zvláštní zlověstnost a přitažlivost tajemnem zároveń. Je to jedna z nejlepších Svobodových znělek, která ať zní odkudkoliv, je ve své geniální jednoduchosti rychle identifikovatelná a spolehlivě přiláká diváka k televizi.
Zrejme asi najviac tento seriálik ocenia priaznivci kriminalistiky. Pozeral som ako ako malý chlapec a pri ňom som si uvedomil čo ma zaujíma a baví.
Samozrejme to podporili nepriamo aj herci, ktorí podali bravúrne herecké výkony.
Tento skvost CS kinematografie by mal byť používaný ako študijný materiál.
Na tenhle seriál jsem se díval ještě jako malej a k mému úžasu jsem při studování kriminalistiky zjistil, že jsem ho ani nezapoměl. Hodně mi při ní pomohl a za to mu patří dík. Obvzlášť musím vyzdvihnout výkony herců a výbornou úvodní znělku...