Podle traileru a popisu jsem čekala něco pro náctileté, ale přiznám se, že přehnaně dětské jednání hlavní hrdinky, která by vlastně měla skoro maturovat, ale neustále se tváří vyjukaně jako desetiletá holka (a navíc se obléká stejně příšerně jako Billie Eilish) a absolutně není schopná rozlišit, co se v té které situaci hodí a co už je příliš, mě dost vytáčelo. Minimálně první tři epizody se Pippa leká každého šustnutí a zcela bezdůvodně lapá každou chvíli po dechu jen proto, aby v druhé polovině seriálu „neohroženě“ lezla do situací, kdy už jde vážně do tuhého a měla by důvod se bát, ale už se ničeho neleká (nějak mi v tomhle režisérském pojetí chyběla logika). A logika tam chybí ve vícero věcech, celkově to ve mně budilo dojem, že je to odfláknuté a tvůrci se spíš orientovali na vizuál, než aby propracovali příběh. Ale možná jsem jen špatná cílová skupina. Každopádně mě to nijak zvlášť nenadchlo a dokoukala jsem asi jen díky tomu, že to má pouze 6 epizod.
Detektivka z prostředí nechutně bohatých lidí, kteří už z nudy neví co by. Přiznám se, že na mě ta faleš a předstírání působily dost depresivně (a občas jsem se i pohoršila), ale je fakt, že je to natočené tak dobře, že se nedokážete odtrhnout a chcete vědět, jak to teda bylo, přestože celou dobu nechápavě kroutíte hlavou nad zhýčkaností a povýšeností amerických boháčů. Dokonce bych řekla, že dokonalostí sršící paničce v podání Nicole Kidman kupodivu seděly i ony nepovedené plastiky. Během osmi epizod vás tvůrci slušně matou, takže jsem postupně podezírala snad každého, vyjma toho, kdo to skutečně byl, tudíž v tomhle ohledu se seriál povedl, osobní preference stranou :-)
prostě vtipná akční oddechovka, místy jen pro dospělé. Pokud to nebudete brát vážně, tak v pohodě... . Akorát mě už rozčiluje, jak do všech seriálů musí cpát Y+Y a X+X.
Jakoby, hezky se na to koukalo, bylo to super promyšlené, ale ten konec... poslední díl, byl prostě divný, je to takový opak Lokiho druhé série, tam to bylo takové divné, táhla se celá serie a ten konec byl wow mindblow a tady je to tak nějak naopak. Jako raději bych viděla ve filmu teda Aghatu než toho klučinu, jestli se to někdy propojí.
Kolo času (The Wheel of Time), adaptace slavné knižní série Roberta Jordana, představuje fascinující svět, kde magie, proroctví a politické intriky splétají příběh o boji proti prastarému zlu. Seriál se na první pohled může jevit jako konkurence pro fanoušky epických příběhů ve stylu Pána prstenů či Hry o trůny, a přináší tak svěží závan do televizní fantasy.
Silné stránky seriálu:
"Kolo času" boduje především svou oddaností originálnímu materiálu. Tvůrci se pokusili převést komplexnost Jordanova světa do vizuální podoby, což je nesmírně ambiciozní úkol. Svět Aes Sedai, kouzelnic s mocnými dary, a tajuplných sil ovládaných temnotou je pečlivě vykreslen prostřednictvím působivých vizuálních efektů a důkladného budování. Obsazení herečky Rosamund Pike jako mocné Moiraine Damodred se ukázalo být skvělou volbou - její výkon dokáže diváky přenést do atmosféry tajemství a síly, kterou Jordanův svět vyžaduje.
Seriál se také snaží dát dostatečný prostor různorodým postavám, včetně Rand al'Thora, Egwain al'Vere, Perriho Aybary a dalších mladých hrdinů, kteří se nečekaně ocitnou ve víru událostí osudu. Kromě magických bojů a napětí mezi světlými a temnými silami nabízí "Kolo času" i poutavý rozvoj charakterů , kteří se vyrovnávají s vlastními slabostmi a strachy.
Kritika:
Seriál se však neobešel bez urřitých slabin. Přizpůsobit tisícistránkové romány pro televizní formát je složitý úkol, což je patrné i v tempu vyprávění. Místy působí přehnaně uspěchaně a některé příběhové linky tak nedostávají dostatek prostoru. I samotná výprava je občas nekonzistentní - zatímco určité scény mají výjimečnou atmosféru a efekty, jiné působí levněji a ztrácejí na kvalitě. To může narušit jinak dobře vybudovaný fantasy svět.
Dalším problémem, který může některé diváky odradit, je poměrně složitý děj, který ne vždy nabízí dostatek vysvětlení pro nováčky. Bez znalosti knižní předlohy může být pro nového diváka náročné plně porozumět dynamice postav a pravidlům Jordanova univerza.
Závěrem:
"Kolo času" je ambiciozní projekt, který se vydal na nelehký úkol přivést ke slovu epický fantasy příběh plný magie, tajemství a konfliktů dobra a zla. Ačkoliv má své mouchy a ne vždy dokáže plně využít potencionál příběhu, zůstavá prozatím kvalitním seriálem, který zaujme nejen fanoušky knih, ale i milovníky fantasy obecně. Je to svět, do kterého se vyplatí ponořit, a i přes určité nedostatky slibuje poutavý zážitek.
