Regentor
Jméno | — | |
Věk | — | |
Bydliště | — | |
— | ||
— | ||
— | ||
Poznámka | — |
Holmes i Poirot by zbledli závistí...
1890. Historická krimi ? Po shlédnutí prvního dílu to tak vůbec nevypadá.Spíš se to jeví jako spletenec toporných dialogů ještě dřevěnějších postav kterým herecké řemeslo není příliš vlastní.Scénarista s režisérem mají pak evidentní dilema kam to celé směřovat , jestli k Dobrodružství kriminalistiky nebo Hříchy pro pátera Knoxe Nejsou to ani Četnické humoresky,pokud se tedy nechceme nutně smát přihlouplým žandárům kteří mají evidentně problém si zavávat i vlastní tkaničku na botách.Myšlenka vytvořit detektivní nebo krimi seriál na pozadí konce 19. století ze Slovenska není marná ,natáčelo se v zajímavém prostředí ale celé to spíš zatím vyznívá jako parodie na osoby a události z těchto časů.Jak se to celé rozvine dál uvidím...
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé
Bludiště...
Česká televize se mnohé z nás opět snaží přesvědčit o tom , co už dávno víme, že účel světí prostředky.Dante má své peklo,Hieronymus Bosch zase poslední soud a diváci pokus o mystery/thriller . Nebyl by to Jiří Strach aby nezabrousil do historie s tvůrčí snahou o prolnutí nějakých tajenek z minulosti se současností.Prvek slovenské policistky je zase evidentní pokus o "bratrství" s důrazem na zájem oslovnit především diváky na východ od řeky Moravy.Nesympatická Zuzana Kanócz,to jen umocňuje svých chováním.Naplnění jakési msty či odplaty formou rituálních vražd je vcelku vděčné téma a pokud by zůstalo jen u toho a tvůrci snímku se soustředili na tento motiv a na jeho filmové propracovanosti určitě by to byl záslužný i zajímavý počin. Bůhvíproč však zase musíme řešit politiku, korupci ,nevěru a X dalších prvků které však nevytváří celek ale jsou nějakým přívěškem na zpestření děje...Už tradičně to dělá dojem nadstavované kaše se snahou vytvořit 60 minutovou stopáž na 7 dílů.Pak se nemůžeme divit , že vznikne produkt jako od pejska a kočičky.Když už se tvůrci rozhodnou ,že ne všechno sdělí divákovi během pátrání , mohli by se obtěžovat alespoň takto učinit v nějakém závěrečném sumáři.Skutečně nejsem sám koho by zajímalo, jak vrah soudce ,Klíma, dostal kvér až do soudní síně. Proč hacker který při odblokaci notebooku nemá vynuté wifi a není mu jasné , že se dá notes najít on line.Jak je možné, že zastavárník se v pohodě dovolá z velmi hlubokého sklepení když i v mnoha restauracích na povrchu je nejen problém s účtenkou ale i připojením.Méně bývá někdy více , komorní drama to sice není ale drajv se tam vytváří uměle, výbuchy madony ve sklepení která se tam objeví ale nikdo nezkoumá jak a proč....no je tam těch úletů mraky .Langmajer,Majer,Donutil i většina dalších jsou kvalitní ale s takto spíchnutým scénářem se to po herecké stránce zachránit nedá.Jako klad pak ještě vidím hudbu jinak opravdu žádné veledílo i když Čt disponuje tradičně rozpočtem o kterém se jiným ani nezdá.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Nedosažená brána
Ďáblova brána jako ztracená lest. Záhadolog Arnošt Vašíček nám zde ve spolupráci s milovníkem českých tajenek Jiřím Strachem nabízejí třídílnou krimi/mystery sérii. Propojení našeho světa s tím paralelním může být snadné ale může to být i lest.Pokud by autor scénaře zůstal jen u toho prvního a věnoval se záhádám a nehledal bránu k realitě , pak by to nebyl ztracený potenciál.K případu vraždy v kanálech musí být nutně přizváni specialisté na různé lsti , poněvadž Hádek v roli kriminalisty je naprostý idiot který nepozná drahý kabát a zjevně neumí ani číst aby pochopil kdo je oběť.Čmáranice na zdi nás má zase ujistit, že mystérium bude nebývalé a je jasné už předem , že obětí bude přibýat aby nám pachatel mohl vyjevit svou zálibu v zednářích .Trojan-Runa nám tyto symboly bude opakovaně předkládat i se svým výkladem abychom se ujistili, že stále sledujeme mystery/krimi.Pokud by zůstalo jen u toho pak by to mělo svoje kouzlo, zvlášť lokace Prahy i jejího podzemí jsou vskutku nevšední.Problém je, když už do takovéto dějové motanice dodají tvůrci navíc naprosté bláboly.Medvecká najde visicího a zastřeleného profesora před půl dnem, ale v pohodě z něj pořád crčí krev až ji nakape na mobil...Preis zase po propuštění z vazby se nenechá odvézt řadu kilometrů domů ale jde středem silnice a nechá se přejet,.chodníky asi ukradli ti zpoza brány...Třešinkou na dortu blábolismu je neviditelný Langmajer coby agent nejtajnější jenž se promenuje na Policii , mluví s Geislerovou a Dvořákem ale nikdo ho nevidí!! Jak ďábelské.Postava rabína je slepená ze židovských vtipů a Kříž je parodie na křestanství.Zkrátka a dobře, celé to dělá dojem , že to spíchli horkou jehlou hlavně ať to jde co nejdřív do vysilání a to je vlastně ta lest, páč z upoutávek divák očekává, že se brána otevře a ono ..nic.
