Pád se smrtelně nebezpečnými následky: při úklidových pracích v laboratoři s protilátkami pro hadí uštknutí padá technik Claus ze žebříku přímo do terária s jedovatými hady. Zároveň padající žebřík rozbíjí i vitrínu s protilátkami. Všechny ampulky se rozlétly na kousky. Právě ještě včas doráží doktorka Kollmann se svým týmem na místo a převážejí zaměstnance do tropického institutu. Čeho si ale nikdo nevšiml: jeden z jedovatých hadů se dostal s pacientem do helikoptéry.
Po výměně směn přebírá stroj pilot Thomas Wächter, doktor Lüdwitz a záchranář Ralf Staller. Na cestě k případu se stane to, co nikdo nečeká. Had vylézá ze skrýše a zakusuje se právě do pilota. U pilota se začínají objevovat první příznaky otravy, snaží se ještě svému kolegovi Stallerovi vysvětlit, jak udržet stroj ve vzduchu. Ale ještě než Ralf něco stihne pochopit, Thomas padá do hlubokého bezvědomí. Teď je všechno na Stallerovi.
Biggi Schwerin vše sledovala přes radiové spojení. Bez váhání skáče do druhé helikoptéry a míří kolegům v nouzi na pomoc. Během paralelního letu se snaží Stallerovi vysvětlit to, co už Wächter nestihl. Ale čas je opět neúprosný. S každou minutou se může rozhodnout o osudu otráveného pilota.
Po aféře s Viktorií se Berger musí rozhodnout mezi jí a Barbarou. Rozhodne se pro Barbaru. Viktorie se mu vzápětí svěřuje se svým těhotenstvím...
Ralf: Teď mě poslouchej, ty tvrdá palice. Jsme tým, rozumíš? A je fuk koho kdo kam kousne, tady platí jeden za všechny a všichni za jednoho. A teď mi řekni, jak mám s týmhle krámem letět? Thomas: Když tedy víš, jak se s tím létá, tak leť!
Ebelsieder: Jdete pozdě, pane Stallere, místo vás letí Berger, rozhodl jsem se změnu posádek zatím zachovat. Ralf: Ale proč, vždyť jsem jenom...? Ebelsieder: Ale přijdte do mé kanceláře. Thomas: Nemusíš být smutný, že na tu akci neletíš, tohle bude taky životu nebezpečné. Ralf: Ha-ha.
Ebelsieder: Nezapomeňte zdůvodnit vyšší spotřebu paliva za poslední kvartál. Především Vy pane Wächtre! Thomas: Proč já?! Už jsem to udělal! Tady to je. Čím větší dusno je na základně, tím vyšší je odpor rotoru při startu vrtulníku!