Diskuze k článku Hej, SerialZoňáci, mám koukat na Wonderland?
avatar uživatele
Anetka888
Uživatel od první verze | Cool level: 49 | Chip
11. 10. 2013 / 16:29:26 (před 11 roky)
off

Země nezemě? Tam žije Peter Pan. To je Neverland.
Wonderland je Říše divů.

Once má efekty laciné, jde tam spíš o atmosféru, no jsem zvědavá, jak Alenka dopadla.

"Let's put a smile on that face!"
Editováno: 3x | Naposledy: 11. 10. 2013 / 17:06:54
avatar uživatele
Klik
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
11. 10. 2013 / 16:35:27 (před 11 roky)
off

Na OUaTIN som sa strašne tešila :) ... ale po tomto článku mi nadšenie opadlo. Mala by som sa asi pripraviť na menšie sklamanie, aby som koniec niejak rozdýchala.
Dúfam že nebudem až príliš sklamaná :)

“Kidneys! I've got new kidneys. I don't like the color!”
avatar uživatele
xtomas252
Uživatel od první verze | Cool level: 84 | Dr. Horrible
11. 10. 2013 / 16:43:40 (před 11 roky)
off
Klik napsal(a):

Na OUaTIN som sa strašne tešila :) ... ale po tomto článku mi nadšenie opadlo. Mala by som sa asi pripraviť na menšie sklamanie, aby som koniec niejak rozdýchala.
Dúfam že nebudem až príliš sklamaná :)

Těmito hodnoceními, nebo co to je, se nenech odradit, mnoho seriálů, o které bych si ani neutřel boty, tady má 70 % a samotné hodnocení je mnohdy vtipnější než celý díl, tenhle seriál byl dobrý, je to otázka vkusu, Říše divů nevypadala sice kdovíjak úchvatně, ale že by to bylo jak z papundeklu, to taky ne. Sophie Lowe je náhodou dobrá, jako Alenka se mi líbila, trojúhelník tam teda zatím nevidím, vadila mi jen ta Srdcová královna, která nevypadá moc zlověstně a rty má jak po nepovedený plastice, navíc je moc mladá. Tady máš čtvrtej názor a je úplně jinej. Takže posuď sama, každému se líbí něco jiného a řídit se názorem tří lidí je poněkud zcestné. ;)

Editováno: 2x | Naposledy: 11. 10. 2013 / 16:51:22
avatar uživatele
Furiant
Redaktor | Cool level: 84 | Dr. Horrible
11. 10. 2013 / 16:44:05 (před 11 roky)
off

Mně se celkem dost líbilo, že na začátku byl ukázán i Storybrooke. Emma přijíždí ve žlutém brouku, pak tam byl trpaslík Leroy a Popelka Ashley. :) Že budou efekty celkem na nic, to bylo úplně jasné, protože to k tomu prostě patří. Chápu, že neznalým OUAT to může přijít laciné, ale není to vůbec důvod k mínusu. :) Mně osobně se Alenka líbila celkem dost, rozhodně víc, jak první dva díly třetí řady OUAT. Jsem zvědavej, jak to bude dál... zajímal by mě rozdíl mezi Red Queen a Queen of Hearts, protože jsem vždycky myslel, že to je jedna a ta stejná osoba. Jedině že by to bylo před příchodem Cory? No uvidíme...

Žádná komplikovanost děje mi tam taky nepřijde, všechno bylo v pohodě vysvětleno, všechny postavy jsou nové i pro nás, takže to není jak v Originals. :) Každopádně já byl opravdu celkem nadšenej, takže bych hodnotil 80%. :o)

Učitel matematiky, fyziky a informatiky na základní škole, velký seriálomaniak a občas i náruživý knihomol...
avatar uživatele
petruska.77
Dlouholetý uživatel | Cool level: 14 | Emma Swan
11. 10. 2013 / 16:48:09 (před 11 roky)
off

Tak jste mě teda nepotěšili... OUaT mám moc ráda, tak jsem se těšila i na Alenku, ale teď teda nevím, jestli to má smysl koukat...
Možná, kdyby neměl Sebastian Stan (Kloboučník) tak nabitý program, mohlo to dopadnout úplně jinak :) Rozhodně by to bylo zajímavější pro ženské oko :)
No, zkouknu teda první díl a uvvidíme...

