F.Valek
Jméno | Filip | |
Věk | 28 let (Rak) | |
Bydliště | Benešovsko ;) | |
— | ||
— | ||
— | ||
Poznámka | https://www.instagram.com/f.valek1/ |
Padesát barev klišé
Kaleidoskop přichází s novým neotřelým nápadem... který jsem ale asi už někde viděl. Možnost přehrávat epizody nezávislé na sobě a fakt, že každý uživatel má jiné schéma přehrávání, se tváří jako něco opravdu zajímavého. Obzvláště v metafoře kaleidoskopu a epizod nazvaných podle barev, kdy první (seznámení) a poslední jsou odstíny černá a bílá. Tváří se to neskutečně inteligentně a skvěle vymyšlené, ale realita je, že to vlastně vůbec nefunguje. Má první epizoda byla žlutá a ještě že tak, protože tahle epizoda mě s celým seriálem skvěle seznámila, nicméně všichni mí známí začínali taky žlutou... tajemné, nebo spíš účelné? Musím dále říct, že některé epizody by pro mě jako pilotní extrémně nefungovaly a nechtěl bych je. Seriál by mě pak nezaujal a nekoukal bych. Navíc by mi některé jako první vůbec nedávaly smysl. Sice formálně ano, funguje to, ale nedávalo by to smysl a prostě by ta epizoda byla velice slabá.
Co se týče samotného děje, tak ni extra. Takovýchhle vypečených loupeží existuje už příliš a celé mi to připomínalo Papírový dům a milion podobných seriálů. Superinteligentní plány, dlouholeté přípravy a postavy, co jsou mistři svého oboru, přestože to jsou šedé eminence podsvětí, co nestudovaly apod. Prostě to je hrozné klišé, to mě na tom opravdu nebavilo. Finální zvrat v tom, kdo skutečně ty prachy šlohne, taky nebyl nijak kreativní a já nevím, celkově jsem seriál protrpěl a vůbec mi neubíhal. Další řadu asi ani nečekám a snad nebude.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Bude i verze s perníčkem?
Tenhle pořad celý považuju za moderní kravinu a zbytečnost. Vařit se dá se vším možným, ale my budeme moderní a cool, když to bude zrovna z marihuany. Jsem velký odpůrce drog, a to nejen feťáků a vysmaženců, ale celkově nějakého užívání. Je sice hezké, že je někdo nemocný a palačinka s jedním miligramem mu hrozně pomáhá, ale kolik lidí se odkazuje na zdraví a přitom to hulí a sjiždí se jen tak pro náladu. Navíc určitě existuje milion lepších příchutí. Nicméně dobře, chceme vidět vaření z trávy, chceme vidět lehce sjetou porotu... No, ne. Vlastně nechceme, fakt nevím, proč by kvůli tomuhle na to někdo koukal. Celý pořad jsem tak viděl jen kvůli vaření samotnému a sledování, kdo vyhraje ty prachy, nic jiného. A samotné vaření ušlo. Dokonce i ten formát tři a jeden vítěz. Jinak všechno to drogové okolo je prostě jen hrozná Netflix póza... Běžte si radši dát něco dobrého než hulit, abyste si obohatili nudné životy...
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Byly ty Vánoce nutné?
Problém tohohle seriálu je, že přestože je "vánoční" a na Vánoce pořád nějak odkazuje, tak v podstatě nijak vánoční není. I když se tam objeví několik hezkých prvků Vánoc, jako třeba vánoční skřítek, krmení bezdomovců, shánění dárků, výzdoba letiště..., tak to nemá žádnou atmosféru a v podstatě to vůbec nepůsobí vánočně. Příběhy lidí uvízlých na letišti... ve vánočním žánru je to jistě originální, ale jinak je to vcelku na houby. Nehledě na to, že všechny zápletky jsou šíleně vykonstruované a žádné nedává pořádně smysl. Všechno si nahrává do karet jak je potřeba a náhody se dějí samozřejmě tak, aby navyšovaly dynamiku.
Nejhorší na tom je, že žádná postava není sympatická. Opravdu za celých šest dílů mě nikdo neoslovil a naopak to byla přehlídka hysterie a protivnosti. Nejhorší ze všech je ten černoch, co hraje vánočního skřítka... Sprostý, protivný, otravný, no hrozný charakter. Stejně tak ta celebritka, švédská pracovnice a tak dál a tak dál. Člověk by čekal nějaké hlubší ponaučení nebo hezčí konce, ale všechno to byl takový nehezký kýč. Nějak mě ten seriál nedokázal chytit za srdce. Byl zbytečně chladný a tvrdý...
