plakát seriálu

Sindibádova dobrodružství

(The Adventures of Sinbad)

Epizoda 1×10 – Hlavolam (Conundrum)
100 %
Pro odškrtnutí/hodnocení epizody se přihlas.

Když je Rongar unesen démonem Scratchem, mužská část posádky mu vyráží na pomoc. Spolu s Rongarem nacházejí i jinou žačku mistra Dim - Dyma Sudru, která je už roky Scratchem vězněna. Jediná možnost, jak ji osvobodit, je získat čtyři magické lebky.

Pozor následuje podrobný obsah včetně spoilerů

Posádka přistála na malém ostrově. Maeve si procvičuje své kouzelnické umění, Sindibád odpočívá na pláži a Doubar s Rongarem vyrazili na průzkum ostrova. Na Sindibádovo přání na ně jde Firouz dohlédnout. Nalézá je uprostřed rvačky s nějakými obchodníky. Ti měli nějakou zábavu ve svém stanu a odmítli tam oba muže pustit. Po vyhrané rvačce se posádka chce s obchodníky usmířit. Jeden z obchodníků dá Doubarovi váček se zlatem a Rongar, který stojí poněkud stranou, je vzápětí napaden, omráčen a odvlečen dvěma dalšími. Doubar nevědomky prodal Rongara do otroctví. Doubar i Firouz chtějí Rongara vysvobodit, ale jsou znovu napadeni a tentokrát jsou obchodníky přemoženi.

K Sindibádovi na pláži přiletí Dermott a pomocí nějakého kouzla mu ukazuje Doubara a Firouze v nebezpečí. Sindibád jim vyráží na pomoc. Doubar a Firouz jsou spoutáni v táboře obchodníků u kůlů, obchodníci i s Rongarem odešli. Doubar si vyčítá, co se stalo, ale Firouz se ho snaží uklidnit. Doubar se nakonec dostane z provazů a osvobodí i Firouze. Spolu pak jdou po stopě obchodníků, která k jejich překvapení nevede k pobřeží, ale hlouběji do vnitrozemí.

Nakonec se mužům podaří dohonit dva z obchodníků a dozví se od nich, že prodali Rongara otrokáři Scratchovi v domě nedaleko odsud. Pouští obchodníky a vyráží za Rongarem. Po cestě se setkají se Sindibádem a Doubar mu nerad přiznává, co natropil. Společně dojdou až k Scratchovu domu. Na dveřích domu je znak, který Doubar poznává – patří jednomu z nejobávanějších démonů západu. Scratch je tedy evidentně ještě něco horšího než otrokář. Muži vniknou do domu, ale dveře za nimi okamžitě zmizí. Po chvíli nacházejí spoutaného Rongara. Poté, co ho osvobodí, slyší Scratchův hlas, který jim hrozí zničením. Zabrání mu v tom ale jiný, tentokrát ženský hlas. Sindibád a ostatní jdou za oním ženským hlasem a nacházejí trůn se čtyřmi podstavci, na kterém sedí připoutána mladá žena.

Žena se jim představuje jako Sudra, další žačka mistra Dim - Dyma. Před několika lety byla Scratchem zajata a od té doby je zde uvězněna. Věznění ji čím dál víc vyčerpává a dlouho už patrně nevydrží. Prosí Sindibáda, o kterém už od Dim - Dyma hodně slyšela, o pomoc. Jediný způsob, jak ji zachránit, je shromáždit na podstavce trůnu čtyři posvátné lebky, jejichž mocná síla ji dokáže osvobodit. Jedna z nich už na trůnu je, pro nalezení zbylých tří je třeba projít magickými dveřmi do neznámých a neprobádaných světů. Muži souhlasí a Sudra je navede k magickým dveřím. Po průchodu magickými dveřmi je čtveřice rozdělena, Sindibád je s Rongarem a Doubar s Firouzem.

