Martin Mickey Štusák
Jméno | — | |
Věk | ||
Bydliště | — | |
— | ||
— | ||
— | ||
Poznámka | — |
Nové zpracování případu o vrahovi Johnovi Reginaldovi Christiehovi
Nové zpracování případu o vrahovi Johnovi Reginaldovi Christiehovi na základě skutečné události, který se snaží být stejný, jako předešlý snímek ´Rillington Place č. 10´ (1971) a vlivem delší celkové stopáže o něco obsáhlejší, ale bohužel to zůstalo někde v půli cesty. Tato třídílná minisérie je v jádru věci mnohem konzervativnější, což znamená větší inscenační atmosféra, jen v daleko lepších kulisách, takže ponurá atmosféra plná nejistoty a děsu spíše upadá do divácké nudy. Třetí část už je lepší, i když ještě k dokonalosti chybí pořádný kus cesty. Scénář je však pevný a v rámci charakterů postav naprosto impozantní. Intriky jsou daleko napínavější než v předchozím filmu. Tento seriálový počin sice něco do sebe také má, ale z diváckého hlediska se předchozí již klasický film přeci jen zdá být daleko lepší.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Akční minisérie s neobvyklou stopáží
Tři bývalé prostitutky utíkají před šéfem, aby začali nový život. A šéf se svými kumpány jim je samozřejmě v patách. Akční minisérie s neobvyklou stopáží každé epizody nepřesahující půl hodiny svým námětem v podstatě nepřináší nic nového. Ozbrojené sexy dívky jdoucí tvrdě za svým tu už bylo mnohokrát. I Quentin Tarantino takový námět použil. Seriál však přináší daleko větší možnosti ve vývoji děje, situací i charakterů. Dramatizace až na malé výjimky spíše vázne, neb je celý koncept pojat více v zábavné formě. Videoklipový styl takřka každičké scény připomíná estrádní show, ve kterých nechybí hlášky ani cílené myšlenky. Akční scény vyznívají patřičnou brutalitou, nechybí ani drogová a sexuální závislost. Nic se však nebere vážně. Proto je lepší nepřemýšlet nad nelogičnostmi určitých situací. Mladá bývalá prostitutka umí perfektně řídit motorku a bagr? A kde vlastně získali střelecké zkušenosti? Při přepadení dodávky vezoucí peníze si počínají jako zkušené profesionálky. Ne, o tom se u popcornové zábavy, obzvlášť tohoto druhu, prostě nepřemýšlí. Jen se nechá unášet dějem a bavit se, čemuž napomáhá dobrý soundtrack poskládaný se známých hitů. Příběh obsahuje dvě dějové linky. Ta hlavní samozřejmě počínání děvčat na útěku a počínání pronásledovatelů. Druhá je poskládaná z retrospektiv jasně dávající informace o všech zásadních postavách a o souměrných událostech před daným útěkem. Některé díly seriálu nejsou tak razantní, jak by si mnohý mohl představovat, avšak svým způsobem je to dobře. Nelze pořád uhánět kupředu. Občas něco potřebuje svůj čas. Celý příběh je vyprávěný jednou z nich a celé je to tedy koncipováno jako čirá zábavná akční show, krapet se dotýkající tarantinovského obalu. A španělským tvůrcům se to povedlo.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé
Tajemno a sex v ´pasťáku´.
Španělský seriál o dění v určité internátní škole volně navazuje na sérii 'Internát' (2007-10), takže může oslovit toho diváka, kterému se onen seriál zamlouval. Máme tu však jiné prostředí, což znamená jinou školu, jiné učitele a vychovatele, jiné žáky a samozřejmě jiné tajemství. Jen ty školní uniformy jsou snad stejné. Jedná se o školu s patřičnou výchovou pro problematické dospívající lidi, kde se jako všude jinde odvíjí jednotlivé příběhy, záhady a děsy. U nás se takové škole a výchově říká jednoduše pasťák. Škola je umístěna na samotě u kláštera obklopena přírodou na okraji skály, kde myšlenka a provedení útěku přináší nemalé dobrodružství. Seriál ukazuje život dospívajících mladých lidí takový jaký je. V rámci záhadologie však určitě skupinka pátrá po tajemství, které každým dnem začíná být děsivější a děsivější. Vzniklá hororová atmosféra je výborná. Objevuje se mrazení v zádech a k tomu nějaké ty lekačky. V tomto směru by to bylo výborné, kdyby však celý koncept nenarušoval všudypřítomný sex. Stejně jako u předchozí zmíněné série i zde se střídá tajemno s erotičnem, což prostě vzájemně nefunguje. Tak buď to měl být erotický seriál a nebo tajemný horor a ne oboje. Vzájemné se to prostě ruší. A protože jsme v době, kdy se liberální politika násilně protlačuje do všeho, ani zde nechybí homosexualita jak u chlapců, tak i u dívek. Že to příběhu naprosto nic nepřidává už může být jedno. Hlavně že to prodloužilo stopáž. Takže tu máme typickou studentskou rivalitu, milostné a sexuální zápletky, které nejsou vynechány ani u učitelů a vychovatelů a k tomu napínavé pátrání po jedné záhadě. Seriál je sice ambiciózní a v hororových scénách patřičně temný, ale jako celek to prostě žádná výhra není. Velmi často je i to umělé natahování stopáže znát. Otevřený konec pochopitelně dává prostor pro případné pokračování. Co k tomu víc dodat. Ve své podstatě se nejedná o nic jiného než opět o španělskou temnou telenovelu jen tak na zabití času. A to je asi tak vše.
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Netflix a jeho další vize ve snaze udělat z diváku se zdravým rozumem blbce.
Příběh o spolku čarodějek dle dnešních měřítek s feministickým myšlením. Čarodějkou se v tomto příběhu stává každá, která je z čarodějnictví nařčena. Hm… Jak jednoduché a jak prosté, že? Hon na čarodějnice započne úmrtím novorozeněte, což přináší klasický dějový koncept vyvolávající předvidatelnost vývoje děje, který se okamžitě změní v naprostou nesmyslnost všech daných skutků. Fanatickou partu čarodějnice chytit povede nějaký křesťanský kněz, u kterého se najednou ukáže, že je čarodějem také. S tím sice chvíli machruje, ale když je čarodějnicemi ohrožen, zbaběle uteče neznámo kam. Logiku nechť tady nikdo nehledá. Nenajde ji. A takhle je to tu se vším. Romance? Emoce? Napětí? Či nějaké drama? Ne. Jen spousta nelogicky stavěných dějových obratů a zvratů. I atmosféra je všelijaká, jakoby se tvůrci nemohli rozhodnout co vlastně chtějí natočit. Historický příběh? Mysteriózní fantasy? Anebo temnější pohádku? No, hlavně zohlednit ten feminismus. Výborná výprava, kostýmy a herecké výkony nezachraňují scénář, ve kterém naprosto nic nedává smysl. A přitom to začínalo docela dobře. Ne, jedná se jen o další seriálový netflixovský paskvil.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Psychologické propojení dvou světů.
Somersetská fara v roce 1894 a podivné nadpřirozené události a zlovolní duchové. Minisérie z počátku vypadající hodně dobře, aby se však každým dalším dílem čím dál více utápěla ve stereotypu, který byl ve finále ukončen ještě větší podivností. A protože se jedná o seriál Velké Británie, alespoň do poslední části tvůrci vrazili současnou propagandu na šíření mulatek, takže opět tu máme bílou ženu mající dítě s černým mužem. Věhlasný anglický psycholog Nathan Appel a jeho prazvláštní etuda je po dějové stránce hodně na přemýšlení. Dějství v každé části vyvolává spoustu otázek, na které se těžko hledají odpovědi, Hned v první části máme šestnáctileté děvče začne krmit prasata malými kachňátky hned poté, co uslyší hlasy. Co tato skutečnost symbolizuje? Divák který to uhodne má vyhráno. Psychologie člověka tu má hodně co dočinění v obrazotvornosti všech daných skutků, které hýbou celou hysterií na duchovnem veškerého bytí. Tento seriál není jen tak pro leckoho, což potvrdí poslední část v celé své nesrozumitelnosti v psychologickém propojení dvou světů. Miniseriál coby hodně těžký kalibr v rámci seriálové tvorby, který se buď plně pochopí a nebo prostě ne.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Nordic noir v celé své kráse
Jordskott nebo-li v českém překladu Zemětřesení. A není to zemětřesení jen lecjaké. Je to obraz tajemna s filozofií táhnoucí se až odněkud z hloubi historie. Je příroda součást člověka nebo člověk součást přírody? Kdo koho ovládá a kdo se řídí nepsanými zákony? Mysteriózní atmosféra s články fantasy a nadpřirozena vytvářející poutavý příběh záhad a pokušení. Je to příběh krapet na přemýšlení ale ve své podstatě zase až tak moc složité i není. Ke správnému uchopení podstaty věci dopomáhá pomalejší tempo ve vývoji děje. Jedná se o seriál, kde je centrem zájmu gotika a mytologie. Pro někoho podivná směsice různých žánru ale ve své podstatě vytváří zajímavý aspekt. Tzv Nordic noir v celé své kráse jen pro určitou část diváků. Kdo dává přednost akci, bude se u tohoto počinu nudit. Náročnější divák si ale bude naopak celý příběh náležitě užívat.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Příběh ze světa zločinu se současnou politickou rasovou propagandou.
