Seriál bych asi zařadil jako typického představitele kategorie "promarněný potenciál". Začátek rozhodně zaujme, děti vyrazej na výlet, vrátí se v noci autobusem, vystoupí a následně zjišťují, že město je prázdné, silnice a koleje končí hned za městem a všude kolem je jen les.
Pak už je to slabší. Puboši se s tím faktem srovnají naprosto na pohodu, automaticky přijmou samozvané vedení, většinou poslouchají a pracují a fungují ve své nové společnosti. A je pak z toho sppíše vztahové teen drama než souboj o přežití v nových podmínkách.
Co mi hodně vadilo, jak se nikdo moc nestará, kde a proč vlastně jsou. Automaticky přijímají fakt, že jim funguje elektřina a voda, takže všude je čisto a uklizeno, každý je čerstvě vysprchovaný a má čisté vyžehlené oblečení. Pokud bych měl v jejich situaci přijmout teorii o přenosu do paralelního vesmíru, tak bych minimálně zjišťoval, kteráže elektrárna do toho vesmíru šla se mnou a jaktože pořád funguje.
"Děti" vedou většinou nadprůměrně inteligentní dialogy, což korunuje vůdkyně Allie z koule pálenými proslovy, za které by se nestyděl kdejaký státník.
Netvrdím, že to byl propadák, odsledoval jsem celkem rychle, ale určitě žádný zázrak, který bych si nějak hluboce pamatoval.
Seriál The Society si, jak název napovídá, dal za cíl mapovat vývin a vůbec uchopení lidské společnosti v rukou mladistvých v jakémsi alternativním světě za neobvyklých podmínek. A tento nelehký úkol se podle mě absolutně nevyvedl... Veškerá mysteriózní nota se vytratila pod návalem zbytečných zápletek a problémů a seriál se ubíral směrem děsivého teen dramatu. Skutečně nic nedávalo smysl, ať už ochotné přijetí první zběsile pláclé teorie o paralelním vesmíru, až po nelogické detaily (po půl roce stále čerstvé pečivo, vejce a další jídlo; elektřina a voda na paralelní zemi bez civilizace...). Potenciál moderního Lost je podle mě téměř nenávratně ztracen.
Další problém je v tom, že hlavní postavy prezentované jako kladné jsou přinejmenším dost špatně vytvořené, ať bláznivá Allie, která se tváří buď vyšinutě a nebo brečí, nebo Will, který je i po 10 dílech nemastný neslaný. Potom obří sorta postav, co jsou chvilku super, pak na nic, a mají tak divný vývoj, že asi ani nikdo neví. Naopak záporné či sporné postavy jsou skutečně skvěle zahrané i dost sedí do děje. A pak vedlejší postavy, kterým není věnováno moc prostoru, jsou vážně zajímavé a rád bych je měl před očima víc. Pochvala za zapojení LGBT problematiky velmi decentním a nevtíravým způsobem.
Závěrem bych dodal, že seriál má i světlé chvilky, ať už zápletky vedlejších postav, dobré "záporáky", tak možnost být stále velmi mysteriózní. Snad se ve druhé sérii děj zlepší a nebude se týkat jen malicherného dohadování, nelogických skutečností a proslovů v kostele.