První návštěva stanu The Grand Tour a shledání moderátorské trojice Clarkson, Hammond & May je ve znamení souboje Svaté Trojice: McLarenu P1, Porsche 918 a Ferrari LaFerrari. Krom toho dochází i k odhalení okruhu jménem Eboladrom, který je teritoriem závodníka s vyhraněnými názory, Američana, a odhalení dvou zbrusu nových rubrik: "Conversation Street", ve které moderátoři probírají zajímavé informace ze světa aut, a "Celebrity Brain Crash", ve které si známé celebrity prověří své pozorovací schopnosti či schopnost multitaskingu.
V roce 2015 neshody Jeremyho Clarksona s BBC ukončily jeho mnohaletou spolupráci na motoristickém pořadu Top Gear. Svého kolegu následovali i Richard Hammond a James May, aby se před očima diváků o jeden a půl roku později znovu setkali, tento týden ve stanu v Kalifornii.
A jak už to tak bývá, ani zde se trojice nesmířila s americkými zvyky, včetně způsobu, jak Američané pojmenovávají různé části aut. Jeremyho naučnou přednášku o tom, jak mluvit o autech správným způsobem, následuje dlouho očekávaný souboj tří titánů - hybridních hyper vozů McLaren P1 (Jeremyho favorit), Porsche 918 (Richardův favorit) a Ferrari LaFerrari (Jamesův favorit). O vítězi se má rozhodnout na závodním okruhu v portugalském Algarve. Skutečný souboj vozů začíná prvním testem - sprintem jen za využití elektrického pohonu. Ten nepotěší Jamese, neboť Ferrari nemůže využívat elektrický pohon samostatně, systém KERS využívá motor V12 a elektrický motor dohromady. Vítězem testu se díky 285 koním stává Porsche, které tak překonává McLaren s pouhými 176 koňmi. I když se Jeremymu jeho prohra nelíbí, Richarda napadá další úkol - dojet na hotel, který je hodinu cesty od okruhu. Zde opět naráží mrzutý James, neboť jeho Ferrari není registrované, a proto nesmí na silnici a přesouvat se z místa na místo může jen v kamionu.
Test vozů je prozatím přerušen a moderátoři se chystají ve svém mobilním studiu probírat zajímavé informace ze světa aut. Když se ovšem Jeremy opět rozmrzele zmíní o své nelibosti k omezování rychlosti kvůli neprobíhajícím pracím na silnici a k tomu, že se dospělí lidé přepravují po městě na hračkách pro děti neboli kolech, po představení "Conversation Street" prostřednictvím znělky se James svěřuje, že příprava znělky dala tolik práce, že se nestihlo přemýšlet o tom, co bude dnešním tématem. Naštěstí se jedno téma nabídlo úplně samo - James May, ta úplně nejpomalejší lidská bytost, dostal pokutu za rychlou jízdu. Na sportovní motorce Honda CBR 600RR totiž jel neuvěřitelných 60 km/h...
I The Grand Tour jako motoristický pořad potřebuje vlastní okruh. Ten The Grand Tour je extrémně nebezpečný a dokonce má stejný tvar jako virus Eboly. A Eboladrom je opravdu nebezpečný - jsou tu stromy, zvířata, dům staré dámy, elektřina, nevybuchlá bomba i britské vlhké počasí. Jeremy si pro první jízdu na okruhu vybral BMW M2, které je podle něj tím nejlepším vozem ze série M, které kdy BMW udělalo. K Jeremyho smůle je ale podle výzkumu Američana, jezdce The Grand Tour a bývalého jezdce NASCARu Mikea Skinnera, M2 jedním z nejpomalejších aut...
Po světě pobíhá spousta celebrit, a tak moderátory napadá, proč toho nevyužít. Závodní dráhu si ovšem nemohou vozit všude s sebou, a tak je nápad s hvězdami závodícími na okruhu zavrhnut. Místo toho je čeká jiná výzva - přístroj, který se využívá na měření duševní flexibility, pozorovacích schopností a multitaskingu. Zmínka o tom, že podobný se využívá během testování potenciálních stíhacích pilotů u nejlepšího letectva na světě, Air Force One, ovšem vyvolává velkou rvačku s publikem... V tu chvíli je už ale čas přivítat úplně prvního hosta, Jeremyho Rennera, který si přichystal impozantní příchod: do studia se snese na padáku z výšky tří tisíc metrů. Hvězdě mnoha filmů se ovšem neotevře padák a umírá... Naštěstí má tým přichystaného záložního hosta, Armieho Hammera. Ani jemu se ovšem nevyhne smůla, když zemře po uštknutí chřestýšem... Naštěstí v publiku sedí britská televizní moderátorka Carol Vordermanová, která je v Británii velkou hvězdou. Ovšem i ta je nalezena mrtvá... A tak se moderátoři rozhodnou pro tento týden celebrity raději úplně vypustit.