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé
Modré špíny
Celá řada událostí našich dějin za posledních 25 let je zobrazena konáním party kolem "modrého ptáka" .Sdružením bezskrupolozních tvorů ,veksláků , intrikánů nebo obyčejnýh zločinců kteří účelově vytvořili politickou stranu , která měla a má krýt jejich kriminální činnost.O tom jak pantáta zakladatel povídal, že nezná špinavé peníze nebo je potřeba na chvíli "zhasnout" zde psát dál nehodlám, ovšem zmínit toto v kontextu třídílné minisérie je potřeba. S ohledem na mnoho dalších událostí, kterých jsme byli v naší zemi svědky , nevěřím ani na okamžik, že hlavní producent celého snímku prozřel a sevíruje nám příběh , který ilustruje dění v časech dřívějších. Veřejnoprávní instituce jen plní další "zakázku" stejně tak jako policajti a další instituce. Samotný příběh je spíš novinářskou kauzou než krimi dramatem ,postavený na podezřeních o nekalých praktikách nejen na univerzitě.Způsob vyšetřování pak zase ukázkou jak udělat nudnou story oblečenou do hávu dávno zašlé aktraktivity i aktuálnosti.Přesah je však zjevný.Čechoslovakismus nevymřel. Martin Huba v roli kvestora musí být Slovák i kdyby čert na koze jel i když hraje Čecha.Pochopit proč jsou neustále tyto snahy vyvíjeny je asi tím skutečným dramatem který je uveden v rámci zařazení snímku do žánru.Nic proti vesměs velmi kvalitním slovenským hercům, jen to dlouhodobě dělá dojem :dneska my tobě , zítra ty nám.Česká televize má evidentně pokyn rozvíjet toto Perpetuum mobile nejen co se týká obsazení ale především ve vazbách kdo a co bude točit(za kolik) Každý projekt se určitě nepovede i jinde , ovšem té účelovosti a nevyvozování závěrů je na straně hlavního producenta až příliš. Dokud však bude v jejím čele "modrý svazák" nečekám změnu. Snímek jako takový odpadový není ale jeho zpracování , herecké výkony a především přesvícená expozice jsou nad rámec toho co jsme my , koncesionáři , za to zaplatili.
33 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Škoda času...
