Nebudu skrývat, že jsem na seriál začala koukat z velké části kvůli hlavnímu představiteli - Aidanu Turnerovi. A přestože jsem z jeho některých kukučů (typu zraněného kolouška) mírně rozpačitá, zůstala jsem. Seriál se snaží z historicky dostupných faktů vykreslit příběh, jak asi mohl vypadat Leonardův život, za jakých okolností mohly vzniknout jeho díla. V dnešní době mi připadá oblíbené, z minima informací vykouzlit příběh z úplně jiného pohledu, než ty předchozí a tento se o to také snaží. Působil na mě uvěřitelně a Leonardo působil lidsky, až obyčejně, přestože je v příběhu vidět jeho genialita. Ještě jsem nedokoukala, ale doporučuji.
Vizuál seriálu spolehlivě odvádí svou úlohu. Nadchne a vtáhne do 15.století. Nákladnější produkce je znát i v obsazení. Jenže zrovna někteří herci už nedokáží držet krok s vizuální kvalitou (a také mi vadilo, že jejich vizáž je až moc "čistotná"). Děj je roztěkaný, občas moc plouživý, ale postava da Vinciho je natolik zajímavá, že dokáže část negativ vyrovnat. Škoda, že celý seriál nebyl natočený, jako epizoda o Poslední večeři. Ale pokud se chcete dozvědět, jak to bvlo s namalováním Mony Lisy, tak je seriál povinností.
i když se to tak tváří. Stěžejní body da Vinciho tvorby života a jeho tvorby jsou jakž tak zachovány.Potud ano. Že něco autoři vypustili, něco si přidali, aby oživili suchá fakta ( směrem, kterým to vyhovuje dnešnímu tzv. novému myšlení), na to mají svaté právo, to je umělecká licence. Ale není to životopis! Spíše romantický příběh se životopisnými prvky.
Pěkná výprava, kostýmy na jedničku. Pan Turner se snaží býti rozervaným umělcem, co mu síly stačí. Catrina se podobá Demelze, některé hubební pasáže též připomenou Poldarka.
Vcelku příjemné pokoukání.