richardK
Jméno | Richard | |
Věk | — | |
Bydliště | Havířov 1 | |
— | ||
— | ||
@rkprodukce | ||
Poznámka | — |
Dobrý špionážní thriller s mizernou love story
Seriál Liaison už od prvních minut patří do první ligy, exteriérové lokace, svižný děj s akcí a herecké hvězdy Eva Green (sice trochu pohublá) a Vincent Cassel (sice už starší) jsou toho důkazem. 3pionážní linka, kterou nám tvůrci nabízí, se tentokrát motá kolem hackerství. Dva hackeři v Sýrii se dostanou k citlivým datům a v Damašku zažádají Francii o azyl. Urgentně se využije služeb nezávislé agentury, která je má dostat do Francie, mise ale selhává a Valid a Salim se dostanou do Anglie. To není francouzské rozvědce moc po chuti, pokusí se je kontaktovat a „potichu“ je přemístit do Francie. Akce se zase nezdaří a toho si již všímá britská rozvědka, která zrovna řeší hackerský útok na Londýn většího formátu. Mezi tím sledujeme takovou agenturní klasiku, jak se intrikuje a jednotlivý aktéři si hrají na svém písečku. Vše se to děje přehledně a režii lze jen pochválit, jen bych uvítal trochu více napětí, např. scéna s bariérami mohla být dramaticky lépe využita. Dojde i na zkratkovitě pojaté scény, což u špionážních thrillerů zamrzí. Zápletka posléze odhaluje konspiraci, na které se podílí globální společnost, která tahá za nitky na těch nejvyšších postech po celé Evropě. Že se takové manýry neobejdou bez mrtvol, je jasné, bohužel výsledek je takový rozbředlý a vrcholící love story, kdy se Eva Green snaží, jak může a má téměř pořád načervenalé oči, taky výslednému dojmu moc nepomůže.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Melodrama v rockovém hávu
Seriál o jedné z neúspěšnějších rockových kapel světa 70. let minulého století? Hned na úvod je třeba říct, že jde o fikci, ale příběh, který nám tvůrci připravili, se inspiruje reálnou dobou. Vše vychází z uznávané a oceněné stejnojmenné knihy Daisy Jones & The Six (Goodreads Choice Awards Best Historical Fiction). Je to především o době a osobních dramatech členů kapely, kde prim hrají Billy Dunne a Daisy Jones. Celý příběh je vlastně modelací doby, kdy takových kapel a s tím spojených zážitků ve stylu sex, drogy a rock'n'roll, houfně přibývalo. Spousta těchto mladých lidí se ale neumělo správně orientovat a mnohdy na svá rozhodnutí dopláceli, vždyť byli ještě „děti“, jak zazní z úst Camily. Což je jedno z varování, platné dodnes. Forma vyprávění je takový hraný dokument a písničky byli k seriálu extra vytvořeny (vyšlo album Aurora), což má podtrhnout autentičnost a musím režii pochválit za zvolené vsuvky, kdy jednotliví protagonisté v jedné, dvou krátkých větách komentují, co se stane, či stalo, což se stává významnou podporou dramatizace děje. Samozřejmě jsou již starší a to vyznění je ve stylu „kdybych to byl věděl“. Někdy pak stačí jen zoufalý pohled na kameru. To vše se děje spíše osobitějším přístupem k postavám, žádná velká divočina se nekoná, to, že se Billy dostal do problému s drogami neopakuje režie několikanásobně. Ne, stačí jedno šňupnutí, pak jeho vystoupení na koncertě a šup, už se veze do léčebny, děj má pak čas sledovat dopad na ty ostatní. Dobová stylizace je naprosto skvělá, repliky kytar a vlastně všech nástrojů jsou věrné, chování postav naprosto uvěřitelné, nakonec u jednoho songu mi hned do hlavy vlítla vzpomínka na Fleetwood Mac. Někomu ale může vadit, že celková atmosféra je trochu méně rocková, poklidná i když vztah Daisy a Billyho to dokáže rozčeřit. Tady se tvůrci vytáhli a jejich "love" story až antických rozměrů je stejně přítažlivá, jako mnohé songy, které v seriálu zazní. Finální vztahová katarze, která vede přes tragickou událost, pak mnohého diváka donutí k vytažení kapesníku. Jestliže kniha dostala ocenění za nejlepší historickou fikci, tak seriál má k tomu nakročeno taky.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Podařená komedie od tvůrců Ted Lasso