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Laciná bedýnka za 4 tisíce opravdu není laciná...
Jedna z dalších podivných kuchařských show, která se tentokrát zabývá levným a drahým vařením, což sice není úplné novum, protože už spousta show pracovala s vařením z domácích surovin, zbytků, laciných produktů, ale žádná zatím tímhle způsobem. Koncept tří bedýnek, kdy jedna je drahá, jedna laciná a jedna překvapení, je docela zajímavý. Tři kuchaři na díl a vždy jeden vítěz je dynamický formát, ale těžko se pak hledá nějaký oblíbenec, i když jinak by to tu nešlo. Vítěz bere peněžní cenu, jak jinak, ale tentokrát je ovlivněna tím, kolik utrácí. To za to stojí, je to zábavné, ale problém je, že kuchař musí vždy něco utratit. A nemyslím tím aukce apod., ale proč mají bedýnky v prvním kole minimální příhoz? Já bych to udělal tak, že by kuchař nemusel utratit nic, aby pro lidi vypadalo lákavěji, že taky může klidně vyhrát úplně všechno... Stejně tak ve druhém kole je laciná bedýnka za 4 tisíce místo zdarma. Myslím, že by bylo napínavější, kdyby se dala zvolit cesta neutracení ničeho. Stejně tak bedýnky zejména v prvním kole mají stejné složení, jen jinak zpracované suroviny. Někdo má mleté kuře, jiný kuřecí srdce, jiný celé kuře. Někdo má celá rajčata, někdo konzervovaná, někdo protlak apod. Sice je dobré mít podobný výchozí bod, ale proč pak dělat nějaké tajemné bedny. Jinak se mi ale tahle soutěž jako celek líbí, i když to žádná sláva není, ale dražby a utrácení z ní dělají super věc. :)
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Bylo to nutné?
No, nechci říct, že je to úplná kravina, ale žádná sláva to taky není. Jsem ten typ fanouška, co hltá všechno ze světa, který mám rád, ale tohle bylo trošku horší. Nemám žádnou zášť, že by to bylo něco nekanonického. Když už, tak bych to bral jako něco jiného. Nicméně už od prvního dílu mě seriál absolutně nijak nezaujal a nijak mě neokouzlil. Ze Zaklínače to nemělo nic tematicky, ale ani nějakých zaklínačských vibes jsem se nedočkal. Jediné shodné tam byly ty lokace a některé postavy, jejichž "origin" bych si představoval asi jinak.
Elfové byli vždycky popisování jako elegantní rasa na úrovni, která nemá s tou "lidskou špínou" nic společného. Jasně, tak světlé to nebude, ale Sapkowski vždycky elfy popisoval jako něco víc. No ale tady v seriálu, ve svém zlatém věku, jsou elfové totální fraška plná agrese, smilnosti a sprostosti, takže dost zklamání. Neříkám, že elfové jistě nemají nějaké špatné vlastnosti, ale tohle bylo naprosto zbavené vznešenosti. Taky tu jsou popisovaní téměř jako původní obyvatelé kontinentu, což nejsou, a nějaké války s trpaslíky, ty v kánonu taky nevím, jestli vůbec jsou, protože tam spíš menšinové rasy spolupracují. Nicméně dobře, máme nějaký základní rámec, se kterým pracujeme.
Co se týče postav, tak jsem si už od začátku říkal, že první zaklínač bude určitě ta černoška... A mně osobně by to nevadilo, ale vzhledem k vlně nevole nad vším politicky korektním jsem to bral jako naprosto zbytečnou provokaci. No a ejhle, ona to nakonec nebyla. Z celé sedmice hrdinů jsem neměl bohužel ani jednoho oblíbeného, i když Fjall nakonec dost borec, Éile taky ušla, a kdo by si nezamiloval Meldof. Co se týče známých postav jako Avallac'h nebo Eredin, natož Ithline, jejich počátky jsem si představoval mnohem lépe, bohužel. Konkrétně o Ithline jsem se vždy domníval, že byla vážená věštkyně, ne že to byla nějaká hospodská dcerka. Balor a jeho syndrom méněcennosti byl trapný. Merwyn byla trošku šílená mrcha, doufal jsem, že všechny ty její kecy o hvězdách a budoucnosti budou nějak magické a pravdivé, ale bohužel z toho bylo jen pěkné divadlo na závěr. Podoba prvního zaklínače byla poněkud jiná, ale zase tady docela beru, že první verze asi měla svoje mouchy. Ale pardon, pomůže zpívání? Nejsme v romantickém filmu... Jinak cameo Marigolda úplně zbytečné.