Místo toho pokračujeme v souboji vozů, o kterých již víme, že McLaren P1 je bláznivý, z Porsche 918 by byla dobrá dodávka na rozvoz mléka a že Ferrari LaFerrari neumí vůbec nic. Sprint ale není jako test vůbec nápomocný, během šesti rozjezdů dvakrát vyhrává každý z vozů. A aby se už konečně rozhodlo, který z vozů je nejlepší, na scénu přichází Belgičan Jerome d'Ambrosio, který nasbíral zkušenosti ve Formuli 1 a Formuli E. Jelikož mu ale rozuměl pouze Jeremy, Jeromeho názory tak trochu upravil. A tak je na řadě největší událost - měřená kola vozů. Ani ta se neobejdou bez různých poznámek a vyjadřování důvěry oblíbenému vozu, až se nakonec Jeremy rozhodne vsadit, že pokud McLaren nevyhraje, kolegové mu mohou zbourat dům. Konečné časy jsou ale pro některé moderátory dost překvapivé. Ferrari LaFerrari totiž dokázalo zajet kolo za 1:54,4, Porsche 918 za 1:54,2 a McLaren P1 za 1:55,5, čímž Jeremy prohrál sázku. A tak první epizoda končí se zjištěním, že z Jeremyho se stane bezdomovec...
James: Dámy a pánové, žurnalista, hlasatel a bezdomovec, Jeremy Clarkson.
Jeremy: Nejspíš.
Jeremy: Protože na ní neparkuje monster truck.
Richard: Komunisti.
Jeremy: Nebo víc než 8 válců.
Richard: Komunisti.
Jeremy: Nebo auta, co mají motor vepředu.
Richard: Komunisti.
Jeremy: Přesně tak. Jde o nejnebezpečnější trať na světě. Imola vedle ní vypadá jako chlupatá deka.
Richard: Kriminálník.
Jerremy: Ani náhodou, Hammonde.
Richard: Nadělal jsem si do kalhot!
Jeremy: Pokud bych tuhle zatáčku projel tak rychle v McLarenu... asi bych si hodně nadělal do kalhot.
Richard: Nepletu se!
Jeremy: Ale ano. Protože tvrdí, že nejlepší je docela nudné Porsche 918.
Richard: Není nudné!
Jeremy: Ale je...
diváci: Coupe!
Jeremy: Coupe? To zní jako kurník, kde spí slepice.
Jeremy: Je to místo, kde můžete jezdit takovou rychlostí, jakou sice můžete jet i na silnici, ale jen když potom chcete skončit ve vězení.
Richard: Jako třeba 61 kilometrů za hodinu?
Jeremy: Možná dokonce i 62, někdy i 63.
Richard: Jamesi?
James: Ano?
Richard: Jak rychle že jsi to jel?
James: Šedesát kilometrů za hodinu.
Richard: Šílenství! To je šílenec! Jak jsi při takové rychlosti vůbec dokázal dýchat?
Jeremy: Jak tě policie dokázala chytit? To za tebou běželi?
Richard: To je ale auto. Moc se mi líbí. (vystoupí z auta)
Jeremy: Tak co?
Richard: To je otřesný!
Jeremy: Přesně to samé si myslím o tom tvém.
Richard: Vážně?
Jeremy: Nudilo mě k smrti. Jako kdybych uvíznul v viktoriánském románu pro ženy.
Richard: Lepší než uvíznout v telefonní budce s panikařící gorilou.
Jeremy: Nesmysl.
Richard: Snažilo se mě zabít. Chtělo mi ublížit.
Jeremy: Proto ho mám rád.
Jeremy: Všichni jsme motorističtí žurnalisté. A posledních dvacet let jsme strávili…
Richard: Dostáváním padáka.
Jeremy: Ano. Ale vše, co známe, a vše, na čem nám záleží, jsme vložili do tohoto pořadu. Všechno.
Richard: Jsi nervózní?
Jeremy: Ne.
Richard: Doopravdy?
Jeremy: Ne!
Richard: Aspoň trošku?
Jeremy: Ne! Nejsem nervózní.
Richard: Proč taky být nervózní? Můžeš si třeba pořídit nákupní vozík a mít v něm všechny svoje věci. A někde pod mostem si udělat nové kamarády.
Jeremy: Hammonde.
Richard: Řekl bych ti, zaprodej se, ale nedělej to.
Jeremy: Nechceš zajít ke mně domů na večeři?
Richard: Ano. A můžu si vzít buldozer?
Český název | The Holy Trinity (neoficiální název) |
Původní název | The Holy Trinity |
Rok natočení | 2016 |
Premiéra | 18. listopadu 2016 |
Typ epizody | Standardní epizoda |
Délka | 71 minut |