Příběh zlodějky Daisy ´Jett´ Kowalsky rozehrává zajímavou etudu ve světě zločinu v takovém vzoru, že to vypadá, jako kdyby scénář vypadl Quentinovi Tarantinovi z rukou. Ten byl sebrán a následně rozšířen do seriálové podoby. Podle toho to také vypadá. Děj začíná v pomalém tempu a celý vývoj a napětí se každou další částí pomaloučku zvyšuje a to až do extravagantního finále, kde zvraty probíhají tak rychle, že stačí chvilka nepozornosti a už se neví co, kde a proč. A samozřejmě je i zde snad očekávaně určitou maličkostí otevřený konec. Vyznění tohoto seriálového počinu je také na dnešní dobu politicky rasově vyvážené. Co je však přes čáru, je opět politická agitka v rámci míchání ras v sexuálních scénách. Za celý seriál tu jsou tři postelové scény soulože mezi černochem a běloškou. A to je vše. V osmé části už to vypadá, že se bude jedna o bělocha a bělošku, ale nakonec byl střih dříve, než k tomu vůbec došlo. Je to snad záměr? Tato rozšířená politicky rasová propaganda celý seriál naprosto shodila. Bohužel. A tím pádem již není co k tomu víc dodat.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Nebezpečí digitálního světa hodné k zamyšlení.
Teenagerovská soap opera v minisérii zabývající se fenoménem dnešních dní a to jsou smartphony a s tím spojený digitální svět. Všichni se dorozumívají přes messenger, vytváří si selfie, natáčí videa, uchovávají si nejrůznější tajemství. Avšak co by se stalo, kdyby se ke všemu dostal hacker a vše zveřejnil? To je něco, co si reálně nikdo neuvědomuje. V tomto příběhu se tak stane a skutečně se začnou dít věci. Co postava, to osobitý charakter se svými vnitřními démony a seberealizací. A vlivem současné podpory LGBT se tato problematika nuceně objevuje i zde. A tak tu je objevuje postava, která byla přeoperování z kluka na holku a chlapce s bisexuálnímy sklony. Zbytečně je to markantní, neboť se s tím dál nijak nepracuje. Prostě tu jsou a to je vše a je to součást prozrazených vlastností studentů. A protože se právě jedná o soap operu, v ději jsou klasicky zahrnuty i nejrůznější konflikty v partnerských vztazích a nevěry. Bez toho by se to prostě neobešlo. Minisérie není nezajímavá a dá se říci, že tvůrci uhodili hřebíček na hlavičku, ale chybí tomu patřičný výchovný charakter. Takhle tu máme pouze dramatický thriller ze světa středoškoláků, který moc okázalostí nenabízí.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Léčba posttraumatické stresové poruchy, jaký nemocné připravil osud.