avatar uživatele
phoebess
Dlouholetý uživatel | Cool level: 72 | Sam Winchester
11. 10. 2013 / 16:53:55 (před 11 roky)
off
petruska.77 napsal(a):

Tak jste mě teda nepotěšili... OUaT mám moc ráda, tak jsem se těšila i na Alenku, ale teď teda nevím, jestli to má smysl koukat...
Možná, kdyby neměl Sebastian Stan (Kloboučník) tak nabitý program, mohlo to dopadnout úplně jinak :) Rozhodně by to bylo zajímavější pro ženské oko :)
No, zkouknu teda první díl a uvvidíme...

Bylo to náhodou super. Vůbec to nebalancovalo na ostří nože jako jiné seriály...

"There are three kind of people in the world: those who know how to count and those who don't."
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 119 | Jack O'Neill
11. 10. 2013 / 16:55:32 (před 11 roky)
off
petruska.77 napsal(a):

Tak jste mě teda nepotěšili... OUaT mám moc ráda, tak jsem se těšila i na Alenku, ale teď teda nevím, jestli to má smysl koukat...
Možná, kdyby neměl Sebastian Stan (Kloboučník) tak nabitý program, mohlo to dopadnout úplně jinak :) Rozhodně by to bylo zajímavější pro ženské oko :)
No, zkouknu teda první díl a uvvidíme...

Já jsem OUaT neviděla, takže nemůžu porovnat. Ale vypadá to, že se to veze na stejné vlně, takže pokud se ti líbí, tak se ti bude líbit i toto, určitě to zkus .)

avatar uživatele
Fruiko
Boss nejvyšší | Cool level: 125 | Peggy Carter
11. 10. 2013 / 17:04:09 (před 11 roky)
on

Já OUaT viděl a Alena mi přijde výrazně horší nez první díly. Storybrooke na začátku bylo fajn, ale taky mohli zakomponovat líp.

Všechna tahle písmenka napsal zakladatel webu.
avatar uživatele
xtomas252
Uživatel od první verze | Cool level: 84 | Dr. Horrible
11. 10. 2013 / 17:07:24 (před 11 roky)
off
phoebess napsal(a):

Bylo to náhodou super. Vůbec to nebalancovalo na ostří nože jako jiné seriály...

Nebo osy :D

avatar uživatele
Miss Black
Dlouholetý uživatel | Cool level: 5 | John A. Zoidberg
11. 10. 2013 / 17:22:01 (před 11 roky)
off

Jsem jediná, kdo si toho všimnul nebo ještě někomu připadá podivné, že Storybrook vypadá tak, jak má (dokonce je tam i Emmy žluté auto, tudíž rok 2011) zatímco cvokhaus a Londýn (trhy, oblečení trhovců, Alenčino oblečení apod.) vypadají jako z přelomu 19. a 20. století?
Jinak původní seriál jsem měla hodně ráda, ale Wonderland mi připadá jen jako zrecyklovaný OUaT. Už neví, co by tam vymysleli, tak vytvoří podobné postavy, zasadí je do jiného světa a jedeme na novo... Takže za mě zklamání. Malé plus mají u mě za obsazení Michaela Sochy, protože je ségře z Misfits tak brutálně podobný, že jsem se celou dobu smála tomu, jak moc v něm vidím Kelly :))

avatar uživatele
channina
Uživatel od první verze | Cool level: 133 | Jackson 'Jax' Teller
11. 10. 2013 / 17:27:55 (před 11 roky)
off

Já přihodím úplně jiný názor, a sice, že OUaT se mi nelíbí vůbec, to jsem po pár dílech vzdala, ale Alenka se mi zatím líbí moc. Sophie Lowe mě celkem překvapila, líbila se mi atmosféra, takže já dávám tak 80%. Rozhodně lepší, jak všemi opěvovaný SHIELD. Takže radši kouknout a až pak se rozhodnout :D

What's meant to be, eventually will be.
Editováno: 1x | Naposledy: 11. 10. 2013 / 17:28:32
avatar uživatele
Furiant
Redaktor | Cool level: 84 | Dr. Horrible
11. 10. 2013 / 17:36:17 (před 11 roky)
off
Fruiko napsal(a):

Já OUaT viděl a Alena mi přijde výrazně horší nez první díly. Storybrooke na začátku bylo fajn, ale taky mohli zakomponovat líp.

