Při natáčení auta projíždějícího ohněm, aby nevybuchlo, se nádrž nahradí nádobou se dvěma litry benzinu a odstraní se vše, co by mohlo při srážce hořet. Do auta se montují bezpečnostní rámy a kaskadér v ohnivzdorném obleku může projet hořícím peklem.
Natáčecí doba jedné epizody je průměrně 3 týdny a 10 sekund na obrazovce trvá v přepočtu připravit přibližně 10 hodin - od příprav natáčení až po konečné úpravy.
Náročným úkolem je také najít vhodné místo pro natáčení. Kvůli práci na seriálu byly poměrně časté uzavěrky německých dálnic v okolí Kolína nad Rýnem. Platit vysoké sumy za pronájem části dálnice, na níž se odehrávají riskantní automobilové honičky a nebezpečně vypadající havárie, již omrzelo režiséra a producenta Hermanna Johu. Rozhodl se, že nechá vybudovat největší filmovou kulisu Evropy.
U patnáctitisícového městečka Aldenhoven v Severním Porýní Vestfálsku postavili filmaři vlastní dálnici. Čtyřproudá silnice se dvěma oddělenými pásy je dlouhá kilometr. Na obou koncích jsou udělané smyčky pro otočení. Projet celý úsek kolem dokola tak znamená urazit celkem 2,3 km. Na filmové dálnici ale nechybí krajnice, svodidla, patníky, nakreslené jízdní pruhy, nájezd a sjezd, parkoviště i záliv pro nouzové stání.
Vedle dálnice je pole, louka a také protihluková bariéra, takže se dá natáčet průjezd různými místy. Vybudování tohoto areálu na místě o rozloze 272 hektarů, které bylo původně hornickou oblastí, zajisťujě od roku 2006 dvě stovky nových pracovních příležitostí a pohltilo částku 2 800 000 EUR.
Areál FTL GmbH (Film + Test Location) se samozřejmě nepoužívá jen pro natáčení Cobry 11, ale najímají si ji i jiní filmaři. Stačí jen nasázet podél silnice dopravní značky typické pro určitou zemi a patníky odpovídajícího tvaru a silnice se může změnit v jakoukoliv silnici kdekoliv v Evropě. Jen výtluky jako na našich silnicích tady nejsou. Díky tomu se dá okruh využívat i k testovacím účelům výrobců pneumatik a automobilových koncernů, které si zde mohou ověřovat například chování svých produktů na mokré vozovce.
Projekt firmy Action Concept se navíc těší podpoře rýnských úřadů. Jeho propagace se ujal sám dürenský zemský rada Wolfgang Spelthahn, který si pochvaluje zejména širší společensky prospěšné využití autostrády. Proto také neváhal vynést na světlo důvěrnou informaci, že už je smlouva podepsána a podařilo se najít i dostatečný počet soukromých investorů. Takže nic už nebrání tomu, aby se další série Cobry 11 natáčela ve speciální zóně.
Dvojepizoda "Smrt chlapce", "Osamělé vítězství" (3. série) se natáčela částečně na Mallorce, epizoda "Tina a Aysim" (5. série) v Belgii, epizoda "Heinrich a Paul" (7. série) v Paříži, pilotní díl 16. série "72 hodin strachu" v Turecku, pilotní díl 18. série "Vzkříšení" (2013) v Alpách. V 19. sérii byla malá scénka v Americe ve dvou epizodách, epizoda "Na vlastní nebezpečí" (19. série) se natáčela v Bruselu v Belgii, další epizoda "Zničení" se natáčela také v Nizozemsku (19. série, 2014).
Natáčení ze vzduchu zajišťoval pro seriál firma Heli Concept, vlastníci helikoptéry Bell 407 a BO 105 - CB, s níž se natáčelo. Jeden z dvojice pilotů, který helikoptéry během filmování řídí, se objevil také před kamerou, a to v 6. epizodě 1. řadu "Štvanice", kde se objevil jako pilot televizního vrtulníku RTL.
Největší a nejkomplikovanější exploze vznikla v pilotním dílu 12. série s názvem "Město v ohrožení". Zde byla vyhozena do vzduchu část plynovodu. 14 aut s 250 litry benzínu vylétlo sériově za sebou do vzduchu, celkem proběhlo 7 explozí. Pyrotechnici rozdělili 25 kilogramů trhaviny na celý úsek dálnice. To vytvořilo scénu s obrovskými oblaky prachu. Pyrotechnici také umístili do centra výbuchu 400 kg sportovní křídy a rašeliny, scéna výbuchu s efektem oblaků prachu byla dotvářena činností děl se stlačeným vzduchem.
René Steinke odešel ze seriálu dvakrát. Jednou po šesté sérii v roce 2002 a podruhé na začátku 11. série. Důvod prvního odchodu byla vyčerpanost, podruhé se pak rozhodl k odchodu již definitivně.
Gedeon Burkhard podepsal smlouvu jen na dvě řady. Role Chrise Rittera mu nesedla tak, jako role Alexandra Brandtnera v seriálu Komisař Rex (od r. 1994), a proto se rozhodl ze seriálu odejít.
Dietmar Huhn se rozhodoval ukončit své účinkování v seriálu delší dobu, údajně se jednalo o jedno z nejtěžších rozhodnutí. Nakonec se kvůli vyčerpání a věku rozhodl odejít bez možnosti návratu.