Hodnocení: 80%
"Castle na zabití" (v originále Castle) je unikátním klenotem na poli kriminálních seriálů. Spojení napínavých případů a romantično - humorné chemie mezi spisovatelem Richardem Castlem (Nathan Fillion) a drsnou detektivkou Kate Beckettovou (Stana Katic) vtahuje diváky do příběhu, který neztrácí na kouzlu ani po letech.
Silné stránky seriálu:
Hlavní předností tohoto seriálu je nepopiratelná chemie mezi hlavní dvojicí. Castle je úspěšný spisovatel s bohatou fantazií, který dostane příležitost spolupracovat s detektivkou Beckettovou na vyšetřování vražd. Ačkoliv jejich světy jsou na první pohled neslučitelné, přináší to právě onu dynamiku, která diváky zvedá ze židlí a baví. Castle svým nadhledem a charismatem často odlehčuje těžká vyšetřování, zatímco Beckettová zastupuje seriozní pohled na věc - oba prvky vytváří unikátní rovnováhu mezi dramatem a zábavou.
Další plus přináší skvělý herecký výkon Nathana Filliona, který Caslovi vtiskl nezaměnitelný šarm a vtip. Stana Katic jako Beckettová naopak působí pevně a vážně, což skvěle doplňuje její mužský protějšek. Každá epizoda je postavena na promyšlených případech, které jsou dostatečně rozmanité, aby nepůsobily rutinně.
Kritika:
Nicméně, jako u většiny dlouhotrvajících seriálů, i zde se najdou určité slabiny. V pozdějších řadách začíná kvalita epizodních případů lehce kolísat. Dějová linie se stává komplikovanější, občas i trochu neuvěřitelnou a přehnanou, zvláště v oblastech, kde tvůrci tlačí na romantiku mezi hlavními postavami. Ne každý divák také ocení některé fantaskní zápletky, které mohou působit mimo realitu kriminálního vyšetřování.
Závěrem:
Navzdory těmto menším nedostatkům zůstává "Castle na zabití" jedinečným seriálem, který si zaslouží vysoké hodnocení. Nabízí nejen napětí a akci, ale i smích, emoce a vášeň. Tento krimi seriál zvládá propojit důmyslné příběhy s lidskými vztahy a humor - a to z něj činí výjimečnou záležitost. I po letech má své kouzlo a dokáže diváky zas a znovu pohltit.
Hodnocení:90%
BBC iPlayer mě nalákal na krátkou komedii a to hlavně skrz obsazení Aimee Lou Wood, která prorazila v Sex Education. A v Anglii to vyvolalo docela dobré ohlasy.
Bohužel pro mě to však není komedie, kterou bych nadšeně sledoval, ale těch 6 krátkých epizod se dalo přežít a vcelku to uteklo. Jinak je to zasazené do divné situace a plné divných až nesympatických postav. Samotná hrdinka není zázrak, ale ti, kteří se motají kolem ní, vytváření pocit, že je vlastně docela normální. Abych pravdu řekl tak jsem, po dokoukání první řady, z těch dobrých ohlasů docela překvapen.
Prijemny serial, ktory je dostatocne nenarocny, aby cloveka nedeprimoval, ale zaroven dostatocne premysleny, aby mu daval nejaku hodnotu a inteligentne pobavil.
Co bolo skvele
+ chemia hlavnych postav
+ rozumne spravanie vo vztahoch
+ tak celkovo ukazka, ako zdravo moze vztah prebiehat napriek problemom
+ hlbka jednotlivych postav
+ tempo
Co by mohlo byt lepsie
- je to pomorne zabudnutelne, ziadna scena mi asi neostane v pamati dlhodobo
- nechapem, preco dali postavam vek, ktory sa im vzhladom na historiu postav i obsadenie tazko veri, mohli spravit postavy trochu starsimi (38-40 rokov) - ale to je len malickost
Mám ráda filmy s lékařským tématem. Celý seriál je zajímavý a osoby vesměs sympatické. Jen nechápu názvy některých epizod - třeba proč Podraz?
V některých epizodách zřejmě vypadl dabing a tak je část v originále!
V epizodě 11x12 Dárci je vidět zkorumpovanost zdrav. systému farmac. průmyslem a jeho podlá propaganda. Nejen u té dívky, které nový vychválený "léék" zničil darovanou ledvinu, ALE i lež o statinech, že prýý "chrání před infarktem a mrtvicí"!
Když jsem si pouštěl první epizody, tak jsem se trochu obával, že to bude seriál jen o životu s dětmi, ale ve finále jsem dostal mnohem víc. Martin Freeman si roli píše očividně na tělo, protože je jako Paul naprosto přirozený, ale i Daisy Haggard je jako Ally super a pak jsou tady jejich rodiče, kteří často přidávají komickou složku.
Za ty čtyři řady to značně vystřídalo tón a z odhlečených až komických situací to často vytáhlo hodně silnou dramatickou linku. Která dokázala udeřit o to víc, že byla jako vytažená ze života a byla to situace, která se může stát každému z nás. Až jsem si ke konci říkal, že se to hlavně soustředí na ty negativní situace, kterými si postavy prochází. Vlastně si cením i toho, že závěr se nesnaží přijít s velkým ukončením, ale místo toho nastiňuje hořkosladký vývoj - stejně jako to dělá život.
Breeders jsou takový zapadlý a přehlížený britský klenot, který však bude hodně těžké někomu doporučovat. Ne kvůli tomu, že by nebyl dobrý, ale kvůli tomu, že občas tne až nepříjemně do živého.