Celkově je ten děj takový... No snaží se být dobrý a má potenciál, ale jestli tímhle chtěli vysvětlit konjunkci, tak to je slabé a zkratkovité. V nějakém malém úseku 4 epizod se mi to líbí, ale pokud to mám zařadit do velkého kontinua universa Zaklínače, tak se mi to nelíbilo. Paradoxní je, že v podstatě ten velkolepý závěr svobody a budoucnosti elfstva dostal elfy až k zániku, který se po 1200 letech tíživě blíží. Vysvětlení konjunkce podle mě nekompletní a takové divné. Asi to proti předloze chce nějakou příčinu, ale ne takovouhle. Vysvětlení divokého honu nijaké, a hlavně divoký hon sídlil v krásné dimenzi elfů, ze které vyjížděl do naší, nebyl v žádné pustině... Vysvětlení starší krve... škoda mluvit. Závěr v podobě "bacha, lidé přišli!" byl docela fajn, ale více bych si s tím pohrál a ukázal i ty další rasy - bobolaky, půlčíky apod., no ale hlavně příšery - ZE SERIÁLU NIJAK NEVYPLYNULO, PROČ VŮBEC NĚKDO TVOŘÍ ZAKLÍNAČE - což by asi u tohohle prequelu mělo. Příšery nakonec vlastně naprosto upozadili, proces tvoření zaklínačů nikdo nepřevzal a celkově prequel o stvoření prvního zaklínače nijak nepředznamenal tvoření dalších.
Tenhle seriál nemá vůbec cenu spojovat s předlohou, Netflix ho vytvořil hlavně aby vysvětlil svá specifika v ději jako monolity, specifickou podobu chaosu nebo subjektivní podobu konjunkce. Vidím v tom potenciál k propojení se seriálem Zaklínač, a to jak zpětně, právě u těch monolitů, starší krve, zaklínačů nebo podobě světa, tak i do budoucna, kdy se informace získané v tomhle seriálu budou hodit pro další série - Avallac'h, Eredin a další elfové, cestování časem a prostorem apod. Takže bylo to nutné? V celkovém měřítku Zaklínače ve světě (knihy, hry, seriály) absolutně ne, ale v malém Netflix universu to svou službu udělalo. :)
67 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
I Choose Bed for One, Please...
Seriál mě od začátku oslovil a v prvním díle se mezi oběma postavami rýsovalo něco opravdu magického, což mě zaujalo a okouzlilo. Jessica je má oblíbená herečka, která není nejkrásnější a je naopak trošku trhlá, což ostře kontrastuje s Anthonyho klidným a lenochodím obličejem. Nápad sdílet byt způsobem, kdy se dva vůbec nevídají a sdílí i postel je pro mě osobně originální, nikdy jsem nic takového neviděl. V prvním díle jsem to ještě úplně nepochopil a chvilku si říkal, jestli nejde o nějakého froggera a oběť nebo naopak nějaké paralelní světy, ale ne, šlo prostě o "flatshare".
Bohužel se ze seriálu později stala klasická dramedy, kde se objevovaly penisy, hádky, žárlivost apod. Jiskra mezi postavami pomocí vzkazů na zdi byla až příliš rychle porušena reálným setkáním. V podstatě poslední díly už měly hodně vykonstruované zápletky. Jediné pozitivní bylo to na konci, s jejím ex a vyznání Leona. Taky zajímavá byla ta zápletka s článkem, ale ne zase tolik. Kdyby to tak šlo udržet v obraze toho prvního dílu. :(
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Little International Whiff-Off
Musím říct, že tak do 4. dílu s Riff-Off jsem si na to nezvykl a nepřipomínalo mi to nic z Pitch Perfect. Navíc Adam nehraje Bumpera, ale nějakou svoji originální postavu tak, jak ho znám z jiných komedií. V Pitch Perfect se choval úplně jinak. Ale na druhou stranu musím říct, že mě seriál nijak neuráží a užil jsem si ho. Jen v tom těžko něco pohledat z předlohy. Měl jsem chuť si pustit pak k seriálu ještě Pitch Perfect, ale vykašlal jsem se na to, protože mě ten dojem úplně pustil.
