anjoa
Jméno | — | |
Věk | — | |
Bydliště | — | |
— | ||
— | ||
— | ||
Poznámka | — |
Zen
Zen je příjemná starosvětská kriminálka. Žádná supermoderní technika, jenom stará dobrá detektivní práce. Zen není úplně typická syrová britská detektivka odehrávající se v odtažitém městě a převážně potmě, má asi i kvůli prostředí Itálie takovou poklidnou atmosféru. Tady je cítit, že ať se stane cokoliv špatného, nakonec to skončí stejně dobře.
Hlavní hrdina Aurelio Zen nepatří mezi ty vlastními démony stíhané detektivy, nemá žádné velké trauma z minulosti, které by ho pronásledovalo. Je asi jediným poctivým policistou v Římě a to může být často na obtíž. Zen tak musí neustále balancovat mezi nejrůznějšími zájmovými skupinami, které chtějí ovlivnit výsledek vyšetřování ve svůj prospěch.
Všechny Zenovy případy jsou určitě zajímavé, ale nejsou zase tak výrazné, aby odlišily seriál od jiných kriminálek. Co ho podle mě odlišuje, je to, že vizuálně je to naprostá krása. Různá zákoutí Říma, italský venkov, slunná atmosféra, Rufus Sewell v obleku, Caterina Murino v úzké sukni s rozepnutým knoflíčkem na halence.
Pro mě je hlavním tahákem seriálu Rufus Sewell, který se dokáže proměnit z malého kluka, když mluví se svou matkou, na tvrdého protivníka, když vyjednává o odměně za splněný případ. Jeho Aurelio Zen je okolím docela podceňován a on to ani moc nevyvrací a díky tomu se pokaždé zdánlivě náhodou dostane na kobylku pachateli.
Trochu vtipné na seriálu je to, že všechny postavy mluví anglicky a v pozadí lidé štěbetají italsky.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Line of duty
Line of duty je další z řady vynikajících seriálů od BBC. BBC prostě umí vytvořit na malém prostoru syrové drama plné emocí.
Hlavní hrdina Steve Arnott se mi na začátku moc nezdál, vypadal strašně moc mladě na takový velký úkol. Během těch pěti dílů je několikrát postaven před morální dilema. Má říct pravdu, nebo má lhát, aby zachránil sám sebe? Má se rýpat v životě zdánlivě nevinného muže? Světí účel prostředky? Jak moc může člověk chybovat, aby to bylo ještě přijatelné? Je opravdu nutné vždy říkat pravdu?
U Tonyho Gatese se krásně ukazuje, že když je na vrcholu, tak už není žádná cesta vzhůru, ale jenom sešup dolů. Jedna "nevinná" výpomoc milence se může zvrtnout v něco dost ošklivého. Bohužel, když Tony zjistí pravdu, je v tom až po uši. Od té chvíle se zoufale snaží napravit situaci, ale všechno je jenom horší. Seriál hezky vykresluje, jak jeho psychika dostává zabrat. Tonyho vyšetřování ovšem neovlivňuje jenom jeho, ale i celý jeho tým. Kdo mu kryje záda a kdo ho bodne do zad?
Steve i Tony si jsou v něčem strašně podobní. Oba se zarputile snaží dělat dobré věci na špatném místě a ve špatnou dobu. Oba ukazují, že nic není jenom černobílé, ale že jejich svět je tvořen spíše odstíny šedé. Tady je taky vidět, jak moc je od nich odlišná Kate, která odstíny šedé vůbec nebere v potaz.
Jsem hrozně ráda, že v seriálu byl ten mladý naivní policista v uniformě. Jeho příběh je alespoň trochu pozitivní a ukazuje, že lze něco změnit, když se chce. Sice by v té čtvrti pravděpodobně dlouho nepřežil, ale pro mě jeho příběh představuje šťastný konec a jakousi naději.
