´Zrodila se hvězda´ (2018) ryze po česku v třídílné minisérii, která spíše evokuje k množnému číslu. Ano, motto ´zrodily se hvězdy´ je daleko přesnější. Příběh sice nahlíží na počátky pěvecké kariéry Ivety Bartošové, ale když do děje hodně brzy vstupuje její pěvecký partner Petr Sepeši, už to rázem není jen o ní. Navíc ve druhé a třetí části jakoby bylo právě Petrovi dáno daleko více prostoru. S Ivetou jen kratičká etuda z dětství a potom už v tom jsou oba. Samotný závěr, s o něco starší Ivetou, už je spíše navíc jen jako lákadlo na případné další pokračování. Příběh tedy popisuje Ivetinu kariéru s Petrem Sepešim, což je pochopitelné, ale chtě nechtě, seriál tak prostě není jen o ní. Skutečně se to mělo jmenovat ´Iveta a Petr´ Příběh se veze ve značné jednoduchosti a stále jde ve všem ihned k věci. Nějaké vedlejší motivy navíc by nejen nebyly na škodu, ale hodně by děj povznesli. Ta ohromná přímočarost tomu všemu dost škodí. Dramatičnost pokulhává, zato v emocích se hodně tlačí na pilu, což tomu jako celku také moc nepřidává. Na škodu je také vůle udělat z Patra Sepešiho jen vyloženého sígra, který Ivetu neustále kárá kvůli dokonalosti všeho, zatímco on samotný kazí kde co. Jeho druhá stránka věci, kdy se o Ivetu staral v nejtěžších chvílích, je vynechána. Záměrně, protože se to k jeho charakteru nehodí? To mu spíše ubližuje. A scéna s jeho smrtí, co tomu předcházelo a co se dělo později, vlivem toho jaksi postrádá logiku. Tvůrce lze pochválit za vymanutí se sexuální scény Ivety a Patra. Jasně že tu je, ale jen jako mírný dějový doplněk bez oplzlostí a erotiky, jak je jinak u českých tvůrců zvykem. Minisérie neurazí, ale ani nenadchne. Nostalgická vizuální stránka je dokonalá, emoce tak silné, že může po divácké stránce i zasáhnout, chytlavé písničky mnohé připomenou, ale to je asi tak všechno. Má to až moc přílišnou televiznost. Hodně tomu chybí, ale ke vzpomínce na Ivetu Bartošovou snad postačí.
Mohu říci, že jsem nevěděla jestli do tohoto seriálu jít či ne. Ivetu jsem si ráda poslechla a i dnes si občas něco od ní pustím nebo poslechnu, když v rádiu ji hrají. Ale nějak extra fanynkou jsem její nebyla. Ale musím říci, že seriál mile překvapil a bavil mě.
Anička jako Iveta byla vynikající. Jinak Petr to neměl lehký. V jádru to nebyl špatný člověk. Ale přesto z psychologického hlediska v pohodě nebyl. Podle mě všechny hvězdy, co teprve začínají, nebo jsou na vrcholu, tak si myslím, že v tom všem hraje i velká psychika a je na každém jak to bude zvládat. Což se tady ukázalo, že i když teprve začínali, tak Petr úplně v pohodě nebyl. Ale milně do dneška jsem si myslela, že Petr spáchal sebevraždu. Tedy pokud to tak bylo doopravdy (i když tato nehoda byla způsobena jeho hloupostí).
Ale za mě opravdu povedený a toto se Nově (Voyo) opravdu povedlo. A Ondra opravdu vypadal jako Štajdl. Jsem ráda, že jsem toto viděla a i když názor na Ivetu neměním, tak se mi to líbilo. :)
Když jsem se dozvěděl, že se bude natáčet seriál o Ivetě Bartošové, myslel jsem si , že to bude o jejím životě. Tato povedená třídílná minisérie, je opravdu jen o jejím začátku a úspěchu s Petrem Sepéšim. Takový příběh o popelce. Její život byl ale asi o něčem jiném. Slušelo by se natočit další dvě, tři minisérie z jejího dalšího života. Herecky to bylo hodně povedené.
Poměrně depresivní, ačkoli v traileru vypadá barevně a rozezpívaně
Nejsem fanynka Ivety Bartošové, takže nemůžu posoudit, jak moc odpovídá seriál skutečnosti, ale na můj amatérský pohled to vypadalo vcelku dobově, a jestli byla opravdu takové jelito, vůbec se nedivím, že ji otec nechtěl do Prahy a šoubyznysu pustit. Navíc mi přišla dost schizofrenní ta její cílevědomost, kdy chtěla být za každou cenu slavnou zpěvačkou, a pak si najednou neuměla jít za svým a byla "pod pantoflem" Sepéšiho (ten byl mimochodem taky slušně psycho a docela by mě zajímalo, jestli to tak opravdu bylo), to mi přišlo, že malinko drhne a přišlo mi to jaksi zidealizované. Jinak celkově dost depresivní počin, ačkoli v traileru to vypadá barevně a rozezpívaně.
Seriál Iveta měl na začátku potencionál stát se zajímavým portrétem známé české zpěvačky, ale bohužel se postupem času proměnil v dílo, které ztrácí na kvalitě i důvěryhodnosti. Ačkoliv první série ještě dokázala zaujmout, druhá už klopýtala a třetí se stala spíše nežádoucím epilogem.
Silné stránky seriálu:
První série měla své momenty. Zpracování příběhu mladé Ivetiny cesty na vrchol mělo jistou dávku autenticity a dokázalo vzbudit zvědavost. Divák měl možnost nahlédnout za oponu slávy a spatřit, jak složité může být vyrovnání se s tlakem okolí a vlastním talentem. Několik hereckých výkonů - zejména v menších rolích - zaslouží uznání.
Hudba, která provází seriál, patří mezi ty lepší prvky. Dokáže evokovat atmosféru doby a spojit děj s kulturním kontextem, což je zásluha především původních skladeb.
Kritika:
Bohužel, druhá série se začala zamotávat do příliš rozvleklých a zbytečných linií, které odvádějí pozornost od hlavního příběhu. Třetí série je však vyloženým zklamáním. Místo silného zakončení divák dostane chaotický a místy až směšný scénář, který spíše degraduje než vyzdvihuje odkaz zpěvačky.
Herecké výkony, až na pár výjimek, působí neautenticky a často přehrávaně. Postavy ztrácejí hloubku a stávají se pouhými karikaturami. Dialogy občas zní jako ze špatné soap opery, což kazí celkový dojem.
Výprava a technické zpracování také nedosahují standardů, které by si takový projekt zasloužil. Místo propracovaných scén se divák často setkává s lacině působícími kulisami a nevýraznou režií.
Závěr:
Iveta začala slibně, ale bohužel se z ní postupem času stal seriál, který nedokázal udržet svůj potencionál. Kde první série nabízela náznak zajímavého příběhu, druhá a třetí iž jen ukázaly, jak těžké je udržet kvalitu a respekt k zobrazovanému tématu. Pro fanoušky české hudby může být zajímavé podívat se na začátek, ale celkově seriál zanechává spíše trpký dojem.
Hodnocení: 40%