Guilty pleasure podívaná s psychologem, který sám psychologa potřebuje, protože mu zemřela manželka, nabízí pohled na lidi, kterým život dává zabrat. A Jason Segel v roli Jimmyho si náhle neví rady nejen se sebou, ale i s přístupem ke svým „klientům“. Proto se rozhodne o osobitější vedení svých případů a začne rozdávat rady, které ale zavání průšvihem. Varovný prst tady vztyčuje Harrison Ford jako Phil a mírně dramatičtější oblouk přináší vztah Jimmyho s dcerou a jeho pacienty. Je zábavné sledovat, kam vede „terapie pravdou“, protože to není jen typická komedie, byť tu pár rutinních scén najdeme. Stylově je atmosféra seriálu podobná Ted Lasso, byť v komornější podobě a i když jeho kvalit nedosahuje, pobavit dokáže. Svůj podíl na tom má Jason Segel, který svou postavu umí podat a trocha toho jeho pitvoření se dá zvládnout. V druhé polovině začne být děj lechtivější a tím pádem i o něco "atraktivnější". Faktem je, že také poučnější a rozvine se i linka s Philem, kterého zrazuje zdraví, ale o to je zábavnější. Je výborné, že tvůrci si vytahují trumfy postupně až do finále, kdy se pravděpodobně objeví slza v oku mnohého diváka. Druhá řada již byla, zcela oprávněně, schválena a domnívám se, že ani u ní to neskončí.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Adaptace románu se vcelku podařila
Když jsem u seriálu uviděl koprodukci 7 států, tak jsem si ho dal hned do watchlistu, něco tak rozsáhlého tu snad ještě nebylo. A mám za sebou 3 epizody. Pokud máte rádi science fiction v thrillerovém balení, tak jste tady správně. Námětem je román z r. 2004 Franka Schätzinga, který si všímá jevu, že o naší planetě pořád toho víme velmi málo, např. kdy vědci varují před důsledky uvolňování bakterií, které jsou doposud zamrzlé pod tunami ledu, jenže ten taje a nic o nich nevíme. Tvůrci si do děje propůjčují další „podivnosti“ o kterých divák většinou ví, pokud aspoň čte zprávy. Děj je tak pelmel různých příběhů, jenž se odehrávají po celém světě (útočící velryby, potopené lodě, nákaza atd.). Tady však jsou znát jistá omezení jako útok velryby a následně kosatek na člun plný lidí, kdy by krev měla stříkat na všechny strany a moře by změnilo barvu. Kdepak, toho se nedočkáme, budiž, ale pak ta thrillerová nálada trochu ztrácí na dopadu. Limity jsou znát i v dramatizaci příběhu, který je přeci jen rozkouskovaný a místy ztrácí na dynamice a souvislosti, pár scén tu být ani nemuselo. Ale ta zajímavější část, kdy se začnou zkoumat mořští červi, to dovede dát do polohy tajemna a napětí, kdy s každou skončenou epizodou si říkám, co se z toho vyklube. A pak přichází Yrr, důvod řady událostí, které přináší lidstvu pohromu třeba formou tsunami. Entita, která tu je asi 250 mil. let. Tady je děj vtahující, trochu napínavý, ale pořád v takové poklidné atmosféře. Poměrně dobře jsou na tom i speciální efekty, byť nádrž s vodou v pár scénách je znát. Je i škoda, že kamera s digitálním studeným podáním barev nedokáže lépe „prodat“ krásné lokace pobřeží s panoramatickými pohledy na moře. Herci jsou ,aspoň mně, neznámí, ale své role zvládají, což by se dalo říct o celém seriálu-to, co slibuje, dostáváme, ale šlo by to lépe.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Last Of Us dokázal zvládnout prokletí herních adaptací
