anjoa
Jméno | — | |
Věk | — | |
Bydliště | — | |
— | ||
— | ||
— | ||
Poznámka | — |
Bent
Zastavte mě, jestli už jste tohle někdy slyšeli: upjatá rozvedená matka se seznámí s nezodpovědným floutkem, který si rozumí s její dcerou víc, než si s ní kdy bude rozumět matčin nový přítel, bum přeskočí jiskra a je konec. Říkáte, že v každé druhé romantické komedii? Přesně takový je námět komediálního seriálu Bent.
Sice označit Bent za komedii, to chce hodně fantazie, protože v těch šesti dílech toho moc vtipného nebylo. Pokud máte ve zvyku u seriálů přemýšlet, tak tady to nedělejte. Jinak se začnou objevovat otázky typu: "Kdo si platí stavaře, který nepracuje?" nebo "Proč už tu bandu dávno nevyrazila?" nebo "Jak s nimi může probírat cokoliv, co se netýká přestavby kuchyně?"
Co je na Bent tak špatného? Bent se tváří jako romantická komedie, ale mě to přijde jako tři seriály v jednom. Je tu romantická zápletka mezi Alex a Petem, potom je tu banda řemeslníků, která opravuje dům a nakonec linka nezaměstnaného herce Walta. Dějové linky a postavy jsou propojeny naprosto ledabyle, občas jejich interakce nedává vůbec žádný smysl. Mezi Alex a Petem je stejná chemie jako mezi Alex a Benem – žádná. Vedlejší postavy sice můžou být občas zábavné, ale stejně vypadají jako výplň toho, na co se čeká, tedy až se Alex a Pete dají dohromady. Jestli se navíc otázka ne zda se dají dohromady, ale kdy se dají dohromady, stane středobodem seriálu, tak to párování prostě ztrácí svoje kouzlo.
Bent není nekoukatelný seriál, ale není v něm nic originálního, všechno už jsme viděli stokrát a líp.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk
Labyrinth
Samotná kniha, i když ji mám hodně ráda, je podle mě poměrně přeceňovaná, ale i tak jsem chtěla vyzkoušet seriál. Vzhledem k množství postav, nejrůznějších odboček a historických zmínek mi bylo jasné, že se kniha musí poměrně osekat, aby se příběh vlezl do dvou dílů seriálu. Jenže je to tak zjednodušeno, že pro mě je to kouzlo knihy fuč. Je to vidět třeba na příběhu Audrica Baillarda a Sajheho, jejich příběhy jsou naprosto upozaděny.
Je tu dost velký nepoměr mezi dobou, po kterou se seriál odehrává ve 13. století a dobou, po kterou se odehrává ve 21. století. Stejně jako v knize i v seriálu je příběh Alais mnohem zajímavější než příběh Alice a já se vždycky těšila, až se děj posune do minulosti. Navíc ta blonďatá osůbka s vykulenýma očima je nevinnost sama a mě děsně rozčiluje:-) Většinu času se tváří jako ztracené zvířátko, někdo by měl možná tendenci ji obejmout a chránit, ale já s takovými postavami nedokážu sympatizovat. V některých chvílích je taky to protnutí minulosti a současnosti až moc nepřirozené. Líbí se mi třeba Alaisino putování z Carcassone, kdy kolem projede Alice v autě, ale Will snažící se prolomit kód zámku střídající se se záběry na starobylý obléhaný Carcassonne už tak moc ne.
Záporné postavy jsou opět jenom karikaturou člověka. Proč jenom ti záporáci alespoň pro jednou nemůžou mít mozek? No a snaha o vytvoření druhého Silesa bez Paula Bettanyho prostě nemá šanci na úspěch. Katie McGrath ještě nestihla sundat Morganin škleb a Oriane hraje v podstatě úplně stejně.
Seriál sice postrádá napětí "od začátku do konce", ale jsou v něm zajímavé momenty a hlavně Jessica Brown-Findlay jako Alais je naprosto skvělá. Taky Tom Felton už konečně není jenom Draco Malfoy. Bitvy, upálení i nejrůznější mrzačení jsou na televizní produkci hodně dobré. Závěr je přesně stejně divný jako v knize:-) Sečteno a podtrženo, jedná se o nenáročnou podívanou, ve které se neztratí ani ten, kdo nečetl knižní předlohu, což nakonec může být i výhoda.
Jen tak pro zajímavost, úplně na konci ta průvodkyně na hradě je samotná autorka knihy Kate Mosse.