Poslední série pseudodetektivů od Nejsvětější Trojice nám nabízí příběhovou motanici od nelegálních psích zápasů přes gamblerství až po obchod se zvířecímí orgány.S ohledem na fakt,co jsme mohli sledovat v první řadě Případu pro exorcistu i v sérii Modré stíny bylo jasné,že se nebude jednat o mrazivý thriller ale nešikovnou parodii.Scénář opět spíchnutý v nějakém umělecko-alkoholovém delíriu plný blábolů a logických chyb. Místní gauner pořádá nelegální psí zápasy kde je zainteresovaný i přihlouplý šéf místního venkovského oddělení PČR, které se odehrávají na jeho statku .Někdo ukrade ze ZOO v Olmíku medvědy a šoupne je na statek gaunera , který o tom nemá ale páru.Sic! Nejedná se o plyšové medvíky ,abych nepokračoval v logice scénaristy..Během loupeže medvědů však zemře člověk a tak narukuje "mordparta" tentokrát už bez Krobota , který v důchodu lajnuje tenisové kurty kam chodí i gauner a přihlouplý(o něco víc než ostatní) šéf místního oddělení.Gaunerovi uhynou psi které neumětel v jeho službách nahází do lesa aniž by je zakopal , to chce plán!! Ježibaba s bradavicí v obočí Voříšková která je za trest na venkově řeší psy kde se angažuje i Krobot aby se u lajnování kurtů příliš nenudil. Práce týmu z mordparty je však naprosto diletantská a nechají si sejmout v té době hlavního podezdřelého a nedají si do souvislosti zmizení se psy..Tyhle nesmysly už fakt musí Hřebejkovi někdo radit, na tohle nemohl přijít sám.Dalšími dějovými kličkami které slouží jen k natažení stopáže zjistíme, že na našem území působí vietnamská komunita která nejen prodává padělky zboží cizích značek ale vyvíjí i jinou trestnou činnost , třeba ve spolupráci s veterináři.Samotný závěr se pak spíš hodí do sériálu Akta X jako "inovace" v rámci žánru. Kamera o chlup lepší než v Modrých stínech, střih zase trapnější (jak může být Majer v dvou různých kancelářích najednou?) Dialogy opět jak z ústavu pro předčasně vyvinuté.Hudba (už tradičně) mimo mísu.Shrnuto , další Hřebejkův pokus o krimi a jediná nezodpovězená otázka zní: Koho v České televizi tak důvěrně zná , že si pořád dokola může točit tyhle bláboly za peníze milionů koncesionářů
33 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Ve stínu v seriálu z 80. let
Koprodukční seriál České televize a slovenské privátní stanice JOJ vychází ze schématu který už byl použitý dříve v zahraničí, nicméně zasazení většiny děje do roku 1982 v Československu nabízí jiný rozměr . Z toho vyplývá i větší žánrový rozsah než Drama / Mysteriózní / Psychologický.Místy absurdní komedie o časech kdy slovo soudruh už bylo tak zprofanované až bylo "soudružské".Úvodní epizoda byla slabší, kdy tvůrci , zřejmě cíleně, rezignovali na bližší osvětlení divákovi mysteriozní roviny .Kriminální rozehra je zde rovněž pofiderní, už ve druhém díle sledujeme případ zhrouceného muže jenž usiluje o sebereflexi viníků smrti jeho ženy .Způsobem provedení jeho činů se však dostáváme asi nechěně do žánru sci-fi, kdo v té době žil , ví ,že obsáhnout události zde vykreslené v tomto díle jedním člověkem je z jiné dimenze. Jako berlička k předposlednímu dílu se to však tvůrcům evidentně hodilo .Další pokračování z roviny vyšetřování pak kulhá na faktu , že je zaměřen jednostranně .Pokud to měl být pokus o retro pak by se hodilo , alespoň v jednom díle ukázat reálnou práci SNB v časech před 35 lety bez politické roviny , která se tam až příliš jeví jako červená nit příběhu.Večerní "sledovačka" Třiceti případů majora Zemana je dalším highlightem který diskredituje všechny "četníky" kteří v SNB sloužili a občas i něco vyřešili. Mimikry alias problémová mládež je zde v dalších dílech spojená s populární hudbou kdy odkazy na festival politické písně v podání kapely Sloky(Kroky) je svým způsobem zaměřen nejen na konfidentské chování jejich protagonistů , kteří jsou aktivní v oboru dodnes, ale i na emigraci zpěvačky (zřejmě Jana Kratochvílová)"Charakterní " policajt kterého si střihnul Ivan Trojan a náramně si to užil je tak trochu zase odkaz na snímek Ve Stínu, včetně agenta i pokusu o překročení státní hranice.Herecké obsazení velice solidní i když Václav Neužil se mi tam nehodil ,naopak famozní Jan Budař.Sestavení celého seriálu jako pohled na absurdity událostí před 35 lety je buď trochu plytké nebo až příliš tendenční.Z celkového pohledu však docela slušně odvedená řemeslná filmařská práce , včetně navození doby o které se pojednává. Trochu méně, přesahů a parafrází by možná bylo více. Pojmout toto období jen v této rovině je velmi zavádějící. Vrah se skrývá v poli nebo někde jinde, bývalý vekslák a předseda SSM jako úspěšný podnikatel jen dokresluje naší nedávnou minulost a ukazuje, že Sametová revoluce byla jen čistým kalkulem o předání moci.Studna však není bezedná...