A je to tady. Jeden z nejočekávanějších seriálů všech dob má za sebou první sérii. Co jsem viděl? Že tady se peníze utrácely ve velkém, nešetřilo se ani na hercích, Pedro Pascal byl skvělou volbou od začátku, u Belly Ramsey to už tak jednoznačné nebylo, ale ta roli Ellie zvládá bravurně a je možná největším trumfem seriálu. Hry nehraji, takže srovnávat seriál nebudu, ale překvapilo mně, že děj se vydal vrstevnatější cestou fungování v postapokalyptickém světě a řádění „zombie“ trochu odsunul, takže vidíme fungování polovojenských frakcí, pašeráctví, přídělové lístky (mimochodem to jsou atributy, známé z druhé světové války) a významný prostor tady dostávají samotní lidé a jejich vzorce chování. Jen na začátku, aby bylo vidět, jaké hrozbě lidstvo čelí, vidíme houbami ovládané lidi, jak útočí na ty zdravé a s tím související scény jako pád letadla, bouračky a zároveň se seznámíme s první hlavní postavou Joellem Millerem a jeho tragédií. Poté se děj přesune o 25 let, kdy lidé fungují v omezeném režimu v několika zónách pod vojenskou vládou a svět je víceméně zbořený. A v rámci této atmosféry sledujeme velmi osobní story o dívce, která může spasit svět. Už v pilotu (teda těch 80 minut uběhlo rychle) vidíme, že se jí hojí rány a houbové spory ji neovládají. A bylo jasné, že tragédie, která postihla Joela, vytvoří pouto, které i hory přenáší. Co vše tomu předcházelo a čím si hlavní postavy museli projít, je náplní 9 epizod, kdy s vyjímkou kontroverzní třetí, dostáváme svižnou, mrtvolami posetou story, kde se soucit tvrdě střetává s brutalitou. Finální scéna, kdy jejich pouto dostává první šrám, je velkým příslibem na děj další série a teď už nezbývá, než si na ni počkat.
31 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 13 lidí
Komedie, která klame
The Consultant je žánrově zařazený jako komedie. Je to tak skutečně? Kdovíjak se smát určitě nebudete, byť jde o seriál, který ironizuje korporátní manýry v rámci herní firmy. Ano, částečně to zábavné je, jenže je to celé zahaleno do hávu thrilleru s trochou tajemna a právě to je něco, co tu komediálnější část trochu potlačuje. Do herní firmy přichází den po zastřelení jejího majitele konzultant, pan Regus Patoff a přebírá velení. Už jeho příchod nevěstí nic dobrého a kolem jeho postavy se vytvoří aureola tajemného muže, doprovázena temnou atmosférou, ve které vyniká herecký projev Christopha Waltze jako konzultanta. První zjevný signál, že to nesmíte brát až tak vážně, přichází v rámci první epizody, s bednou a nápisem (registrováno patentovým úřadem US). Samotné vystupování pana Patoffa je svým způsobem zábavné, vždyť ani pořádně neví, do jaké firmy nastoupil. Postupem děje se ale dozvíme důvod jeho příchodu. Je jím nesmrtelnost majitele. Tvůrci pak poměrně dobře rozehrávají hru, ve které se projevují schopnosti konzultanta a co se za tím skrývá, nechybí manipulativnost, vyhazovy lidí, boj o křesla, to vše podáno s příchutí černého humoru. Člověk, který zažil práci ve větší firmě cca v polovině pochopí, oč tu běží, ale mám obavy, že ostatní se s tím budou trochu trápit a tu komedii budou v ději nacházet hůře. Pro začátek, zda se na seriál podíváte, či nikoliv, si představte rozdíly mezi firmou s organizačním (korporátním) vedením a firmou, kde se celý den hrají hry. Nicméně poslední epizodou vše docvakne, pouze Regus Patoff zůstane panem tajemným, snad do další série
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Australské kriminální drama je částečně komedie
Různé road movie kriminálky mají většinou chlapské postavy, jedna z výjimek je Thelma and Louisa a třeba tento australský počin. Dvě ženy, které si jsou v mnoha věcech protikladem (jak jinak), dokáží pobavit spíše odlehčeným tónem, než dramatickým. Kriminální linka je klasická, jde o pytel plný peněz. Celkově jde o standardní TV podívanou, nenadchne,ale neurazí a sledovat, jak si dámy radí na útěku před policií, občas pobaví, jen je někdy třeba přivřít oči.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Moderní verze zaujme málokoho
Ikonický Django se vrací na obrazovky v moderním převyprávění. A pokud se začínáte bát, tak oprávněně. Evropská koprodukce sice neodvádí špatnou práci, ale v některých atributech selhává. Středobodem příběhu je Nový Babylon, jak se píše v popisku, město vyvrhelů různých ras a tříd (ajaj tady zase bude někdo soptit), ale v popředí jsou přeci jen černoši, byť ústřední dvojici tvoří běloška (Sarah) s černochem (John). To by nevadilo, hned na úvod se dočkáme i ikonické rakve, byť její účel je trochu jiný, ale paradoxně s příjezdem Djanga do Babylonu se příběh vydá do vod rodinného drama, kdy zjistí, že je tu jeho dcera Sarah. Flashbacková scéna, kdy jí jako otec učí střílet a to rovnou na naproti běžícího bizona a samozřejmě ho skolí první ranou ( o fantasy se nic nepsalo), působí hodně prvoplánově, jako bitka Djanga v salonu. Naomi Rapace jako Elizabeth pak vnáší prvek zapřisáhlé křesťanky, která masturbaci považuje za hřích. A navíc jí Babylon leží v žaludku. Děj tím pádem vykolíkoval prostor, ve kterém se bude odehrávat boj o moc. Je Vám toto vše povědomé? Ano, 100× provařená omáčka, která se tváří chutně, ale nakonec po ní zůstává pachuť. Děj je tak rozdrobený, nemá konzistenci jako např. 1883 a postavy nejsou vůbec přesvědčivé. Naštěstí seriál drží nad vodou režie a forma, částečně i obsah, který vyvolává zvědavost, kam se to ubere. Po 2 epizodách se domnívám, že klasika by měla zůstat klasikou a Matthias Schoenaerts v roli Djanga není Franco Nero. A po třetí epizodě jsem to vzdal.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Kriminální road movie s Natashou Lyonne
Dlouho už tu nebylo road movie s řešením vražd po cestě. V hlavní roli opět pobaví Natasha Lyonne, kterou jsem si oblíbil jako Russian Doll. Tentokrát umí poznat, že lidé lžou a na základě nuancí si dokáže vydedukovat pravdu. To se jí stane osudným, když se zaplete s mafiánem v Las Vegas a musí před ním utéct. V každé epizodě se jí připlete do cesty vražda a svým osobitým stylem se jí snaží vyřešit. Tvůrci využívají komičtější polohu herečky a tak nám servírují Sherlocka Holmese v riflích a potutelným výrazem ve tváři, ale nic nepřehání. A dělají to velmi dobře, částečně i neokoukaným stylem (pes, který je napůl šakal apod.), přičemž děj nesklouzne do nějaké banality, občasná podlost pobaví. Další seriál, na který je radost se dívat.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Generační střet v komediálním dramatu
Generační střet dvou žen v komediálním dramatu se povedl, dokáže rozesmát, ale donutí i se zamyslet. Na jedné straně bohatá, až cynicky vykreslená postava stand up komičky Deborah Vance, která stála u zrodu tohoto stylu zábavy v Las Vegas, na té druhé mladá, environmentálně smýšlející, chudá scénáristka Ava, která nemá práci. Scénář z toho dokáže vykřesat sadu humorných scén, ale s občasným dramatickým vyzněním. Středobodem děje je Deborah, jenž si "našetřila" na palác, Rolls Royce a soukromé letadlo, ale její život je po neblahé životní zkušenosti již delší dobu stand up osamělý. Navíc už není nejmladší a tak se dozvídá, že její pravidelné angažmá končí. Ava ji má pomoct s vtipy, kterými by ukázala, že ještě není na odpis. Ava ale její život nedokáže v rámci svého smýšlení moc pochopit, vždyť se myje jednou týdně, aby šetřila vodou a v sídle Deborah stříká voda ze všech stran. Vzájemné soužití ale oběma ženám otevírá, byť opatrně, okna do jejich duší a tak sledujeme, zda jsou schopny se tak rozdílní lidé chápat. Excelentní výkon 71 leté Jean Smart dotáhnul seriál do třetí řady a to zcela zaslouženě, byť když "sleze" ze záběru, tak děj trochu ztrácí šmrnc. Zdárně ji sekunduje jeden z nejlepších herců všech dob ve vedlejších rolí Christopher McDonald, který dokáže zastínit i Hannah Einbinder jako Avu. Jeho podání byznysmena, který Deborah sice chápe, ale nad sebou má akcionáře, je, jako vždy, perfektní. A byť občas dojde k drobným dějovým zaškobrtnutím, tak jako celek přináší seriál výbornou porci zábavy.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk