Seriál Manhattan je neočekávaný pokus o propojení tajemné atmosféry plné intrik s prostředím 40. let 19. století. Odpověď na všechny záhady je prostá: atomová bomba, přezdívaná též "gadget". Většina z vědců pracujících na projektu Manhattan kdesi neznámo kde netouží po uznání. Chtějí změnit kurz války a zabránit i těm dalším. A pro záchranu milionů životů nejen amerických vojáků jsou ochotni dřít hladoví ve dne, v noci a pokud to bude nutné, obětovat jedince ve prospěch celku. Kdo čekal, že Oppenheimer nám bude servírován jako "velký hrdina", který lituje toho, že je otcem atomové bomby, bude zklamán. Kdo naopak fandí těm, kteří odvádějí v tichosti a utajení povědomí veřejnosti práci, ve kterou věří (a jejichž zásluhy shrábnou jako obvykle jiní), bude nadšen tak jako já.
Manhattan je skvělý seriál s úžasnou dobovou atmosférou, ale podle mého názoru je jeho mínus v dějových linkách vedlejších postav. Častokrát tam dostávají zbytečně moc prostoru a jejich záživnost se přibližuje absolutní nule. Nebýt tohoto mínusu, Manhattan bych považovala za dokonalý seriál.
Pokud je něco, co jsem od Manh(a)ttanu očekávala a v co jsem doufala, je to Oppenheimer, Teller, Szilard, Fermi (protože to je většinou vše, co si lidé pod pojmem Projekt Manhattan vybaví, že?) a trošku... Heurékou navoněnou školu hrou.
...prostě se dozvědět něco o vzniku atomovky, no...
Ne!
To se nestalo.
Škoda.
Místo toho jsem dostala spoustu nehistorických nepostav, nepochopitelných nerozhovorů a nesouvislých nesmyslů.