Podle mě jeden z nejlepších policejních seriálů, které byly natočeny. Spolu s In the Heat of the Night a Hill Street Blues patři Miami Vice mezi klenoty krimiseriálů osmdesátých let.
Když byl u nás tento seriál v devadesátých letec poprve vysílán, tak mi mezi těmi mnoha policejními seriály, v té době vysílanými, zcela zapadnul. Bylo to jistě zapříčiněno mým mládím, protože oproti mnoha v té době vysílaným krimi seriálům, mi přijde takový dospělejší a realističtější. Těmi realističtějšími prvky myslím předevěím záporné postavy, které jsou sice pořád klasicky osmdesátkové, ale z dnešního pohledu mnohem uvěřitelnější, především kvůli realističnosti drogového problému a také kvůli velkému zapojení latinskoamerického vlivu, která v televizi osmdesátých let nebyl až tak častý.
Herci jsou vybráni též výborně, mezi nimi mám vzláště oblíbeny Philipa Michaela Thomase a E. J. Olmose. Mezi velké přednosti patří vizuál, který velice překonává snad všechny soudobé krimi seriály, a i v dnešní době by zcela jistě překonal mnohé současné seriály, a to především v exteriérech, především kvůli dnešním rozpočtům. V dnešní době se již ani nevidí v Miami Vice tolik používané, dlouhé kamerové záběry za doprovodu tehdejších hitovek, které byly silně atmosférické. Silnou, a také velice známou značkou tohoto seriálu bylo užití sportovních aut a módy, které jak známo, tento seriál také silně proslavily.
Samostatnou kapitolou tohoto seriálu je hudba, kterou dělal světoznámý český rodák Jan Hammer. V této oblastí nemá seriá konkurenci ani v dnešní době, ať již v samotné hudbě Jana Hammera, nebo v použití písní jiných autorů, které nádherně dokreslují atmosféru. Jen například použit Jacksnovy písně Somebody watching me ve striptýzovém baru v pilotní epizodě je skutečně vynikajícím příkladem, a takovýchto užití je nepočítaně.
Co říci závěrem. Když chcete sledovat vynikající osmdesátkovou krimi, tak určitě Miami Vice. 90%