První půlka příběhu: Kačer Donald se uchází o novou práci, ale nemůže nechat své nezbedné synovce bez dozoru. Donald přivede Dulíka, Kulíka a Bubíka ke svému strýci, Skrblíku McKačerovi, aby je pohlídal. Kluci jsou nadšení, protože o strýci slyšeli množství fantastických příběhů a historek, ale z jejich prvního setkání jsou nakonec zklamáni. Chlapci se v domě seznámí s Kačkou, vnučkou hospodyně. Ta je přivede do místnosti s prastarými artefakty, kde se jim nechtěně podaří oživit Pixiu, draka živícího se zlatem a ten má jediný cíl - Skrblíkův trezor.
Druhá půlka příběhu: Skrblík se se synovci, Kačkou a Rampou vyberou v ponorce najít poklad ztraceného města Atlantida. Dulík je z dobrodružné cesty nadšený. Když se jim podaří město najít a dostat se do chrámu, zjistí, že je plné nebezpečných pastí. Ty jsou pro Dulíka výzvou. Po tajemném pokladu mýtického města prahne i Hamoun, Skrblíkův velký rival, pro kterého začal Donald pracovat jako námořník.
Dulík: Trochu uber, Kačko. Kačka: Nechci ztratit další lidi jako v Pekingu! Dulík: Cože? Kačka: To je součást historie mé postavy. Zelený baret odešel z důchodu, kvůli pomstě! A tvoje? Dulík: Můj chlapík má Nerfku.