Sindibád a Rongar nacházejí lebku na podstavci na úpatí vysokého kopce. Chtějí se k ní dostat, ale lebka je hlídána tajemnými větrnými bojovníky. Po prvním krátkém boji musí oba muži ustoupit. Muži se dohadují o dalším postupu, ale jsou napadeni další tajemnou silou. Sindibád je omráčen a neznámý dále útočí na Rongara. Sindibád se probere a všimne si otisků bot, které po sobě tajemný duch nechává. Vrhne se podle nich na ducha a srazí ho na zem. Ukáže se, že tajemným duchem je muž jménem Ackram, jeho neviditelnost je způsobena kouzelnou helmou. Ackram jim vypráví, že toto místo bylo kdysi posvátné pro všechny bohy větru a jejich sluhy, ale poté, co přišli ti větrní bojovníci, začali bohové odcházet a dnes zde zůstal už jen on sám. Ukáže jim několik věcí, které zde po bozích zůstaly, mezi nimi i několik pytlů. S pomocí kouzelné helmy se Sindibád dostane až nahoru a nahází bojovníky Rongarovi a Ackramovi do připravených pytlů. Pak konečně získávají lebku a od Ackrama dostávají jako odměnu za pomoc i kouzelnou helmu. Pak znovu procházejí magickými dveřmi.

Firouz a Doubar zatím pátrají po další lebce. Doubar vypráví Firouzovi o tom, že už se s Scratchem setkal, kdysi dávno, když se potopila loď, na které byl on, Sindibád i jejich rodiče. Ti při neštěstí zahynuli, Sindibáda zachránil Doubar, ale předtím slyšel Scratchův hlas, který ho přemlouval, aby nechal Sindibáda osudu. Pak nacházejí lebku, ale ta je hlídána velkým hadem. Na obzoru se objeví dva divocí muži a útočí na dvojici sekerami. Muži se stahují. Firouz pak odláká pozornost divochů na sebe a Doubar se zatím dostane k lebce. Pak Doubar zneškodní oba divochy a společně prochází magickými dveřmi.

Čtveřice se opět setkává. Sindibád ukazuje zbytku mužů kouzelnou helmu, Firouz mezitím přišel na to, k čemu slouží ony čtyři lebky. Jsou to čtyři elementy – oheň, voda, vítr a vzduch. Na trůně už je oheň, u sebe teď mají vzduch a vítr, ještě zbývá voda. Podle alchymistů spojením čtyř živlů s rozhodující složkou (silou dobra či zla) lze vytvořit nejmocnější kouzla na zemi. Nalézají poslední lebku na podstavci u vody, ale jsou napadeni čarodějem Olokunem. Ten chce vládnout světu sám, chce od nich obě lebky i helmu, aby se dostal i k poslední lebce na trůnu. Omráčí Doubara a na ostatní přivolá obludného mořského hada. Doubar se ale probere a začne se s Olokunem prát. Dostane se k lebce, ale Olokun získá helmu. Doubar mu ji nehodlá nechat, hodí lebku ostatním a snaží se mu ji vyrvat. Ostatní čekají na Doubara u magických dveří, ale ten v zápalu rvačky spadne i s Olokunem za podstavec a pak na ně zaútočí had. Trojice je nucena projít bez něj.

Zpátky v Scratchově doupěti jeví Sudra radost nad získáním lebek, zatímco posádka je otřesená ztrátou Doubara. Chce alespoň předat lebky Sudře, ale dovnitř přiletí Dermott a Sindibád vidí obraz Maeve, která ho varuje, že je obklopen pouze zlem. Najednou se Sudra promění ve Scratche a vezme Firouze pod krkem jako rukojmí. Vyhrožuje jeho smrtí, pokud ihned nedostane lebky. Scratch je zde nějakou dobu vězněn Dim – Dymem a lebky jsou jeho jedinou nadějí na svobodu. Věděl o jejich připlutí na ostrov a tak naplánoval celou situaci s únosem Rongara, předpokládal, že ostatní ho půjdou hledat. Pak si vymyslel postavu Sudry, aby je přiměl lebky najít. Sindibád mu předává pytel s lebkami, ale najednou s nimi hne tajemná síla, vzápětí stejná síla pohne i Firouzem a dostane ho z rukou Scratche. Tou tajemnou silou je Doubar, který si během boje s Olokunem nasadil helmu a neviditelný prošel zpět. Posádky pak přes sliby a prosby Scratcha zničí lebky a unikají pryč.

Hlavní postavy
Sindibád
Vedlejší postavy
Režie
Scénář
Hudba
Kamera
Informace k epizoděIMDb
Český názevHlavolam
Původní názevConundrum
Rok natočení1996
Premiéra30. listopadu 1996
Typ epizodyStandardní epizoda
Délka45 minut
Autoři profilu epizody