Představte si, že váš partner, manžel, otec nebo bratr možná někoho zabil. Co uděláte? Půjdete to oznámit na policii, budete se chovat podle zásady "nemluvím o tom a ty se neptáš", nebo se zachováte úplně jinak? Takhle uvažují všichni hlavní hrdinové seriálu. Začínají si všímat maličkostí, které by jinak byly úplně nevinné, ale v situaci zmizení Hattie až tak nevinně nevypadají.
Celou dobu můžete hádat, kdo je osoba, která má něco společného se zmizením Hattie, protože podezření přeskakuje z jedné mužské postavy na druhou. Co se Hattie přihodilo, se zjistí až v polovině 4. dílu a i potom se to plazí šnečím tempem. Dokud se řeší otázka "kdo to udělal?", tak to jde, ale jakmile se přejde k otázkám "proč a jak?", tak je to docela průšvih. Ten přesah do nadpřirozena mi taky nesedl.
Vypadalo to tak slibně, ale nakonec to většinou byly nekonečné záběry rozmazaných stromů v lese, prázdné zírání z oken, doba, než dojdou otevřít dveře, když někdo zvoní, a mystické žvásty, které nedávají smysl. Kdyby ubrali ty nicneříkající nudné rozmazané záběry přírody, tak má seriál tak tři díly, což by mu jenom prospělo.
Užila jsem si tu podezřívavou atmosféru v městečku, kde se všichni znají, a to vylézání špinavých tajemství jednotlivých postav na povrch. Pak mě taky bavily dvě herečky - Lesley Manville jako Gail, žena, která by na konci svého manžela snad i zabila, a Sophie Okonedo, ze které dokázali udělat naprosto nesympatickou hnusku s jedním výrazem v obličeji, kterou jsem měla už od začátku chuť zabít. To bylo tak všechno, co se mi na seriálu líbilo.
Mayday tak pro mě bylo neskutečné zklamání. Pět dílů čekat na vyřešení záhady a pak dostat tohle? Ten konec mě fakt naštval a mám pocit, že snad všem postavám muselo hrábnout. Nerada to o britských seriálech píšu, ale tenhle patří k těm horším. Kdyby tam nebyl příběh Gail, který mě bavil nejvíc, tak by to byla ztráta času.