Teď nevím, jestli je tohle reakce i na mě, ale já psal o prvních dílech třetí série... :o) Jinak ano, určitě šel ten Storybrooke zakomponovat líp, ale mně se líbilo už jen to, že ho tam ukázali... :)


channina napsal(a):

Já přihodím úplně jiný názor, a sice, že OUaT se mi nelíbí vůbec, to jsem po pár dílech vzdala, ale Alenka se mi zatím líbí moc.

Jo, v Alence zatím není žádnej otravnej spratek, kterýho bych při každý scéně s ním nejraději zaškrtil... :D

Edit:

Miss Black napsal(a):

Jsem jediná, kdo si toho všimnul nebo ještě někomu připadá podivné, že Storybrook vypadá tak, jak má (dokonce je tam i Emmy žluté auto, tudíž rok 2011) zatímco cvokhaus a Londýn (trhy, oblečení trhovců, Alenčino oblečení apod.) vypadají jako z přelomu 19. a 20. století?

To místo, kde žije Alenka, je další svět, proto tam všichni vypadají, jak z 19. století. Tak jak je jeden svět prakticky naše "realita", další svět je ten Začarovaný les, odkud všichni v OUAT pocházejí, další svět je Neverland, další Wonderland, tak i to, kde žije Alenka, je další svět. Takže i když tam oni vypadají jak z našeho 19. století, pro ně je to přítomnost. :)

Učitel matematiky, fyziky a informatiky na základní škole, velký seriálomaniak a občas i náruživý knihomol...
Editováno: 1x | Naposledy: 11. 10. 2013 / 18:00:54
avatar uživatele
Miss Black
Dlouholetý uživatel | Cool level: 5 | John A. Zoidberg
11. 10. 2013 / 18:42:23 (před 11 roky)
off
Furiant napsal(a):

To místo, kde žije Alenka, je další svět, proto tam všichni vypadají, jak z 19. století. Tak jak je jeden svět prakticky naše "realita", další svět je ten Začarovaný les, odkud všichni v OUAT pocházejí, další svět je Neverland, další Wonderland, tak i to, kde žije Alenka, je další svět. Takže i když tam oni vypadají jak z našeho 19. století, pro ně je to přítomnost. :)

Pokud to mysleli jako další paralelní svět, potom tam neměli cpát Londýn, protože ten patří do "našeho" světa. Takhle to působí dojmem, že Srdcový spodek nějak cestuje časem... Já vím, že je to nepodstatný detail a zbytečně s tím otravuju, ale prostě mi to připadá divné :)) A nelíbí se mi, jak si tvůrci myslí, že když je to poháda, mohou si tam dělat, co se jim zlíbí. I ta pohádka má mít nějaká pravidla :)

avatar uživatele
Furiant
Redaktor | Cool level: 84 | Dr. Horrible
11. 10. 2013 / 18:55:26 (před 11 roky)
off
Miss Black napsal(a):

Pokud to mysleli jako další paralelní svět, potom tam neměli cpát Londýn, protože ten patří do "našeho" světa. Takhle to působí dojmem, že Srdcový spodek nějak cestuje časem... Já vím, že je to nepodstatný detail a zbytečně s tím otravuju, ale prostě mi to připadá divné :)) A nelíbí se mi, jak si tvůrci myslí, že když je to poháda, mohou si tam dělat, co se jim zlíbí. I ta pohádka má mít nějaká pravidla :)

No, já si to jen myslím, že to je další svět, a nejspíš je tam další verze Londýna. Četl jsem to někde na netu, dávalo mi to celkem smysl, tak jsem to sem napsal... :D Ale je to možný, že cestuje časem, že se byl jen na skok podívat ve Storybrooku... proč ale? :D Čert ví, třeba nám to teprve vysvětlí... :))

Učitel matematiky, fyziky a informatiky na základní škole, velký seriálomaniak a občas i náruživý knihomol...
avatar uživatele
PetrK
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
11. 10. 2013 / 23:10:48 (před 11 roky)
off

Celý díl jsem přemýšlel nad tím, proč je tam Storybrooke a příjezd Emmy, ale Alenka žije pomalu v pravěku.. :D To byl asi nejzajímavější bod v pilotu, jinak zatím teda nevím, jestli se mi líbí. Dám tomu ještě díl, dva, a pak se rozhodnu.

avatar uživatele
Mescalamba
Uživatel od první verze | Cool level: 4 | Vince Masuka
12. 10. 2013 / 00:17:33 (před 11 roky)
off

Mno,slečna není "moderní" ale spíš tak z 18. století Anglie.

Poznámka o tváři pornoherečky byla docela trefná. Moje první myšlenka když sem jí viděl. :D

Překousnu leccos, takže to chvíli vydržím, ale efekty jsou fakt low-cost. I SyFy dokáže občas vyprodukovat lepší než "Ačková" televize. Nic moc..

avatar uživatele
Veruuuu
Dlouholetý uživatel | Cool level: 68 | Charlie Harper
12. 10. 2013 / 01:12:41 (před 11 roky)
off

Tak já tedy nevím, vůbec se neshoduju s výtkami vůči S. Lowe, mně se jako Alenka moc líbila. Celkově se mi líbil celý pilot, a to hodně. :)
Je fakt, že ty efekty někdy byly opravdu laciné, ale příběh se mi líbil. Taky jsem v Klukovi pořád viděla Kelly z Misfits, ti se opravdu nezapřou. :D A králík byl super!

Každopádně doporučuju zkusit a nedat se odratit těmito hodnoceními, každý máme holt jiný vkus. :)

avatar uživatele
Lemonie
Uživatel od první verze | Cool level: 42 | Arnold 'Jidáš' Rimmer
12. 10. 2013 / 03:31:50 (před 11 roky)
off

OMG a já byla celou dobu přesvědčená, že je to Jake Gyllenhaal! :D
Jinak mně se seriál docela líbil. Původní OUaT jsem vzdala po jednom díle, ale tohle zatím plánuju sledovat dál. Ty efekty mě taky trochu zaskočily, ale rozhodně nesouhlasím s kritikou herečky Alenky. Sedla mi na tu roli perfektně :-)

Whatever
avatar uživatele
Trifi
Dlouholetý uživatel | Cool level: 24 | Alan Harper
12. 10. 2013 / 05:31:44 (před 11 roky)
off

Právě to zvláštní ztvárnění Wonderlandu, které vychází z OUaT, je mi strašně sympatické. Možná na někoho působí levně nebo kýčovitě, ale pro mě je hravé a originální. Daleko lepší, než les, les a les, což je zatím kromě vody to jediné, co bylo k vidění v OUaT z Neverlandu...

Celkově výborný pilot a doufám, že tvůrci na nás budou dál pomrkávat stylem úvodu ze Storybrooku.

Magic is coming.
avatar uživatele
Lucius
Dlouholetý uživatel | Cool level: 21 | Phil Dunphy
12. 10. 2013 / 15:52:18 (před 11 roky)
off

Asi takhle, nic světobornýho to není, ale ujde to :D Red Queen se mi teda nelíbí vůbec a naší Evil Queen nesahá ani po kotníky. Já bych zatím hodnotila tak 70% a uvidíme, jestli se to rozjede.

Sarcasm - because beating the crap out of people is illegal.
avatar uživatele
Anetka888
Uživatel od první verze | Cool level: 49 | Chip
12. 10. 2013 / 17:45:48 (před 11 roky)
off

Lemonie: Jake byl první, kdo mě napadl. :D

Jinak už jsem to viděla a zatím se mi to líbilo.

"Let's put a smile on that face!"
avatar uživatele
Vendik_
Dlouholetý uživatel | Cool level: 17 | Jaime Lannister
12. 10. 2013 / 17:55:08 (před 11 roky)
off

Ze začátku seriálu jsem byla hodně nadšná, hlavně z toho, jak seriál propojili s původním ONCE. Prvních 15 minut v léčebně bylo úžasných, jen už tady přišlo rozčarování. Když je Srdcový kluk ve Storrybrooke, tak proč má Alenka na sobě oblečení tak z první poloviny 20. stol. (boty, korzet)? To samé její otec. Celková atmosféra blázince na mě taky působila jak z minulého století.
Druhá půlka prvního dílu mě hodně zklamala, jednak grafika byla šílená a taky mě moc nezaujala Srdcová královna. Uvidí se, jestli se Wonderland ještě rozjede, když všechny nejlepší scény dali do traileru.

avatar uživatele
Kezir
Uživatel od první verze | Cool level: 14 | Emma Swan
13. 10. 2013 / 10:58:19 (před 11 roky)
off

Na OUaT koukám docela se zaujetím, a motání se kolem pohádek mám rád a špatnou grafiku jsem nějak přijal. To samé se ukázalo u Alenky, takže s grafikou až tak problém mít nebudu. S čím ale asi budu mít problém jsou herci, zvláště představitelka Červené Královny, která na mě působí jako pornoherečka. Sophie Lowe mi taktéž není moc sympatická (a pojetí Alenky za začátku, jako kung-fu bojovnice mě rozesmálo) stejně jako představitel Kluka...no uvidíme jak to půjde dál.

Editováno: 1x | Naposledy: 13. 10. 2013 / 10:59:02
avatar uživatele
Luci Frid
Dlouholetý uživatel | Cool level: 40 | John Locke
13. 10. 2013 / 11:43:52 (před 11 roky)
off

Mě se to líbilo a skoro se vsim souhlasim s xtomasem252. Akorat me tam uz ten trojuhelnik napad, ze v budoucnosti to mozne bude :). Jo, je to trochu papundeklovske, ale u Alenky se to dalo cekat. Jinak OUAT taky nema buhvi jak super triky a nekdy to primo rve do oci, ale i tak ho mam rada :). A Alenka se mi libila, i kdyz podle traileru jsem cekala neco trochu jineho. Jako ostatne asi vzdy :).

Jsem seriálový maniak a jsem na to hrdá! :)
avatar uživatele
LittleLexi
Uživatel od první verze | Cool level: 13 | Kenny McKormick
13. 10. 2013 / 12:48:51 (před 11 roky)
off

Mě to (snad jen zatím) nijak moc nechytlo, souhlasím s tou grafikou, ta byla příšerná, jak šli po cestičce na konci, tak jsem si myslela, že se asi rozbrečím. Ale po přečtení komentářů tady jsem ráda, že jsem konečně zjistila, proč mi Srdcovej kluk někoho připomínal - rodinu fakt nezapře. :D Lowe celkem v pohodě, jenom na začátku v tom blázinci jsem myslela, že ji něčím přiškrtím.

A naprosto souhlasím se seraphine - taky mi to škrcení připomnělo Darth Vadera. :D

Jako těšila jsem se hodně, ale fakt mě to zklamalo. Nechápu, že když všude mají moderní dobu, tak že tam nacpou Londýn dvě století zpátky... Ale asi se dál budu dívat, OUaT mě taky nechytlo po prvních třech dílech.

There are only 10 types of people in this world... those who understand binary, and those who don't.
avatar uživatele
Luci Frid
Dlouholetý uživatel | Cool level: 40 | John Locke
13. 10. 2013 / 19:04:21 (před 11 roky)
off

Jinak, Red Queen se mi taky nelibi :(. Doufam, ze se dockame nejakych flashbacku se Srdcovou kralovnou :). Jo a taky jsem premyslela, jestli to neni Jake Gyllenhaal nebo odkud ho vlastne znam :D. Jo a to skrceni ala Darth Vader, tak to me teda dostalo, si delaj prdel :D. Jinak ten Storybrook a ten Londyn me derou :(. Lepsi by bylo, kdyby to nejak vysvetlili jako cestovani casem. Me vadily treba ty sceny s tim sachovym hradem, to byl des. Ale ta cesta na konci, co po ni sli, to mi k Alence hodne sedlo. Proste ten svet je jinej, je to Wonderland. A jinak Alenka mi neprijde hrozna, me tam sedne. To tu Cervenou kralovnu mam problem prekousnout.

Jsem seriálový maniak a jsem na to hrdá! :)
avatar uživatele
petruska.77
Dlouholetý uživatel | Cool level: 14 | Emma Swan
13. 10. 2013 / 21:55:39 (před 11 roky)
off

Tak jsem teda Alenku zkoukla a mně se díl líbil :) Některý efekty byly opravdu hodně laciný, ale jinak dobře vymyšlený a králík je funny!
Těšim se na další díl! :)

avatar uživatele
Jiand
Dlouholetý uživatel | Cool level: 9 | Rajesh Koothrappali
13. 10. 2013 / 22:01:31 (před 11 roky)
off

Shrnu to jednoduše a jasně: Nemít to před sebou titulek "Once Upon a Time", nekoukám na to...

avatar uživatele
standyb
Dlouholetý uživatel | Cool level: 1 | Luke Dunphy
14. 10. 2013 / 09:29:37 (před 11 roky)
off

ako tak čítam vaše komenty...prevládajú skôr záporne ohlasy ako pozitívne...ale tak to bolo aj u OUaT hneď potom ako spustili 2 sériu, ktorá sa značne líšila od našich predstav ako to bude pokračovať ...napríklad ja som vôbec nečakala, že Emma prelomí kliatbu hneď v prvej sérii.....

ohľadom OUaTIW nemám výhrady dokonca ani ku grafike...vedela som do čo ho idem kedže OUaT pozerám...ide o to, že to chce čas...ako postupne budeme predchádzať časťami všetko sa nám postupne bude odkrývať...ide o to že nás hodili do deja...a mi nedokážeme ešte rozlišovať čo je čo...tak ako aj v prvej sérii OUaT...preto nemôžete ani očakávať až tak veľa....a hneď poznať odpoveď na svoje otázky..tak to to nefunguje...

a samozrejme ide o žáner kde je všetko dovolené takže si myslím, že pravidla sa dodržiavať nebudú....ani chaoz nemá pravidlá....a to sa mi na tom páči...ta predvídateľnosť a nečakané zvraty...ako keď z čiapočky sa vykľul vlk :D

avatar uživatele
Sovička
Dlouholetý uživatel | Cool level: 17 | Jaime Lannister
19. 10. 2013 / 13:42:37 (před 11 roky)
off

Viděla jsem první díl a seriál mě vůbec nijak nezaujal, takže dál už se dívat nebudu, no a jak to zatím vypadá, tak budu mít další chybu v tipovačce. :D

avatar uživatele
Exredaktorka
Redaktor | Cool level: 68 | Charlie Harper
24. 10. 2013 / 13:30:33 (před 11 roky)
off
Furiant napsal(a):

zajímal by mě rozdíl mezi Red Queen a Queen of Hearts, protože jsem vždycky myslel, že to je jedna a ta stejná osoba. Jedině že by to bylo před příchodem Cory? No uvidíme...

no oni to v jednom článku vysvětlovali, že to je po době, co tam vládla cora jako srcová královna. v jedné z ukázek, v dílu jsem to asi přehlédla, je ukázané, že ta scéna, kdy kluk přichází za bouřky do bistra je v době, jak gold vyvolává tu černou potvoru na začátku 2. řady.

co se týče světa, ve kterém je alice. to je prostě další svět. stejně jako whale/frankenstein byl z jiného světa, ale ne z toho našeho, kde je storybrooke, tak podobně alenčin domov je něco jiného. není to skutečná anglie.

já spin-offy nemám ráda, ale tohle bych jako spin-off nebrala. obvykle tak z našeho seriálu přijdeme o postavy, co nás baví, nebo jsou tam nové a seriál je o něčem jiném. tady je to jako mít 2x ouat, protože se tam prostě všechno nevešlo, tak některé části dali zvlášť.
nicméně jsem byla zklamaná. některé scény zbytečně protahované, alenka hraje jak ochotník a ti záporáci, to už je něco, ti seriál naprosto zesměšnili. jafar to přehnal s trvalou a má větší zálibu v kamíncích než striptérky. královna vypadá jako kuře a nevím, jestli za to může make-up, nebo nemá cm na obličeji bez plastiky. jak je pak člověk má brát vážně... o těch hláškách, kterou jsou občas jak příklady ze slovníku a pojmu klišé, ani nemluvě.
líbil se mi tam socha s jeho nadáváním na trapný wonderland a jeho podobnost se sestrou poutá mou pozornost kdykoliv, kdy je seriál zrovna chvilku o ničem. není to sice až vyloženě špatné, ale jo, čekala jsem víc. o alence jsem prvně slyšela na střední a jediná verze, kterou znám je moderní alice, takže dětské vzpomínky mi to nezkazí.

p.s.: jaký trojúhelník?