33 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 9 lidí
Rychle pryč
Intriky a žvanírna zasazené do počátku 17. století kdy Británie začíná kolonizovat severoamerický kontinent. Ve Virginii vzniká osada do které po několika letech připlouvají i ženy pro několik osadníků což je samo o sobě podstatou děje prvního a pro mě posledního dílu .Boj za rovnoprávnost pohlaví není mým šálkem čaje, jako rovněž pěstování kukuřice či tabáku. Divočina a střet s indiány nabízí dramatický i akční zpracování příběhu , který je zde však dokonale utajen na úkor manipulace postav mezi sebou navzájem
0 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé
Pseudokrimi
Kapitán Exner 1-2. Po tomto dvojdíle s touto produkcí končím a tak se vyjádřím jen k tomu co jsem u tv přetrpěl.Scénaristická bída se promítla v režisérský zmar kdy nám byla nabídnuta nechutná patlanina žánrů od pokusů o retro přes parodii až po tragikomedii.Dialogy a jednání postav jsou jak z bulvárního článku a o nějaké gradaci příběhu nemůže být ani řeč. Zato jsme byli svědky infantilního jednání a chování policajtů kteří něco rádoby řeší v garáži u pinpongového stolu, kdy i třináctiletí kluci mají více charizmatu.Pseudohumorně filozofující patolog je pak jen třešinkou na dortu naprosto amatérsky napsaných postav což by ani na střední škole neprošlo jako slohová práce.Dramatičnosti mají zřejmě dodat kožené rukavice ve kterých si to ve svém kabrioletu drandí Michal Dlouhý...Nuda k uzoufání bez špetky akčnosti nebo nějakého mrazivého mystéria která by diváky starší patnácti let alespoň trochu zaujala. Takto si detektivku nebo krimi vůbec nepředstavuji ,tvůrci chtěli na předlohu navlíknout co se dá a to se jim vůbec nepovedlo .U mně mají útrum i kdyby kabriolet přeparkovali do kavárny.
25 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé
Strašidláci
Seriálový propletenec žánrů od krimi přes mystery až po sitcom který si dal za cíl seznámit diváky s různými legendami,mýty nebo rovnou báchorkami.Nosným tématem je zjištění , že na naší planetě žijí různé přízraky a tvorové kteří mají lidskou podobu která však fakticky slouží jenom jako maska či kamufláž (Wesseni/Hexenbist/atd) a pak je zde skupina lidí se schopnostmi je vidět v jejich pravé podobě a hubit je (Grimmové).Když k této rozličné partě podivných tvorů přidají tvůrci i téma spikleneckých teorií, naroubují na to svobodné zednáře, Templáře se snahou to proložit New World Order vyjde z toho zvláštní "mišmaš" kdy mnohé minority nejen v USA asi netuší (divák rovněž) oč vlastně jde. Očekávat tedy nějaké logické rešení nebo jednání postav je sci-fi do které seriál ,možná nechtěně, taky nakoukne.Samotné zpracování jednotlivých epizod je rozdílné ,jedny jsou koukatelné i zajímavé ty jiné už méně a pak je tady naprostý brak nejen technickým provedením masek ale i dějem. Seriál svou rozsáhlostí nakonec dojíždí na tradiční bolest těchto dlouhodobých projektů což je syndrom telenovely, kdy herci mají smlouvy a tak se neustále vracejí i když už byli na onom světě , různě si mění identitu a hlavně žvaní.Bez zajímavosti není ani fakt, že Portland ve státě Oregon nezná sníh i když řada dílů se odehrává v zimním období nebo rovnou o Vánocích,ale zase je centrem všech bubáků z celého multikulturního světa...Na jedno kouknutí budiž , jsou i horší projekty.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Minela History channelu
Dějová i vizuální mizérie na pokračování ..Anatomické pláty na koních z konce 15. století zasadit do doby Templářů. A celé to natočí na hradě (patrně Kost) s renesančními okny. Řekl jim někdo, že pěšáci a seržanti měli jinou uniformu než bratři rytíři? Že okolo roku 1290 měli na štítech už skoro 60 let černý horní pruh (břevno)? Že ve druhé polovině 13. století by už nikdo přilbu jen s horním krytem hlavy nenosil, protože je sto let stará, z doby okolo Hattínu? Že nemají mít kříž přes celý pupek, ale jen menší prsní křížek? Takovejch peněz a takové zásadní chyby. To je na kriminál. ..Do děje zakomponují postavu Parsifala který je ale z úplně jiného časového období a především z "Artušovské" legendy .Scénarista i celá parta která tenhle děs sesmolila by zasloužila natáhnout na skřipec.Tohle je opravdu shit určený pro americké(tupé) publikum a obdivovatele princezny Xeny. Pochopit proč HBO v tom utopilo docela velký ranec je snad jediným mystériem téhle slátaniny kde Fleur de lis («květ lilie») je symbol květu lilie pohledem zepředu, kdy jsou patrné tři okvětní lístky, dva boční a vztyčený středový promítán na zeď skrz sklíčko a tím je jasné ,že grál je ve Francii..proč ? Tím se zatím nikdo neobtěžoval diváky spravit.
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé