Kdybych se dokázal abstrahovat od Red Dwarfa, tak bych možná hodnotil jinak, ale ono to nejde.
Od doby natočení nepřekonatelného Red Dwarfa uplynulo 20 let. O 10 let později vznikl Lexx, který ukázal možný směr - zachoval prostředí a tematiku, ale od ryzího sitcomu se posunul za "hranici šílenství", přidal na epice i efektech (méně papundeklu, více animací), zkrátka se přispůsobil změněnému vkusu diváků (vymanil se z původního žánru a formy). O 10 let později nešťastně navázal Red Dwarf na vlastní původní formu a neuspěl.
O dalších 5 let později přišel Hyperdrive - s realistickými (skoro) kulisami, se záběry kosmických lodí a mzáky jako ze Star Treku (např. S01E06) a s humorem, který se toporně snaží napodobit Red Dwarf. Jediná inovace, která je moc povedená, je tvor Sandstrom a jeho (jeji) technika řízení lodi. To ale nestačí...
O tom, jak dílo (se snahou o humoristické pojetí) zapůsobí, rozhodují drobnosti a v neposlední řadě cit tvůrců, zejména u mezižánrových mixů. Divákovi se musí předložit to, co čeká - typický humor v GB pojetí 70-80 let včetně osvědčené formy, nebo ujetiny, charakteristické pro nedávnou minulost a současnost. Nic mezi. Tvůrcům Hyperdrive se to nepovedlo.
Když dva dělají totéž, není to totéž, i když jsou z GB. Škoda.
a právě kvůli tomu jsem tento seriál chtěl vidět a doufal jsem, že objevím pecku. No, objevil jsem pouze trapnou parodii trpaslíka a to mé hodnocení dost ovlivňuje.
Říkal jsem si že pokud Britové natočí sitcom z vesmíru, bude to pro mě humorem podobné a tudíž jsem se na to těšil.
Což o to, koukat se na to dá, ale že bych se potrhal smíchy? To fakt ne.
A pak mi došel můj problém. Tento seriál paroduje prostředí a problémy Velké Británie, které neznám a jsou mi u p...aže.
Takže spousty narážek prostě nechápu. Pokud se baví alespoň anglofilové, tak ok.
Já ale ne.