První polovina série je výborná, druhá trochu drhne. Navíc nebyly vyřešeny všechny otázky. Co se stalo s některými vedlejšími postavami? Doufám, že odpovědi přinese druhá série. Už jsem zvyklá, že britské detektivky mají většinou hořkosladké konce, ale tady ten konec je jenom hořký.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Hex
Hex je pro mě jeden z mála seriálů, u kterých počáteční nadšení vystřídala totální nechuť seriál dokoukat. Na první pohled je to napínavý seriál plný čarodějek, duchů, padlých andělů, na druhý je to docela velká nuda. Bezpochyby se Hex veze na temné vlně, ale jenom tohle nestačí, něco mu prostě chybí.
Hlavní hrdinka první série čarodějka Cassie je taková nijaká, což je problém, protože mi bylo úplně jedno, co se s ní stane. Celé poznávání nového světa čarodějek se pro Cassie smrskne na otázku, zda se vyspat nebo nevyspat s Azazealem, který má sice vizáž a charisma Michaela Fassbendera, ale chvílemi působí jak úchylný slizoun. Jediný důvod pro dokoukání téhle série pro mě byla Thelma, lesbický duch, který má alespoň dobré hlášky.
V druhé sérii se mění hlavní hrdinka, místo unylé Cassie přichází energická Ella Dee v naprosto příšerném gothic kabátku. Tempo seriálu se zběsile zrychluje, přeskakuje se z jednoho motivu na druhý a pro mě tady není ani pořádná hlavní dějová linka. Jasně, je tu Malachi, ale historie se znovu opakuje. Bohužel Joseph Beattie nemá charisma Michaela Fassbendera. Navíc dochází k naprostému pozměnění charakterů některých vedlejších postav – Leon, Roxanne. Elle nesedí ta proměna z disciplinované bojovnice proti nadpřirozenu v citlivou a zamilovanou dívenku. Thelma taky změní svoji vizáž a už nepůsobí ani tak vtipně jako spíš otravně. Asi nejlepší na druhé sérii jsou archanděl Rafael a Mefistofeles.
Hex se nedá upřít určitá tajuplná atmosféra. Internátní škola má sice na můj vkus příliš málo personálu a až přespříliš tajných chodeb a místností plných zbytečného harampádí, o kterých vůbec nikdo neví, ale pro hlavní postavy jsou velmi lehce přístupné. Rozhodně má velmi nezvyklé pojetí duchů – mohou jíst, pít, nosit oblečení jenom po mrtvých lidech, dotýkat se věcí, ale zároveň jsou neviditelní. Jak Azazeal, tak Malachi působí naprosto neškodně, ještě i slzička jim ukápne. Všichni (lidé, duchové i padlí andělé) tu mají sex se všemi, kdykoliv a kdekoliv. Seriál se tak opět dostává do roviny každý s každým a nějaký boj dobra a zla se odehrává kdesi v pozadí jako vedlejší linie.
Celá mytologie Hex je docela uhozená, logické vysvětlení nemá děj žádné, spíš se všechno více komplikuje, předem nastolená pravidla se překrucují dle potřeby. Poslední díl druhé série už byl vyloženě směšný. Najednou má Malachi mistrovský plán, když celou dobu pochyboval o svém údělu? Celkově mi přijde, že seriál zůstal někde na půli cesty. Nápad dobrý, ale to, co s ním provedli, už ne.
57 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 7 lidí
Hit and miss
Hit and miss je velmi zvláštní seriál, není zabalený v zářivém obalu, má plno hluchých míst, ale já se od něj nemohla odtrhnout, protože jsem si nikdy nebyla jistá, co se stane v další chvíli, ale už po prvním dílu mi bylo jasné, že šance na druhou sérii je dost nereálná.
Nešetří se tu násilím, krví a sexem, všechno je poměrně syrové, ale zároveň to není v popředí. V Hit and miss není ani moc dialogů, postavy spíše dusí emoce v sobě. Hlavní důraz seriál klade na Miiny pocity a její sžívání se s novou rodinkou, pro kterou by udělala cokoliv. Mia se musí vyrovnávat nejen sama se sebou, ale i se svým netradičním povoláním, s novým přítelem, a se čtyřmi dětmi, které se navíc musí vypořádat se smrtí své matky. Mia je rozhodně zajímavá postava – během těch šesti dílů je krásně vidět její proměna z bezchybně fungujícího stroje na zabíjení na nejistou hlavu zvláštní rodiny. Objekt Miina zájmu je Ben, který vnitřně bojuje s tím, že se zamiloval do ženy/muže.
V Hit and miss se docela pěkně podařilo skloubit rodinné drama s chladnokrevně provedenými vraždami. Má to ten správný britský šmrnc – hnusné počasí, polorozpadlé ruiny, odtažité město, pro sprostá slova hrdinové nechodí daleko. Atmosféra je podtržena skvěle zvoleným hudebním doprovodem. Já ze seriálu cítím takový příjemný retro nádech – Miin způsob oblékání, hudba, oslava narozenin, zabití igelitovým sáčkem přes hlavu (Kdo takhle dneska v seriálech vraždí?).
Líbí se mi námět seriálu, postavy až na výjimky působí jako skuteční lidé s kladnými i zápornými vlastnostmi. Chloë je ve své roli výborná v jakékoliv poloze ať už jako sexy vamp nebo jako osoba nenávidějící svůj obraz v zrcadle. Mě ale víc zaujala Karla Crome, ta holka je výborná. Připouštím, že je tu plno naprostých hloupostí (žádná sociálka, otisky prstů na pytlích, motýl na ostřelovací pušce atd.), ale já si stejně seriál hlavně pro jeho atmosféru oblíbila.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 6 lidí
Hatfields & McCoys
Problém se seriály a filmy natočenými podle skutečných událostí je ten, že to nikdy nedopadne tak, jak si člověk přeje. Hatfields & McCoys je jedna velká mizérie, od začátku až do konce. Hrdost dvou mužů a jejich odlišný pohled na svět postupně vyeskaluje jeden spor až do téměř neuvěřitelných rozměrů.
Žádné poetické záběry krajiny a procházky při západu slunce tu nečekejte, atmosféra je poměrně klaustrofobická plná koltů proklatě nízko u pasu a neustálého odflusávání. Hatfields & McCoys je plné krve, smrti, špíny, hnusu, vraždění, ke kterému dochází za nezidealizovaných a značně nehollywoodských okolností. Nenávist, zášť a zloba, které člověka užírají zaživa, neschopnost odpoutat se od rodinné minulosti, k tomu vražedné šílenství, které je stále divočejší a divočejší, a není nikdo, kdo by ho byl schopný nebo ochotný zastavit, což ještě víc umocňuje to, jak to všechno jenom může dopadnout.
Líbí se mi, že ani jedna rodina není vykreslena jenom kladně nebo jenom záporně. Když si oblíbíte jednu rodinu, tak udělá něco hrozného, že se sympatie hned přelévají na druhou stranu, a tak je to pořád dokola. V jednu chvíli je vám tak určité postavy líto a za okamžik byste jí nejraději zakroutili krkem.
Dalším velkým plusem je to, že když mají postavy vypadat špinavě, zpoceně nebo nemocně, tak tak prostě vypadají, nepůsobí to vůbec uměle. Navíc se podařil i casting, žádný z herců není prvoplánový krasavec nebo krasavice, všichni působí tak nějak obyčejně. Výjimkou je teda Matt Barr, ale tam jeho role svůdníka vyžadovala dobrý vzhled.
Některé scény pro mě byly strašně emotivní hardcore (Sally nesoucí košík s jídlem svým třem synům, Jim bičující Nancy, Jim a jeho pes). Po dlouhé době jsem se přistihla, že mi u seriálu tečou slzy:-) Romantická zápletka se mi sice zdá ze strany Johnseho trochu moc přikrášlená, ale nakonec proč ne.
Tomuhle seriálu podle mě nelze nic vytknout, ať už jde o herce (Kevin Costner, Bill Paxton i moje oblíbená Jena Malone naprosto válí, překvapil i Matt Barr), výpravu nebo hudbu.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 4 lidé
Bunheads
Bunheads jde odnikud nikam. Pro mě je to největší seriálové zklamání léta 2012. Hlavní hrdinka Michelle je děsně nesympatická a afektovaná, pořád mele úplné blbosti, které nemají hlavu ani patu. Strašně se nad ostatníma vyvyšuje, protože ona je super tanečnice z velkoměsta a teď musí zůstat trčet v zapadákově, navíc ještě se zabedněncema, kteří nemají ani kafe. Hubbell musel mít úplné zatmění mozku, když se s ní oženil.
Ani další postavy nejsou nic moc. Baletky jsou banda divných děcek, které taky zrovna nepatří k nejsympatičtějším, ale alespoň nejsou tak otravné jako Michelle. Když si ale pořád tak stěžují na Fanny a její baletní lekce, tak ať tam nechodí, nebo ať jsou zticha. Sashina rebelie proti baletu a přechod k roztleskávačkám trvala jak dlouho? Půl dílu? A pak hned dostane hlavní roli v nejdůležitějším představení celé sezóny? Trochu reality by neuškodilo.
Zajímavý děj Bunheads rozhodně nemá, ono se tu totiž vlastně nic neděje. Všichni tak nějak bloumají kolem tanečního studia a to je asi všechno. Z Bunheads přímo čiší křečovitá snaha vytvořit podobnou komunitu plnou zvláštních osůbek jako ve Stars Hollow, ale tady ty lidi nejsou roztomilí, ale spíš trapní v čele s Truly a tím snad permanentně sjetým barmanem a jeho hippie manželkou.
Kdyby tady bylo alespoň víc tance, ale baletky většinou jenom stojí v trikotu ve studiu. Asi proto se mi nejvíc z celého seriálu líbilo nacvičování tance Boo a Carla ve stylu Ginger a Freda, tady alespoň bylo vidět, jak jim to nejde a jak se spolu snaží zkoordinovat. Jinak nácvik žádný a na konci snad každého dílu perfektní vystoupení.
Jestli tohle měl být nástupce Gilmore girls, tak se to vůbec nepovedlo. Bunheads je prostě jeden velký omyl.
33 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 12 lidí
Jekyll
Hlavním důvodem, proč se na seriál Jekyll koukat, je famózní James Nesbitt, který exceluje jak v roli starostlivého otce rodiny doktora Jackmana, tak v roli úplného psychopata Hydea s šíleným úsměvem na tváři. Nesbitt dokázal vytvořit dvě naprosto odlišné postavy, a to tak, že ani jedna z nich není vykreslena jenom kladně nebo jenom záporně. Ostatní herce tak nechává na míle daleko, ale ani vedlejší postavy nejsou špatné. Mám ráda dynamiku mezi Min a Mirandou, je vidět, že se obě mají hodně rády. Pak jsou tu dvě ženy v Tomově životě – manželka Claire a psycholožka Katherine – a obě ho milují, on ale miluje pouze jednu jedinou.
Některé scény seriálu jsou docela děsivé (rozhovory mezi Tomem a Hydem), některé neskutečně vtipné (Hydeovo pěvecké číslo v ZOO je úžasné, v podstatě jsou vtipné hlavně hlášky Hydea). Nejraději mám ovšem scény Hydea a Claire, oni jsou spolu naprosto skvělí. Mezi nimi je cítit ohromné jiskření, kdy Hyde s Claire nepokrytě flirtuje, a to i během toho, co jí vyhrožuje a ona nejprve odmítá, ale pak do toho stejně spadne. Navíc jejich rozhovory mají šťávu.
Seriál by se dal rozdělit na dvě poloviny. První tři díly jsou spíše seznamovací – zjistíme, jak si Jackman plánuje svou výměnu s Hydem (má na to takovou krásnou tabuli) a jak Hyde pomalu dospívá. V druhé polovině série přebírá kontrolu hlavně Hyde, tahle část seriálu je rozhodně akčnější, ale taky méně logická.
Mně se tahle Moffatova verze Jekylla hodně líbila, není to klasické převyprávění Stevensonova Jekylla a Hydea a taky to není jenom zasazení známého příběhu do současnosti, závěrečné rozuzlení je pojato teda docela divoce a ponechává částečně otevřený konec.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Dead Boss
Dead boss je komediální seriál se sympaticky nenormálními postavami. Seriál hodně spoléhá na plno klišé z vězeňského prostředí, kterým se ale v podstatě ani vyhnout nejde. Divák se spíš usmívá, než že by se řehtal na celé kolo a vtipnější mi přijde to, jak a s jakým výrazem herci pronášejí svoje repliky, než to, co ve skutečnosti říkají. Nevím, čím to je, ale mně humor seriálu úplně nesedl. Přijde mi, že spíš jen tak klouže po povrchu a snaží se nikoho neurazit.
Sledují se dvě linie příběhu – první je o tom, jak Helen zvládá své uvěznění, druhá se zabývá tím, kdo skutečně zabil jejího šéfa. Asi nejlepší epizoda je ta, kde si hrají vězenkyně na Glee club a soutěží s mužským pěveckým sborem vězňů. Hodně vtipné mi přišlo i to Helenino dopisování s další vězenkyní.
Z postav je jenom Helen v rámci možností normální, ostatní jsou prostě divní, ať už se jedná o postavy ve vězení nebo o postavy ve firmě na výrobu kachliček. Mě kromě Helen bavila i výstavní ženuška mrtvého šéfa Elaine Bridges, která samozřejmě truchlí po mrtvém manželovi, ale po penězích, které si ukryl, ještě víc:-).
S pomocí, jakou má Helen od své sestry, právníka i spolupracovníků, to vypadá, že bude ve vězení ještě hodně dlouho, ale já s případnou druhou sérií už pokračovat nebudu.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Friday Night Dinner
Friday Night Dinner je seriál o jedné navenek obyčejné rodině, která se setkává každý pátek na večeři, a že to nebude jenom obyčejná večeře, je naprosto jasné. Charaktery jsou poměrně pestré a ani jeden člen rodiny není tak úplně normální. K tomu si připočtěte podivínského souseda, který se bojí svého vlastního psa, a přihluchlou drzou babičku a o klidný páteční večer je postaráno.
Humor je povětšinou situační. Friday Night Dinner není seriál, u kterého se divák popadá smíchy za břicho. Některé dětinské vtípky jako např. solení skleniček s vodou se může časem začít zajídat. V každém díle je ale alespoň jeden moment, který pro mě všechna možná negativa vyváží. Interakce mezi jednotlivými členy rodiny vypadá uvěřitelně a přirozeně. Občas to vypadá jak z normálního života.
Já se u seriálu dobře bavila, ale pokud by po mně někdo chtěl doporučit nějaký britcom, tak Friday Night Dinner by nebyla moje první volba.
67 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Continuum
Po pilotu mi Continuum zavánělo Alcatrazem. Naštěstí se z něj ale nevyklubalo schéma jeden terorista – jeden díl, přesto je to spíš kriminálka se sci-fi prvky než samotné sci-fi.
Líbí se mi, jak je vykreslená budoucnost v roce 2077. Žádné apokalyptické město, ale celkem fungující infrastruktura plná létajících vozítek a dalších užitečných vychytávek. Ano, aplikace make-upu v budoucnosti je naprosto geniální:-) Postupně se ovšem ukazuje, že budoucnost a ani manželství Kiery asi nebude tak růžové, jak by se mohlo v prvním dílu zdát. Stejně bych ale brala, kdyby se víc děje odehrávalo v budoucnosti než v současnosti.
Teroristi z Liber8 nepobrali moc charisma a zřejmě ani moc rozumu. Pro mě jsou moc podle šablony bezcitný padouch. Docela bych brala, kdyby trochu blíž objasnili jejich motivaci, přece jenom nebyli teroristy od narození.
Mojí nejoblíbenější postavou je Matthew Kellog. Z každé situace chce vytěžit pro sebe co nejvíc, i když chvílemi se zdá, že to nebude až takový hajzlík. To je asi nejzajímavější postava celého seriálu, protože Kiera se mi zdá až příliš dokonalá, Carlos je nuda k uzoufání a Alec je sice sympaťák, ale nějak mu nevěřím ty ultramoderní mašinky ve stodole, o kterých vůbec nikdo neví.
Závěrečné díly byly parádní a přinesly hodně otázek. Od prvního dílu víme jak, teď víme i kdo, tak snad do budoucna zjistíme i proč.
50 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 6 lidí