Story o podvodnici, která svůj příběh prodala Netflixu
Už úvodní varování na začátku pilotu „celý tento příběh je úplná pravda až na to, co je v něm od začátku do konce vymyšlené“ ve mně moc důvěry nevyvolalo. A ten monolog z úst hlavní postavy o tom, ať se se svými tlustými zadky podíváme a něčemu se přiučíme, uf. Jenže hned pilot ukáže, že to vlastně není až tak o Anně ,ale o novinářce Vivien, která má nutkavou potřebu o ní napsat článek. A tak sledujeme typické scény o nadřízených, kteří ji nevěří a jak se s nimi pře, ale ty zabírají hodně času a jen brzdí děj. Naštěstí dojde i k setkání Vivien s Annou, ale co to jsou za dialogy? Jasně, tím se snaží vykreslit, jaká Anna je, ale je to dost nezáživné. A hodinová stopáž, byť se klipovitý úvod snaží být „sexy“, je prostě hodně. Nicméně story o tom, jak se lze i jako mladá holka dostat mezi smetánku a pár lidí oblbnout, je zajímavá. Tak jsem se podíval na další epizodu. A tady se to už zlepšilo, více vidíme Annu a její schopnost ukecat i bohaté lidi. Jenže konstrukce dialogů je tak podivná, že jejich pravdivosti mám problém uvěřit např. když Anna vysvětluje milionářovi s 20m jachtou význam informací a dat. A v ději se začínají objevovat nedomyšlenosti, korunu tomu nasazuje Vivien, která jde na schůzku s jednou „postiženou“ milionářkou a diví se, že někdo může mít barák za 30 mil. dolarů a na co to člověk potřebuje! Tady scénář se sociální kritikou horních deseti tisíc hapruje, jak rozvrzaná židle. Ale jakmile se kamera věnuje Anně, tak je to zase dobré, byť těch efektně nastříhaných záběrů na jachtu je o něco více, než by mělo. Opět se projevuje příliš dlouhá stopáž jedné hodiny na epizodu. Co se herců týče, příležitost tu dostala Julia Garner, která v Ozarku zazářila a je vidět, že potenciál být hvězdou má, jenže její scény nejsou tak dramatické, jak ve zmiňovaném Ozarku. Vyjímkou je moment, kdy se v hotelu pod tlakem událostí sesype. Více prostoru ale dostává v dalších epizodách a jakoby vyměnili režiséra, protože od té čtvrté to už má o něco větší šmrnc, byť jsou tam pořád scény jen pro výplň času. Také zaměření se na hlavní aktéry příběhu má své klady a Vivien je tak akorát upozaděna. Epizoda, kdy si s kamarádkami zaletí na dovolenou, patří k nejlepším, v ní vidíme, co vše je za setkáním s takovým člověkem a co to stojí.
Hlavní hrdinka Anna je nesympatická a jako herečka přesvědčivá. Zjistila jsem, že jsem herečku už viděla hrát v seriálu The Americans a skoro bych jí nepoznala, ale je moc krásná, možná až moc pro tuto roli, když jsem viděla, jak vypadá skutečná Anna, tak jsem se i podivila, jak na někoho mohla mít takový velký vliv, přece jen, amíci jsou dost povrchní. Herečku Annu Chlumsky, která hrála novinářku mám ráda především z jejích dětských let, tady to byla tragédie, děsně přehrávala a bylo to protivné a ještě víc protivnější bylo její těhotenství a myslím si, že děj to nijak neovlivnilo, bylo to celkem zbytečné. Avšak doporučuji jako skvělou oddychovku.
Anna se má pocit, že je lepší než ostatní. Myslí si, že je schopnější, chytřejší a má větší talent než všichni okolo. Je toxická, jde si za svým a rozleptává život všem okolo. Já vím, že všichni ti pracháči mají tolik všeho, že si ani nevšimnou, když o něco přijdou, ale to pořád neznamená, že je v pořádku někoho okrást. Ona neokrádala jen ty bohaté, ona okrádala všechny. A věřila, že na to má právo, protože je chytrá a vypadá dobře v drahých šatech. Kupovala i hodně věcí "přátelům", ale i to podle mě dělala, aby si udržela status celebritky.
Seriál je strašně natahovaný, dialogy šustí papírem a některé části jsou úplně o ničem. Podstatné zkrácení by tomu prospělo.
Novinářka Vivien na mě působila jako hysterka, co riskuje i vlastní dítě kvůli článku. Dvě hlavní ženské postavy prostě bolestivě přehrávají. Největší plus byl právník a další vedlejší postavy. Chtěli ukázat věc z Annina pohledu a zlidštit ji, ale já ji nesnášela a přála jí vysoký trest. A když jsem viděla ty fotky ze soudu, tak reálná Anna byla ještě víc nesympatická než ta seriálová.