_-0-_
Jméno | Ano, jméno mám. Příjmení také. | |
Věk | 2024 let | |
Bydliště | Earth | |
@**************** | ||
— | ||
Z ksichtoknihy pociťuji nauseu | ||
Poznámka | Ještě bych mohl uvést svůj telefon, rodné číslo, adresu, datum narození, čísla účtů, OP a pasu. V dnešním orwellovském světě bych tak úspěšně dokonal suicidum. |
DEPRESIVNÍ BRITSKÝ KLENOT
Napřed to vypadá na standardní detektivku v britském podání, ale nedejte se zmýlit. Samotný příběh je jen formou, ve které je umístěn silně realistický depresivní obsah. Do klasického prostředí nižších sociálních vrstev jsou umístěny jednotlivé perfektně psychologicky vykreslené postavy, které se naprosto vymykají obvyklému seriálovému (nejen)černobílému pojetí.
Každý z nás je něčím poznamenaný, má své slabosti a nedostatky, mnozí z nás jsou v podstatě až nechutní, ale nikdy se za celý život nedostanou do situace, kdy by ty "ošklivé" vlastnosti viditelně vypluly na povrch.
Jednotlivé postavy mají jedna každá smůlu - prakticky s žádnou z nich se život nemaže. Z někoho je anetický kriminálník patrně kvůli tomu, v jakém prostředí vyrostl, jiný je poloblb, který by sice mohl být slušným člověkem, kdyby jej neformulovalo prostředí jinak, další by mohl dožít nudný život v poklidu, nebýt toho, že je eticky poněkud méně vybavený a naskytne se mu příležitost k obohacení, malé dítě je predestinováno k psychickým problémům jen proto, za jakých okolností bylo zplozeno a jaké má předky (a co se s nimi stalo), samotná protagonistka má zkrátka jen nadstandardně nespravedlivý osud.
Pro zvýšení realističnosti je většina postav (sejně jako většina našeho okolí včetně nás samotných) přinejmenším poněkud nesympatická.
K tomu to, co tak často předstíráme, že se nás netýká, že v nás není, nebo nechceme vidět - fatální choroby, životní smůla, naše slabošství, zbytečná tvrdost, nechutně slizká sebelítost, odmítání odpovědnosti za vlastní počiny... Zkrátka život v jeho nepříliš šťastné, ale o to uvěřitelnější podobě.
S žádnou postavou se nemaže, je syrově líčený takový, jaký umí být, když se fortuna dívá jinam.
Navíc se přímo vnucuje spousta etických otázek (včetně těch, které musí vnímavý divák položit sám sobě).
Ano, Happy Valley (už jen ta ironie, která přímo prýští z názvu) se dá na první pohled označit za detektivní/kriminální seriál, ale o to v něm ve skutečnosti vůbec nejde, musím zopakovat, že je to pouhá kulisa pro psychologicky pojaté dílo.
Poté, co jsem viděl S01 mi nebylo lehko.
Jsem si jistý, že se na seriál znovu nepodívám.
Úplně stejně si ale jsem jistý, že je to SKVĚLÝ britský produkt a že jsem moc rád, ža jsem jej viděl.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 6 lidí
JAK DOKONALE ZPRACOVAT PROFLÁKLÉ TEMA
Seriál je ukázkou dokonalého mixu venkovské idilky předminulého století, hororu a SCI-FI(!)
Děj se většinově odehrává v pozdním období viktoriánského Spojeného království. Je to převratná doba vědeckotechnického rozvoje, industrializace, prosperity (zotavení z krachu vídeňské burzy), počínající emancipace žen a katolíků, ale současně doba rigidního (de facto kastovního) sociálního systému - mezi nízkými společenskými vrstvami na straně jedné a aristokracií a většinově vzdělanou střední vrstvou byl propastný rozdíl. Slovo gentleman mělo tehdy jiný význam než dnes.
Londýnský gentleman Appleby se vzdá svého povolání psychologa v Londýně a vrátí se s druhou manželkou do rodného domu - farmy. Po smrti matky začne jako vlastník polností a de facto i vesnice (s obyvateli, kteří jsou závislí na prosperitě farmy) hospodařit v rámci pracovní terapie, kterou sám sobě předepsal jako formu léčby posttraumatického syndromu.
Jeho žena Charlotte je na svou dobu značně emancipovaná a podnikavá osoba, která se snaží bez zkušeností zpočátku s pomocí techniky a potom na základě nových postupů překonávat problémy s hospodařením a postupně si vydobyde pozici, ze které řídí celý provoz. Jenže do toho posupně přicházejí události, které napřed vypadají jako pouhá shoda nešťastných události, ale časem se k nim přidávají další a další, kde se již obtížně hledá racionální vysvětlení, aby se z nich nakonec vyvinuly situace, které jsou na pomezí duševního zdraví protagonistů, nebo holucinogenními zážitky.
Postupně se rozpadající osobnost Applebyho hledá vysvětlení a souvislost s minulostí, a to za pomoci skeptického kněze, který vždy hledá racionální řešení a láskyplné manželky (pozor, není to ani náhodou romantická sračka). Dalším problémem je rostoucí strach vesničanů, ohrožující chod farmy. Jenže - zlo přišlo a postupně si vybírá daň, do současného života se začíná promítat minulost i budoucnost, roste počet tragédií a atmosféra houstne. To vše až do tragického téměř happyendu, po kterém uklidněný divák dostane facku v podobě závěrečného zvratu, otevírajícího cestu pro S02.
Obstojná kamera, bezchybné dobové záběry, velmi slušné herecké výkony a obsazení, dynamika děje (časté střídání poklidných pasáží se zvraty a překvapeními), na dnešní dobu nezvykle bezchybně vystupňovaná gradace až do posledního dílu a 60 minutová stopáž - to vše je zárukou, že na rozdíl od většiny soudobých seriálů nebudete litovat ztraceného času.
Druhá polovina E06 Vám kontextu předchozích dílů vyrazí dech - zejména poslední věty:
"He's here.
The xxxxxxxxx Nathan Appleby.
Welcome to the xxxx of the xxxxxx.
We have a question.
Why did you xxxx your xxxx?"
Ano, tak má vypadat ukončení první řady!
Doporučuji sledovat (nejlépe v maratonu).
MIMOCHODEM, AUTOR INFORMACE O SERIÁLU OČIVIDNĚ VIDĚL JINÝ SERIÁL, NEŽ JÁ. Možná by nebylo od věci se před psaním textu na seriál podívat, nebo alespoň uvádět zdroj, ze kterého je informace čerpána.
NEDEJTE SE ODRADIT OFICIELNÍM POPISEM - INFORMACÍ NA SERIALZONE.
EDIT: K mé lítosti (a naštvání) dle https://premieredate.tv/tv-series/3416-the-living-and-the-dead-release-date.html season 2 NEbude. Kvůli sledovanosti to není, takže v tom bude zase nějaká politicko-korektní prasárna. Údajně možná s ohledem na ohlas v US bude druhou řadu produkovat BBC America, ale i pokud ano, tak bych se raději moc netěšil...
88 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 8 lidí
PROPADÁK OD MTV - PATRNĚ NEJVĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ ROKU
Úchvatné (a to je nevýstižné slovo) záběry a kvalitní animace + počáteční "fantasy feeling" to ano.
Jenže tím to k mé lítosti končí - forma a grafika oslavily drtivé vítězství nad obsahem, děj systematicky deceleruje a degraduje, s každým dalším dílem ubývá logiky a přibývá množství zbytečných, nesnesitelně nablblých keců. Okořeněno prvky z červené knihovny, to vše často podkresleno odpudivě nasládlou hudbou. Každý další díl Vás znechutí více...
Při pohledu na to, jak po obrazovce defilují vymydlení a vystylovaní metrosexuálové se radovat neumím, z hereckých výkonů hodných ochotnického spolku také ne, to ani převtělený Crixus nezachrání. Některé díly působí dojmen, že se jedná o pokus vytvořit nový bezduchý žánr - "soapfantasy".
S filmovými zpracováními Tolkienových děl má Shannara obdobné jen lokace - nenechte se zmást záběry dokonalé, jen lehce upravení přírody.
Pokud jste příznivci fantasy (jako jím jsem já), tak si raději stáhněte a přečtěte obě řady knižních předloh. Nepochybně poté pocítíte obsedantní potřebu zastřelit scénáristu.
MTV v roli producenta čehokoliv nehudebního ve mně vzbuzuje a priori podezření, které se jako vždy potvrdilo. Cílovou skupinou seriálu jsou lehce retardovaní adolescenti. Pokud se mezi ně řadíte, tak přeji příjemnou zábavu.
Nezasloužených 50% dávám jen za záběry z exterierů, mělo by to být méně.
88 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 25 lidí
NĚCO JAKO SEXUÁLNÍ NADHODNOCENÍ
České seriály jsou Čechy obvykle nadhodnoceny o 20-30% oproti zahraničním. Jednoznačně se tady uplatňuje neméně četná forma nadhodnocení - a to nacionální nadhodnocení.
Seriál je profesionálně dobře zvládnutý (ve slova smyslu že divák nepřepne na jiný kanál), ale nebýt česko-slovenských profláklých ksichtů a reálií, tak by na české Serialzone zapadl mezi desítkami obdobných detektivních seriálů ze světové produkce, kde se řadí do šedého průměru.
Zkrátka nevyniká ničím, pro co by si za měsíc měl divák vzpomenout, o čem byl...
50 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 12 lidí
Překvapivě realistický nástin minulosti
Velká vlastenecká válka zamíchá osudy lidí - dvojčata Petr a Pavel se od sebe značně povahově liší a mají zcela odlišné osudy, ale přesto se navzájem chápou a respektují. Pavel, čestný učitel matematiky, si ve stalinistickém Rusku jako "nepřítel lidu" odpykává trest jako venkovský učitel, Petr, který je recidivující zloděj (kasař) a mezi kriminálníky má význačné postavení ("vor v zakone"), má navíc dobrou přípravu z německé špionážní školy Abwehru. Přesto je zajatý a dostane se do rukou NKVD při sabotážní akci na ruském území. Snaha k jeho naverbování, aby pracoval pro ruskou stranu, vede k jeho útěku a smrti. NKVD přijde na to, že by mohla mrtvého Petra nahradit jeho vzhledově podobným dvojčetem Pavlem a poslat zpět za frontovou linii jako špiona. Pavel se role svého bratra ujme, protože jedině tak získá šanci, že se ještě někdy uvidí s rodinou. Není to ale jednoduché - Petr byl typický dobrodruh a predátor, kdežto Pavel je plachý "měkkýš", který se napřed musí naučit nejen zvládat techniku špionáže, ale k tomu musí ovládnout zlodějské řemeslo. Smrtící hra plná morálních dilemat a proher začíná...
Seriál apoštol je typickou ukázkou, jak se současné Rusko snaží (tedy spíše před okupací Krymu snažilo) vyrovnat s minulostí - směsí vlivu traumat z Druhé světové války a éry stalinismu. V kombinaci s pro postbrežněvovské Rusy "neotřelými dramaturgickými technologiemi" (nelinearita děje, retrospektivy, opatrné dávkování patosu, latentní morální imperativy, gradace a finální zvrat, nejedobarevný hrdina a nemilosrdně brutální popis stalinského režimu) vznikla miniserie, která se vymyká naivním propagandistickým klišé, charakteristickým pro starší ruské válečné seriály. Jako u všech seriálů ruské provenience je třeba si uvědomit, že je ruský divák vidí zcela jiným prizmatem pohledu, než středoevropan.
Za pozornost stojí, v jakém souladu jsou líčeny oba režimy - na jedné straně stalinský, ve kterém neexistují lidská práva, existenční jistoty a spravedlivost, ale naopak, kde obyvatelé žijí v orwellovském světě, plném propagandy, lží, udání a trestnách táborů, ve světě, kde nikdo netuší, co s ním bude zítra, pokud vůbec pro něj nějaký zítřek bude. Na straně druhé je líčený brutální svět na územích okupovaných Němci, který si s tím stalinským de facto v ničem nezadá.
OFICIELNÍ POPIS V ZÁLOŽCE "INFORMACE" BOHUŽEL OPSAL/PŘELOŽIL NĚKDO, KDO SERIÁL NEVIDĚL - JSOU V NĚM CHYBY A VŮBEC NEVYSTIHUJE CHARAKTER MINISERIE.
JE TO VELKÁ ŠKODA, PROTOŽE TENTO SERIÁL JE JEDEN Z MÁLA RUSKÝCH VÁLEČNÝCH SERIÁLŮ, KTERÝ LZE DOPORUČIT INTELIGENTNÍMU DIVÁKOVI.
100 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 6 lidí
DÉJÀ VU? NE, TOHLE UŽ TADY SKUTEČNĚ BYLO. LEPŠÍ!
Čaj se dá spařit několikrát, káva také. Každý další odvar je méně chutný a vonný, méně výrazný. S tímto seriálem je to obdobné, je to pokus o recyklaci 1000x provařených námětů a situací, co chybí na hloupoučkém zpracování se snaží tvůrci zamaskovat akcí a visuálem. No, ale ani ta akční podívaná se moc nepovedla a visuály rozhodně nezpůsobí "wow reakci"....
Ani pokus o omluvu nízkým rozpočtem neobstojí - za obdobné rozpočty umí a uměla vznikat mnohem lepší dílka. Ano, musím souhlasit s tím, že scénárista zjevně kdysi viděl Firefly (ale také viděl/četl Dunu a spoustu dalších Sci-Fi), ale ten výsledný mix z předloh nezvládl.
Naprosto nechápu, proč vznikají takovéto paskvily, když existuje nepřeberné množství literárních předloh, jejichž zpracování by vedlo k mnohem lepším výsledkům, patrně i kdyby je zpracovávaly týmy, byť i kvalitativně na "úrovni" tvůrců tohoto seriálu.
Nejhorší je, že míra předvídatelnosti děje v kombinaci s hereckými výkony protagonistů musí i velmi málo náročného diváka NUDIT, stupidita mnoha dialogů ZNECHUTIT.
Sledování je ztráta času...
Jediným kladem je poslouchatelný soudtrack.
70 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 10 lidí
TEEN SCI-FI S UKRADENÝM NÁMĚTEM
Jsem SCI-FI nadšenec a tak jsem se s poměrně velkým inexem očekávání začal dívat na tento seriál. Sci-Fi s tematikou časových posunů, smyček, paradoxů a pod. patří k mým nejoblíbenějším. Navíc - evropská produkce byla jako příslib méně stupidního zpracování, než jaké vyžadují diváci za Velkou louží.
Po zhlédnutí E01 (a posléze dalších) dílů jsem ale byl značně zklamaný.
Scénárista si patrně někdy v mládí přečetl Stráž času od Poula Andersona a řekl si, že je to fajn námět a tak si jej drze přivlastnil. Pro zjednodušení vynechal stroj času, který nahradil dveřmi - průchody do jiných dob, pracně zavzpomínal a vložil trochu SCI-FI hatmatilky, na časové paradoxy se zcela vykašlal (resp. je patrně ani nechápal), logiku odsoudil jako zcela zbytečnou disciplinu a s velmi nízkým rozpočtem začal točit.
Výsledek tomu zcela odpovídá - pochválit není co. Zápletky jsou poměrně nudné a značně předvídatelné, logických chyb je tam tolik, že divák vzteky překousne tužku, herecké výkony a obsazení odpovídají možnostem rozpočtu, na slušné efekty, které by alespoň trochu zpříjemnily nudu lze zapomenout.
Kdyby byl Poul Anderson ještě mezi živými, tak by hořce zaplakal.
Navíc je to takové nemastné - neslané, relativně přímočaré a stylem zjevně určené pro mladší diváckou obec. Není to ale tak popouzejícně stupidní jako Terra Nova, která je v této oblasti odstrašujícím příkladem.
60% dávám jen proto, že se to líbilo mé sedmileté dcerce, jinak bych šel někam mezi 40-50% :-)
UPOZORNĚNÍ: Většina ripů má výrazný problém se zvukem, který je posunutý o cca 5(!) vteřin. Titulky se zvukem sedí, video ne. Pokud si dobře vzpomínám, tak seděl E01, E03 šel stáhnout jako file se slovem "reparato" v názvu, zbytek je nesledovatelný, nebo se musí upravit v programech typu VirtualDub, nebo Avidemux, což je pakárna. Nakonec jsem stáhl sledovatelnou řadu z archaického DC++. Některé verze VLC umí vše přehrát bez problémů, programy, které používají externí kodeky ne. Pokud používáte u TV nějaký "mediabox" typu Popcorn, tak (testováno na mých dvou různých) si neporadí ani ty drahé.
No, ono je to ale v zásadě jedno - stejně o nic moc nepřijdete.
88 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 8 lidí
POSEDLOST AMERIČANŮ KŘESŤANSKÝM BOŽSTVEM
Když jsem byl o nějaká ta desetiletí mladší, tak se takovým dílkům pochybného provedení a nezpochybnitelného účelu říkalo "nalejvárna". O "kvalitě a "neotřelosti" seriálu toho tady bylo napsáno dost, takže se omezím na jediný aspekt:
V každém seriálu se musejí odrážet alespoň nějaké dobové reálie společnosti a sociální vrstvy, pro které je určený - zcela bez ohledu na to, jestli se jdená o sci-fi, nebo romantickou srajdu.
Zero Hour se většinově točí okolo kusu ztrouchnivělého dřeva a moci, která jej údajně obklopuje. No ano, jedná se o kříž, na kterém byl podle pověstí ukřižovaný Kristus. Tento "artefakt", tajné flanďácké společnosti, pár kněží, několikery hodiny s odkazy na umístění dalších, pár nácků a 100% věřící Američané, nějaká ta zbraň a krev, oslintávání a otlapkávání, sposta klišé a úzkostlivé nacpání každého epického celku do 43 minutového formátu - trochu protřepat (nemíchat) a máme tady nový konspirační seriál.
Nezpochybnitelnost a všudypřítomnost "boží existence" se prolíná všemi díly od začátku do konce. Jde to až do absurdních detailů. Američané jsou nemocní lidé - zjevně berou vážně věci, které u myslících jedinců vzbuzují v lepším případě úšklebek a v horším nezakrytý smích.
Tak abych si na závěr také zakonspiroval: četnost výskytu takovýchto křesťanských nalejváren v produktech, tvořených v Americe, nebo pro americký trh, stejně jako zapřísáhlé nekuřáctví, adorace a míra zastoupení sexuálních deviací, řádově převyšující jejich skutečný výskyt v populaci, četnost a úspěšnost výskytu žen- šéfů a bojovnic, bezešvý multikulturalismus e.t.c... - to vše vzbuzuje velmi silné podezření, že se jedná o nedobrovolně vložený edukativní záměr, který má postupně ovlivňovat populaci (zejména její nevzdělanou a sociálně problematickou) část.
Mimochodem, takový legrační postřeh - v nějakém z prvních dílů (tuším někde mezi E03 a E05) je záběr na dům v Paříži, na kterém vlaje vlevo od vchodu vlajka ČR a v pravo vlajka EU.
86 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 7 lidí
Něco takového v Čechách dlouho chybělo
Blaník se stal Českou sodou současnosti, sice zcela jiným způsobem (tím neříkám, jesli lepším, nebo horším).
Nejedná se o žádné umělecké dílo, ani o nadčasové skeče, ale o přímé reakce na aktuální politické a sociální děni. Zaplať přírodo, v Blaníku je politická korektnost mrtvým pojmem a autoři jsou odvážní - jdou na samou hranu žalovatelnosti.
Seriál měl pravděpodobně za účel pobavit diváka (což se mu bezesporu daří) ale jako možná neplánovaný efekt se stal něčím, co v zasmrádlé české kotlině dlouho chybělo - stal se pravdivým zrcadlem současnosti.
Spoustu absurdit a nepravostí(kterých je okolo nás neuvěřitelně hodně), jsme si bohužel zvykli brát jako normu, která je fešácky schovaná pod politicky korektními vysvětleními. Blaník se s tím nemaže a poukazuje formou nadsázky na holou realitu.
Pokud nejste naprostí suchaři, tak Vám garantuji, že se zasmějete.
Inteligentního humoru je okolo nás málo, a proto gratuluji tvůrcům!
89 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 9 lidí
Tak tohle se opravdu BBC nepovedlo
Neuvěřitelně zprasené postavy a některé zápletky z řecké mytologie, doplněné několika skutečnými postavami. Výsledkem je naprosto tupý klišoidní seriál, ve kterém se recykluje 100x recyklované. Kdyby to tvůrci alespoň uměli, kdyby alespoň tu a tam projevil některý protagonista stopu průměrného hereckého výkonu...
Celkově to připomíná modifikované výcucy z amerických "knih" typu "Shakespearova díla na 100 stranách" a pod), určených pro vzděláním nepostiženou, nebo nevzdělatelnou část populace, která se tak alespoň seznámí s některými jmény a pojmy, které se jim měla pokusit natlouct do hlav základní škola.
Jako koření láskobolné bláboly, které svou tupostí vyčnívají nad hloupoučkými vatoidními dialogy.
Způsob, jakým je v tomto zpracování znehodnocena řecká mytologie je neodpustitelný.
Jedná se o jeden z nehorších seriálů, za kterými stojí BBC.
86 % s názorem souhlasí
vyjádřilo se 7 lidí