Minisérie v překladu ´Přežít´ je ryze internetovým projektem a proto má neobvyklý formát. Zhruba desetiminutové kapitoly je u internetového miniseriálu standardem. Na zabití času v autobuse, nebo v čekárně akorát. Spousta diváků si na to ještě stále nedokázalo zvyknout, byť se vyrábí už i u nás. Jedná se o dramatické dobrodružství přežití, který byl zpracován na základě románu Alexe Morela. Ve své podstatě se však jedná o to samé, o čem už vypráví celovečerní snímek ´Hora mezi námi´(2017), který byl zase kupodivu natočen podle románu jiného, v tomto případě od Charlese Martina. Rozdíl je ve věku hlavních postav a v detailech příběhu. Dějová linka však má naprosto stejnou šablonu. Stejně byl použit i rasový kodex, jen oproti filmu do toho nebyl vtlačen sex. Alespoň něco. Příběh je tedy skromný. Hlavní postavou je Jane trpící posttraumatickou stresovou poruchou a sebevražednými sklony. Po roce léčby na psychiatrické klinice přesvědčila své ošetřující lékaře, že je připravena vrátit se do normálního života. Samozřejmě je opak pravdou. Osud ji však plány zhatil a připravil ji nejtěžší životní zkoušku, jaká nemá obdoby. Přesvědčí jí vzniklé zkušenosti, že život je krásný? Zřejmě literárně rozsáhlý příběh je však v takovémto projektu nemálo zkratkovitý, tudíš celému konceptu chybí přirozený dějový vývoj. Hodně je to stavěné na náhodách a osudové nepřirozenosti. Podle toho také vypadají dialogy, které hodně často vyznívají skutečně podivně. Jediné, co si zaslouží chválu, jsou nádherné scenérie hor. Jenomže se nejedná o dokument a tak je to na zajímavosti hodně málo. Vůle přežít po nějaké katastrofě bylo vždy dobrým námětem pro filmové zpracování v rámci dramatizace, ale cpát do něčeho takového ještě pokoutné melodrama je už poněkud přes čáru a spíše to nutí klepat si nechápavě na čelo. Stačí si představit naprosté fyzické vyčerpání, psychická zoufalost, k tomu hlad a žízeň. A k tomu ještě rasový kodex, který se v dnešní době cpe naprosto do všeho. Suma sumárum, není to seriál na shlédnutí všech částí najednou, byť to není žádný problém. Pokud se shlédne jediná část třeba za jízdy v autobuse, nebo v čekárně u lékaře, než se ozve sestra, a další později při nějaké podobné příležitosti nenutí to tolik přemýšlet o logičnosti.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Krvavá jízda životem.
'Alfred Hitchcock uvádí' (1955, 1985), 'Příběhy ze záhrobí' (1989-96), ale i z české provincie 'Draculův švagr' (1996). Plejáda půlhodinových povídek v rámci mysteriózních hororů a thrillerů. K nim se nyní zařadil nizozemský projekt, jehož tvůrci na to šli přeci jen už opatrně a pro jistotu natočili pouze šest povídek. Všechny spojuje temný autobus v temném prostředí, jehož (mrtví) cestující jsou aktéři právě oněch příběhů, což vysvětluje i název miniserie. A právě každý ten cestující jednotlivě poukazuje na svůj osud. A tak tu máme hororovou antologii naplňující příběhy tím, co se nazývá , morbidní humor. Každá povídka je různorodá a má svá specifika. Použité náměty samozřejmě nejsou nic nového pod sluncem, ale to na zajímavosti nějak neubírá. Naopak je zajímavé, jak z jednoho námětu příběh náhle přeskočí do jiného. Ale pospolu to stále funguje. Daný formát je pro zpracování vcelku složitý, neboť má představovat jak hrůzu tak i temný humor spolu s budováním charakterů. A to všechno se muselo vejít do přibližně půl hodiny stopáže. Příběhy jsou tedy značně jednoduché, což je u některých docela i na škodu. Zasloužili by si více rozvinout, ale koncepce je jednou daná a tak to vypadá, jak to vypadá. Miniseriál je kreativní, dobře napsaný a přívětivě natočený. Extrémní rozmanitost daných příběhu dává stejný zážitek, jako kdyby to bylo podané v literární formě. K zabití času třeba během cesty dopravním prostředkem nebo čekání v čekárně je něco takového jak dělané.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí