Přesně tak Evo. Určitá počáteční invence produkcí ze Španělska, nebo Koreje se vytratila a nastoupilo rutinérství a šablony. Za mně je toho chrlícího se obsahu až moc.
richardK napsal(a):
Přesně tak Evo. Určitá počáteční invence produkcí ze Španělska, nebo Koreje se vytratila a nastoupilo rutinérství a šablony. Za mně je toho chrlícího se obsahu až moc.
Přijde mi, že je to celosvětový trand.
Já mám tenhle pocit už nějakou dobu, ale nečekala jsem, že tohle uslyším i od někoho z vás (redaktorů serialzone). Přijde mi, že jste v celém týmu hodně hustí v schopnosti si vždycky něco najít, ať už pozitivního, či negativního (a to myslím jako upřímný kompliment, protože nevím, jestli já bych měla energii na to mrknout na tolik věcí, co vy, ale npl si ráda vždycky přečtu). Jestli tenhle dojem dorazil až k vám, tak teda potěš koště. :D
Jinak obecně mi přijde, že když už v poslední době něco trochu vyčnívá, jsou to většinou minisérie. Čím to, že dřív mohly existovat seriály, které měly mraky sérií/epizod a přitom pořád působily skvěle a zapamatovatelně (např. House), to jsme se tak moc přesytili obsahu, nebo je to teďka s tvorbou objektivně horší?
Eviik napsal(a):
...to jsme se tak moc přesytili obsahu, nebo je to teďka s tvorbou objektivně horší?
Když budu mluvit za sebe, tak A) je správně, B) je správně. :-)
Eviik napsal(a):
to jsme se tak moc přesytili obsahu, nebo je to teďka s tvorbou objektivně horší?
To by bylo na samostatný článek. Ve zkratce-obsahu je v důsledku konkurenčního boje velmi hodně, kvalita tím logicky trpí. Na druhou stranu dnes vidíme v produkcích seriálů špičková jména a přibylo i kvalitních věcí. Jen ty začínají v mainstreamové tvorbě zapadat, v podstatě na ně ani běžný divák nemá čas. Ale jsem rád, že v rámci NPL dokážeme občas na ty perly upozornit.
richardK napsal(a):
To by bylo na samostatný článek. Ve zkratce-obsahu je v důsledku konkurenčního boje velmi hodně, kvalita tím logicky trpí. Na druhou stranu dnes vidíme v produkcích seriálů špičková jména a přibylo i kvalitních věcí. Jen ty začínají v mainstreamové tvorbě zapadat, v podstatě na ně ani běžný divák nemá čas. Ale jsem rád, že v rámci NPL dokážeme občas na ty perly upozornit.
Mě by hrozně zajímalo nějaké srovnání objemu toho, co se vlastně vyprodukuje teď a kolik toho bylo třeba před deseti, dvaceti, třiceti lety. A třeba nějaké průměrné životnosti seriálů. (Asi dává smysl, že pokud seriál žije přinejlepším ze série na sérii, tak se taky nikomu nechce plánovat nějakou zajímavější linku na více sérií.) Ale nikdy jsem po tom sama nepátrala, tak nevím, jak moc složité je tahle čísla vyšťourat. :)
Dnes tyto data jsou, ale obávám se, že před 10 lety a níže je ještě nikdo neshromažďoval. Ale možná tu je někdo, kdo o tom ví více a něco k tomu napíše.
Eviik napsal(a):
Mě by hrozně zajímalo nějaké srovnání objemu toho, co se vlastně vyprodukuje teď a kolik toho bylo třeba před deseti, dvaceti, třiceti lety. A třeba nějaké průměrné životnosti seriálů. (Asi dává smysl, že pokud seriál žije přinejlepším ze série na sérii, tak se taky nikomu nechce plánovat nějakou zajímavější linku na více sérií.) Ale nikdy jsem po tom sama nepátrala, tak nevím, jak moc složité je tahle čísla vyšťourat. :)
Nepsal jsem o tom něco? Možná něco víc do newsletteru. Každopádně pointa je, že se toho produkuje aktuálně nejvíc v historii a ruší se furt stejně.
Graf - kolik měly seriály v průměru sérií v okamžiku zrušení
Graf - kolik pořadů ročně ruší velká 4 v průběhu let