Německo je super prostředí a mísí se v něm moderní, historické a tak trošku komunistické. Popravdě to není úplně můj top a německé seriály jsou pro mě takové tísnivé. Není na nich nic krásného, tedy na tom prostředí, a to se projevilo i tady. Samotná premisa - přijet do Německa dělat kariéru a hned mít zamluvené nějaké akce apod., to je trošku bizár. Když pak k Bumperovi přidáme šíleného Petra, jeho velmi kontroverzní sestru Theu, servilní Heidi a Giselu, která je nevysvětlitelně sémě satanovo a nejzlejší Němka na světě. Mám rád Jameelu Jamil, ale tahle role jí v jejím věku už neslušela a ještě byla naprosto přehnaná, nereálná a zbytečná. Jediné, co mě tak na seriálu opravdu potěšilo... bylo vlastně to riff-off. :/
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Předčí adaptace originál?
tak, máme tu jednu povedenou adaptaci Vánoc u našich a musím uznat, že dost povedenou. Oproti originálu mi asi o dost víc sedla herečka, ale výborné je i krásné prostředí Itálie a typické italské tradice. Adaptace je to velmi věrná, ale i velmi specifická, bral jsem ji v podstatě jako vlastní samostatný seriál, ale poznával jsme zápletky originálu, a to nejen ty zásadní jako třeba shodné finále, ale i některé detaily.
Nicméně soustřeďme se na to jiné - skvělá herečka, příjemné prostředí, italské tradice a i zajímavější pokusy o navázání vztahů. Dost se mi líbil ten vozíčkář, rychlý konec s mlaďochem, ale i agresivní Mario. Do všeho zasahuje nejen rodina, ale i kamarádky, což je taky osvěžující. Seriál byl vtipný a bavil. Samotné Vánoce tam zase tolik cítit nebyly, nevím, jestli to bylo absencí nějaké silné zimy nebo jinými tradicemi, ale nějak mi to tu vánoční atmosféru nepřivodilo. Ale ono to je možná ve výsledku dobře, protože letos Vánoce nějak těžce nesu.
Nicméně jako celek moc příjemný seriál, který se rozhodně nemusí stydět, že není originální, protože je skvěle převzatý, částečně přepracovaný a pobaví. Oni kdyby Češi taky sem tam něco zadaptovali, tak by se možná bylo na co dívat...
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Na nejkrásnější květiny nedošlo...
Co Vám na Vánoce udělá větší radost než krásné slunné Mexiko? Mich je jedna z těch klasických postav, co má syndrom celebrity, kterou se zoufale snaží stát a ve svých snech už jí je. Je to trošku otravné, stereotypní, ale asi pořád zábava. Mexičané mají dost netradiční náhled na teen drama a dělají dost veselé a naivní seriálky, které ale hezky odráží různé aspekty společnosti a mají v sobě zakomponovaného i něco dospělého. Celkově se to tváří hodně dětsky, ale myslím, že to dokáže pobavit i dospělého. Žánr je vyvážené drama s komedií, i když komedie výrazně převažuje. Esmeralda (Mich) je někdy možná až příliš vykroucená a přehnaná, ale člověk si ji postupně zamiluje. Její kamarádky jsou taky fajn a stejně tak její kluci a tak. Zlá sestřenice je typická mrcha, které člověk nefandí, ale nějakou lidskost tam vidí, takže to taky dává smysl.
Trošku mě mrzela ta nudná zápletka jen o tom, jak se Mich snaží zviditelnit. Vrcholem všeho je školní muzikál, což je podle mě docela tragické. Kdyby to vynechali nebo dali do pozadí, mohlo to fungovat, ale soustředit vše na to, aby si jednou zazpívala... Nic moc. Mohla více rozvíjet nějaká hudební vystoupení s Matim nebo cokoliv. Jinak klasika kam to dospělo, ztráta kamarádů, kluků apod., finální "osmiúhelník" byl trošku otrava, ale finále nakonec pěkné, náprava jako každá jiná. Samotné finále se sestřenkou navnadilo. :)
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Pečení tisáckrát stejně
Vypečená partička není nic tolik originálního, ale v podstatě se odlišuje od jiných pekařských show tím, že jde o partu profíků, kteří vytvářejí nějaký produkt s profesionální pečlivostí a podporou. Je to pak hodně vidět na tom, že se nic nekazí, mají na vše nástroje, materiály, formy apod. Není to tak nijak soutěžní a napínavé, ale je to jen o sledování pečení a jiných technik přípravy potravin. Ale to někdy úplně stačí. Celkově se tam těch technik vyskytlo tolik, že se člověk dost přiučí a je to zábava. Výtvory byly velmi kreativní a pendlovaly od klasiky až po totální bizár. Osobně jsem měl nejraději tu tmavovlasou potetovanou pekařku, pak asi Francouze. Systém vyhrávání kol byl zajímavý, ale docela se stáčel ke dvěma mužům. Ve finále nakonec měli nějaké vítězství všichni, náhoda nebo kalkul? Jediná nepříjemná byla moderátorka... Má sušenkové impérium, super, ale to má zapotřebí hrát si na moderátorku show? Nuda...
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí