Pajky
Jméno | Pavel Lepič | |
Věk | 36 let (Vodnář) | |
Bydliště | UK | |
— | ||
— | ||
— | ||
Poznámka | — |
Irish sisters in London
This Way up je další z řady nenápadných britských seriálů, které balancují na hranici komedie a drama a rozhodně patří mezi ty povedenější. Aisling Bea (napsala scénář) hraje Áine a Sharon Horgan (spoluprodukovala seriál) její starší sestru Shonu. Áine se dává dohromady po nervovém kolapsu a její sestra jí pomáhá se postavit zpátky na nohy.
V úvodu to chvilku trvá než se to rozjede, ale tenhle sesterský vztah je fajnová záležitost. Nabízí skutečně vtipné momenty, kdy se musíte smát, ale zároveň stejně schopně servíruje i situace, kdy vám do smíchu ani trochu není. Určitě je třeba ocenit i to, že to umně pracuje s problémy duševního zdraví a přitom se vyhýbá ohraným klišé. Postavy jsou originální a při sledování jsem se bavil a rád bych sledoval dál, takže jen doufám, že čekání na třetí řadu nebude dlouhé.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Stuck in the Middle with You
Grace and Frankie je příjemná pohodovka, která je bravurně obsazená. Celá hlavní čtveřice jsou herecká esa, která za sebou mají řadu velkých rolí, skvělých výkonů a diváckých cen, což samozřejmě s velkou grácií prodávají i v tomto seriálu. Chemie mezi nimi funguje naprosto bezchybně.
Seriál začíná tím, že pánové oznámí svým manželkám, že by se chtěli rozvést, aby mohli žít spolu. To donutí Grace a Frankie, aby se postavily na vlastní nohy a budovaly si něco pro sebe. Zatímco Sol a Robert se připravují na společný život. Nejprve sice z donucení, ale postupem času se Grace a Frankie stávají nerozlučnými parťačkami.
Grace a Frankie není sitcom, který by vyvolával záchvaty smíchu. Spíš jde o hořkosladkou komedii, kdy postavy prožívají podzim svých životů a mají chuť s tím ještě něco udělat. A takhle to funguje na výbornou. Jak už jsem říkal, hlavní čtveřice je úžasná a jejich postavy jsou komplexní. Postavy jejich potomků jsou o něco méně propracované a působí jednorozměrně, to jim však nutně neubírá na zábavě, nekompromisní Brianna nebo naivní Coyote dokáží pobavit.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Alternativní vesmírné závody
Vesmírné závody zasazené do alternativní historie. Historie, kdy v těchto závodech (alespoň na úvod) mají navrch Sověti.
Přijde mi, že u tohohle seriálu všechno funguje tak, jak má. Obsazení je skvělé a všichni mi do svých rolí pasují. Retro atmosféra tehdejší doby z toho přímo čiší a hned jsem si vzpomněl na seriál The Astronaut Wives Club, protože tam se dařilo to samé. Naštěstí For All Mankind se zaměřuje na ten vesmírný program přeci jen o něco víc. Postavy jsou zajímavé a to co se děje, je naprosto skvělé sledovat. Jestli mi něco úplně nevonělo, tak to byl ten velký skok v čase na konci série.
Druhá řada začíná časovým skokem o deset let do roku 1983. A funguje to stejně jako předtím. Opět se přesně daří vystihnout atmosféru doby, perfektně jsou zapracované detaily z alternativní historie a postavy jsou pořád zajímavé. Přidávají se linky, které mě zase tolik nebavili a celkově mi přijde, že se to míň soustředí na dění na Měsíci. Chtěl jsem napsat, že to je to celkově slabší než první řada, ale napětí u poslední epizody, mě to donutilo přehodnotit. Teď jen počkat na další časový skok a závody na Mars.
2. série - Druhá řada začíná časovým skokem o deset let do roku 1983. A funguje to stejně jako předtím. Opět se přesně daří vystihnout atmosféru doby, perfektně jsou zapracované detaily z alternativní historie a postavy jsou pořád zajímavé. Přidávají se linky, které mě zase tolik nebavili a celkově mi přijde, že se to míň soustředí na dění na Měsíci. Chtěl jsem napsat, že to je to celkově slabší než první řada, ale napětí u poslední epizody, mě to donutilo přehodnotit. Teď jen počkat na další časový skok a závody na Mars.
2. série - Druhá řada začíná časovým skokem o deset let do roku 1983. A funguje to stejně jako předtím. Opět se přesně daří vystihnout atmosféru doby, perfektně jsou zapracované detaily z alternativní historie a postavy jsou pořád zajímavé. Přidávají se linky, které mě zase tolik nebavili a celkově mi přijde, že se to míň soustředí na dění na Měsíci. Chtěl jsem napsat, že to je to celkově slabší než první řada, ale napětí u poslední epizody, mě to donutilo přehodnotit. Teď jen počkat na další časový skok a závody na Mars.
3. série - Opět se čas posouvá kupředu o deset let a vesmírné závody se nyní soustředí na přístání na Marsu. Samozřejmě se opět odehrává boj americké a sovětské strany o to, kdo tam bude první, ale tentokrát vstupují do hry i další zajímavé faktory. Pořád to tam staví obrovské zvraty a umí to dodat i silné okamžiky, tak jsem jako divák spokojen.
4. série - Vážně bych nečekal, že Ed Baldwin bude hrát hlavní roli i po dalším skoku v čase, přeci jen už se nacházíme na začátku 20. století. Mars už je dávno rutinou, nyní se pracuje na jeho kolonizaci, což přináší úplně jinou sadu problémů. Už nejde jen o souboj mezi Sověty a Američani (i když hrají prim), ale ve hře jsou další strany. Velkou linkou téhle série je samozřejmě také další vývoj Margo, který dává větší náhled do sovětských karet. Příjde mi, že v téhle řadě poprvé úplně nefunguje doba nebo alespoň mě přijde země po roce 2000 trochu zastaralá.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Seriál o ničem
Seinfeld je jeden z nejlépe hodnocených sitcomů všech dob, tedy alespoň v zahraničí, protože u nás nemá podobné postavení. Chtělo by se namítnout, že možná prostě nezestárnul dobře, ale podle mě to tím není. Sice je to přes 30 let od premiéry, ale problém bude třeba hledat jinde.
Někomu by mohlo vadit, že tenhle seriál je o ničem a postavy se za devět sérií vůbec nikam neposunou. I když být o ničem je něco, co je záměrně (nad)užíváno v průběhu celého seriálu. Já osobně mám mnohem větší problém s postavami. Seinfeld trpí klasickým únavovovým syndromem dlouhých seriálů, kdy vám postupem času jsou postavy protivnější a protivnější.
Jerry má být relativně nejnormálnější, i když při jeho důvodech pro rozchody s přítelkyněmi se člověk musí zamyslet. Elaine mě vytáčela tím, jak se neustále šklebila a myslela si, že je lepší než zbytek party. Ale to je nic proti tomu, jak otravná je postava sebestředného George a výstředního podivína Kramera. Zatímco oslavování Kramerova příchodu na scénu mě vytáčelo od samého začátku, tak nechuť k Georgovi se stupňovala a postupem času bylo těžší a těžší ho vystát.
A pak jsou tady ještě dvě další věcí, které se podle mě hodně nepovedly. Tím prvním je závěr sedmé řady, kdy odstraní jednu z vedlejších postav, což uznávám, že mě šokovalo. Tím druhým je pak samotné finále seriálu, které je hodně špatné a slabé.
Seinfeld měl své lepší chvilky, některé epizody byly dobré a některé vtípky se vážně povedly, ale na hodnocení lepší jak průměr to nevidím. I když jsem si díky sledování uvědomil, kolik toho, mnou později oblíbené sitcomy, právě od Seinfelda okopírovaly a tuhle zásluhu mu nikdo neodpáře.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
OxyContin
Oxy - pilulka, kterou zná celá Amerika a tahle minisérie vypráví příběh o tom, jak se dostala mezi lidi a co s nimi provedla. Celé se to odehrává ve třech časových rovinách (což může být na začátku trochu matoucí), které vedou k jednomu závěru a tím je boj proti závilosti na Oxy. Je to skvěle obsazené, Michael Keaton je perfektní v roli doktora, Kaitlyn Dever září jako Betsy, ale vlastně každý hraje svou postavu na výbornou.
Je to silný příběh, který se celý nese v poměrně temné atmosféře. Sledujeme doktora, který nevědomky předepisuje návykovou látku, holčinu, která se na ní díky tomu stane závislá. Prodejce společnosti, který je vycvičen k tomu, aby prodával co nejvíc, ale také hlavouny společnosti, kteří dost dobře vědí, co jejich lék způsobuje. Jenže peníze jsou přednější. To vše doplňuje doplňuje tým vyšetřovatelů, kteří se snaží vybudovat případ proti velké farmaceutické společnosti a dostat je k soudu.
Všechno to šlape dokonale a vypráví to příběh, který rozhodně stojí za sledování. Finále možná trochu zklame, protože není tak úderné, jak by si člověk přál, ale to je tím, že je podle skutečnosti a v té prostě bohaté farmaceutické neodstávají to, co si zaslouží. Jinak je to skvěle zpracované, šokující a hlavně návykové.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Reacher
Reacher je jedna z mých oblíbených knižních postav a když jsem slyšel, že dojde na jeho seriálové zpracování, tak jsem byl nadšený. O to víc, když za seriálem stojí Amazon, který už mi jednou dokázal, že zvládne na jedničku zpracovat knižní postavu, kterou mám rád – Bosche.
Spousta lidí s oblibou kritizuje film o Reacherovi, kdy byl do hlavní role obsazen Tom Cruise. Já jsem se ke knížkám dostal až poté, co jsem viděl první film a i když mi Cruise nevadil, tak musím uznat, že Lee Child ho popisoval jinak. Lee Child ho popisoval víc jako Alana Ritchsona a ten mi tak do role seděl bez sebemenšího problému. Jatka (Killing Floor) jsem četl a Reacher si mě právě tam získal a nejinak je tomu u seriálu, který mě okamžitě vtáhnul do děje. A přijde mi, že se jim podařilo adaptaci dobře upravit do modernější doby a přitom zachovat základ, stejně jako tomu bylo právě i u Bosche.
Akce stála za to a už od seznámení ve vězení to mělo správný spád. Kosti praskaly často a ten pocit z knížek, o nepřekonatelném Reacherovi, to dokázalo úplně bez problémů vyvolat. Nenacházím v podstatě žádné velké mínusy, plní to přesně to, co by mělo. Pokud se vám líbí knížky s Reacherem, tak si seriál užijete. Já se s chutí podíval na celou řadu, jen škoda, že to čekání na další bude dlouhé. Ale třeba mě to aspoň donutí k tomu, abych si přečetl některé z novějších případů Reachera. Knižních příběhů je něco přes dvacet, takže bych se nedivil, kdyby tady s námi seriál několik let byl.
U druhé řady jsem neměl tu výhodu, že bych četl předlohu (Bad Luck and Trouble), ale to mi nijak nezabránilo v tom, abych si ji užil. Pořád to byla solidní akční zábava, i když musím říct, že se z toho vyklubala větší týmovka než jsem čekal. Z knih mám přeci jen o něco radši, když Reacher pracuje sám a třetí série by nás měla znovu vrátit právě do této polohy. Tak nezbývá než doufat, že se vrátí nadšení, které tady bylo po první řadě.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Nejslavnější domácí video všech dob
Pam & Tommy je jeden z těch nejočekávanějších seriálů, které začátek roku 2022 nabídl. Obzvláště pak pro nás, kteří jsme v devadesátkách vyrůstali a Pamelu v jejích rudých plavkách si dobře pamatujeme. Navíc se zaměřuje na kontroverzní aféru kolem Pamely a Tommyho Lee, což je dostatečně zajímavé téma.
Seriál je skvěle obsazený a když jsem viděl první fotky z natáčení, tak jsem nemohl věřit proměně Lily James a Sebastiana Stana do hlavních rolí. Obzvláště pak Lily, která je k nepoznání a prostě se z ní stala Pamela. Kromě hlavní dvojice dostane dost prostoru také dělník Rand v podání Setha Rogena. Toho obyčejně moc nemusím, ale do téhle role mi sedí tak, že si v ní nedovedu představit nikoho jiného. U obsazení mě pak obzvláště potěšila také vedlejší role pro Nicka Offermana.
Jsem rád, že jde o uzavřenou minisérii a tím pádem vím, že dostanu celý příběh. Překvapilo mě, že začátek je zaměřen hlavně na Randa, ale to se postupem změnilo a pozornost se přesunula na Pamelu a Tommyho. I když Rand je pro příběh důležitý, vlastně ho celý uvedl do pohybu, takže dávalo smysl zapojit i jeho linku.
Ty účesy, hudba a celkově ta atmosféra, i tohle byly devadesátky a dýchlo to na mě tou správnou nostalgií - To se jim vážně podařilo zpracovat. Asi bych se obešel bez šílených scén (Tommyho promluva k penisu), ale ve finále jsem vlastně spokojen s tím, co jsem od minisérie dostal.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Detectorists, not detectors
Will you search through the lonely earth for me
Takový nenápadný, ale neskutečně milý seriál, jsem ani nečekal, když jsem ho začal sledovat. Detectorist vypráví příběh dvou chlapíků, kteří mají netradiční zálibu. Chodí po polích s detektorem kovů a hledají "poklady" a díky tomu vytvoří televizní poklad, který stojí za nalezení.
Climb through the briar and bramble
Mackenzie Crook a Toby Jones jsou skvělí herci, ale nikdy jsem neměl potřebu je vyhledávat. Coby Andyho a Lance na ně ale nedám dopustit, protože jejich souhra je dokonalá. Mackenzie Crook si navíc celý seriál sám napsal a zrežíroval, takže klobouk dolů.
I’ll be your treasure
Nečekejte salvy smíchu, ale milý humor, který vytvoří ten pocit, že na konci epizody chcete zapnout další a vrátit se do toho jejich světa, kdy najít kroužek od plechovky stojí za to. Ono vlastně všechno je tady dobře, souhra perfektně divných vedlejších postav, opakované vtípky (Simon & Garfunkel) a dokonalá hudba.
I’m waiting for you
Mám radost, že jsem tenhle seriál našel a vím, že se k němu s chutí vrátím. Teď si totiž nedovedu vybavit jiný, který by ve mně vyvovalal takovou záplavu příjemných pocitů. Vážně není těžké si DMDC oblíbit a zamilovat, jak já jsem jim fandil, aby něco našli.
I’m waiting for you...
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Pottery
V Anglii prostě umí vytvořit milý soutěžní pořad jako nikde jinde. Jak už název napovídá, tak se soutěž veze na úspěchu The Great British Bake Off. Akorát s tím rozdílem, že se nevaří, ale kreativitě se nechává volný průběh při práci s keramikou. Sám nejsem manuálně zručný, takže mě baví sledovat, co dokážou obyčejní lidé vytvořit během zadaných úkolů.
Původně se vysílalo na BBC, ale bylo po několika řadách ukončeno. A já jsem začal sledovat až obnovenou verzi na Channel 4 od čtvrté řady, kdy nastoupila jako hlavní moderátorka Siobhán McSweeney (Derry Girls) a porotci jsou Keith Brymer Jones a Richard Miller.
Jde z toho ten samý pocit jako z Bake Off - soutěžící jsou na sebe milí, navzájem se podporují a pokud mohou, tak si i pomáhají. Hodnocení se vždycky snaží být pozitivní a když se něco opravdu povede, tak nemáte problém to poznat na Keithovi. Handshake Paula Hollywooda je nahrazen slzou Keitha Brymera Jonese.
Soutěžní pořady jako je tenhle prostě potřebuju občas vidět, abych si odpočinul od každodenní negativity. Je to vítaná varianta relaxu a show, která si bez pochyb zaslouží nálepku "Feel Good TV". Navíc nemůžu dostat z hlavy písničku Making Time od The Creation a když jí slyším, tak vím, že je čas na další epizodu.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Love letter to NHS
This is Going to Hurt od Adama Kaye jsem četl, ale vůbec jsem nevěděl, že se chystá seriálová verze na BBC a zjistil jsem to vlastně až v týden premiéry. Knížka dobře kombinuje britský humor a nepřiklášluje situaci v NHS, což každého, kdo na britský zdravotnický systém spoléhá, donutí k tomu, aby ji ocenil ještě více.
Ben Whishaw je úplně perfektní volba na hlavní roli. On mě baví snad v každé roli a nejinak je tomu i tady. Úplně v klidu to utáhne sám a umí skvěle podat vtipné komentáře, které autor zakomponoval do knížky. Líbí se mi i to, že se Adama nesnaží dělat víc sympatického, ale vykreslují ho takového, jaký je v knize (a nejspíš i realitě, když je to Kayův příběh).
Fakt, že je seriál zasazený do roku 2006, tedy do doby před Covidem a před Brexitem, musí každého donutit k zamyšlení nad tím, jak to asi v NHS vypadá nyní, v době mnohem větší krize. Přepracování, nedostatek personálu a také zásob je na denním pořádku a každý, kdo v tom systému pracuje si zaslouží obdiv. Navíc nikdo nemůže vytýkat to, že to není reálné, protože je to založené na skutečném příběhu.
Myslím, že seriál na mě měl ještě o něco větší dopad než knížka. Ta, i díky tomu, že je v ní množství humorných chvilek, působí o něco víc odlehčeným dojmem. I když směřuje ke stejnému závěru. Zatímco seriál se zaměřuje na hlavní problém a zasekává do nepříjemných pocitů cestou ke svému finále.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé