Jednorožec je označení pro startup, který se dostane, nebo překročí hodnotu 1 miliardy US dolarů. O jednom z nich, kterému se to podařilo, je natočený tento seriál, jenž má potenciál se zařadit mezi to lepší, co lze v dramatické tvorbě najít. A po zhlédnutí prvních 3 epizod jsem nadšený. Tak precizní tempo vyprávění s proloženými scénami z minulosti tu už delší dobu nebylo. Vždy ve správný moment se vše prolíná a záběry dokáží přirozeně dolovat emoce z tváře herců. A těm zcela bez debat vévodí Jared Leto – to je výkon na „Oscara“ (já vím, je to seriál, ale ono mi to lépe zní). Anne Hathaway mu zdařile sekunduje, aniž by se ho snažila zastínit, ostatní herecký ansámbl je vypilovaný k dokonalosti i drobné scény, jako čekání sekretářky před kanceláří, mají drive a doplňují atmosféru okamžiku. V pilotu vidíme v podstatě klasický model vzestupu člověka, který se snaží být bohatým podnikatelem, má zajímavé nápady, ale investorům se nic nelíbí. Ale každá překážka se dá překonat, někdy tomu pomůže i trocha štěstí a zrodí se nápad se sdíleným pracovním prostředím. WeWork stoupají do nebes. Cesta to ale není jednoduchá. Boj o osud miliardové firmy právě začíná, ale ani rodinné poměry nezůstávají mimo pozornost, kterou to, logicky, zasáhne taky. Zvlášť dojemná je scéna, když si Rebekah (Anne Hathaway) již jako manželka Adama Neumanna (Jared Leto) uvědomí, že se nestane hereckou hvězdou, ale na vlastní oči vidí, že se jí stává manžel. Ale i ona dostává prostor v třetí epizodě a bohužel, i nejslabší. Nicméně je tu příležitost vidět, jaké problémy se u takových startupů objevují. Doufám, že se vysoká úroveň vrátí a seriál nezabředne do zbytečností, jenž jen vyplňují časový limit.