V předposledním dílu seriálu Poste restante se poprvé setkáme s bohémským otcem mladého pošťáka Jarouška, který už není tak naivní, jak jsme ho na začátku celého příběhu poznali. Otec - slavný malíř - žije v Paříži. Pokud vezmeme v potaz dominantní chování jeho manželky a Jarouškovy matky, nemůžeme se jeho dobrovolné emigraci zase tak moc divit. Jarouškův otec přijíždí domů vlastně jen proto, aby oslavil narozeniny. Při tom jeho jediný syn samozřejmě nemůže chybět. Aby to všechno nebylo tak jednoduché, už na nádraží padne Jarouškovi do oka stále zajímavější zahradnice Lída, kterou přemluví a vezme ji s sebou. Otec hned po jejich příjezdu na malou venkovskou stanici velmi vysoce ohodnotí Lídin půvab. To se ale nedá říci o reakci matky. Její chlad a odměřenost je stejně intenzivní jako permanentní starostlivost o synkovo zdraví. A k tomu teta Táňa, zbědovaná vdova v nejlepších letech. Když ji spatří Kercl, málem ožije, neboť jakoby vypadla z oka jeho někdejší manželce. A tak se to v matčině režii v domě pěkně mele, až otec uteče pryč, ztratí se obrazy, volají se policajti a Lídě nezbude než se do toho všeho aktivně zapojit. Už to vypadá, že vše skončí dokonalou katastrofou...
policista 1:(vyšetřuje krádež obrazů) Alarm taky nespustil? paní Vidímová: Ne, až když jsem sundala ten autoportrét. policista 2: Autoportrét? policista 1:(podívá se na obraz) Portrét tam sice je, ale auto tam žádný nevidím.