33 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 3 lidé
Mockingbird Lane
Mockingbird Lane je pro mě velmi příjemné překvapení, které spojuje sympatické herce, černý humor a úžasné retro prostředí plné barev. I když je ten jeden díl plný morbidních vražd, všechno vypadá tak roztomile a optimisticky, už chybí jenom koláčník Ned. Vizuálně je to naprostá krása (krysí sestavení dědečka, Liliiny pavoučí šaty, hrudník otvíraný na zip nebo malé roztomilé domácí zvířátko).
Celý díl uběhne hodně rychle, ale že by tady bylo něco vyloženě děsivého nebo vyloženě vtipného, spíš se to veze v takovém pozitivně morbidním tónu. Celá rodinka je taková neotřelá, od upírského dědečka až po normální Marylin. Můj oblíbenec je ale Eddie, který je v té skautské uniformě tak strašně roztomilý a který chce být navíc vegetarián:-) Kam se na hodujícího dědečka hrabe Stefan se svými králíčky. Munsters jsou hodně zvláštní rodinka, ale záleží jim jeden na druhém a to se prolíná celým dílem.
Mě ta kombinace nadpřirozena, hororu, rodiny a humoru bavila a je škoda, že seriál byl zaříznut, když už ne třeba obsahem tak jsme se mohli kochat alespoň barvičkami:-)
50 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Hunted
Na Hunted jsem se těšila snad rok. Očekávala jsem takové Strike Back v ženském podání. No, co si budeme povídat, trailer to s tou akcí trochu přehání:-), takže v tomhle ohledu musím říct, že to pro mě bylo trochu zklamání. Navíc když je hlavním hrdinou muž, tak je to borec, kterého nic nerozhází a který má sex několikrát za díl. Když je hlavní hrdinkou žena, tak se víc hraje na city a ona se rozplývá nad každým dítětem, které uvidí. Jenže se tu hned naštěstí ukázalo několik kladů a absence mnou očekávané akční složky nakonec není vůbec na škodu.
Velkou předností seriálu je pro mě ticho, když postavy nemají co říct, tak jednoduše mlčí. Nejsou tady žádné zbytečné emotivní řeči o tom, kdo má koho rád a koho ne a proč. Vyjadřování hlavních postav je tak poměrně úsporné a ke komunikaci stačí i jeden jediný pohled. Mám ráda, když herci dokáží vyjádřit svoji postavu beze slov, jen výrazem obličeje a těla, proto je tu pro mě navíc ještě jedno velké plus. Herečky na sobě nemají tuny make-upu a hýbou se jim svaly v obličeji, takže nepůsobí jako oživlé voskové figuríny s jedním výrazem ať se děje, co se děje.
Co se týče postav, tak mi vůbec nevadilo jakési odosobnění jednotlivých členů týmu, o kterých divák moc neví a to, co ví, se dozví jen tak mimochodem. Kdo jsou, odkud jsou a proč jsou v týmu, není vůbec podstatné. Důležité je, že jsou v týmu právě teď a tady. Přesně to zapadá do atmosféry, kterou chce seriál navodit – odtažité prostředí špionů, kde nikdo nevěří nikomu.
Taky musím výslovně zmínit Melissu George, která hraje Sam tak, že jí člověk věří v emotivních scénách naprosto všechno a která ani při rvačkách a kroucení krčků dvoumetrovým chlapům nepůsobí směšně. Vůbec nechápu, že až doteď unikala mojí pozornosti. Taky je hezké vidět, že ani zbytek hereckého osazenstva není pozadu a nikdo z nich nevyčnívá tím špatným způsobem.
Přišlo mi, že hlavní konspirační záhada kolem Hourglass je hodně upozaděna ve prospěch případu kolem Jacka Turnera. Jako ne, že by tenhle případ nebyl zajímavý, ale mě osobně víc zajímalo, kdo a proč se Sam pokouší zabít. Bohužel to podle mě tvůrci s rozsahem hlavní konspirační záhady trochu přehnali, to, co se z toho klube, je až moc velké. Vypadá to, že Frank Spotnitz až moc počítal s druhou sérií, která s největší pravděpodobností nebude.
Seriál má celkově pomalejší tempo, které se postupně zrychluje a v posledním dílu letí rychlostí světla. Pro někoho je závěrečný díl možná zklamání, protože seriál neodpovídá na všechny otázky, mně to tentokrát nevadí a navíc jsem se rozhodla ho pokládat za happy end.
60 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 5 lidí
Les Revenants
V obyčejném malém francouzském městečku se začínají dít neobyčejné věci. Představte si, že jste večer sami doma a najednou se vám vrátí mrtvý příbuzný. Přinejlepším jenom klepe na dveře, přinejhorším si dělá v kuchyni sendvič. Co uděláte?
Samotná přítomnost mrtvých mezi živými je děsivá a přináší s sebou těžko uchopitelnou hrozbu. Zub času na nich navíc nezapracoval, neví, že jsou mrtví, nic si ze smrti nepamatují, jediné co mají, jsou vzpomínky na předchozí život. Vyvstává plno otázek, na které nikdo nemá odpovědi. Kromě návratu mrtvých je tu ještě řada dalších neobvyklých věcí a menších záhad, které se stejně jako například v Twin Peaks zdají být součástí mnohem větší záhady. V seriálu se tak podařilo vytvořit mrazivou atmosféru plnou úzkosti. V jednotlivých dílech se vyskytují malé nenápadné nápovědy, co by se asi tak v městečku mohlo dít, ale celková záhada objasněná není.
Líbil se mi vzájemný propletenec vztahů jednotlivých postav, kdy každý znal každého, ale nikdo nikomu nevěřil. Navíc každá postava na návrat svého bližního reaguje odlišně – někdo je šťastný, někdo má strach, někdo tomu nevěří, někdo je naštvaný. Taky se mi hrozně moc líbily úvodní titulky, mají takový HBOvský nádech. Jako další klad vidím to, že jsem se u seriálu necítila vůbec v klidu, ale měla jsem chvilkami fakt špatný pocit, že něco není úplně v pořádku. Někdo má strach z pavouků, někdo z hadů, někdo z výšek, někdo z opic, mě celých osm dílů k smrti děsil po většinu doby divně koukající a nic neříkající Victor. A když občas promluvil, tak jsem mohla vylítnout z kůže, fuj:-)
Co se týče záporů, tak na mě tam bylo trochu moc řečí o Bohu a znovuzrození. Postavy se bohužel občas chovaly dost nesmyslně, ale na druhou stranu takové vysvětlení havárie autobusu se jen tak nevidí:-) Většinou mi taky nevadí, že v seriálu není vysvětleno všechno a celkový obraz je ponechán na fantazii diváka, ale tady mi to vadilo hodně. Ani přesně nevím, na co si mám stěžovat, protože celý seriál je prodchnutý skvělou mysteriózní atmosférou a překvapivými zvraty (hodně zajímavé jsou třeba flashbacky jednotlivých postav), jenže by potřeboval dopointovat. Pořád se čeká, čeká, až to přijde a ono furt nic nepřichází. A když už to teda konečně přijde, tak, no však to uvidíte sami. Závěrečný díl mě hodně zklamal. Zřejmě přetáčeli scény nebo byl špatný střih, ale v celém dílu v mnoha scénách nesedí make-up nebo vlasy. Přiznávám, že jsem taky asi úplně nepochopila závěrečnou geniální myšlenku díla, takže kdo mi vysvětlí posledních pět minut seriálu, tak hurá do toho.
Kdo očekává nějakou akci, tak bude asi zklamaný, protože v seriálu se toho v podstatě moc neděje. Pokud se chcete podívat na trochu jiný zombie seriál, ve kterém nejde ani tak o to přežít v boji proti masožravé bandě zombíků, ale hlavně o lidskou povahu, o schopnost vyrovnat se s neznámým, tak určitě neprohloupíte.
80 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 10 lidí
Melissa & Joey
Melissa & Joey je přesně tím seriálem, jakým se na první pohled zdá. Je to naprosto odpočinkový, nenáročný seriál s morálním ponaučením na konci, takže obvykle nic pro mě, ale Melissa & Joey na mě působí tak optimisticky, že jsem prostě nemohla odolat.
Navíc je na tomhle seriálu vidět ohromné zlepšení od prvního dílu, kdy se i dětské postavy začínají víc projevovat a navíc hned na začátku došlo k výměně jedné z nepříliš důležitých postav. Pak taky musím zmínit v první sérii Joeovo neustále zázračně mizející a objevující se vlasy:-) Můj osobní favorit je ale Ryder, sice moc nemluví, ale co řekne, stojí za to. Oblíbila jsem si i jeho úžasně panovačnou přítelkyni Holly.
Melissa a Joey rozhodně mají mezi sebou něco, jiskry lítají z jedné strany na druhou a oni se neustále pošťuchují. Jsem ale ráda, že ten vztah v dosavadních sériích tvůrci udrželi na úrovni přátelství a že nepřerostl v něco víc. Uvidíme, co přinese další série. Doufám, že to nebude rychlý skok do romantické linie.
Seriál není třeskutě vtipný, ale dobře se na něj kouká. Jediný větší problém mám s tím smíchem v pozadí, který mi vadí snad ve všem. Nemám ráda, když mi ukazují, kdy se mám smát, nejsem tupec, abych to nepoznala:-)
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
The Way We Live Now
The Way We Live Now je další vynikající adaptace od BBC. Ukazuje obrovský boom obchodu, Ameriku jako zemi neomezených možností, ale i lpění na tradicích anglické společnosti. Místy to bylo tedy docela zdlouhavé, ale stejně mě to bavilo a nelituju času stráveného s tímhle seriálem. Pokud někdo očekává romantickou zápletku ve stylu Jane Austen, asi bude zklamaný. Romantická zápletka tu sice je, ale netvoří středobod seriálu, ale spíš jednu z jeho vedlejších linek. Středobodem je tady Melmotte a to, jak jeho činy ovlivňují desítky lidí kolem něho.
Ty postavy, to je naprostá dokonalost. Ať už jsou jakékoliv, tak ke každé z nich si vytvoříte určité pouto, žádná z nich vám nebude lhostejná. Budete je milovat, budete je nenávidět, soucítit s nimi, možná vám budou k smíchu, ale žádná z nich vám nebude lhostejná. Naivní Paul semletý okolnostmi, nemožný vychcaný hajzlík Felix, kterého několikrát v temné uličce zbije šest až osm obrovských chlapů:-), ale kterého snad nelze nemilovat, hrubiánský obchodník Melmotte, emancipovaná Hetty, její vychytralá matka, nebezpečná Mrs. Hurtle, gentleman každým coulem Roger. Ovšem mojí nejoblíbenější postavou je Melmottova dcera Marie, která se zejména na začátku v určitých momentech jeví jako naprostý psychouš, aby se ukázalo, že nelze dát jen na první pohled. Její osud je jeden z nejdojemnějších v celém seriálu, protože peníze nic dobrého Melmottově rodině nepřinesly, v jednu chvíli je výhodná partie pro každého londýnského šlechtice, v druhé odpad společnosti. Těch pár postav, které získaly svůj šťastný konec, vyvažuje stejný počet postav, které se svého šťastně až navěky nedočkaly. Ach jo, proč jenom nějaký klasický román nemůže mít šťastný konec pro všechny?
Nelze výslovně nezmínit Davida Sucheta a Shirley Henderson, protože tenhle seriál je jejich herecký koncert. Pořád mám Sucheta zafixovaného jako Poirota, ale i jako Melmotte je skvělý. Scény, ve kterých jsou spolu Suchet a Henderson, jsou jedny z nejlepších a nejsilnějších scén celého seriálu.
Je zajímavé porovnat, jak slečna Georgiana Longestaffe pohrdá Melmottem, který při snídani stoluje jako prase, a Melmotta, jak pohrdá svými urozenými návštěvníky, kteří při slavnostní večeři dělají to samé. Nezapomenutelný je i Melmottův volební projev o míru a prosperitě, zvlášť když si uvědomíte, že tohle dílo bylo publikováno někdy kolem roku 1870.
Oproti knize se mi zdá, že některým postavám značně vylepšili charakter (Paul, Felix), některým v tomhle ohledu spíše ublížili (Mrs. Hurtle). Na stránkách knihy prostě Paul nevypadá lépe než Roger, Mrs. Hurtle je jednou z nejzajímavějších postav knihy a v téhle adaptaci je jenom bláznivá Paulova ex-snoubenka.
Cillian Murphy jako Paul Montague je takový hezounek s porcelánovou pletí, který se možná hodí do londýnských pánských klubů 19. století, ale při stavbě mexické železnice v kovbojském oblečku působí přinejmenším nepatřičně. Rušivě působí i „americký“ přízvuk Mrs. Hurtle. Škoda, že tu nebylo více Rogera jako morální protiváhy Melmotta a představitele tradičního života venkovské šlechty.
K dokonalosti tomuhle dílu chybí málo.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Appropriate Adult
Dokud jsem neviděla Appropriate Adult, tak jsem o existenci nějakého Freda Westa a jeho ženy Rose neměla ani potuchy, takže jsem čekala něco jako Criminal Minds na britský způsob. Hned v úvodních titulkách je ale uvedeno, že se jedná o seriál založený na skutečných událostech, tak mi bylo jasné, že jako Criminal Minds to fakt nebude.
Celkově to působí strašně odtažitě a studeně. K tomu přispívá i to, že se to odehrává v roce 1994 – hnusné oblečení, hnusné brýle, příšerné účesy. Není to žádný akční krvák, kdy policie chytá sériového vraha, ne ten už je ve vazbě a probíhá samotné vyšetřování a objasňování jeho motivů, takže je to spíš o mluvení, a tím myslím hodně mluvení. Seriál se odehrává převážně ve výslechové místnosti nebo v domě Freda a Rose. Z lhostejnosti, se kterou Fred popisuje, jak uškrtil, rozřezal a spálil tělo svojí dcery Heather, čiší až strach. Mluví o tom asi s takovým zapálením, jak kdyby vyprávěl, že šel ráno do obchodu koupit rohlíky. Totéž by se dalo říct i o každém pohybu nebo slově Rose.
Fred je psychopat s chladně kalkulující myslí, který dokáže najít a využít každé slabosti. Janet je naopak velmi zranitelná osoba, která se dostane k něčemu, na co není vůbec psychicky připravená. Janet se chvílemi chová fakt hloupě. Prostě jí v hlavě nebliká výstražné červené světýlko. Navzdory tomu, že na vztahu Janet a Freda je založen celý seriál, její motivace zůstávají nevysvětleny a já se do seriálu až tak úplně nevžila. Navíc si myslím, že člověk má určitý pud sebezáchovy, a je pro mě těžké uvěřit, že se Janet nechá dobrovolně vcucnout do toho všeho a že se tam na konci dokonce objeví i koupelna a léky.
A i když jsem přála cenu BAFTA Benedictu Cumberbatchovi za Sherlocka, tak se vůbec nedivím, že jí získal Dominic West za Freda. West jako Fred byl střídavě okouzlující, děsivý, žalostný, zkroušený a nechápající. Byl dostatečně přesvědčivý a tak nějak hypnotický. Za svůj výkon cenu BAFTA získaly i Emily Watson jako Janet a Monica Dolan jako Rose. Mně osobně Monica Dolan jako Rose přišla děsivější než Dominic West jako Fred. Z toho jejího tichého zírání mi lezl mráz po zádech:-)
Appropriate Adult je velmi dobře řemeslně zvládnutý. Není to žádný hon za senzačním odhalením, žádné velebení sériového vraha, nejsou vidět žádné části lidských těl. Je to umírněné, reálné a zároveň brutální a místy i vtipné. Ano, píšu i vtipné, ale jedná se spíš o hysterický smích, jakousi nevěřícnou obrannou reakci na to, co Fred říká.
Nemůžu říct, že by mě Appropriate Adult nebavilo. Bavilo mě, a hodně, ale je tu prostě ale. Dokud se příběh odehrává v pracovní rovině, tak to jde, ale jakmile se přenese do Janetiny rodiny, tak už pro mě prostě tak zajímavý není.
0 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 0 lidí
Secret State
Secret State je zajímavé politické drama z britského parlamentu. Boj dvou hlavních politických stran, snaha Ros a Felixe dostat se do Downing Street č. 10, tajné služby se svojí agendou, armáda, novináři, transnacionální korporace sledující své vlastní cíle a uprostřed toho všeho Tom Dawkins.
Nezapomenutelná je úvodní scéna, kdy Dawkins prochází městem zasaženým průmyslovou katastrofou. Všechno je tmavé, rozbité, všude je prach a popel. Za ním je zčernalý plakát s nápisem Let's build a brighter Britain. Jedinou barvou je růžová dívčí rukavice, a když ji Dawkins zvedne, vidí, že v ní jsou ještě prsty. Je to tak tísnívé, tak znepokojující a zároveň i odvážné, protože kdy jste naposledy viděli v televizním seriálu části mrtvých dětí ztvárněné tak studeně?
Dawkins je naivní dobrák, který si myslí, že může dělat politiku lidsky a nezaplést se do žádné špíny. Snaží se přivést k zodpovědnosti americkou společnost, která zavinila smrt a zranění několika desítek britských občanů, jenže naráží na nepřátelské hradby. Chvílemi mi Dawkins připomíná kořist, kterou pronásledují, obkličují a možná i dostanou vlci v rouše beránčím. Možná se někomu bude zdát, že ignorování všech varovných signálů, je něco, co člověk bojující o přežití nedělá, ale já myslím, že vzhledem k jeho minulosti je pochopitelné, že nechce udělat něco podobného znovu.
Líbil se mi i vztah Tonyho a Agnes, kdy ačkoliv se tyhle dvě postavy nikdy nesetkaly a nikdy spolu nemluvily, tak jejich vztah je prostě krásný. Brutalita útoku na Tonyho a jeho slova k Agnes ještě víc umocňují Agnesinu bezmoc, když celý útok se zpožděním poslouchá.
Secret State není dokonalý seriál, jsou tu určité věci, které prostě nesedí (např. zpravodajec si klidně odejde z práce s tajnými materiály a nikdo si ho nevšimne, je vůbec možné stát se premiérem bez jakékoliv podpory atd.), ale to dobré pro mě převáží všechno to špatné.
Gabriel Byrne je dostatečně charismatický, že i ze slabší scény dokáže něco vykouzlit. K tomu si připočtěte další skvělé herce jako Rupert Graves, Gina McKee a pro mě neznámá Sylvestre Le Touzel.
Přestože se toho během těch čtyř dílů stalo strašně moc, tak se v podstatě příběh nepohnul z místa a skončí přesně tam, kde začal. Mně se celkově líbil, ale chtěla bych víc, protože vzhledem k událostem celého seriálu se mi konec zdál poněkud neuspokojivý.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřili se 2 lidé
Falcón
Po prvních dvou dílech jsem chtěla napsat, že jak mi detektiv Falcón přirostl k srdci v knihách, tak přesně tak mi k srdci nepřirostl v seriálu. Jenže po všech dílech musím přiznat, že si mě získal. Není to elegantní Zen, ošuntělý Wallender ani zlomený Luther, je to chlapík, kterému tak trochu hrabe a který snad nikdy nespí a všude s sebou tahá "ochucenou" vodu v plastové lahvi.
Taky tady mi přijde úsměvné to, že hlavní postavy mluví anglicky, v pozadí lidi štěbetají španělsky a veškeré nápisy jsou taky ve španělštině. Co mi hodně vadí, je vizuální stránka seriálu v prvních dvou dílech. Beru, že Falcónovy drogami vyvolávané vzpomínky budou rozmazané, ale východ slunce rozmazaný, běh ulicí rozmazaný, světýlka v dálce pořád rozmazaná. A k tomu se kameramanovi snad třásly ruce, protože jinak si neumím vysvětlit zbytečné lítání obrazu nahoru a dolů, že by z toho jeden dostal mořskou nemoc. V dalších dvou dílech je to už normální, teda taky má Falcón halucinace, ale ty netvoří většinu dílu.
Už v knížce se mi zdálo Falcónovo pátrání v The Blind Man of Seville spíše sledem náhodných událostí než skutečným pátráním, což je v seriálu ještě umocněno vynecháním určitých aspektů jeho osobnosti. Vypadá, že je mu úplně jedno, že vrah zná snad všechny detaily z jeho osobního života. Protože jsem knihu četla, tak jsem závěr znala, ale myslím si, že divák znalý detektivek na ten šokující zvrat dokáže přijít sám. The Silent and the Damned se odehrává 3 měsíce po událostech, které změnily Falcónův život. Ačkoliv už tenhle příběh není pro Falcóna tak osobní, tak je mi tady jako postava mnohem sympatičtější. Vypadá, že se konečně zajímá o své okolí, že se ze všech sil snaží udržet nad vodou, že snad najde nějaké logické vysvětlení pro všechno.
Falcón byl bezpochyby vytvořen, aby konkuroval dalším anglicky mluvícím detektivům v cizí zemi – Wallanderovi ve Švédsku a Zenovi v Itálii. Wallanderova mizérie je tak trochu pochopitelná, koneckonců žije na nehostinném severu:-), ale co Falcón žijící ve slunné Seville?
Podívat se na seriál bez znalosti knih, tak bych snad vytkla jenom ty rozmazané fleky v prvních dvou dílech, jinak je to docela dobrá kriminálka se sympatickými herci a nepříliš otřepanou zápletkou. Já jsem ale obě knihy četla, a proto nemohu opomenout, že mi tu chybí jejich atmosféra, všechno je hrozně zjednodušené a opomíjí to podle mě důležité aspekty Falcónovy osobnosti, jeho rodiny, kolegů, historii obou případů a hlavně temnou stránku lidské povahy.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřil se 1 člověk