Tak dneska taky lehoučké rozhodování. :)
Národ, horující pro sojku práskačku, si zaslouží Zemana a Babiše :-(
_-0-_ napsal(a):
Národ, horující pro sojku práskačku, si zaslouží Zemana a Babiše :-(
Víš co jdi do prdele.
Deaneira napsal(a):
Víš co jdi do prdele.
Je fajn vědět, s kým mám "tu čest".
Já vám do toho nechci zasahovat, ale mám pocit, že Deaneira to napsala hlavně proto, že tu jde jen o večerníčky, takže není potřeba si každé kolo kazit rozborem propagandy. Zkrátka vzpomínáme na dětství/rodičovství. Možná se pletu. Každopádně je škoda, že i něco jako večerníčky narušuje příjemné seriálové prostředí SZ.
jesmot napsal(a):
Já vám do toho nechci zasahovat, ale mám pocit, že Deaneira to napsala hlavně proto, že tu jde jen o večerníčky, takže není potřeba si každé kolo kazit rozborem propagandy. Zkrátka vzpomínáme na dětství/rodičovství. Možná se pletu. Každopádně je škoda, že i něco jako večerníčky narušuje příjemné seriálové prostředí SZ.
Ano trefil jsi to přesně 364, dní jsem se držela, dnes pohár mé trpělivosti pretekl.
jesmot napsal(a):
Já vám do toho nechci zasahovat, ale mám pocit, že Deaneira to napsala hlavně proto, že tu jde jen o večerníčky, takže není potřeba si každé kolo kazit rozborem propagandy. Zkrátka vzpomínáme na dětství/rodičovství. Možná se pletu. Každopádně je škoda, že i něco jako večerníčky narušuje příjemné seriálové prostředí SZ.
Nemohu souhlasit, protože je potřeba vidět každé dílo v kontextu doby a jeho účel/zadání není možné opomíjet. Krkonošské pohádky jsou nechutný indoktrinační (manipulační) nástroj, trestuhodně zaměřený na ty nejbezbranější - na malé děti. Jejich imprint je schopný poškodit i současnou generaci těch nejmenších.
Kdybychom nehodnotili všechna díla v souvislostech, tak by se musel na vrcholných místech žebříčků světové kinematografie držet film Jud Süss (doporučuji také zhlédnout film o filmu Žid Süss - Film bez svědomí), který je z hlediska zpracování a režie jednou z nejlépe zpracovaných románových adaptací své doby. Jenže - Feuchtwangerův román byl modifikovaný tak, aby vyhovoval požadavkům nacistické /goebbelsovské propagandy. Většina soudobých diváků/posuzovatelů to chápe - na rozdíl od hodnocení děl z období "reálného sociku". Nerozumím značné míře ostalgie, relativizace minulosti a jejímu překleslování, nechápu ty časté laskavé vzpomínky na léta strávená v Jiskrách, ČSM, SSM, KSČ, Lidových milicích a pod., nechápu slzy v očích při sledování Ženy za pultem, nebo Majora Zemana, nechápu, proč je tato minulost společensky akceptovaná na rozdíl od nacistické minulosti, od členství v Hitlerjugend, nebo v NSDAP. Patrně to souvisí s tím, že téměř v každé rodině byla (nebo ještě žije) "prašivá ovce", která se prostituovala s minulým režimem.
Z této minulosti je mi na blití, stejně, jako z Krkonošských pohádek. Takže nejde o "vzpomínky na dětství"rodičovství", ale o pochopení, kterého se zjevně každému nedostává.
Deaneira napsal(a):
Ano trefil jsi to přesně 364, dní jsem se držela, dnes pohár mé trpělivosti pretekl.
totalni souhlas,
uvitala bych moznost skryti prispevků nekterych ucastniku a to ve vsech ruznych castech SZ :-),
skutecne - mam dva horke favority, ktere bych hned poctila tim, ze by se mi nezobrazovali :D, protoze sotva vidim jejich avatar, vim, ze se potrebuji vyhnout i letmemu pohledu na prispevek nebo mi hned zkazi naladu, uff
pro Fruiko
;-), :D - tip a prosba do noveho roku - nesla by zavest funkce, kde mohu nastavit/ pozadat o skryti prispevků konkretniho uživatele? :D